גיימרים VS סטים, קרב הקיץ הגדול

ב-19 ליוני, החל אירוע שנראה תמים, מבצעי הקיץ ב-Steam, בנוסף למבצעים שירוקנו לכם את הכיסים והארנקים, הוא הציג לנו גם תחרות בין חמישה קבוצות שמחולקות באקראיות, בקבוצה המנצחת, ייבחרו באקראיות 30 חברי קבוצה שתרמו נקודות והם יקבלו את שלושת המשחקים הראשונים ב-Wishlist שלהם. גם זה נראה תמים, אבל האינטרנט מצא דרך להעניק לתחרות עומק שאף אחד, כולל ואלב, לא ציפה לו.

ארחיב קצת על התחרות לפני שנמשיך לחלקים המעניינים, כאשר הולכים לעמוד התחרות ולוחצים על השתתפות, משובצים באקראיות לאחת הקבוצות – סגול\ירוק\אדום\כחול\וורוד. לאחר שמקבלים קבוצה, כל נקודה שעושים הולכת לטובתה (וכמובן מביאה לכם את מה שמגיע לכם), איך עושים נקודות? כאשר עושים Craft ל-אחד מהתגים (Badges) של משחקים רגילים שתומכים בפיצ'ר הקלפים – מקבלים נקודה, כאשר עושים Craft לתג של ה-Summer (בעזרת 10 קלפי הקיץ) מקבלים 10 נקודות, וכאשר עושים Craft לתג בדיל (Foil) של קלפי הקיץ, זה תורם 100 נקודות לקבוצה. בנוסף לתרומת הנקודות, מקבלים עוד חפץ מאחד המשחקים הנתמכים בתחרות, רקע, אימוטוקין לשימוש בסטים וסיכוי לקבלת Point Boost/ Point Steal/Team Token. הקבוצה שמסיימת עם הכי הרבה נקודות בסופו של דבר, היא המנצחת, ו-30 חברים שתרמו נקודות לקבוצה ייבחרו באקראיות ויקבלו את שלושת המשחקים הראשונים ב-Wishlist שלהם.

SSA-MAIN

מה יוצא ל-Valve מהעניין?
שאלת השאלות, אנחנו תורמים נקודות, מקבלים סיכוי לנצח בהגרלה בה אנחנו מקבלים 3 משחקים שאנחנו ממש רוצים ועוד יש לנו סיכוי לקבל חפצים שנעים בין המחיר של 0.03 דולר עד ל-200 דולר, כל זה טוב ויפה, אבל יש קאץ'. יש רק דרך אחת להשיג קלפים בלי להוציא כסף והיא להצביע שלוש פעמים בהנחות שהקהילה בוחרת, המקסימום קלפים שאפשר לקבל בדרך הזו הוא 10, וזה מספיק לתג, אך מה יקרה אם ובמקרה נקבל את אותו קלף פעמיים? במקרה הזה נצטרך להחליף את הקלף או למכור אותו ב-Community market ולקנות מחליף בתוספת כמה סנטים. הדרכים האחרות הן: לקנות במעל 10 דולר ב-Summer Sale ומקבלים קלף אחד, לעשות Craft לתג של משחק אחר ואז לקבל קלף, או לקנות ב-Community Market. בכל דרך אתם תמצאו את עצמכם מבזבזים כסף, והרבה כסף. על כל מכירה ב-Steam Community Market, וואלב לוקחת עמלה סמלית, אך בסופו של יום, כאשר מאות אלפי עמלות סמליות מגיעות לכיס של וואלב, הן יוצאות עם המון כסף בכל יום.
Valve בנתה על זה שהתחרות תהיה צמודה לאורך כל ה-24 שעות, במהלך כל ה-10 ימים, מה שיגרום למשתמשים לקנות הרבה קלפים ולהלחם על המקום. ללא ספק צעד שיווקי גאוני, אך המשתמשים עלו עם רעיון גאוני משלהם.

התחרות – הימים המוקדמים – Welcome To The Machine
אני שובצתי בקבוצה האדומה, למרות שהתפללתי וקיוויתי מאוד להגיע לכל קבוצה חוץ מהאדומה, המזל שיחק לי ושובצתי שם, כאוהד בית"ר זה היה עלבון בשבילי, בחיים לא לבשתי אדום, בחיים לא הזדהתי עם תנועה שצבעה הוא אדום, ואני אישית פשוט לא מת על הצבע, הוסיף לזה שביום הראשון הקבוצה הייתה לוזרית וסיימה במקום האחרון בהפרש ענק מהמקום הרביעי. בכל מקרה, נעזוב אותי ונמשיך לסיפור:
ביום הראשון, הקרב אכן היה צמוד, ולאחר קרב צמוד ניצחה הקבוצה הסגולה, שהקבוצה האדומה סיימה במקום אחרון. – הקבוצה האדומה הכינה סאב רדיט מושקע והתארגנה שם, ושם הוחלט על Operation: F**k Purple – היום השני הוא יום אדום, הקרב היה צמוד ומלוכלך, נקודות נגנבו מהסגולים, נקודות נגנבו מהאדומים, אך בסופו של דבר הסגולים נכנעו והפסידו בהפרש של 50 אלף נקודות לאדומים שהצטיירו כאנדרדוגים ביום הראשון.
אז לאחר היומיים הראשונים, הוחלט שהמלחמה מיותרת, ואפשר לחלק את התחרות שווה בשווה, זה מוביל אותו לשלב הבא:

הברית בין הקבוצות – כך המשתמשים ניסו להביס את המערכת
לאחר היומיים הראשונים, הבינו שזה פשוט לא שווה את זה, כמויות הכסף שנשפכו על ידי המשתמשים במשך היומיים האלו מגוחכות, והקבוצות החליטו להשים לזה סוף וחלק את עשרת ימי המבצע שווה בשווה בין חמש הקבוצות, כאשר כל קבוצה תנצח פעמיים, כך לא תהיה תחרות מיותרת וכולם יזכו לסיכוי שווה. לברית קראו Team White וגם הקבוצה הלבנה פתחה סאב רדיט מושקע על מנת להתארגן עם הימים, המהלך נקרא Operation EWT.
אז איך זה פוגע בואלב? אין תחרות בריאה, זה מוביל לכך שרק קבוצה אחת עושה Craft וקונה קלפים במארקט וכל השאר פשוט מחכים ליום שלהם לנצח, הכל עבד לפי התכנית, הברית גרמה לחברות מופלאה ושלום בין המחנות, כולם עזרו לכולם וואלב עשתה הרבה פחות כסף ממה שהיא רצתה. אך בדיוק לאחר שלושה ימים מתחילת הברית, ואלב החליטה לשנות את החוקים.

וכך המערכת ניצחה למרות הכל
ביום החמישי למבצעים ולאיבנט, החוקים השתנו, פתאום גם המקום השני והשלישי זוכים, כאשר עשרים משתמשים תורמי נקודות מהמקום השני יזכו בשתי המשחקים הראשונים ב-Wishlist שלהם, ובמקום השלישי עשר משתמשים תורמי נקודות יזכו במשחק הראשון ב-Wishlist שלהם. המטרה הייתה לערער את החברות בין המחנות ולגרום לתחרות לחזור להיות רצינית ו..רווחית. האם ואלב הצליחה במזימתה הנוראית? כן, היא כן.
אומנם לקח זמן לדברים להשפיע, אך הכל התחיל כאשר הקבוצה הירוקה ניסתה לקחת לקבוצה הכחולה את היום שהוחלט מראש שיהיה שלהם, העניין הפנה אצבע מאשימה לעבר הקבוצה הירוקה ובקבוצה הלבנה הסתכלו עליהם ועל מעשיהם בעין רעה, כולם התחילו להבין שהברית לא תחזיק, והתחרות תהפוך במוקדם או מאוחר לתחרות של כל אחד לעצמו, העניין ערער את הקבוצה הלבנה אך בסופו של דבר הכחולים לקחו את היום שלהם כמתוכנן.

הניצחון של המערכת (ושל הקבוצה האדומה)
כן, המערכת ניצחה, שוב, התחרות חזרה להיות נורמלית ורגילה ביום השישי שהיה אמור להיות יום סגול, אך הקבוצה האדומה ניצחה בו, במהלך היום הזה האדומים הפכו לקבוצה הכי חזקה באיבנט, וצברו המון קלפים וכוח להמשך הימים, עם מורל מאוד גבוה בסאב רדיט שלהם וסלוגנים מלאי רפרנסים כמו Glory To Redztotzka (רפרנס ל-Papers, Please) או What Is Red May Never Die (משחקי הכס). בנוסף לתמונות מתקופת הקומוניזם ברוסיה ערוכות ברוח האיבנט. מאז הניצחון של הכיס של ואלב, הקבוצה האדומה ניצחה עוד שלושה פעמים, כאשר בני הברית הקטנים של הקבוצה האדומה: הקבוצה הוורודה ניצחה עוד פעם אחת, ולבסוף – היום העשירי.


היום האחרון, המנצחת, והמנצחת האמיתית

לאחר 24 שעות צמודות ביותר, שלא היה ברור מי תנצח עד הדקה האחרונה, הקבוצה הוורודה ניצחה בהפרש קטנטן ממקום שני – הקבוצה הסגולה. כל קבוצה עברה את ה-1,200,000 וסך כל הנקודות שנצברו מכל הקבוצות נושק לשבע מליון (לחולי הדיוק – 6,947,639), ואלב עשתה את הכסף שלה וחילקה תארים לכל קבוצה:

  • הקבוצה הכחולה – מתחת לרדר: הקבוצה שממנה נגנבו הכי פחות נקודות, וניצחה הכי פחות ימים.
  • הקבוצה הסגולה – האויבים: על האויבות המרה עם הקבוצה האדומה והמספר הכי גדול של נקודות שהם גנבו. (רובן המכריע מהקבוצה האדומה)
  • הקבוצה הירוקה – הנחמדים: גנבו הכי פחות נקודות משאר הקבוצות.
  • הקבוצה הוורודה – הנוקמים: שברו את רצף הנצחונות של האדומים.
  • [highlight]הקבוצה האדומה – המנצחים הגדולים: 4 נצחונות עם 6,431,337 נקודות במצטבר.[/highlight]

 

אז יש מנצחת גדולה, הקבוצה האדומה. אבל אם חושבים על זה.. מי שניצחה הייתה ואלב, במיוחד העובד שחשב על הרעיון שכנראה קיבל קידום משמעותי. שוב ואלב הצליחה לגרום לנו לבזבז כסף כמו עיוורים ולהשים לב לזה שאנחנו דיי פריירים רק בסוף הסיפור, לאחר שהעיניים של הרבה אנשים נפתחו עקב האיבנט האחרון, האם בעתיד יילך להם? האם הם ימשיכו לקחת לנו כסף ולמצוא דרך לגרום לנו לאהוב את זה? כנראה שרק הזמן יגיד. נפגש בהנחות הקריסמס (?)

[divider]

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

lul
fuckung Valve

כתבת "רדר" שזה בכלל באנגלית והיית אמור לכתוב "רדאר" עם א' ובעברית זה בכלל נקרא מכ"ם.
ו"אימוטוקין" שזה בכלל "אימוטיקון" בעברית זה רגשון.
מה שאני אומר בעצם זה תלמד לכתוב בשפה שלך לפני שאתה כותב כתבה שסביר להניח הועתקה מאיזה מקור באנגלית.

ניסים היקר,
תודה על ההערות, יתוקנו.
נהוג לכתוב "רדאר", אבל אאני באופן אישי לא חושב שיש בעיה עם רדר.
אמוטיקון, אין באמת מילה כזאת, כמו שאין באמת את החלופה העברית שלה- רגשון.
האקדמיה ללשון העברית החליטה שצריך לקרוא לזה "פרצוּפוֹן".

פשששששש סחתיין לוואלב.

אנשים כ"כ מהללים את סטים ובסוף הם שוכחים שזה עסק לכל דבר שרוצה להכניס כסף. אנחנו מקבלים מבצעים נחמדים בשגרה ואז מגיעים המבצעים הגדולים שמלווים בתחרות יצירתית כלשהי עם מטרה סתמית, שגורמים לנו הקונים, לבזבז כסף על משחקים שבכלל לא התכוונו לקנות רק כי צריך עוד אצ'יבמנט כדי להשיג עוד כרטיס או שקר כלשהו אחר.

יצר החמדנות והרכושנות יהרוג את כולנו. אני לא השתתפתי במשחק הזה כי נכוותי בעבר וכבר הבנתי שאין לזה שום מטרה ממשית חוץ מלהוציא מאיתנו כסף בקלות. אז הפרופיל שלי נראה טוב יותר עכשיו, נו ו-?, קניתי הרבה משחקים ב-2-5 דולר ובחלקם בכלל לא נגעתי. אז אני מודה שפעם זה הדליק אותי. לא עוד.