[סקירה מקדימה] הצצה לעולם של Total War: Attila

total-war-attila-preview

כמו אתרי גיימינג רבים אחרים גם אנו קיבלנו את ה-Preview Build ל Total War: Attia ובאנו לספר לכם כל מה שרציתם לדעת על המשחק הבא בסדרה

Total War: Attila הוא הכותר האחרון בסדרת משחקי האסטרטגיה עטורת הפרסים Total War. במשחק אתה משחק שני תפקידים שונים: גנרל ומדינאי. בתור המדינאי אתה שולט על פיתוח המדינה, חקירת טכנולוגיה, דיפלומטיה ועוד. בתור הגנרל אתה אחראי על צבאך בשדה הקרב כנגד האויב. המשחק מציב אותך בזמן קריסתה של האימפריה הרומית המערבית ותוכל לשחק כמושיעה של האימפריה או כמשמידה.

אז מה חדש?

כמו רבים אחרים ברחבי העולם גם אני התאכזבתי מההכרזה הכושלת למדי של הכותר החדש, הוא לא נראה חדשני במיוחד והרבה מהתכונות החדשות שהוצגו שם היו תכונות שלעניות דעתי מתאימות יותר לעדכון/הרחבה אך בתפנית מפתיעה המשחק תומחר במחיר של  45 דולרים ולא 60 דולרים כמו כל כותר עצמאי קודם בסדרה. ההרחבה הגדולה ביותר שיצאה לכותר הקודם שהייתה גם הרחבה עצמאית Shogun 2: Fall Of The Samurai תומחרה במחיר של כ 30 דולרים ומכן מגיעה המסקנה שלי שגם Creative Assembely מכירה בכך שזהו לא משחק עצמאי לגמרי ששווה 60 דולרים ובכתבה הזו אנסה לענות על השאלה האם המשחק באמת שווה את המחיר.

ממשק המשתמש

למה התחלתי דווקא עם ממש המשתמש? כיוון שממשק המשתמש זה הדבר החשוב ביותר למשחק אסטרטגיה. ממשק המשתמש מגדיר את כל גישתך למידע, פריסתו לפניך ויהווה את ההבדל בין הפסד לניצחון.
ממשק המשתמש עבר שינוי מרענן שבהחלט הפך את חווית המשחק שלי לנוחה יותר.

ממשק המשתמש של הקמפיין

TW_ATTILA_prev_campaign2_1418743711

החידוש הכי גדול והכי חשוב הוא העברת כל האינפורמציה הכללית של הקמפיין שלך לחלקו העליון של המסך בצורה שמאפשרת לך ביותר קלות לקבל תמונת מצב ברורה יותר. במרכזו של המסך ישנו גלגל העונות אשר מציג לך את העונה הנוכחית שבה אתה נמצא. ומשמאלו ישנו פירוט על כמות מזון זמינה, הכנסה בתור, וכמות הכסף שיש לך כרגע. לימינו ישנו ציון לשנה במשחק וסמלים שונים ומגוונים, סמלים אלה מייצגים את כל ההשפעות שלהם נתונה האימפריה שלך לטובה או לרעה, על מנת לדעת מה סמל מייצג ניתן פשוט להצביע עליו עם המצביע של העכבר.

בכותר הקודם Total War: Rome 2 הפתיעה אותנו המפתחת בכך שנטשה את הדרך הראוותנית להצגת מידע ועברה לצורת פשטנית ביותר על ידי סיווג של צבעים והצגת סמלים, אני לא אהבתי את הכיוון הזה בהתחלה אך לאט לאט התרגלתי והתחלתי להעריך את הבהירות והמהירות שהוא מספק ובכותר הנוכחי הם הלכו בגישה הטובה ביותר לדעתי, הם התפשרו ונתנו לשני צדדי המתרס את מה שהם אהבו מעכשיו לכל בניין ישנו תמונה ראוותנית ויפיפייה אך מסגרת עם צבע אשר מספק לך בשבריר שנייה את המידע הכללי על הבניין(אפור-תעשייה, סגול-דת, צהוב-אזרחי, אדום-צבאי וכו').

ומעברה של הסדרה חוזר אלינו בכל תפארתו סייר הבניינים ולא נצטרך להשתמש באינציקלופדיה הסבוכה של המשחק(אני אמר זאת בהנחה שהאניציקלופדיה זהה כיוון שלא ניתנה לי גישה לאינציקלופדיה בגרסה הזו של המשחק) ומאפשרת מציאת פרטים והסברים על בניינים מסוגים שונים בצורה מהירה ויעילה! חלון הפרובינקיה נותן לנו פירוט מצוין ומפורט על הפרובינקיה אך השינוי הגדול לטעמי זו האופצייה לשנות את השמות לערים(סימן העיפרון).

ממשק המשתמש בקרבות

TWAttilaBattleScreen

 

כמו שניתן לראות הממשק אינו עבר שינויים דרסטיים אך שינויים קטנים אלה הם משמעותיים כיוון כיוון שהם משפרים את נוחות קבלת המידע. הדבר הראשון שניתן לשים לב אליו הוא העברת המיני-מפה, בקרי הזמן ולחצן למפה האסטרטגית לפינה השמאלית העליונה של המסך והעברת מד הכוחות וטיימר הקרב למרכז המסך ובנוסף לכך ניתן לשנות את גודל המיני-מפה כל שיתפוס יותר שטח על המסך או ההפך.

שינוי גדול בדומה לשינוי הממשק של הבניית בניינים הוא שינוי תצוגת החיילים בניגוד לתצוגה הפשטנית גם כאן הם התפשרו וחזרו לתצוגה הראוותנית אך עדיין ניתן לראות מידע חיוני בצורה מהירה ע"י סימול סוג היחידה בתחתית התמונה. שינוי אחר לטובה הוא העברת כל ה"אירועים" של היחידה לפס קטן מעל כרטיס היחידה ככה שניתן לראות בצורה ברורה יותר את אירועי היחידה.

חידוש גדול למתחילים מבנינו לממשק הקרבות הוא הוספת משלוש האיום, משולש האיום יכול להיות בשני מצבים ירוק או אדום שרומזים לך על רמת הסכנה של היחידה הזו כלפי היחידה שכרגע בחרת. אני לא אוהב את החידוש הזה כיוון שהוא נותן לי הרגשה זולה יותר לקרבות ולצערי לא ניתן לכבות את התכונה הזו.

אני מניח שחלקכם בוודאי שואלים עכשיו היכן כרטיסיית היחידה הגדולה שמציגה לך פירוט על היחידה? היא מופיעה בצידו הימני של המסך במידה ואתה רוצה ניתן לבחור זאת ע"י הכפתור הקטן בצדו התחתון הימני של המסך.

הדיפלומטיה והמערכת הפוליטית החדשה

את כל מה שאתם רוצים לדעת על המערכת הפוליטית החדשה ניתן למצוא בכתבה הזו שלנו על הנושא מה שכן אוכל להוסיף על העניין שבניגוד למשחק הקודם שהמערכת הפוליטית הרגישה מיותרת כאן כן ניתן לראות את השפעותיה בצורה ברורה יותר ומהנה יותר אך עדיין תמיד יש מקום לשיפור.

מצב הנדידה והשמדת הערים

מצב הנדידה זהו אחד החידושים הגדולים ביותר למשחק שמוסיפים סגנון משחק שונה לגמרי ממה שהכרתם פעם! כשהאומה שלך במצב הנדידה שלה כל צבא הוא עולם ומלואו, צבאות יכולים להקים התיישבויות זמניות בכל מקום על המפה בכדי לנוח ו/או לחזק את כוחך. ברגע שהקמת התיישבות זמנית צבאך נח ויכול לאמן חיילים חדשים ומתקדמים יותר ע"י בניית בנייינים בהתיישבות הזמנית, בכל התיישבות שכזו ניתן לבנות עד כ 10! בניינים שזוהי כמות גדולה ביותר ביחס לערים הגדולות במשחק.

אם אתה משחק כאחד מהשבטים הנודדים על מנת לנצח אתה תצטרך לנדוד לאזור מסוים במפה על מנת שמסלול נדידתך יהיה היסטורי. לאחר שהחלטת שהגיע הזמן להתיישב בצורה וכבשת עיר כל צבאותיך יהפכו להיות צבאות סדירים ברגע אחד והמשחק יחזור להיות משוחק כמשחק טוטאל וואר קלאסי. אך זוהי החלטה שתצטרך לקבל בכובד ראש כיוון שמאותו רגע מכלכלה של שבט נודד אתה תעבור לכלכלה של אומה מיושבת אז אם ברשותך צבאות רבים אתה תצטרך לכבוש הרבה ערים בזמן קצר על מנת לשמור על כוחך הנוכחי. ישנה גם האופציה במהלך הקמפיין לאחר שהתיישבת לחזור לנדוד, במידה ותעשה זאת כל הערים שאתה מאכלס יושמדו עד היסוד וכל צבאותיך יחזרו להיות צבאות נודדים.

Creative Assembely פיארה את האופציה החדשה למחוק ערים מהמפה ואני לא האמנתי להם שזה יהיה כלכך טוב אבל לאחר ששיחקתי במשחק הבנתי את מהות השמדת הערים, בהתחלה חשבתי שפשוט באים לאויב שאתה לא רוצה לכבוש ומשמידים לו את כל הערים וזהו, משחק קל אך זהו לא המצב ליישב אזור מחדש זהו עסק יקר ביותר וגם לוקח כוח אדם מאנשיך מה שהופך את הצבא המיישב לפגיע. השמדת ערים נעשית כפעולה של מוצא אחרון לרוב בנטישת עיר שאתה לא רוצה שתיפול לידי האויב. הריסת הערים מוסיפה עוד טיפה דינמיות לקמפיין.

עיר מוחרבת

לסיכום

Total War: Attila מביא אתו שיפורים קטנים וגדולים למשחק מה שהופך אותו לחוויה טובה יותר אך לא שונה מספיק. הקמפיין מציע לך שלושה חוויות שונות(לפי ה40 תורות הראשונים ששיחקתי): חווית הרס בלתי פוסקת עם השבטים הנודדים, סרט האימה הטוב ביותר בעזרת הרומאים או סימולטור בנייה עם הסאסנים. השבטים הנודדים ביחד עם מכניקת ההרס החדשה מספקים דינמיות חדשה ומעניינת שבהחלט יהיה שווה לחקור אך מניסיוני הנוכחי השבטים הנודדים נשארים באותו אזור ופשוט בוזזים אותו, מחכים ובוזזים אותו עוד פעם אני מקווה שזה יתוקן עד השחרור המלא. אחד התכונות החדשות בקרבות היא התפשטות אש שבעצם את האפקט האמיתי שלה מראה בקרבות מצור, אש ברחבי העיר של האויב תוריד לו את המורל ואת יכולת ההתקפה וההגנה, בעוד שזה מהנה במיוחד לשרוף ערים עד היסוד אין למגנים כלכך מה לעשות כנגד זה ואפשר לנצל את זה די בקלות בכך ששורפים חלקים גדולים של העיר ומחכים עד שאין לך יותר תחמושת ואז מסתערים.

תמונה אחת שווה אלף מילים

כיוון שלדעתי לא מגיע לתכונה הזו קטגוריה משלה אכתוב אותה כאן בסיכום,ההיגיינה שעובדת באופן מאוד בסיסי אתה צריך שרמת ההיגיינה תהיה מעל או שווה לרמת הצפיפות בעיר, למען האמת תוספת זו לדעתי מיותרת לחלוטין ולא מוסיפה ערך מוסף למשחק חוץ מכך שאתה מחויב להיות מודע לכך ולהוציא כסף על בנייני היגיינה ולהקדיש להם מקום על מנת להימנע ממחלות.

אך בכללי זהו משחק דומה במידה מסוימת מהכותר הקודם אך יש בו גם את השינויים שלו ואני חושב שהוא בהחלט שווה קנייה אך אם אתם מרגישים ש45 דולרים זה יותר מדי בשבילכם תוכלו להזמין דרך חנות GreenManGaming בפחות.

מקווה שעזרתי לכם, אם יש לכם שאלות כלשהן על המשחק אנא ממכם תשאלו

[divider]

 

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

סקירה אשש! אין עליכם גיימפרו