העולם הקסום מאחורי מג'יק

עומרי קינג קולקטיבלס
בנהלך הכנס פגשנו את עומרי מקינג קוקטיבלס בזמן הכנותיו לדראפט.

מג'יק הוא משחק קלפים שהומצא על ידי פרופ' ריצ'רד גארפילד ושווק על ידי חברת "Wizards of the Coast" לראשונה בשנת 1993. מג'יק" הינו המשחק המייסד של סוגת המשחקים "משחקי קלפים לאספנים". מקהילת מג'יק הישראלית גם צמחו שני אלופי עולם בשנת 2007 אורי פלג ובשנת 2013 שחר שנהר.

ש: אתה משחק מג'יק כבר כמה שנים ?

ת: 20 שנים.

ש: בתור אתר שמתמקד בעיקר במשחקי מחשב, ידוע לך שיש גרסה של מג'יק למחשב. מה לדעתך ההבדלים בין שתי הגרסאות ?

ת: תראה לא רק שיש גרסת מחשב, יש גם את מג'יק אונליין שזה ממש המשחק! רק בצורה ממוחשבת ויש עכשיו את Duals of the plainwalkers, שזו חוויה יותר זורמת מהבחינה הגראפית של המשחק. תראה אלמנט שהיה מאז ומתמיד ונשאר עד היום זה האלמנט האספני של זה, אנשים אוהבים להחזיק את הקלפים ביד, לפתוח את החבילה ביד, הם אוהבים לפתוח את האלבום ולהסתכל  ואתה רואה את החבר'ה שמשחקים פה בדראפט*  שום חוויה אינטרנטית או ממוחשבת לא יכולה להוות תחליף לחוויה החברתית של להיפגש, להחליף, לשחק ולזרוק במבה אחד על השני. זה הקטע במשחק הזה.

ש: מאכלים עולים פה הרבה בכל ראיון שעשינו עד עכשיו, אוכל סיני, פיצה, במבה.

ת: זה בגלל שאין פה דוכן אוכל, כולנו גוועים פה כבר.

ש: מה אתה חושב, מהו הקסם של מגי'ק שהופך אותו לכלכך פופולרי כבר 20 שנה

ת: הייתי אומר לך שאני לא יודע, כי אם הייתה שואל אותי בגיל 14 – 15 האם המשחק הזה ישרוד, הייתי אומר בחיים לא.

ש: למה?

ת: כי גם די אמרתי, בסדר לדוגמה 7 שנים, כמה קלפים כבר יכולים להמציא, כמה וריאציות, זה כבר יחזור על עצמו, זה יימאס לאנשים, המחשב ישתלט על זה, כל התשובות הבנליות. אבל בפועל מה שקורה זה שוויזארד (החברה האמריקאית שמוציאה את המשחק) הם הצליחו לא ליפול במה שכל חברה אחרת נופלת בה, שבכדי להצליח הם חייבים להתפתח ולהשתנות, מלבד העובדה שהם עם אצבע על הדופק בכל הנוגע למודרניזציה של המשחק וקידום שלו.

ש: מה זאת אומרת מודרניזציה של המשחק? מה המשחק עבר שעושה אותו מודרני?

ת: מודרניזציה זה להעביר אותו לאינטרנט אבל בלי לפגוע במשחק המקורי.

ש: איך אפשר לעשות את זה? אם אתה מעביר את כל הקלפים לאינטרנט יכול בן אדם לבוא ולהגיד לך למה לי להוציא כל-כך הרבה כסף אם אני אשב בבית ואשחק?

ת: קודם כל לשחק באינטרנט לא עולה לך הרבה פחות גם שם אתה צריך לקנות את הקלפים, זה יותר זול אבל עדיין זה גם עולה הרבה כסף, דבר שני משהו באלמנט של המשחקים זה כיף.
תראה מה שבעיקר עומד מאחורי זה כל המערך שיש להם בביזנס, זאת אומרת יש להם צוות מחקר ופיתוח מטורף שכולל גם אומנים, ציירים, סופרים, אנימטורים, טסטרים של המשחק זאת אומרת הם לוקחים את העניין ברצינות.

*הראיון נקטע בחלק הזה בגלל תקלה טכנית ולא ניתן לשחר מה שנאמר בהמשך לזמן קצר, אך מה שבא לאחר מכן היה חשוב מאוד לדעתנו אז הכנסנו את זה כאן ללא הקשר.

ת: כשרואים את המשחק הזה ברמה מאוד מאוד גבוהה, זה רמה שמזכירה יותר פוקר או ברידג' יותר מאשר נגיד ~הכריזה קטעה את שם המשחק~, וזה גם די נפוץ ששחקני מג'יק מקצוענים עוברים לשחק פוקר זה פשוט כי הכסף שם גדול יותר אבל זה אותו ז'אנר זו אותה חשיבה, זו אותה טקטיקה וזו אותה רמה גבוהה של ~הכריזה קטעה את הקטע הזה גם~, אני מניח שלא עניתי לך על השאלה למה דווקא קלפים, זה מחזיר אותי למה שאמרתי מקודם: להחזיק את הקלף ביד וזה מאוד כיף להסתכל למישהו בעיניים כשאתה מוריד את הקלף שקורע אותו. זה מאוד דומה למבוכים ודרקונים בדברים האלה, תקשיב בזמנים האחרונים במחשב זו דוגמה עוד יותר צבעונית, הגרפיקה שהוא מאפשר לך, אתה יודע לעומת  הדברים שאתה יושב עם דף ושתי קוביות

ש: מישהו שלא יודע מהו מג'יק איך היית מתאר את המשחק בקצרה?

ת: מג'יק זה משחק קלפים אסטרטגי שבו כל אחד מגלם מכשף בעל 20 נקודות חיים שעל ידי זימון יצורים והטלת קסמים המטרה היא להוריד את החיים של השני לאפס.

ש: אם מישהו רוצה לבוא לנסות ללמוד לשחק או להיכנס לזה והוא לא יכול להגיע למיתוס, איך היית ממליץ לו?

ת: הייתי ממליץ לו להגיע לכל אחת מהחנויות שלנו שפזורות בארץ שמפעילות ליגות על בסיס קבוע, ליגה זהו בעצם יום שבו כולם נפגשים ומשחקים אנו מקבלים חברים חדשים בברכה, חברים חדשים יקבלו חבילת הדרכה חינם וילמדו אותם לשחק.

ש: יש משהו שתרצה להוסיף לסיום? להגיד משהו?

ת: אני מאוד שמח לראות את הסצנה של מג'יק בארץ. נגיד את זה כך: בגיל 14 לא האמנתי שהמג'יק יהיה ככה אבל אם בגיל 14 היית אומר לי שבגיל 30+ אני אהיה היבואן של זה בארץ ואני אנהל את זה…~לצערנו הסוף נקטע~.

ואכן כך כמו שעומרי אמר, סצינת המג'יק בארץ אכן נפלאה וניתן היה לראות זאת בכנס. הכנו לך גלריה קטנה עם מספר תמונות נבחרות:

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
7 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

התשובה לשאלה "מישהו שלא יודע מהו מג'יק איך היית מתאר את המשחק בקצרה?"
מאוד מזכיר לי את המשחק Heartstone! כדאי לכם להוריד הוא חינמי עם קהילה ענקית!

HearthStone הוא מעין גרסה מופשטת של מג'יק יש
.אני אישית מכיר אנשים שמעדיפים מג'יק עליו כי הוא מורכב יותר.

כן, אבל בתור משחק מחשב חינמי לאנשים שרוצים להתנסות הוא מאוד שווה.
הרוב היום בעידן הטכנולוגי לא ישחקו בקלפים (למרות שהקהילה הזאת עדיין חיה לפי כתבותיכם באתר), אבל ברגע שיש לזה תחליף (משחק שאפשר להוריד באופן דיגיטלי) – הרבה יותר קל להתנסות בו ולהתחבר אליו.

נכון ולא נכון, בחו"ל הקהילות של הקלפים ענקיות וHEARTH STONE להשיג בו קלפים בצורה חינמית לוקח שנים וגם שם יש אופציה לקניית קלפים. ולמען האמת גם הDEMO של מג'יק מצוין להתנסות נותן לך TUTORIAL וקמפיין אחד חינם או ב MAGIC ONLINE ששם אתה משלם 10 דולר ומקבל 650 קלפים לאוסף הדיגיטלי שלך

אין לך מושג עד כמה הקהילה של המשחקים האלה גדולה.
לא רק בחו"ל, גם בארץ. מדובר במשחק מצוין, מה שבאופן טבעי גורר קהל גדול.
וגם אני שחקן HearthStone גאה 🙂

זה משחק מדהים, אני משחק עם אחים שלי מאז שאני בן 4 (לא בדיוק הבנתי אז מה עושים אבל אני מחשיב את זה) אני זוכר שכל פעם כשהייתי נכנס לחנות של פריק והייתי קונה בוסטרים הייתי קורע ישר את העטיפה כדי לראות מה יש בפנים. אני יכול להחשיב את זה כחלק מילדות.

אני מסכים
זה באמת משחק מדהים ויש קהילה גדולה
אני משחק רק שנתיים ויש לי בערך 1500 קלפים