דום, יזע, ודמעות

Doom-4-QuakeCon 2014

דום המחודש אלים, ומהיר מתמיד. אלו הרשמים של גיימפרו מהסרטון שראינו בקווייקון

אחרי הדיווח הראשוני משבוע שעבר, בנוגע לסרטון של המשחק הבא בסדרת דום שהוצג ב QuakeCon 2014, רצינו לשתף אתכם בעוד פרטים, וביתר הרחבה, על מה הלך שם מאחורי הקלעים. מאחר ומדובר בחומר שנאסר לפרסם ברבים, לא נוכל בשלב זה לחלוק איתכם תמונות מהמצגת כמובן, אבל נוכל לנסות לתאר במילים:

דום חוזר למקורות, את זה אנחנו בטוחים שכבר שמעתם. הוא הולך להיות מהיר, עצבני, ובעיקר, מלא בדם. הדבר הראשון שהכה בי, כשההדגמה החלה, היא כמה נאמן למקור דום החדש שואף להיות- היא נפתחת בכך שהשחקן חובש לראשו את הקסדה המיתולוגית של הנחת (המארין), אשר מככב בשני המשחקים הראשונים. כשהקסדה מונחת על ראשו של השחקן, נפתח מעין ממשק וירטואלי אשר אוסף מידע על הסביבה, ומסמן נקודות ענין לשחקן, ומשמש לנו כ-HUD.

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה משחק משתמש בקסדה על מנת לספק לשחקן מידע על סביבתו, אך זוהי דוגמא טובה לדרך שבה id מנסים למזג בין הישן לחדש בדום- הקסדה היא אותה הקסדה הקלאסית, אך הממשק הוא חדשני, מענין, ויתכן ואף יתגלה כשימושי (אך יתכן גם ויהיה לא יותר מאשר גימיק).

doom-4 2014

נשקים

באותו האופן, גם כלי הנשק הם מיזוג של החדש והישן. כל כלי הנשק האהובים מהמשחקים הקודמים בסדרה חוזרים, אך אם בעבר היו לא יותר מאשר גיבוב של פיקסלים, הרי שבמשחק החדש הם שופרו לעין ערוך. כמות הפרטים הקטנים אשר מופיעים בכלי הנשק החדשים היא עצומה. הנשקים החדשים לא רק שנראים יותר טוב, הם גם מרגישים אמינים ואמיתיים הרבה יותר.

בהדגמה שהוצגה הספקנו לראות את רובה הציד הדו קני, ואת רובה הפלסמה המאסיבי, אשר נראה גדול ועצבני. כמובן, כיאה למשחק אשר בונה את עצמו כיורש למשחקי דום הקלאסיים, תוכלו לשאת עליכם את כל הארסנל של דום בעת ובעונה אחת. לא עוד תאלצו לוותר על הנשק האהוב עליכם בשם הריאליזם. ההשפעה על המשחקיות היא, כמובן, עצומה, ונותנת לשחקן את היכולת להתאים את סגנון המשחק שלו לסיטואציה בו אליה הוא נקלע, ומסייעת לו להתגבר על אתגרים באופן יצירתי.

מכניקת התנועה החדשה

אך עם כל הכבוד לכל מה שהוזכר עד עתה, הגיבור האמיתי בהדגמה של דום היה האופן בו השחקן מסוגל לנוע. בדום, מהירות היא שם המשחק. על השחקן להיות בתנועה מתמדת, בכל רגע נתון, על מנת להיות מסוגל להתגבר על גלי האוייבים המקיפים אותו. נדמה היה שמהירותו של השחקן היא גבוהה ממה שאנו רגילים אליו במשחקים מודרניים- מפתחי המשחק רוצים לעודד את השחקן לרוץ קדימה, לנוע בין, ומסביב לאוייבים, ולקפץ ביניהם, תוך כדי ירי לכל הכיוונים. ואם כבר העלנו את הנושא- בדום החדש השחקן יהיה מסוגל גם לקפוץ, ולא רק לקפוץ אלא גם לקפוץ פעם שניה בעודו באוויר.

DoomE3Teaser-610-610x330

זה אולי נשמע מוזר שמשחק מודרני מתפאר בכך שהוא מכיל מרכיב כל כך פשוט כמו קפיצה, אך חשוב לזכור שבזמנו של דום המקורי קפיצה לא הייתה חלק מהעניין. נראה, כמו כן, שהמפתחים של המשחק השכילו להשתמש בקפיצה על מנת ליצור משחקיות מעניינת ומגוונת- באמצעות הקפיצה, והקפיצה הכפולה, תוכלו לדלג מעל אוייבים, לטפס על נקודות גובה, וליצור לעצמכם נקודות שולטות, מהן תוכלו להפגיז את אוייביכם.

האויבים

אי אפשר לסיים את הדיווח הזה בלי להזכיר את המאפיין שגרר את מירב התשואות מן הקהל- קרב הפנים אל פנים. בדום החדש תוכלו להתקרב אל אויב מוחלש, ובדומה למשחקים כמו גאד אוף וור, לקטול אותו במכת מחץ רוויית דם ואיברים פנימיים. ממה שראינו בהדגמה, אתם יכולים לצפות לידיים קרועות, ליבות אשר נשלפים היישר מחזותיהם של האוייבים, וקריעות איברים שונות ומשונות. יתכן מאוד וחלק מהעניין במנגנון החדש נובע מכך שלכל אוייב, או סוג מפלצת אחר, יהיה מכת מחץ (או מספר מכות מחץ) ייחודיות לו, באופן דומה למשחקים אחרים אשר עושים שימוש במנגנונים דומים.

doom quakecon 2014

אם אתם זוכרים, לפני מספר ימים דיברנו על משחק אחר שמשך את תשומת ליבנו- Wracked. משחק  האינדי, אשר מפותח במטרה לשחזר את תהילת העבר של דום ודומיו, מכיל רבים מן האלמנטים אשר אמורים להופיע בדום החדש- המהירות המוגברת, האקשן הבלתי פוסק, והדגש על משחקיות מהדור הישן. Wracked עשה לנו חשק לחזור לימים הטובים של דום, ואם דום החדש יצליח לספק את אותה הסחורה, אז יתכן והוא הולך להיות משחק ששווה לחכות לו. אך בשורה התחתונה דום מבטיח הרבה, ואינו מקיים עוד שום דבר.

קרב הפנים אל פנים נראה מרשים מבחינה גרפית, ותורם לתחושת האקשן, אך עושה מעט מאוד כדי לשפר את המשחקיות. למעשה, יתכן מאוד שבשלב מאוד מוקדם של המשחק תספיקו כבר לאבד עניין במכות המחץ, שכן הן יחלו לחזור על עצמן פעם אחר פעם. דום המקורי היה משחק שדרש מהשחקן להיות בתנועה מתמדת, בירי שוטף, ללא הפסקה ומנוח. כלי הנשק אמנם נראים נהדר, אך הם יצטרכו עוד להוכיח את עצמם כנאמנים לאלו אשר הופיעו במשחק המקורי. הקפיצה הכפולה נראית, על פניה, כמו תוסף מעניין, אך עלולה לההפך במהרה לגימיק, ותו לא.

אם המפתחים של דום יסטו מהנוסחה המנצחת שהם יצרו לפני כל כך הרבה שנים, ולצערנו אין עוד דרך לדעת לאיזה כיוון המשחק יתקדם בעתיד, הם עלולים לפספס את המטרה, ובסופו של דבר ליצור עוד משחק שמנסה, ונכשל, להיות כמו המשחקים אשר היוו את הבסיס לז'אנר שלו אנו קוראים היום FPS (ואם אתם צריכים דוגמאות, אתם מוזמנים לבדוק את הביקורות לDuke Nukem Forever, וRise of The Triad).

אנחנו, כמובן, נמשיך לעקוב ולדווח על דום החדש, ובינתיים, ספרו לנו מה אתם חושבים? האם דום החדש יצליח להתעלות על הישן?

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

רגע, אם אני זוכר את הקודים של דום הישן? האלה שעושים לו עיניים לבנות כאלו ואז הוא בלתי מנוצח.. זה תופס בדום החדש?! אם לא זה לא שווה…

היה אפשר לקפוץ בדומים הישנים. פשוט צריך לעשות בינד למקש ולאפשר קפיצה וזה לא תורם הרבה למשחקיות שכן הקפיצה אינה נחוצה…

אני חושב לחזור למקור זה הרעיון הכי טוב שיכל להיות משחק מהיר הרבה שדים גרפיקת הדור הבא הם עשו בשכל Id Software

מילה אחד על גרפיקה מנוע חדש id Tech 6 ?