מחקר חדש: לשחק כטרוריסט יגביר את המוסר שלך

 

הפעולות הלא מוסריות יהפכו אותך למוסרי ?
הפעולות הלא מוסריות יהפכו אותך למוסרי ?


מחקר חדש מצא קשר בין נקיטת פעולה בדרכים לא מוסריות במשחקי וידאו לבין רגשות אשמה ורגישות מוסרית של השחקן

מחקר חדש שפורסם בכתב העת האקדמאי  Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. מצא קשר בין פעולות אלימות ולא מוסריות במשחקי מחשב לבין הגדלת רגשות האשמה והסימפטיה שחש השחקן.

החוקרים חקרו קבוצה של 185 איש אשר חולקו לשתי קבוצות, קבוצה ראשונה הוכנסה למצבים אשיר יגרמו לה לרגשות אשמה כמו לשחק כטרוריסט במשחק או לחשוב על זכרונות מעוררי רגשות אשם בעוד שהקבוצה השנייה אשר שימשה כקבוצת הבקרה שיחקה כשומר שלום של האו"ם או חשבה על זכרונות שלא מעוררים רגשות אשם. לאחר השלמת המשימות שקיבלו, המשתמשים מילאו סקרים מוסריים וקנה מידה של אשמה ביחס לכמות הרגשות הכללית שלהם. תוצאות המחקר מצאו הקבלה בין רגשות אשמה גבוהים לבין אלימוות שהושלטה על ידי הטרוריסטים במשחק. מתיו גיזארד עוזר פרופסור באוניברסטת באפלו ומנהיגו של המחקר מסביר :

אנו מצאנו שלאחר שמושאי המחקר שיחקו משחק וידאו אלים, הם הרגישו אשמה והאשמה זו הייתה מקושרת להגברת הריגשות בשני המוקדים שהם חיללו – אלה של דאגה/פגיעה והגינות/הדדיות.

זה גם אומר שגם אנשים ששיחקו כשומר שלום של האו"ם ביצעו את אותם מעשים כמו הטרוריסטים, הם לא הרגישו את אותה עלייה ברגשות האשמה שהרגישו אנשים ששיחקו כטרוריסטים.

אמריקאי ששיחק משחק וידאו אלים בתור טרוריסט כמעט וודאי לגמרי שהוא יחשיב את דמותו ללא הוגנת ואלימה – חילול של מוקדי ההגינות/ההדדיות ונזק/דאגה ליותר לא מוסריים מאשר כאשר הוא שיחק כשומר שלום של הא"ום.

הצהיר גיזארד.

לאחרונה מחקרים על השפעת משחק וידאו אלימים היו סותרים : מחקרי עבר הראו שמשחקים אלה הגבירו את התוקפנות. ואפילו בפברואר האחרון במדינת אוהיו פרופסור הצהיר שמשחקי וידאו אלימים מפחיתים את הרגישות של האנשים ל"כאב וסבל של האחרים".
כמו בכל מחקר, אנו חייבים לחכות שהממצאים ישכפלו עצמם(יחזרו על עצמם שוב במחקרים אחרים) ושעוד מחקר יעשה לפני שיהיה אפשר להגיד משהו בוודאות. אך למרות זאת זוהי תזוזה מענייינת של המדע כלפי אלימות במשחקי וידאו.
בנימה אישית אני מקווה שזה יעודד עוד חוקרים לחקור את האספקט הזה של משחקי הוידאו.

ההרגשה שאנשים חווים

מקור GameSpot | קרדיט תמונת טרוריסט: banksystreetart


[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לטרוריסט הבוכה בתמונה מתאים הטקסט:" Y U DO DIS MURICA".

אילו משחקים נתנו להם לשחק?

זה אומר: שחקו spec ops the line, זה ייגרום לכם להיות יותר מוסריים.

כן במשחק הזה אין תשובה נכונה

4
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x