ביקורת משחק – Styx: Master of Shadows

styx-master-of-shadows-review

ז'אנר משחקי ההתגנבות נמצא בהתעוררות מתמשכת בשנתיים האחרונות, "סטיקס: מאסטר הצללים" ינסה בדרכו החמודה לרכב על הצלחת הז'אנר ולהביא אמירה עצמאית, האם הוא מצליח?

בשנת 2012 שוחרר משחק התגנבות משובח שגרם ללא מעט מפתחים לחזור ולהאמין בז'אנר, Dishonored קראו למשחק ו'סטיקס: מאסטר הצללים', כנראה תוצר של אמון זה. המשחק מביא אותנו בחזרה לתוך עולם הפנטסיה העשיר של משחקה הקודם של המפתחת, Orcs and Men , ששוחרר, כן, ב 2012. למרות שלא מדובר בהמשך למשחק ההוא, אלא פריקוול לאירועים שהתרחשו בו, אתם לא צריכים באמת לשחק במשחק ההוא בכדי להבין או להנות מסטיקס.

עלילה

את הסיפור של "סטיקס: מאסטר הצללים", שמעתה ואילך אקרא לו SMoS, מבינים כבר בסרטון הפתיחה של המשחק, שמספר אותו הדמות הראשית שהיא אנטי-גיבור לחלוטין, גובלין ירקרק בשם סטיקס, בעל מומחיות של גנב בחשיכה, במסעו דרך מגדל בשם אקאנש (Akenash) בטרה לשדוד את ליבו של "עץ העולם" (World Tree), אם יצליח, יוכל למכור את הלב, שהוא מקור כח עצום ולהפוך למולטי גובליונר!

Styx Master of Shadows Review
מימין, לב העץ

מגדל אקאנש, שבו יש בני אדם ו Elves המגנים על העץ, הם הסיכוי של סטיקס, מלבד להתעשר, גם לגלות עוד על המקורות האמיתיים שלו לאורך הדרך. העלילה נרקמת בין מסדרונותיה החשוכים של בטן הטירה. אולמות עתיקים מלאים בשומרים שמצריכים מגיבורנו לעשות את דרכו בעיקר דרך מסדרונות ומתחת לחפצים, שולחנות, מחילות צרות, כי המתגנב שלנו נמוך קומה ומסוגל להשתחל כמעט לכל מקום.

משחקיות

הצעדים הראשונים שתעשו במשחק, יעניקו לכם הרגשה ביתית, כי כבר הייתם שם במשחקים אחרים, זזתם עם דמות בגוף שלישי בצורה דומה במשחקים אחרים, טיפסתם על קירות וקפצתם, בדיוק כמו הרבה משחקים, כי אין משהו מאוד מיוחד במכניקה של התנועה ב SMoS אבל, עם כל זאת המשחק מהנה והוא מציע שפע של גיוון ואתגרים חדשים. 

הבינה המלאכותית (AI) של האויבים היא לא מהטובות שראיתי, ויש רוטינה של התנהגויות ותגובות שחוזרות על עצמן, אבל מצד שני המשחק מספק סוגים שונים של אויבים שמאלצים אתכם לחשוב ומעודדים אתכם להשתמש בטריקים אחרים, לאורך כל המשחק. מגוון האפשרויות והטריקים שתעשו בהם שימוש יסבו לכם הנאה ולעיתים אף סוג של הישג.

הריגת קבוצה של שומרים בלי שיראו אתכם, אפשרית ומעניקה סיפוק, אך מצריכה תכנון ומעט מחשבה. אם זה לגרום לנברשת להתרסק עליהם, או פשוט להרעיל אותם, או לשכפל את סטיקס ולשלוח את העותק לחיסול ממוקד. הבעיה היא שאין הרבה רגעים כאלה, ורוב המשחק נצמד לאותם טקטיקות שחוזרות על עצמן, רק בשביל להתקדם במשחק.

תשכחו מקרבות של חרבות ואגרופים במשחק, כי הגיבור שלנו הוא גובלין חלש, ורק טריקים יכריעו את האויב, וחבל. כשאתם נכנסים לעימות, אין לכם לאן לברוח כי אתם ננעלים מול האויב, והדרך להכריע אותו היא רק באמצעות טריקים ותחבולות, אחרי שלומדים איך ומתי להשתמש בהם.

גרפיקה ועיצוב

המשחק לא מנסה למכור גרפיקה מרהיבה ואפקטים עוצרי נשימה, כי פשוט אין לו את היכולת, והמפתחים מראש לא כיוונו לשם. המשחק מבוסס על מנוע Unreal Engine 3, שחגג השנה עשור לקיומו, ושלל משחקים עברו תחת הקוד שלו, אך למרות שהמנוע כבר נראה ישן, והטקסטורות לא חדות גם בגרסת המחשב, הגרפיקה במשחק נעימה לעין ואין תחושה שאנו משחקים במשחק ישן או נוסטלגי.

wmplayer 2014-10-08 02-27-33-733

רוב העלילה של המשחק מתרחשת בתאורה עמומה, מהסיבה הפשוטה שזה משחק התגנבות בתוך טירה/מגדל, מה שעוזר לו להיראות מספיק טוב, וגם עוזר לו לרוץ על 60 פריימים לשניה, גם ברזולוציות גבוהות (במקרה שלי 1440p).

StyxGame 2014-10-03 16-31-41-066
למרות ההגדרות הגבוהות, הגרפיקה לא הצד החזק של המשחק

עיצוב השלבים של המשחק אמנם מצליח לגוון אך בכמה משחקי התגנבות עוד יאלצו אותנו לעבור דרך ספרייה או בית כלא? המפתחים יכלו לחשוב על חדרים קצת יותר מעניינים, עם תפאורה מיוחדת ולא סטנדרטית, ולא אחת מתצאו את עצמכם מתוסכלים מהעובדה שתיאלמצו לחזור אחורה למקום בו הייתם, כי שכחתם משהו, אך בגלל החד-גוניות של השלבים, תרגישו אבודים.

סאונד

הצד החזק של המשחק הוא הפסקול והסאונד. עיבודים תזמורתיים מלאים הולחנו על ידי האמן הצרפתי אנרי פייר פלגרין. השילוב של קטעי המוסיקה במקומות הנכונים, עם עליה המותאמת לרמת המתח או נקודת השבירה, אלו הדברים הקטנים שעושים את ההבדל בין מוסיקה סטנדרטית לבין זו של המשחק.

[divider]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

הגרפיקה נוראית ההיתי נותן למשחק רק על הגרפיקה 3

קניתי את המשחק בסטים ואני יכול להגיד שזו אחלה ביקורת, קלעת בול למה שאני הרגשתי 🙂
משחק ממש אבל ממש חמוד!

2
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x