פיראקסיס מפריכה את חששותינו, החייזרים הם לא הברברים!

CIVB-MAIN

בסוף השבוע האחרון פיראקסיס שדרה לייב סטרים תחת הכותרת מפגש חייזרי: חייזרים הם לא ברברים.

בסוף השבוע האחרון כשאני התיישבתי לצפות בסטרים הייתי נרגש כיוון שזהו היה בעצם הסטרים הראשון של פיראקסיס על המשחק ולהיות חלק מן האנשים שנכחו ברגע הזה היה מרגש אני לא אשקר,אך אני חייב להודות בעודי חיכיתי להתחלת הסטרים הייתי קצת סקפטי לגבי הכותרת איך הם כבר יחדשו?, הרי הברברים שאנו מכירים הם אותם ברברים מאז תחילת הסדרה, הם שם כדי להציק לך!, לבזוז את עריך, דרכי המסחר שלך ובעיקר להיות קוץ בישבן. ובכן הסטרים התחיל וכמו כן התחילה לחלחל ההרגשה שהמשחק הזה יהיה שונה וחדשני, אני אעיז ואומר שיכול להיות שזה יהיה משחק הציווליזציה הכי טוב בשנים האחרונות.

מנחה הסטרים פיט מאריי.
מנחה הסטרים פיט מאריי.

 

ואכן כאשר צפיתי בסטרים פיראקסיס לא אכזבו אנו למדנו לגלות שהחייזרים במשחק באים במגוון של צורות מפלצות ים מבעיתות, קנים שורצי חזרים ועוד.
הדבר המלהיב ביותר שחיזנו בו(פיראקסיס כן אמרו שזה כך, אבל אתם יודעים איך זה היום ומשחקים) שהחייזרים באמת שונים מן הברברים הם מתנהגים באופן מחושב: חייזרים יפטרלו סביב הקנים שלהם ואם אתה תגיע לשם עם חוקר או יחידת נחתים ההשפעה תהיה שונה לגמרי, הדרך שבה החייזרים יתייחסו אליך תהיה שונה לגמרי בהתאם לתנאים הקודמים שבהם התייחסת אליהם(פרטים במהמשך) ישנו סיכוי שהם לא יתקפו את החוקר שלך כי הוא אינו מהווה סיכון בעוד שנחת אשר מתקרב לקן רוב הסיכויים יותקף כי הוא אכן מהווה סיכון מידי לקן אך האם זה באמת כך פשוט עוד מכניקה לא יצירתית של שחור ולבן?, חוקר = לא מסוכן ויחידת נחתים = מסוכן, אז זהו! זה אינו המצב חלקן מן הדברים שהחייזרים לוקחים בחשבון זה את היחס שלך אליהם, לך יש את הבחירה! אתה יכול לנסות ולהשמיד אותם מעל פני האדמה ובכך לגרום לחיי הטבע להיות עוינים כלפיך או שאתה יכול לנסות להתקיים איתם יחדיו ואז החייזרים יתייחסו אליך גם באותה צורה, מקרה מדהים שאנו ראינו בסטרים היה שיחידת חייזרים שעמדה בצמוד לנחת לא תקפה אותו ונסגה אחורה!, כמה פעמים במשחקים הקודמים הייתם עדים לברברים שמוותרים על ההזדמנות לתקוף אותך.

דבר חשוב נוסף שדובר עליו בהרחבה בסטרים היה המעלות שהיא בעצם די אותה מערכת של רפורמות פולטיות מהמשחק האחרון עם שינויים.
כשהמעצבים הסתכלו על דרך המשחק בציווילזציה 5 הם שמו לב שאנשים מתפרשים על גבי סוגי הרפורמות השונות במעין סוג של ניהול- סיכון של הלקיחה של הרפורמה באותה רגע, הם לקחו את זה ושיפרו את זה כדי להעניק ולעודד חווית חקירה מעניינת של המעלות השונות, ובאותו הזמן גם לעודד התפחות רק בכייון של עץ מעלות אחד. איך הם עשו את זה אתם בוודאי שואלים, אם נסתכל על חלון המעלות:

חלון המעלות בציווליזציה : מעבר לכדור הארץ
חלון המעלות בציווליזציה : מעבר לכדור הארץ

נוכל לראות שיש את סמלי האגרוף אשר פזורים לאורך הטורים והשורת ולרוחב הטורים. האגרופים האלה מייצגים בונוס אשר אנו לא יודעים מהו כי לצערנו אין לנו את המשחק ברגעים אלה, בשביל לקבל את הבונוסים האלה עליכם להשלים את הטור או השורה אליו הוא שייך לדוגמה בונוס אחד שאנו כן יודעים (כיוון שהוא ריחף עליו עם העכבר במהלך הסטרים) עליו הוא שאם השלמת את כל השורה הראשונה אתה מקבל מעלה אחת בחינם. זהו בהחלט שינוי מבורך למערכת הרופורמות ויביא כיוון מרען וחדש לפן הזה של המשחק.

בסטרים קיבלנו עוד מבט על רשת הטכנולוגית של המשחק, וקיבלנו תזכורת מרעננת על המכניקה המעניינת של חקירת הטכנולוגיות.

כמו שניתן לראות בתמונה המוצגת לעיל, כל הטכנולוגיות מקושרות במעין רשת דמוית קורי עכביש אשר בכל חיבור של שתי קורים ישנה טכנולוגיה, עכשיו אפשר לחקור את הטכנולגיות בצורה חדשה ומעניינת ולא לעקוב תמיד אחרי אותו מסלול לינארי שהציע העץ הטכנולוגי מהמשחקים הקודמים. בנוסף לכך לכל טכנולוגיה יש מספר תת טכנולוגיות שניתן לחקור אחרי שחקרת את הטכנולוגיה, טכנולוגיות אלה קשורות לטכנולוגיה הקודמת לדוגמה: לאחר שחקרת את הטכנולוגיה "סביבת מחייה"(הטכנולוגיה המוארת במרכז הרשת) אתה יכול להמשיך לחקור את תת הטכנולוגיה "חלוצים"' ולאחר חקירת תת הטכנולוגיה הזו אתה תתקדם לתת הטכנולוגיה "סקירת הכוכב". כל אלה יביאו שוב רענון מסקרן ביותר לפן הזה של המשחק.

הדבר הבולט ביותר בסטרים, היו הרגעים המשעשעים ביותר שפיראקסיס סיפקו לנו, תהנו:

איש הסוס

 

המסע בעקבות החייזר

רוצים לחוות את הסטרים  בעצמכם? אתם יכולים לצפות בו כאן!

Civilization: Beyond Earth ישוחרר למחשב האישי ב-24 באוקטובר.

Aliens-Are-Not-Barberians-Civilization-Beyond-Earth

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אני עכשיו צופה בסטרים (תודה על ששלחת את הלינק!), מקווה שאתה צודק בקשר למה שאמרת