מחקר חדש קבע כי שעת משחק ביום תורמת להתפתחות הילד

מחקר שערכו מדענים באוקספורד, גילו כי לשחק במחשב פרק זמן קצר ביום יכול לתרום להתפתחות הילד. 

במחקר שנערך על ידי מדענים מאוקספורד, נמצאו נתונים מעניינים – מסתבר שילדים ששיחקו פחות משעה עד שעה במחשב ביום יותר מרוצים מחייהם, מתקשרים יותר טוב עם בני גילם ועוזרים יותר לאנשים אחרים בעת צרה, אך סובלים לרוב מהיפראקטיביות. בניגוד לכך, נאמר שילדים ששיחקו שלוש שעות ויותר במשחקי מחשב כל יום- היו פחות מרוצים מחייהם ומתקשרים פחות טוב עם בני גילם.

על מנת לאסוף את המידע הדרוש למחקר – נשאלו 5000 ילדים בגיל 10-15 כמה זמן הם מעבירים במשחקי מחשב ביום בו הם גם הולכים לבית הספר, נאמר שהקבוצה שהכי נהנתה מיתרונות משחקי המחשב הם ילדים בגילאי 10 ששיחקו מקסימום שעה ביום, והילדים שהכי פחות התאימו לשאלות המחקר, היו ילדים ששיחקו מעל 3 שעות ביום.

ד"ר פריזבלסקי המתמחה בפסיכולוגיה שגם ניהל את המחקר אמר:

בסביבת מחקר שבה יש כאלו המאמינים שמשחקי מחשב בעלי יתרונות רבים, ויש כאלו המאמינים שהם קשורים למעשי אלימות מזעזעים, המחקר הזה ודומים לו מספקים נקודת צפייה מורכבת יותר. 
עם זאת, למרות שהמחקר מראה שלמשחקי מחשב יש תפקיד חשוב בהתפתחות הילדים, גורמים כגון הגיבוש של המשפחה תורמים הרבה יותר ואין להזניחם.

נחמד לראות עוד מחקרים שמציגים את היתרונות בגיימינג, ומחקרים כאלו אולי משנים בקצת את דעתם של אלו החושבים שמשחקי מחשב הם השפעה רעה לכל דבר ועניין, מה דעתכם? שתפו אותנו בתגובות! 

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

6 שנים אחורה, והיה חסר לי שההורים שלי יקראו את זה…

מחקר חדש קבע כי 13 שעות משחק ביום לא תורמות להתפתחות הילד

כן… אבל… העניין הוא שרוב הגיימרים לא משחקים שעה ביום
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כן.. בעיה

4
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x