ביקורת: GTA V הוא המשחק הטוב ביותר לקונסולות החדשות

Grand-Theft-Auto-5-PS4-review

Grand Theft Auto V מגיע לדור הקונסולות החדש ומוכיח שהוא המשחק הטוב ביותר על כל פלטפורמה אפשרית

דור הקונסולות הנוכחי חוגג בדיוק שנה להשקתו ושנת 2014 שהיתה אמורה להיות שנה מפוצצת באקסלוסיבים, הפכה לנגד עינינו לשנה מוצלחת יותר של גרסות חדשות למשחקים קיימים. עד לפני צאתו של GTA V בגרסה החדשה, המשחק הטוב ביותר לקונסולות החדשות היה למעשה גרסה מחודשת למשחק אקסלוסיבי של הדור הקודם-  The Last of Us Remastered ואם זה לא מספיק, אחריו עמד בגאון משחק אחר מדור קודם-  Diablo III: Ultimate Evil Edition.

זו לא תעודת עניות למשחקים החדשים או האקסלוסיביים של הדור החדש, כי כשלוקחים את כמה מהמשחקים הטובים ביותר ששוחררו לדור קודם, רגע לפני שהוא מפנה את מקומות לדור הבא, אנחנו מקבלים את הפיק של המשחקים החזקים ביותר וזה בא על חשבון אקסלוסיבים שלפחות על פי כל הביקורות, נחותים יותר.

GTA-V-ships-33-million

בנובמבר 2012 הוכרז בקול תרועה רמה הכותר הבא בסדרה, ואחרי השקה גרנדיוזית שניפצה כל שיא אפשרי ונתוני מכירות בלתי נתפסים, לקחנו את Grand Theft Auto V לסיבוב וסיקרנו אותו בספטמבר 2013, המשחק היחיד בגיימפרו שזכה לציון מושלם. חודשיים אחרי סיקרנו גם את מצב האונליין של המשחק GTA Online ואם זה נראה לכם מיותר להכין ביקורת חדשה למשחק שסוקר בכל רמ"ח אבריו, יש בזה משהו וברוב המקרים זה נכון, אבל במקרה של רוקסטאר, היא דאגה להפיח רוח חיים חדשה בגרסה החדשה ולהכניס כמה פיצ'רים שלא היו קיימים במשחק המקורי, כי רוקסטאר עושה את זה מאהבה ועושה את זה הכי טוב.

אז כן, זו לא ביקורת סטנדרטית למשחק חדש וזו הפעם הראשונה שאנחנו מבקרים משחק מחודש ולכן אחסוך מכולכם את רוב הדברים שכבר נכתבו כאן בגיימפרו בשתי הביקורות, ואנסה יותר לחדד את התוספות והחידושים שהגרסה החדשה מביאה.

עולם פתוח יפה יותר 

כשהוכרז המשחק, שמחנו לגלות שרוקסטאר לא הסתפקה בגיבור אחד אלא בלא פחות משלושה, מייקל, פרנקלין וטרוור ולכל אחד מהם יש אופי שונה, אבל לכולם יש מכנה משותף כזה או אחר שמחבר אותם לעלילה המרכזית ולמי של מכיר את המשחק ואת הסיפור שלו, אני לא מתכוון לגלות כאן ספוילרים מהעלילה אלא רק להזכיר את הגדולה של המשחק במצב הקמפיין שלו במשפט ילדותי אחד: "אתם משחקים 3 גיבורים ועושים הרבה שיגועים". העלילה זהה למשחק המקורי.

gta-v-ps4-REVIEW

זו מהות הסדרה וזו המהות של GTA V שמאפשר לכם להשתולל ברחובות או סתם לשוטט להנאתכם ב Los Santos, ולעשות כמעט כל העולה על רוחכם. המשימות המגוונות נועדו בראש ובראשונה לקשר אתכם לעלילה המרכזית, אבל הן פרזנטציה של עולם המשחק, שנועדו גם לחשוף אתכם למקומות חדשים, איזורים שלא ביקרתם בהם וגם דמויות משנה שחובה להכיר!

הדשא ירוק יותר ממבט ראשון

המשחק מגיע עם כל התוספות שאי פעם יצאו למשחק המקורי, ולמרות שמדובר בתוספות חינמיות (כי DLC של רוקסטאר זה כמו משחק חדש), זה נחמד לקבל את הכל בחבילה אחת, במיוחד כשרואים רכבים מ GTA Online שעשו את דרכם לסינגל ונשקים ורובים אחרים שלא ראיתי בגרסת ה PS3.

לוס סאנטוס נראתה מדהים ב 2013 ועכשיו נראית הרבה יותר מדהים הודות לשיפורים הטכניים שהקונסולות החדשות מסוגלות להציג. אם זה קצב של פריימים קבוע וחלק ורזולוציות גבוהות וחדות יותר, ואם זה שדה הראיה שמתרחב פתאום והופך את כל העולם לגדול ורחב יותר לעין.

GTA V PS4 GRAPHICS

המנוע RAGE של רוקסטאר או אם תרצו Rockstar Advanced Games Engine מוצא לו בית חדש בגרסה החדשה והוא מצליח להציג משחק עולם פתוח משופר כמעט בכל בחינה מהגרסה הקודמת, עולם עשיר יותר, חד יותר, מהנה יותר. המנוע של רוקסטאר מצליח במקום שרבים נכשלו, ליצור אופטימיזציה מרשימה בין חומרת הקונסולות החדשות לבין הגרפיקה והביצועים במשחק, וזה לא פשוט בכלל כשמדובר במשחק עולם פתוח כזה גדול ודינמי.

GTA-5 PS4 REVIEW

אני כמעט בטוח שחברות אחרות בתעשייה היו משווקות את המוד מבט מגוף ראשון כ DLC שעולה כסף, שהרי הן מוכרות לנו במהלך השנה תוספות רבות ונחותות הרבה יותר מהמוד הזה וגובות על כך סכומי עתק, אבל רוקסטאר היא לא במקרה אחת מחברות הפיתוח האהובות ביותר בעולם, זו אחת הסיבות העיקריות לכך. החברה טענה כי לצורך הכנסת הפרספקטיבה של גוף ראשון למשחק, היא עיצבה למעלה מ 3000 (!) אנימציות חדשות, כי זה לא רק לשנות את כיוון המצלמה, אלא לשנות את ליבת המשחק כדי שזה יראה טבעי, וזה נראה מדהים.

זה פשוט כל כך כיף להכנס לעולם של רוקסטאר במבט מגוף ראשון, לבצע משימות בגוף ראשון, לטוס ולנהוג, להשתולל ברחובות כדי לפרוק עצבים, וגם אם זה מתחיל לשעמם אז חוזרים למבט גוף שלישי המקורי והקלאסי. הביצוע המושלם של FPS עשוי לגזול מיכם שעות רבות בחזרה למקומות שכבר הייתם בהם, רק כי אפשר עכשיו לצאת למסע "קרוב יותר לאדמה" ולראות מימינכם איזה רובה או גרזן.

https://www.youtube.com/watch?v=4mSuSPJPYGM

נפגשים ברשת

להבדיל מהשחרור המקורי של המשחק, המשחק בגרסתו החדשה מגיעה עם מצב האונליין בפנים, ולכל מי שמתכוון לעבור מגרסת דור קודם לגרסה החדשה, העלנו בשבוע שעבר מדריך איך להעביר דמות מאחת לשניה. עדיין לא חרשתי לגמרי את מצב הרשת, אבל ממה שכן הספקתי לעשות שם אני יכול לציין שמצב האונליין המהנה בגרסה הקודמת, עדיין נשאר עוד מקום לבזבז (בפאן החיובי) שעות רבות של הנאה מהעולם של GTA V, מקום שבו אתם פוגשים אנשים מכל העולם (הורחב לעד 30) ונלחמים כדי להשיג דבר אחד וכמה שיותר ממנו- כסף. עיצוב הדמות שתתחילו ובחירת ההתנהגות שלה לא תשפיע על עתידה, והכל מתנקז למערכת הרכוש והנכסים שתצברו במולטי והמסע בדרך אל העושר, שיאפשר לכם לצבור עוד עוד רכבים, נשקים, ביגוד וכל מה שחלמתם עליו במשחק.

מצב הגוף ראשון באונליין מוסיף את כל האלמנטים הכיפיים שבלשחק בפרספקטיבה שונה ומרעננת ועדיין לא החלטתי אם יש יתרון לשחק בגוף ראשון או שלישי ברשת, מה שבטוח זה שבסופו של דבר אני מעדיף לנהוג בגוף שלישי כי זה מרגיש לי יותר טבעי עם הדואלשוק החדש של סוני.

כל מצבי המולטי החדשים שהתווספו לאונליין במרוצת השנה האחרונה כבר כאן ומה שנשאר זה לחכות כמו חצי עולם לבואו של מוד השודים למשחק. עד אז, רוקסטאר מספקת אינפוגרף של מספרים מטורפים, שממחישים את העוצמה של מצב האונליין במשחק:

מיוזיק טיים

מה כבר אפשר לכתוב על המוסיקה ותחנות הרדיו ב GTA V שלא נכתב? בנוסף למוסיקה במשחק המקורי שמספיקה ואף יותר, הגרסה החדשה זוכה לעוד תוכן מוזיקלי (100 שירים חדשים ועוד תוכן לחלק מהתחנות) ואם אתם חובבי מוסיקה אמיתיים שמצויידים בפטיפון בבית, רוקסטאר הכריזה גם לאחרונה כי הפסקול של  Grand Theft Auto V יהיה זמין בסט תקליטי ויניל במהדורה (סופר) מוגבלת.

גזר דין:

רוקסטאר מצליחה לייצר תו-תקן חדש, בכך שהיא מלמדת תעשיה שלימה איך עושים נכון משחק מחודש, בלי לקרוא לו “definitive edition” או שאר סיסמאות שאין מאחוריהן יותר מהבטחה שלא מקיימת. במקרה של רוקסטאר, גרסת GTA V לדור החדש היא על סף המושלמת. הסיפור פנטסטי, הדמויות מעניינות ועמוקות ועיצובי המשימה, במיוחד השודים והפריצות, יעניקו לכם טונות של כיף. העולם של לוס סנטוס חי מתמיד, בקמפיין וגם באונליין ומפתה לחקור אותו כל פעם מחדש, שעות על גבי שעות. מצב המבט מגוף ראשון משדרג נפלאות את החוויה ויעניק למשחק פרספקטיבה אחרת שנעשית בצורה מושלמת, אם כי, בסופו של יום אחזור למצב הקלאסי של גוף שלישי.

* תודה להד ארצי שסיפקה לנו עותק למשחק.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

https://www.g2a.com/r/gameplay כל המשחקים שתרצו ובזול ניתן גם להירשם לאתר ולצבור נקודות תהנו

״אז כן, זו לא ביקורת סטנדרטית״ כי זו ביקורת מעולה ועניינית כמו שצריך. כל הכבוד ממש היה כיף לקרוא (פעמיים!) ולקנות את המשחק שבעתיים!

אתר מספר 1 אתם גיימפרו

ברוקסטאר יודעים איך לייצר משחקים בשביל האנשים ולא בשביל הכסף כמו שאר החברות.
ביקורת טובה נהניתי לקרוא אותה, תודה.

כל הכבוד לרוקסטאר. כך חברה צריכה להתנהג עם לקוחותיה. הם, אולי מרוויחים פחות כסף על DLC כמו חברות אחרות שמוציאות 5 חבילות הרחבה למשחק וכל אחת במחיר 20$ או חבילת מפות חדשות ב- 10$ או חבילת סקינים ב- 5$ דולר… הבנתם את הרעיון… מצד שני תראו כמה היא מרוויחה על המשחק עצמו. כי כולם יודעים שמשחק של רוקסטאר זה משחק ששווה בלי ספק 50$ ויותר.
כל גיימר שמכבד את עצמו לא עושה לעולם הזמנות מוקדמות, אבל במקרה של רוקסטאר בהחלט אפשר! יש לזה רק סייג אחד ! אוי להם אם יפשלו הפעם בפורט ל- PC. אני עוד לא שיחקתי(!) בגיטיאיי 5 ומתכוון להתפנק בחופש שלי עם GTA 5 למחשב.

ביקורת מאוד מעניינת אהבתי לקרוא!
תודה

משחק מטורףף!! אחד המשחקים הכי טובים שיצאו אי פעם..!
אם לא המשחק הכי טוב

6
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x