ביקורת: NBA 2K15 הוא ה MVP של הז'אנר

NBA-2K15-review

כן, אנחנו כמעט חודשיים לאחר יציאת המשחק, אך לא יכולנו לפספס את ההזדמנות לבקר את המשחק של הליגה הטובה ביותר בכדורסל, ובשיתוף פעולה עם הד ארצי התאפשר לנו לשחרר את הביקורת.

broken basketball

NBA 2K15 – כשמשחק ממש טוב יכול להיות שבור

כשנתיים שלא שיחקתי במשחק הכדורסל של 2K, כלומר דילגתי על NBA 2K14, לשמחתי יכלתי להשיג את NBA 2K15 ולראות מה פספסתי בזמן הזה. די נדהמתי כשראיתי כמה המשחק שוקל (כן, הביקורת היא לגרסאת המחשב, אם כי אין זה משנה מפני שהודיעו מ-2K שכל דבר מעתה והלאה שיש בגרסאת הקונסולות יש גם בגרסאת המחשב, ושיחקתי עם שלט Xbox One) לעומת המשחק הקודם, 50 ג'יגה לפי הדרישות לעומת דרישה של 8 ג'יגה בשביל NBA 2K14. ככה זה כש"הדור הבא" מגיע למחשב, עם זאת, זה די מצער שגרסא כל כך יפה של המשחק מתעכבת בשנה, למרות שאפשר להבין את 2K, היא יכולה לקחת את הזמן עם הכדור, ההתקפה שלה אורכת הרבה יותר מ-24 שניות, התחרות עם NBA Live של EA כמעט ולא קיימת, ובשביל לשפר ביצועים צריך תחרות בשוק, רק בשביל התחרות הייתי רוצה לראות את EA מתאמצת יותר מהכלום שהיא עושה בנוגע למשחק ה-NBA שלה. אני עדיין לא כתבתי כלום על המשחק אך כבר אכתוב את השורה התחתונה, המשחק טוב, אבל הוא גם שבור, מפני שהמשחק אצלי כבר לא מעט זמן, ועיכבתי את הביקורת בשל בעיות טכניות בשרתים של 2K, איתם אין התקדמות וכנראה לא אוכל לשחק ברשת, לכן הביקורת לא תכלול את האונליין.

career

בראשית שיחקתי במצב "MyCareer", הקריירה אותו אני כל כך אוהב, ואני לא יכול שלא לציין לטובה את הקסטומיזציה, ניתן לשנות כל אספקט בפני השחקן לצד מגוון מאפיינים של נוכחותו על המגרש, בנוסף סריקת הפנים היא אופציה ממש נחמדה. השנה מצב הקריירה טוב מתמיד, השיחות בינך לשחקנים אחרים ומאמן ריאליסטיות לחלוטין, ויותר מכך, יש בחירה של תשובות, אתה יכול להחליט אם אתה רוצה להיות השחקן המתלהם והחצוף שהשתן עלה לו לראש או להיות אדם יותר נחמד וסבלני. שלא כמו בשנים קודמות אתה לא מתעסק 100% עם עצמך ויש יותר מקום לחברי הקבוצה, באימונים או ברשת החברתית. אהבתי את המבנה של שיפור השחקן, במקום לשפר כל יכולת בפני עצמה, עכשיו יש איזורים, כמו נגיד הגנה, שיפור יכול להוסיף +1 יכולת לחסימה, חטיפה, ויכולות אינטיליגנציה שונות הקשורות להגנה. אם יש דבר אחד שלא אהבתי, זה הדיבוב, השחקנים נשמעים מדוכאים לגמרי, כל הזמן, ומדי פעם אני שומע רעשים שמפריעים תוך כדי שהם מדברים.

ybaxהגיימפליי, כמו בכל שנה בסדרת ה-NBA 2K, מצוין, הכבדות של השחקנים אולי עלולה להפריע לאחרים, אבל אני אוהב את זה, כבדות זו מעניקה לחוויה תחושה יותר מציאותית. האינטיליגנציה המלאכותית פשוט מדהימה, כנראה הטובה ביותר שנתקלתי בה במשחק ספורט, קבוצות יריבות נותנות פייט מעולה, בהחלט צריך להשקיע מחשבה בכל מהלך שעושה הקבוצה בהנעת הכדור אל הסל. ברמת הקושי הגבוהה ביותר, "Hall of Fame", הסיכויים שלא תשלם על טעות הם אפסיים. התנהגות השחקנים על המגרש (וגם מחוץ לו) השתנתה, האווירה לא נפגמת מדברים שראיתי בעבר כאשר שחקנים לא היו הכי טבעיים, והשנה טבעיים גם טבעיים. בעיה שהיתה לי עם המשחק היא שינוי מקשים, ניסיתי לסדר את המקשים כך שהתגובות יהיו כמו בפיפא קלאסי, כמו B לזריקת כדור, והדבר בלבל לי גם מקשים של חזרה לתפריט וכדומה, די מעצבן.

NBA2K15

מראה המשחק.., הגראפיקה, לזה קוראים בקצרה, גבירותי ורבותי; הדור הבא. רמת הפירוט ב-NBA 2K15 נותנת שואו ענק, הפרקט המבריק ביותר שאפשר לבקש, מגוון רחב ביותר של אנימציות חלקות מתמיד, ואוהדים שמגיעים לרמת ריאליזם חדשה, וגם המגישים בטלוויזיה של 2K נראים מצוין, כל אלו מסתכמים בכך שמשחק הסימולציה של 2K מציב רף גבוה להמון משחקים, ולא רק בתחום הכדורסל, ל-EA למשל יש עוד הרבה ללמוד מ-2K במונחים של השקעה רצינית במוצר. גם בפיפא. דוגמא להצגה המהממת של NBA 2K15:

pharrellסאונד במשחקי סימולציה מהסוג הזה הוא חלק די אינטגרלי להעברת הזמן באופן מהנה בין משחק למשחק, ושמחתיי לשמוע שפארל וויליאמס הלחין את הפסקול של NBA 2K15, הפסקול כולל שירים מז'אנר שאמנם אני לא שומע, אך מתאימים בול למשחק. דבר שכבר ציינתי הוא הדיבוב לשחקנים שנשמע לי די זוועתי בשביל המשחק הנהדר הזה, השחקנים במצב הקריירה נשמעים רע מאוד, כאילו הם מדוכדכים, וישנם רעשי רקע בזמן שדמויות מדברות. הקהל נשמע פנטסטי, כמו כן גם שאר הסביבה. 

ניהול קבוצת כדורסל ב-NBA 2K15 זה כיף גדול, מסתבר. יצא לי להכנס לנעליים של דייוויד בלאט ולנהל את קליבלנד, זהו אתגר (אולי קצת פחות כשיש לך שחקן כמו לברון). ב-NBA 2K מעמד מצב ה-"MyGM" (ניהול קבוצה) לא היה כל כך מלהיב אצלי, מפני שאני מעדיף לפצוח בקריירה כשחקן, השנה זה פשוט כיף מדי. ב-MyGM אני פשוט בוחר את אחת מתוך שלושים הקבוצות בליגת ה-NBA, ומתחיל להריץ את השחקנים, קונה שחקנים מקבוצות אחרות וצופה בשחקנים חופשיים, והשנה המצב הזה יותר דיבר אליי, כאשר עכשיו יש ציפיה מהמנג'ר למלאות את חובותיו ביום-יום, כמו לקיים שיחות עם שחקנים, עם המאמן, ועם הסקאוטים לגבי החתמת שחקנים צעירים ונוצצים לקראת השנה הבאה. המשחק מכיל יותר עלילה, יותר משמעות, וגם יותר דרמה מחוץ למגרש, יש לדאוג למצב הפיננסי של המועדון, לשמור על השחקנים מרוצים, ועל הבעלים שמח. כל זה מספיק קשה, אבל יש גם לשחק את המשחקי כדורסל על המגרש, אם לא עושים זאת המצב די מאבד מההנאה שבו.

NBA2K15 לוגו

לסיכום, אני חייב להגיד שנהנתי נורא מהמשחק החדש (כן, חודשיים זה עדיין חדש) בסדרת ה-NBA, כיף לא נורמאלי, לצד הגיימפליי המצוין, הגראפיקה הקולעת, ומגוון מצבי המשחק הכיפיים, ישנם גם בעיות טכניות שלא מופיעות בסינגל-פלייר, אלא בשרתי 2K שלא מוכנים שאתחבר אליהם, ואני מקווה שבשנה/שנים הבאות 2K יעשו משהו בנידון כי זו בהחלט לא פעם ראשונה שאני נתקל בבעיות איתם, וגוגל איתי בעניין, עם לא מעט אנשים שחווים בעיות דומות. 

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

משחק מעולה, ביקורת מעולה.

מסכים עם כל דבר (בעיקר עם הדיבוב ההזוי שעשו לשחקנים) יש לציין שיש גם מצב אחר לניהול קבוצה שהוא יותר ארקייד ופחות דורש ממך כל כך הרבה עבודה והרבה יותר קל לניהול ואני אישית משחק בו בעיקר, אבל המצב שדיברת עליו הרבה יותר מאתגר.

משחק אששששש

סוף סוף אתר ישראלי שעושה למשחק הזה ביקורת!!
עשיתם לי את השבוע ! תודה רבה וביקורת פצצה

3
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x