E3-2014-BEST-OF-GAMEPRO

תערוכת הגיימינג השנתית E3 2014  הגיעה לסיומה, יוביסופט, מיקרוסופט, סוניEA, נינטנדו ועוד, הציגו בפנינו לא מעט משחקים נכנסו לכולנו לחיים, אך רק מעטים מהם הצליחו להיכנס לנו ללב, כל אחד בצוות האתר החליט על משחק אחד או הכרזה אחת שנכנסו לו ללב יותר מכל בתערוכה האחרונה. אז הנה בחירות הצוות:

Sunset Overdrive
הבחירה של אילן אקס די

הבחירה היו לי כמה מועמדים לזה (אנצ'רטד 4, סוליד 5, באטמן), אבל אחרי חשיבה ארוכה של עשר שניות שלמות, בחרתי ב-Sunset Overdrive. צבעוני,  פרוע ומצחיק, בהרבה דרכים Suntset Overdrive הוא המשחק שאינסומניאק גיימס כל כך רצו ליצור מאז הקמתם – הוא משלב את ההומור היחודי של החברה עם נשקים עתידניים ומגוחחים להפליא, וזה למה הוא כל כך טוב: בתעשייה מפוצצת במשחקי יריות מודרניים ו"ריאליסטים" עם Cover System ואפוריות בכל מקום, מגיע Sunset Overdrive בתור הילד המטורף של המשחק.

נכון, טריילר המשחקיות היה רק 2 דקות, אבל 2 הדקות האלה הראו לנו משחק מפוצץ באקשן, צחוקים, שגעון, כיף וסטייל כמו שאף משחק אחר לא עשה בתערוכה. תלמדו מאינסומניאק, נאוטי דוג! חוץ מזה, רובים שיורים דיסקים וכדורי באולינג?! כשאני חושב על זה, סאנסט אבורדרייב הוא כל מה שפיוז לא הצליח להיות – להיות משחק טוב. חבל שזה רק לאקסבון, ולא גם לפלייסטיישן 4…

url

The Witcher 3
הבחירה של אליעד קמחי

tw3-pic

מפלצות. בתוך כל אחד מאיתנו ישנה מפלצת- היצר הרע המחפש דרך לצאת החוצה. רובנו עומדים חוצץ בין המפלצת שבפנים ובין העולם החיצוני, אך ישנם אלו אשר נותנים לה חופש לצאת ולזרוע הרס. בעולם הבדיוני של הוויטצ'ר, צייד המפלצות, ישנן מפלצות אמיתיות- אריות עם ראשים של נשר, עצים מהלכים, ושדים; ישנם גם בני אנוש- מלכים מושחתים ותאווי דם, רוצחים, אנסים, וטרוריסטים. מי המפלצת האמיתית, היא שאלה התלויה לחלוטין בפרשנותו של השחקן. מה שהופך את הוויטצ'ר לייחודי הוא מוכנותו לתקשר עם השחקן בגובה העיניים- בעולמו של הוויטצ'ר, כמו בעולם האמיתי, אין טוב ורע מוחלטים. ישנם רק גוונים של אפור, והבחירה היא לעתים רבות בין הפחות שבין שני רשעים.

זוהי רק אחת מהסיבות שהמשחק השלישי בסדרת משחקי הוויצט'ר הוא המשחק האהוב עלי בתערוכת E3. המפתחים של סדרת משחקי הוויטצ'ר ידועים ביכולתם לספר סיפור עמוק ואמיתי. סיפור שאינו מכוסה בסוכר, ואינו מעשיה לילדים.

כל מה שנחשף ב-E3 רק הוסיף להרגשה שהוויטצ'ר 3 הולך להיות אחד המשחקים הטובים ביותר של שנת 2015. הוויטצ'ר 3 הולך להיות משחק בעולם פתוח בו כל נקודה בעולם המשחק, כל גבעה או הר באופק, וכל אי באוקיינוס, ניתנים לגישה על ידי השחקן. העולם הוא כה רחב ידיים, שכדי להגיע מצד אחר של העולם לשני תצטרכו לדהור במשך 20 דקות שלמות. אלמנטים חדשים של תנועה התווספו למשחק, ביניהם רכיבה על סוס, שייט, וטיפוס על הרים (לא עוד תתקעו בצד הלא נכון של איזושהי תלולית). ערים וכפרים יקומו וייפלו כתוצאה של ההחלטות שתחליטו במהלך המשחק- אם תבחרו לחוס על מפלצת (הסיבות שמורות עמכם, כמובן), ייתכן ותחרצו את גורלו של הכפר הסמוך, וכשתחזרו בפעם הבאה, כל מה שתמצאו יהיה בתים נטושים. דמויות חשובות עלולות למות, ואיתן המשימות אשר היו יכולות לתת לכם. העולם של הוויטצ'ר 3 כפי שנחשף בE3 הוא עולם חי ונושם, באופן שלא ראינו עוד בעבר.

אם זה לא מספיק, נחשף גם שהסיפור הראשי של המשחק צפוי לקחת 50 שעות להשלמה מתחילתו עד סופו, ומשימות הצד יוסיפו עוד 50 שעות של משחק. ובשלב זה אני רוצה לפנות פניה נרגשת לאשתי- אשתי היקרה, ב25 לפברואר, 2015, תאריך היציאה של המשחק הוויטצ'ר 3, אני הולך להעלם. למעשה אני אהיה בסלון, על המחשב. אנא האכילי אותי. באהבה, בעלך.

ההכרזה של GTA V למחשב
הבחירה של רועי ס.


בעיקרון, אני תמיד, מאז ההכרזה לקונסולות הדור הקודם, אמרתי לעצמי שהמשחק בסוף ייצא למחשב, אז להגיד שאני מופתע? לא כל כך, להגיד שאני בשוק? אפשרי, אבל מה שאני בטוח, זה בהייפ וציפייה קצרת רוח. יש לי את המשחק לקונסולת ה-Xbox360, אבל אני גיימר של מחשב, תמיד הייתי, והקונסולה הזו היא כנראה רק בשביל התנסות, אפילו שהיה לי PS2 בצעירותי (עדיין יש לי אותו.. רק חסרים חלקים פה ושם) הטריילר בתערוכה של סוני אמנם לא הכריז על היציאה למחשב, ושאלתי את עצמי "Y NO PC?", כעבור מספר דקות פתחתי יוטיוב, וראיתי את הסרטון החדש של רוקסטאר:

וכשראיתי את הסרטון בדיוק הייתי ער 30 שעות, לא יכלתי להירדם, בינתיים אני מחכה שההזמנה המוקדמת בסטים תהיה אפשרית.

Battlefield Hardline
הבחירה של רן קסלמן

המולטיפלייר שהוצג ב-E3 מציג כיף אינסופי ולאו דווקא מהסיבות הברורות, כמו כלי הרכב והדי הפיצוצים שדומים למשחקים הקודמים, אלא בגלל האפשרות לתנועה חופשית כמו האפשרות לטפס על חבל על מנת להגיע למקומות גבוהים, או האפשרות לעבור מבניין לבניין באמצעות אומגה. ולמרות שהמפה של לוס אנג'לס לא הכי גדולה בסדרה, יש המון מקומות, כמו גגות של בניינים, מגרשי חנייה בעלי 5 קומות, אזורים מתחת לאדמה והכל בשכבות צפופות. השילוב של זה  עם האומגה וחבל הטיפוס עובדים מצוין. רק נציין שלמרות שעדיין לכל מחלקה (Class) יש ציוד ספציפי משלה, האומגה וחבל הטיפוס נ נמצאים בכל המחלקות.

המשחק עושה דברים מעניינים עם סביבת השוטרים והגנבים, כאשר יש 2 מצבי משחק בבטא. הראשונה נקראת Blood Money; באמצע המפה יש ערימה של כסף והמטרה של השוטרים והגנבים היא לאסוף את הכסף ולקחת אותו אל המכונית המשוריינת שלהם (מכונית חשופה יש לציין). הקבוצה המנצחת היא הראשונה שגונבת (או מחזירה במקרה של השוטרים)  5 מיליון דולר במזומן. העובדה שהמכוניות המשוריינות חשופות גורמת לעובדה שאפשר לדלג על ערימת הכסף ולארוב בצד של הקבוצה היריבה ובכך למנוע ממנה להשיג את הכסף. המוד השני נקרא Heist והוא פחות מותח, בתחילת הסיבוב ישנם 2 טנדרים ממוגנים והמטרה של הגנבים היא לפרוץ לטנדרים כאשר השוטרים ינסו להגן עליהם. אחרי שהגנבים פרצו את הטנדרים עליהם לקחת את השלל לנקודת הימלטות שנמצאת לרוב בגג בניין גבוה.

Battlefield Hardline ישוחרר ב-21 באוקטובר ל-Playstation 4, Playstation 3, Xbox One, Xbox 360 ולמחשב.

No Man's Sky
הבחירה של ספיר אברהמי

הרבה דברים הוצגו לנו ב-E3, הרבה דברים הוצגו לנו במסיבת העיתונאים של סוני, אבל המשחק שהעיף אותי, פוצץ את מד ההתלהבות וההתרגשות שלי, הכי עשה לי את זה והכי כבש אותי, הוא ללא ספק No Man's Sky.
המשחק שהוצג לראשונה ב-VGA האחרון בדצמבר 2013 וגם שם גנב את ההצגה. שלמרות שרוב האנשים רואים את E3 בשביל שמות גדולים יותר, משחק אחד הצליח לגנוב את ההצגה מכל מסיבת עיתונאים, מכל משחק ומכל הצגה מפוצצת של כותר חדש, והמשחק הזה הוא No Man's Sky.

המשחק הוצג בדרך מאוד צנועה, טריילר, קטע דיבור של המפתח הראשי, וטריילר נוסף. אך התצוגה הפשוטה הזאת נכנסה לי חזק ללב והחדירה בי התרגשות. שון מארי – המפתח הבכיר של המשחק ומייסד Helo Games עמד על הבמה ודיבר על המשחק שלו מול קהל ענק, ואי אפשר היה לפספס את ההתרגשות שלו – הוא היה נבוך, הרגיש לא בנוח על הבמה וזז הרבה, אך מה שהכי בלט זה הברק שלו בעניים, האהבה שהוא הפגין למשחק שהוא עושה ולדרך בה הוא עושה אותו, והשאיפה להביא משהו חדש לעולם הגיימינג. מה שהוסיף לזה היה הקהל הנלהב שהפגין את ההתלהבות והאהדה שלו למשחק והיווה דלק לשון, כל זה הביא להתרגשות ענקית וזהו היה רגע בלתי נשכח.
לאחר שכבר ראינו שהמשחק שאפתני ב-VGA, זכינו לקבל עוד טעימה מדהימה מכך ב-E3, העומק של המשחק ניכר, היצורים החיים מרהיבים ביופיים ופירוטם, העולם מרגיש חי ודינמי ורואים שסוף לדבר הזה- אין.
כדי לחזק את ההרגשה, מארי אמר לאחר הטריילר הראשון: "כל שחקן יווצר על כוכב לכת משלו, היקום הוא אין סופי,  אין סוף למה שתוכלו לראות ולגלות ואפילו אנחנו (צוות הפיתוח) לא יודעים על כל מה שקורה בעולם הזה, המטרה היא שהשחקנים יעזרו לנו לגלות מה קורה בעולם ויחשפו עוד ועוד דברים עם הזמן" עוד נאמר בראיונות לאחר מכן: "הסיכוי לעשות פגישה מאורגנת הוא כמעט אפסי, העולם ענק מדיי ויש שחקנים שיהיו רחוקים במרחק עצום ממה שאפשר להגיד. העולם העצום הזה כל כך מלא שגם אם תשחקו מליון שעות, לא בטוח שראיתם הכל".

No Man's Sky, למרות שהוא משחק שמפותח על ידי צוות קטן של אנשים בסטודיו אינדי (שמוכר בזכות Joe Danger), הוא המשחק הראשון שמבחינתי יגדיר את הדור הבא, והשאפתנות שלו ראויה לבמה וכבוד, אני לא רואה שום דרך בה המשחק הזה נכשל, ולי לא נשאר לעשות כלום חוץ מלחכות עד שהמשחק העצום הזה ייצא, במיוחד שהוא מביא אותי לרמת ציפייה ששום משחק אחר בהיסטוריה לא הביא אותי אליה, תהיו בטוחים שתשמעו עוד המון על המשחק הזה, הוא לא יורד מהבמה להרבה זמן.

No Man's Sky, You Win E3, Forever

Call of Duty: Advanced Warfare
הבחירה של סיימון מזיג

קול אוף דיוטי, אחת הסדרות הרפטטיביות, השחוקות, והמאוסות שידע ז'אנר משחקי היריות בגוף ראשון בשנים האחרונות, יגיע אלינו כמדי שנה בתחילתו של חודש נובמבר.

Call-of-Duty-Advanced-Warfare--new-engine-detailed

ים של הבטחות בעבר, הצהרות על שינויים בפורמולה הידועה, מנוע של הדור הבא, התבררו ככוזבים מיד בהשקתם וסללו את הדרך לעוד משחקים חדשים בסדרה שלא הביאו שום דבר חדש. Call of Duty: Advanced Warfare הוא הבטחה על הנייר שאי אפשר שלא לקיים, שכן הוא לוקח את הסדרה צעד אחד גדול קדימה לעבר עתיד טכנולוגי ושינוי מאוד גדול לנוסחה של הסדרה.

במצגת של E3 קיבלנו את העידן החדש של הסדרה במלוא העוצמה, עתיד טכנולוגי שהולך לשנות את כל המכניקה של המשחקיות, לפחות בקמפיין לשחקן יחיד. למרות שאת המולטיפלייר עדיין לא זכינו לראות, חברת סלאדג'האמר, שזה לה משחק ראשון ומלא בסדרה, מבטיחה שהשינוי הגדול יהיה במשחק מרובה המשתתפים. זה אולי נשמע לכם שוב כמו הבטחה ישנה שאין לה כיסוי, אבל קחו בחשבון, שאין כאן מקום לחרטה, הסדרה הולכת למקום רחוק מאוד, כמעט כמו השינוי הגדול שהיא עשתה במעבר ממלחמת WW2 ללוחמה מודרנית. הגיע הזמן להתקדם.

 

Far Cry 4
הבחירה של דומי

אם אהבתם את פאר קריי 3 , אתם הולכים למות על פאר קריי 4

יודעים למה?

כי ככה זה אצל יוביסופט, אחרי משחק שיוצא כמעט מושלם, היא מצליחה להוציא את הבא, המשופץ יותר, המלוטש יותר, . תחשבו אססינס קריד הראשון ואיזה מושלם היה השניאז באססינס היה מדובר בסדרה חדשה לגמרי,
אני מתייחס לפאר-קריי 3 כתת סדרה חדשה בגלל השינוי הגדול מהכותר שלפני והמעבר המשמעותי לעולם פתוח ומדהים גרפית
אחרי הג'ונגלים והנוף הטרופי אנחנו עוברים להימאליה, ועל פי סרטוני הגיימפליי, הגרפיקה נראית מדהים, הגיימפליי דומה עם כמה שינויים לטובה שהבולט שבהם הוא הירי מרכבים ומעבר מרכב אחד לזה של האויב

עתיד גדול אני צופה לפאר-קריי 4 והוא המשחק הראשון בתערוכה שישר אמרתי לעצמי…
אני רוצה לשחק עכשיו!

Assassin's Creed Unity
הבחירה של הלל א.ס.

ACU-CO-OP

בטרם זכיתי לחזות בפעם הראשונה ב-AC Unity, עליי להודות כי חששתי. מדיניותה של Ubisoft, שחרור משחק חדש בסדרה על בסיס שנתי, מזכירה לי מדי את מודל Call of Duty המתבסס על שיבוט הכותר התורן עם שינויים מינוריים (התוצאה כמובן, משחק חסר מעוף ועניין). אף על פי כן, אני חייב לציין כי באופן כללי התרשמתי מהמשחק (על פי המידע ששוחרר כמובן) ונראה כי ההבטחה של Ubisoft לבנות את מנגנוני הבסיס (קרב, התגנבות,טיפוס) מן היסוד הגיעה בדיוק ברגע המתאים, עם החזרה ליבשה אחרי AC Black Flag המצוין. דמות המתנקש החדש לעומת זאת זוכה אצלי לפחות נקודות, אני חושב שסדרה שמתפארת במשחקים עם עלילה כמו AC2 צריכה להביא לבמה משהו קצת יותר מקורי מעוד גיבור שחווה טראומה בעברו וכעת הוא רודף אחר צדק בעירו (מישהו אמר איידן פירס? ראינו כמה אטרקטיבי הוא היה בתור פרוטגוניסט…). לאחר החופש האינסופי של Black Flag נראה כי אנו חוזרים לעולם בסגנון רומא של AC Brotherhood (המצוין גם כן) או איסטנבול של AC Revelations (הזוועתי). אם כן, כל האפשרויות פתוחות ונותר רק לקוות שהחבר'ה ב-Ubi ידעו לספק את הסחורה.

Rainbow Six Siege
הבחירה של חן זילברמן

Rainbow-Six-Siege-מידע

המשחק האהוב ביותר עליי מE3 היה ללא ספק Rainbow Six Siege, בתור מעריץ הסדרה חיכיתי לכותר חדש במשך שנים, והרגע המיוחל סופסוף הגיע אי אפשר לתאר את פרץ הרגשות שעבר עליי ברגע שעיכלתי את המתרחש, זוהי הייתה הפתעה גדולה יותר ומרגשת יותר מאשר GTA V (שגם היה הפתעה מבורכת). RSS מביא איתו חידוש גדול ומבורך לסדרה שהוא מנוע ההרס החדש אשר מאפשר חווית משחק שונה לגמרי מכל כותר אחר ששוחרר מלפניו בסדרה. אני רואה בהכרזת RSS כאור קטן לכל קהילתנו הקטנה של חובבי משחקי היריות הטקטיים למרות שכן היו כמה משחקים טובים כול אחד מהם תמיד ניסה להשתוות לדוגמה המופתית והקלאסית של הז'אנר ריינבוסיקס. SIEGE המוד החדש של המולטיפלייר הראה פי'צרים מלהיבים ביותר כגון בחירת תוכנית תקיפה עם הקבוצה, מיגון הבית בתור המגנים ומשחק מותח ביותר לדעתי הדגש שלהם על המולטי מבורך ביותר אך נותר רק לקוות שזה לא יפגע בחווית השחקן היחיד שהסדרה מפורסמת בה.

[divider]

אלו הבחירות שלנו, אבל איזה משחקים אתם אהבתם ב E3 2014? שתפו בתגובות!

[divider]