מנכ"ל EA: "זה לא משנה כמה אתם משלמים על משחק"

EA-OFFICE

בראיון שערך לאחרונה עם העיתון האמריקאי, הNew York Times, מדבר מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון, על מציאות מדומה, על הניהול הכלכלי של החברה, ועל מחירי המשחקים ההולכים ועולים. ההערה שתפסה אותנו? "זה לא משנה כמה אתה מוציא על משחק, כל עוד אתה מרגיש שקיבלת תמורה למחיר".

על מנת שלא להוציא דברים מהקשרם, נביא לכם את הציטוט המלא. ווילסון נשאל: "האם אתה חושב שהעובדה שיש כל כך הרבה תוכן חינמי בזירת המכשירים הניידים, מוסיפה איזשהו לחץ עליכם להצדיק את החוויה שאנשים מקבלים ממשחק קונסולה במחיר של 60 דולרים?", תשובתו של ווילסון הייתה זו:

לא. זה לא משנה כמה כסף אתה מוציא על משחק, כל עוד אתה מרגיש שקיבלת תמורה למחיר. אנשים מוציאים 300,000 דולר על פרארי, ומרגישים טוב לגבי זה. בשבילנו, בין אם אתה משקיע 50 או 60 דולר במשחק וידאו, או משקיע אך ורק זמן במשחק נייד, זה חשוב שתפיק מזה ערך. אנחנו ממוקדים בהשקעה של זמן כשוות ערך להשקעה של כסף. ההתעסקות [במשחק] הפכה להיות המדד החדש להצלחה.

אנדרו וילסון, מנכ"ל EA | צילום: David Mcnew/Reuters

אז מהו 'ערך'?

הבעיה הגדולה עם הדעה שמבטא ווילסון היא הנתק שהוא מדגים מציבור השחקנים שצורך את המוצרים שלו. המושג "ערך" הוא מושג סובייקטיבי, שלא ניתן להגדירו באופן מוחלט. מהו משחק בעל ערך? האם הוא משחק אשר אורך 30 שעות מתחילתו עד סופו, או משחק בעל עלילה עמוקה ומלאת תוכן? לכל אחד מאיתנו תהיה תשובה קצת אחרת. יותר מכך, כמה יעלה משחק כמו מיינקראפט, לדוגמא, אשר מספק לשחקנים רבים ברחבי העולם עשרות, ואף מאות שעות של משחק?

אם זה היה מגיע מחברה אחרת, אולי היינו שותקים- ישנם חברות אשר מכניסות את הלב והנשמה לתוך כל משחק שהם יוצרות, אשר משחררות משחקים מלאים, עם תכנים עמוקים, וזמני משחק ארוכים- אך כשזה מגיע מEA, החברה שנוהגת לשחרר משחקים, ולאחר שבוע לשחרר להם חבילת הרחבה בתשלום נוסף, קשה לשתוק.

Battlefield_4-באגים-קריסות

למרות שהדברים נאמרים בתמימות מסוימת, קשה לי להתנער מההרגשה שמדובר בהתחמקות מאחריות. נדמה לי כאילו שווילסון עורך ניסוי בדמיון מודרך- אין שום בעיה לקנות משחק במחיר של 60 דולר, כל עוד אתם משכנעים את עצמכם שקיבלתם את מה שרציתם. ואם לא הצלחתם? ובכן, בעיה שלכם, אין החזרות.

לאור ההשקה הכושלת של בטלפילד 4 רווי הבאגים, ההשקה השערוריתית של SimCity, לאור המחיר המלא של טייטנפול למרות היותו מרובה משתתפים בלבד, ולאור האהבה הגדולה של EA לתכנים נוספים בתשלום, וכשמסתכלים על משחק הבטלפילד החדש (הארדליין), אשר נראה כמו מוד שוטרים וגנבים לבטלפילד 4, קשה שלא להתגעגע לימים הטובים שבהם משחקים היו מפותחים בשביל קהילת השחקנים, ולא בשביל לחלוב את כספם שוב שוב…

מה אתם חושבים על מחירי המשחקים ההולכים ועולים? מה דעתכם על האמירה של אנדרו ווילסון, מנכ"ל EA? ספרו לנו בתגובות.

מקור: Gamespot, New York Times

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מחיר ומשחקים זה נושא מורכב…
לי אין בעיה להוציא הרבה כסף על המשחקים האהובים עליי
אולי צריך לחייב יוצרי משחקים לתת את האפשרות להחזר כספי מלא לאחר 5 שעות?
או אולי צריכים להיות קונים חכמים ולעשות מחקר קטן על כל משחק לפני שרצים לקנות
אני קניתי watch dogs רק בגלל שכולם התלהבו ממנו בהתחלה ובסוף סתם התאכזבתי

כל המשפט שלו זה בולשיט,
כי אתה קודם כל משלם ורק אחר כך משחק במשחק (ובמידה) ונהנה ממנו.
ככה שאתה לא משלם "על משחק, כל עוד אתה מרגיש שקיבלת תמורה למחיר".

אתה משלם על משחק ואחר כך בודק את התמורה שלו.
אם המשחק היה חרא, עדיין שילמת כסף. נקודה.

המטרה של חברה מסויימת היא לא לרצות את הלקוחות, אלא להרוויח כסף. כשEA מציעים "מוד שוטרים וגנבים ל Battlefield 4" הם מציעים עסקה. אין שום חוצפה או שערורייתיות בלהציע עסקה. אם שווה לכם לקנות את זה תקנו. אם לא, אל תקנו.

אני מסכים לחלוטין, עם הסתייגות אחת- מרבית הצרכנים לא מתעסקים בשאלה של ערך, אלא קונים את המוצר שמשווק באופן הכי מוצלח. אני ואתה מייצגים את קהל הצרכנים המודע- שקורא ביקורות, ועוקב אחרי שחרורים של משחקים- אך מרבית שאר מיליוני שחקני משחקי הוידאו בעולם בכלל לא מתעסקים בעניינים הללו.
כשאני, בתור עיתונאי, רואה אמירה כזאת, אני יודע שמה שנאמר בין השורות הוא זה- "הטרנד שקבענו הוא משחק ב60 דולר, לא משנה כמה כסף או עבודה הושקעו בו. רוב האנשים לא יחשבו פעמיים לפני שהם קונים, פשוט בגלל חוסר מודעות. טוב לנו עם המצב הזה, ואנחנו נמשיך לנצל אותו".