דיקטטור לשעבר תובע את אקטיויז'ן על CoD

manuel

כבר היו סיפורים משפטיים בעבר בתעשיית הגיימינג, ולאחרונה פורסמה פרשיית לינדזי לוהן עם תביעתה נגד רוקסטאר ו-GTA 5, אך מקרה הזוי כמו זה, עוד לא היה; דיקטטור לשעבר, העונה לשם מנואל נורייגה, תובע את אקטיויז'ן.

מנואל נורייגה, למקרה שתהיתם, היה הדיקטטור של פנמה. הדיקטטור לשעבר הגיש את התביעה נגד מפיצת המשחקים ביום שלישי האחרון (15.07.2014), והגישה על בסיס "שימוש בוטה לרעה, ניצול בלתי חוקי, וגניבה לרווח כלכלי" בדמותו במשחק Call of Duty: Black Ops 2.

נורייגה, הדיקטטור הצבאי של פנמה משנת 1983 עד 1989, הודח מתפקידו על ידי פלישת ארצות הברית, שסוכמה, פחות או יותר, בכך שצבא ארצות הברית השמיע מוזיקת רוק רועשת, בלשון המעטה, אל שגרירות הוותיקן, שם הדיקטטור חיפש מחבוא.
לבסוף נורייגה נכנע, אם בשל התקיפה האמריקאית או בשל הרוק שהושמע (כנראה שלעולם לא נדע) והוטס אל ארצות הברית, שם הורשע בסחר בסמים, סחיטה באיומים, והלבנת הון.

אחרי המשפט הפדרלי שהסתיים אי שם ב-2007, נורייגה הוסגר לצרפת, שם עוד הורשע ברצח והלבנת כספים. לאחר ששוחרר על תנאים בצרפת, אם כל זאת לא הספיק, הוסגר בשנית לפנמה ב-2011, שם יישב 20 שנים. הוא עדיין שם בכלא, ואם זהו סוף של כל דיקטטור אני חושב שאפסיק לשחק Tropico 5.

בתביעתו בבית המשפט העליון, נורייגה טוען ש"בשביל להאיץ את הפופולריות והגדלת הרווחים מהמשחק Black Ops 2, ללא רשות שומשה הדמות במשחק."

"שימוש ללא רשות בדמותו של התובע גרמה נזק לתובע. דמות התובע מופיעה במשחק כדמות אויבת, ומתוארת כמואשמת בפשעים רבים, מה שיוצר רושם שקרי שאושר שימוש בדמות התובע, מה שגרם לנאשם (אקטיויז'ן) לקבל כספים שאחרת לא היו מקבלים."

Ex-dictator Manuel Noriega sues Activision over Call of Duty
Call of Duty Black Ops II

נורייגה טוען שמשחק הוידאו מתאר אותו "כחוטף, רוצח, ואויב האומה, ושדמותו היא מטרה שצריך לקחת בשבי", מעניין למה. והוא המשיך בכך שכך שהדמות הוכנסה למשחק כדי להוסיף ריאליזם. נורייגה מיוצג ע"י תומאס ג'יררדי מ"Girardi & Keese", ומבקש:

  • פיצוי בגין התעשרות שלא כדין.
  • שיטות עסקיות לא הוגנות.
  • פגיעה בזכויות פרסום הידוע בציבור.

נורייגה היה תחת עין ה-CIA במשך שנים, היה ידוע בפנמה בתור "פרצוף אננס" בגלל פרצופו המצולק, והודח ב-1989 על ידי כוחות אצות הברית. עכשיו הוא בכלא וצפוי לשבת עוד כ-17 שנים. סיפור חייו.

תודה ל-AllGamesBeta.

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

רגע אז השופט יצטרך לשחק כדי להכריע, לא?

יאי!! תובעים את אקטיביז'ן!!! אני תומך בך מנואל או איך שלא קוראים לך!!

הרגע העצוב בו אתה לא זוכר שום דבר מה campaign ב cod (החדשים בסדרה…)

תאמת שלא זכור לי בכלל הקטע השני בסרטון מהמשחק!

"שימוש ללא רשות בדמותו של התובע גרמה נזק לתובע"
אני די בטוח שזה לא מה שגרם נזק לדמותו.