Battlefield Hardline – כל מה שרציתם לדעת

hardline

מה היה קורה אם היו לוקחים אולפן משחקים שידוע בתור בגלל משחקי הישרדות-אימה אטמוספריים ונותנים לה את הכלים לפתח את אחד ממשחק היריות מגוף ראשון המפורסמים ביותר? בקרוב נגלה מה תהיה התוצאה, כאשר המשחק ישתחרר באוקטובר בפיתוחה של Visceral Games.

המשחק מסמן מסע מרתק הן למפתחת Visceral והן לסדרת Battlefield, מכיוון שהמשחק הוא לא מז'אנר המדע בדיוני המוכר ל-Visceral וגם לא משחק צבאי מודרני המאפיין את שאר משחקי הסדרה. במקום זה, המשחק יתמקד בשוטרים נגד גנבים בדומה לסרטי פשע ומותחני משטרות. וכן, המשחק יתמוך ב-64 שחקנים וגם בכלי רכב (לפחות במחשב ובקונסולות הדור הנוכחי, הדור הקודם יפורט בהמשך).

למה Visceral מפתחת את Battlefield?

אז הנה הסיפור לפי סטיב פפוטיס (Steve Papoutsis) ו-קארל מגנוס טרודסון (Karl-Magnus Troedsson) ראשי Visctral ו-DICE בהתאמה:

לפני כמה שנים, השנים נפגשו במשרדי EA בפגישה ושם יצא להם לדבר, לאחר שסטיב הצהיר על אהבתו לסדרת Battlefield וקארל השוויץ שאפשר להשלים את Dead Space באמצעות נשק פלזמה (plasma cutter) הם הבינו שיש הערצה הדדית למשחקים אחד של השני, דבר שיכול להוביל למשהו מעניין. המשהו הזה הפך ל-Hardline. "אני רוצה להדגיש זה שהפרויקט התחיל בתוך EA בגלל שאני (סטיב) וקארל חשבנו שזה נשמע מגניב. אף אחד לא אמר לנו שאנחנו צריכים לפתח את המשחק, זה היה רעיון שעלה בצורה טבעית ואני חושב שזה מה שמיוחד". מידע מעניין הוא שזה לא יהיה הפרויקט הראשון של Visceral בסדרת באטלפילד, הם פיתחו את ההרחבה האחרונה למשחק Battlefield 3, שנקרא End Game, לכן אפשר להבין במעט את ההתעניינות של המפתחת בסדרת באטלפילד.

hardline

אבל למה שוטרים וגנבים?

Visceal רצתה לשמור על סביבה שתשמר את מה שנקרא Open Ended, או בעברית מפה פתוחה עם גבולות, שתאפשר לקיים את הלחימה הטבעית בבאטלפילד (צלף הורג מהנדס, טנק הורג צלף, מהנדס הורס טנק), אבל בלי השיטה הצבאית הרגילה. לפי מנהל הקריאטיב איאן מילחם "יש מספיק משחקי מלחמה צבאיים וזה כבר מיצה את עצמו. המפתחים האחרים רצו עוד משחק מדע בדיוני, אבל עשינו מספיק גם מזה". בסוף הוחלט לעשות עולם של שוטרים וגנבים. הצוות היה מסוקרן מהיחסים המפוקפקים בין השוטרים והגנבים, כאשר בתוך זה יש גם את השוטרים המושחתים ומודיעין רב (משתפי"ם) דבר אשר יעזור ביצירת הקמפיין, הצוות היה צריך ללמוד את סביבת הלמידה של השוטרים ואזורי הפשיעה, כדי לדעת איך לגשת לכל מיני סיטואציות. איאן מוסיף "רצינו ליצור משהו יותר מגוון, שיאפשר לשחקן לבחור את סגנון המשחק שלו. לא רצינו ליצור קמפיין שבו מהרגע שזה מתחיל כולם יורים אחד על השני עד שהאזור מנוקה וככה זה נגמר".

 מה בדיוק הופך את זה ל-Battlefield?

זה השאלה שכולם שואלים, נכון? אם נסתכל על זה רק לפי הקמפיין באמת לא נבין. במשך השנים, אפילו DICE לא הצליחה לפענח מה גורם קמפיין באטלפילד לקמפיין באטלפילד. סדרת Bad Company ב-2 משחקיה הציגה קמפיין עם חוש הומור וזלזול בכל הקשור לצבא. אך 2 המשחקים האחרונים עשו 180 מעלות והפכו את הקמפיין לרציני ומאוד נוקשה מבחינה סינמטית – דבר אשר סדרת Call of Duty עושה כבר שנים. אף קמפיין בסדרת באטלפילד ששיחקתי לא הרגיש שהוא התאים להיות קמפיין למשחק. המולטיפלייר הוא סיפור אחר כמובן, הבטא של Hardline באמת גורמת הרגשה כאילו היא חלק מהסדרה. אך הפעם במקום להילחם במקום אקזוטי אתם נלחמים באמצע העיר של לוס אנג'לס. במקום לנסוע בטנק, אתם נוסעים ברכבי ימ"מ. ישנם כמובן הבדלים רבים מהשיטה הצבאית לשיטת שוטרים וגנבים, אך עדיין אפשר לראות דברים דומים.

battlefield_hardline_5-pc-games

אז, איך זה?

בואו נגיע ישר לעניין, המולטיפלייר מציג כיף אינסופי ולאו דווקא מהסיבות הברורות, כמו כלי הרכב והדי הפיצוצים שדומים למשחקים הקודמים, אלא בגלל האפשרות לתנועה חופשית כמו האפשרות לטפס על חבל על מנת להגיע למקומות גבוהים, או האפשרות לעבור מבניין לבניין באמצעות אומגה. ולמרות שהמפה של לוס אנג'לס לא הכי גדולה בסדרה, יש המון מקומות, כמו גגות של בניינים, מגרשי חנייה בעלי 5 קומות, אזורים מתחת לאדמה והכל בשכבות צפופות. השילוב של זה  עם האומגה וחבל הטיפוס עובדים מצוין. רק נציין שלמרות שעדיין לכל מחלקה (Class) יש ציוד ספציפי משלה, האומגה וחבלי הטיפוס נמצאים בכל המחלקות.

המשחק עושה דברים מעניינים עם סביבת השוטרים והגנבים, כאשר יש 2 מצבי משחק בבטא. הראשונה נקראת Blood Money – באמצע המפה יש ערימה של כסף והמטרה של השוטרים והגנבים היא לאסוף את הכסף ולקחת אותו אל המכונית המשוריינת שלהם (מכונית חשופה יש לציין). הקבוצה המנצחת היא הראשונה שגונבת (או מחזירה במקרה של השוטרים)  5 מיליון דולר במזומן. העובדה שהמכוניות המשוריינות חשופות גורמת לעובדה שאפשר לדלג על ערימת הכסף ולארוב בצד של הקבוצה היריבה ובכך למנוע ממנה להשיג את הכסף. המוד השני נקרא Heist והוא פחות מותח, בתחילת הסיבוב ישנם 2 טנדרים ממוגנים והמטרה של הגנבים היא לפרוץ לטנדרים כאשר השוטרים ינסו להגן עליהם. אחרי שהגנבים פרצו את הטנדרים עליהם לקחת את השלל לנקודת הימלטות שנמצאת לרוב בגג בניין גבוה.

hardline

ומה בנוגע לקמפיין?

מהקמפיין קיבלנו טעימה, אך נראה ש-Visceral מכינה לנו קמפיין מהיר, עם אלמנטים דרמתיים – משטרתיים, אפילו באיורים שתראו כאשר תמשיכו את הקמפיין מאיפה שהפסקתם אותו. המפתחים לא רוצים שיצא הרושם שזה משחק שיש בו "קרב יריות גדול', אלא משחק שבו תיחשפו ליחסים לא בטוחים בין השוטרים והגנבים – כן, השטחים האפורים וה"מוסריים" האלה ולתת לכם את ההזדמנות לחקור זירות פשע ולבצע מעקב בגובה העיניים. לאחר ששמענו את כל זה, רק נקווה שנוכל לקבל קמפיין שמאפיין את המשחק.

איך המשחק יעבוד על הדור הקודם?

Viscreal מפתחת את המשחק לכל הפלטפורמות שאליהם המשחק יוצא ואין להם שום אינטרס ליצור גרסה שתגרום לשחקן להרגיש כאילו הוא משחק בגרסה "פחות טובה". איאן שהוזכר מקודם בכתבה אמר "אנחנו נקפיד לשמור על הגרסאות עובדות, ועובדות חלק". כאשר הוא נשאל על איך הקונסולות עם החומרה החלשה יקבלו פורט סטיב, ראש Visceral אמר: "בגלל שאנחנו בדיוק באמצע הפיתוח זה די מאתגר, אבל הצוות עושה התקדמות טובה בנוגע לזה". אף אחד לא יודע איך בעלי הקונסולות הישנות יושפעו והאם יהיו הגבלות נוספות על ההגבלות הנוכחיות ב-Battlefield 4.

hardline

Battlefield Hardline ישוחרר ב-21 באוקטובר ל-Playstation 4, Playstation 3, Xbox One, Xbox 360 ולמחשב.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x