ביקורת: Assassin's Creed Unity המהפיכה נשארת בפריז

Assassin's-Creed-Unity-review

AC: Unity הוא משחק פנטסטי שיכל להיות המשחק המשובח והמפואר ביותר בסדרה. תוספת של כמה חודשי פיתוח היו עושים את ההבדל

זה מרגיש כאילו סדרת Assassin's Creed נמצאת איתנו שנים רבות, אבל מדובר בסך הכל בשש שנים מאז צאתו של הכותר הראשון ב 2007. כשיצא AC, משחק הפעולה/הרפתקאות ההיסטורי הראשון, נהנתי לשחק בו אך לא התאהבתי בו ממבט ראשון (וגם לא בשני) ובדיעבד, כולנו יודעים שהיה מדובר בסוג של פיילוט מבחינת יוביסופט, שקבע את גורל הסדרה כולה. ההתאהבות באססינס קריד קרתה בדיוק בכותר ה"אחווה", Assassin's Creed: Brotherhood תפס אותי ומיגנט אותי מהרגע הראשון ומאז אני לא מפספס אף משחק בסדרה.

הכותרים שבאו אחריו היו טובים אבל רק "דגל שחור" (AC4), הכותר המצליח משנה שעברה הצליח להחזיר לי את אותה אהבה ישנה, והביקורת הזו של  Assassin's Creed Unity היא החוויה האישית שלי עם המשחק החדש (PS4) במטרה להגיע להחלטה סופית ובעיקר לשתף אתכם באם המשחק החדש הוא "אהבה גדולה" או עוד משחק טוב בסדרה.

Assassin-s-Creed-Unity-Paris

אני חייב להודות שלא היו לי יותר מדי ציפיות מהמשחק החדש. אחרי AC4 הגעתי למסקנה או יותר נכון להרגשה, שכמו עליות ומורדות בחיים, אחרי משחק ממש טוב, יגיע משחק פושר, ומה שחיזק אצלי את המסקנה הזאת זה שההכרזה על Assassin's Creed Unity גררה אחריה עוד הכרזה, של עוד משחק בסדרה בשם Assassin's Creed Rogue ש"מתאים טכנית" לקונסולות הקודמות, כי החדש גדול עליהן, שזה בסדר.

"חירות, שוויון ואחווה"

בעוד שנתיים תחגוג יוביסופט 30 שנות קיום מפוארים של אחת מחברות המשחקים הגדולה בהיסטוריה. החברה הצרפתית זורקת אותנו הפעם (על ידי השלוחה הקנדית שלה) לאיצטדיון הביתי שלה, פריז.

עלילת המשחק פוצחת בשנת 1307, ימי המלך פיליפ כטריגר לקראת התקופה המודרנית שתדאג להכניס אותנו לנעליו של הדמות הראשית, ארנו ויקטור דוריאן, ילד שגדל בתנאי האצולה בתקופת המהפכה הצרפתית, בין השנים 1789-1799. ארנו עובר מספר אירועים שקשורים לאביו, ואני רק יכול לספר לכם שבמשחק Assassin's Creed Rogue תמצאו את הקשר בין יוניטי לאביו של ארנו.

ACUNITY

התוספת של פריז של המאה ה 18, ימי המהפיכה הצרפתית לסדרה כולה היא חיונית ולי באופן אישי מוזר שלקח כל כך הרבה זמן לחברה להביא את ההיסטוריה המפוארת של צרפת לסדרה ובמיוחד ימי המהפכה שסיסמתה היתה "חירות, שוויון ואחווה".

Assassin's Creed Unity Reveals New Templar Eliseמבלי להכנס יותר מדי לעלילת המשחק, בירת צרפת היא מקום תוסס שמוקף באמנות, ארכיטקטורה, ודמויות צבעוניות נפלאות ואפשר אפילו להריח את היין באוויר. עלילת המשחק החדש קצת איכזבה אותי, והסיפור שמתרחש ברחובות עידן המהפכה הוא פשוט לא מיוחד או בלתי נשכח, אלא הוא נמצא שם כדי להעביר לנו את משך השהייה במשחק מלווה ברקע הגיוני ורצוף. אולי זה קשור לתקופת המשחק ואחרי עידן הרנסאנס אות תקופת אמריקה הקולוניאלית, ביוביסופט לא הצליחו לספק עלילה מצוינת, זה לא שהיא רעה.

למרות הפתיחה המבטיחה והמפגש המוקדם מאוד בין השניים, ציפיתי למשהו יותר משמעותי בין אליז הטמפלרית לארנו. שינויים נוספים מגיעים דווקא מהעידן המודרני, בו האנימוס נקרא עכשיו "האליקס" והשחקן הראשי בעידן זה הוא אלמוני.

מכניקת המשחק

מעריצי הסדרה ישימו לב לשינויים במשחקיות כבר מהרגע הראשון, הם לא גדולים אבל הם שם. הפארקור שונה ממשחקים קודמים ועובד נהדר בהשוואה למערכת הכיסוי החדשה, שהיא בעייתית כשאתם מנסים לעשות זאת ממצב כיפוף למשל. התנועה של ארנו מציגה ריצה חופשית משופרת, אבל כשהוא רץ ברחובותיה ההומים מאוד של פריז, הוא מתקשה לרוץ באמת בצורה חופשית, וההידבקות שלו לעצמים או נטייתו לבצע פעולות שלא רציתם שיעשה, מתרחשות בעיקר משום שיש הרבה יותר הולכי רגל ביוניטי. מצד שני, השיפור הגדול הוא בטיפוס על מבנים, הרבה יותר חלק מכל משחק אחר בסדרה.

assassins_creed_unity_קואופ
להב הפאנטום החדש

בפריז אתם תשחקו ובפריז תישארו כל המשחק, כי אין עוד ערים נוספות, גם איןן סוסים ואי ספינות. מערכת הקרב שודרגה, אבל לא השתנתה לחלוטין, התקפות והגנות נגד שלל אויבים ישתנה בהתאם לארסנל הנשקים המוכר שיאפשר לכם להתעמת עם אויבים עד שתרגישו (לפחות בהתחלה כשארנו בדרגה נמוכה) שזה גדול עליכם ופשוט תחליטו לברוח משם, לפני הסוף המר… מה שכן, הלהב המסורתי שודרג ל"להב הפנטום" שיכול להפוך למיני חץ וקשת, מה שיאפשר לכם להרוג בחשאי אויבים ממרחק, או לחלופין להשתמש בחיצי berserker שיגרמו להם לתקוף את בני בריתם, השימוש בו מהנה.

מסיבת תחפושות

מי שביקר בחייו בקתדרלת נוטרדאם (מקום מושבו של הארכיבישוף של פריז), לבטח הרגיש דה-ז'וו כשראה את אותה קטדלרה במשחק, כי השחזור נעשה בצורה מדהימה ולא רק היא, הגרפיקה במשחק החדש יפייפיה וגם אם נתקלתי בבאגים או בסיטואציות משעשעות שאת חלקן תוכלו למצוא כאן, זה נסלח כי תאווה לעיניים היא כל מסע כזה בעולם המשחק.

Assassins_Creed_Unity_Landmark_NotreDame
קתדרלת נוטרדאם במשחק

אז כן, יש מדי פעם נפילות ו"הפרעות", אבל לא נחשפתי אליהם בצורה בוטה, וגם אחרי שראיתי את כל התמונות והסרטונים לבעיות הטכניות שקשורות לגרפיקה, אצלי המשחק רץ בסדר גמור באופן יחסי. על גבי הקונסולה החדשה של סוני המשחק רץ בקצב של 30 פריימים לשניה וברזולוציה 900p (בדומה לאקסבוקס וואן) ועל פי יוביסופט, היא מנסה לפתור את כל הבעיות הטכניות של המשחק לכל הפלטפורמות, לכן אני חושב שניתן לה את האפשרות לתקן את כל הבעיות, וכמה שיותר מהר.

https://soundcloud.com/ovgames/assassins-creed-unity-main

למהפיכה הצרפתית של יוניטי יש פסקול נהדר, יצירה של המלחין הראשי  כריס טילטון (סדרת הטלוויזיה פרינג') שיצליח להכניס אתכם לאווירה של המשחק, בנוסף, יש גם עבודה מוצלחת של דיבוב.

 הקו-אופ לא תמיד עובד

מצב הקו-אופ במשחק החדש הוא אחד השינויים לטובה שהביא איתו יוניטי, אבל, הדיווחים המוקדמים ברשת על כך שמצב הקו-אופ במשחק החדש לא מספקים את הסחורה היו אולי מוגזמים, אבל כשזה קורה לך, אתה רותח! אתה מתחיל לנסות לנחש מה לא בסדר? ורק אחרי סדרת נסיונות ובדיקת מצב האינטרנט אצל כל אחד מהחברים, אתה מבין ש…יוביסופט. ה Co-op של Unity באינטרנט, התכונה שיוביסופט מונטיראול קידמה בכבדות במהלך תערוכת 2014 E3 עדיין לא תמיד עובד לי חלק על הפלייסטיישן 4, במקרים רבים, הוא לא עובד בכלל, יש שגיאות רשת.

co-op_ACU

AC UNITY אפליקציההרעיון לכשעצמו מעולה, ולהשלים משימות Co-op מיוחדות ופריצות שנפרדות מהסיפור המרכזי זו תוספת מבורכת, אבל, הבחירה באפשרות "עבור למצב מקוון" לעיתים לא עושה כלום. אפשרות אחרת שמצליחה והיא קיימת מהתפריט ברגע שעצרתם את המשחק, נקראת “Play Together”, הבעיה היא שזה יכניס אתכם להמתנה בתור ואין דרך לצאת מהתור, אלא אם כן הרגתם את הדמות הראשית. בנוסף לכל אלה, השירותים הנלווים שיוביסופט מאפשרת לכם לעשות בהם שימוש לא מסתנכרנים עם חשבון ה PSN כראוי, אם זה אוצרות מסויימים שניתן לקבל אך ורק עם התחברות ל UPlay או מעקב אחר התקדמות הדמות במשחק דרך אפליקציה שנקראת Assassin's Creed Unity Companion, הסנכרון לא עבד, והציון בהתאם.

AC UNITY APP

Assassin’s Creed Unity Companion

כשהצלחתי לשחק בקו-אופ זה היה הנאה צרופה וזה בתנאי שהפרטנרים שלכם ( עד 3) עובדים נכון ובשיתוף פעולה. המשימות מגוונות ומאפשרות לכם לצבור ושלדרג כמעט כל פריט של דמותכם והמשימות העיקריות הן לחקור מקרי רצח ולשדוד טמפלרים, על ידי ביצוע מעקב אחריהם. עם ההרחבה הראשונה (Assassin's Creed Unity : Dead Kings), המשימות צפויות לקחת אותנו מפריז לסנט דניס.

מערכת המיקרו-תשלומים

להפתעתי הרבה גיליתי שבמשחק קיימת מערכת מיקרו תשלומים, שנאתם של כל הגיימרים ברחבי העולם, באשר הם. “Helix Credits” זה מטבע המשחק, ובמקום לפתוח אלמנטים על ידי התקדמות שלכם בין שלבי המשחק, אתם יכולים לבזבז כסף מהעולם האמיתי שיאפרו לכם לפתוח התאמות האישיות, כלי נשק או שדרוגים אחרים.

ACU-Helix-hack

תיאורטית, זה לא משנה יותר מדי זה פשוט צריך להיות דרך קלה עבור שחקנים עצלנים כדי לפתוח ציוד טוב יותר, ללא צורך לשחק את המשחק ביסודיות. יש לנו כאן משחק עם מצב אונליין, והמשמעות היא שאתם עשויים להיתקל בשחקן מדהים שקנה את דרכו לדמות מטורפת, בלי שום קשר למיומנות או מסירות, אלא פשוט שילם כסף. אמנם, אתם לא משחקים נגד שחקנים אחרים אלא בשיתוף איתם נגד העולם, אבל זה מרגיש לא הוגן ויש לזה השלכות על עתיד הסדרה, כשיגיע מצב תחרותי בעתיד.

לסיכום:

לכל הדעות,  Assassin's Creed Unity היה צריך להוות המשך מפואר לסדרת AC. אבל, למרות ההצלחה והביקורות של קודמו ולמרות המסע הדי מדהים בפריז של המאה ה 18, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהמשחק שוחרר מוקדם מדי. החוויה שלי לא היתה מושלמת בעיקר בגלל בעיות הקשורות לקישוריות באינטרנט, וכשמצב הקו-אופ הוא ההיי-לייט של המשחק, יוביסופט היתה צריכה להתאפק ולחכות עם ההשקה. עם זאת, כשהכל עובד, זה עוד פרק חובה לכל מעריצי הסדרה.
 _______________________
*תודה להד ארצי שהעניקו לנו עותק לביקורת.
[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
12 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

הדמות מ-assasin's creed ;rogue היה בעבר מתנקש אך עבר לטמפלרים ולרצרח את אבא של ארנו היא המשימה האחרונה . בתמונה שיי וארנו

https://www.g2a.com/r/gameplay כל המשחקים שתרצו ובזול ניתן גם להירשם לאתר ולצבור נקודות תהנו

לא זוכר מתי כל כך לא הסכמתי עם ביקורות למשחק.
אז נכון יש מלא בעיות טכניות ועדיין זה ממש לא מצדיק ממוצע של מתחת 80.
אחרי שלושת האכזבות האחרונות מהסדרה (ACR עוד היה נסבל לגמרי כי בגלל סגירת הקצוות פשוט הבעיה הייתה שהוא לא חידש הרבה, AC3 היה נוראי, AC4 אחלה של משחק אבל אין שום קשר בינו לבין הסדרה ועדיף שלא היה חלק ממנה)
בקיצור המשחק הזה לוקח את AC2/ACB ופשוט מביא אותם לדור הבא, וזה בדיוק מה שרציתי שיעשו עם הסדרה, שיחזרו למקורות וישפרו הכול.
העלילה לא מדהימה אבל מעניינת ויותר טובה ממה שקיבלנו בשני המשחקים האחרונים, המערכת קרב טובה יותר,הפארקור זורם, העיר מדהימה פשוט מדהימה, המון משימות צדדיות שבניגוד לקודמים אשכרה מהנות ומעניינות, הCUSTIMZION מדהים יש המון אפשריות וחליפות שונות, הקואופ חביב לא מספיק מדהים כמו התשומת לב שקיבל לפני המשחק אבל עדיין סבבה ומעביר כמה שעות בכיף.

נכון שיש בעיות טכניות שמפריעות ויובי עם כל השטויות וכל הדברים שהם דחפו של קשורים למשחק,אבל בסך הכול המשחק מעולה, לא יכולתי לבקש יותר

כמעט כל מה שציינת כתוב בביקורת, אז אם היה נותן למשחק 85 זה היה בסדר?
זה הציו שהוא בחר וזו דיעה שלו, וככה צריך להתייחס אליה.
אני הייתי נות למשחק 7 בגלל שהקואופ לא עובד לי בכלל

לא דיברתי ספצפית אליו, שים שרשמתי ביקורות.
דיברתי על הביקורות שהמשחק קיבל בכללי והציון שלו במטאקריטיק.

מה עדיף זה או Rogue???
אני לא יודע מה להחליט לקנות
תהיה ביקורת גם ל Rogue?

יש לי PS3 ומחשב חזק בגלל זה אני שואל

יוניטי בלי ספק!
רוג מאוד דומה לאססין 4 ופחות מושקע.
יוניטי הוא המשחק המרכזי

סבבה תודה אחי!

תודה על הביקורת המרעננת
סיימתי את המשחק והוא ממש טוב לא יודע מה כולם מדברים

גם אני משחק בסוני4 ואין לי הרבה באגים כמו שכולם אומרים
תודה על הביקורת, לא ידעתי שיש אפליקציה!

ב PS4 יש לי הרבה באגים וזה לא מובן לי איך לחלק יש ולחלק אין כי זה לא כמו מחשב שלכולם יש חומרה אחרת