"upgrade-insecure-requests" env=HTTPS כותרת שלי תכנים בדף

יוביסופט: “DRM לא יכול לעצור פיראטיות”

Ubisoft-DRM-Can-NOt-Stop-Piracy

..”כל משחק נפרץ בסופו של דבר, ולכן על המפתחים להשקיע יותר בנסיון ליצור משחקים מלווים בשירותים שקהל הצרכנים יהיה מוכן לשלם בשבילם”

מסתבר ש CD Projekt Red, יוצרת סדרת דה-וויצ’ר, היא לא החברה היחידה שחושבת ש DRM, אינו יעיל או אפקטי נגד פיראטים, גם חברת יוביסופט הגדולה חושבת כך.

כריס ארלי, סמנכ”ל ההפצה הדיגיטלית של חברת יוביסופט, הודה בראיון לאתר GameSpot, כי “שום דבר לא הולך לעצור את הפיראטיות בקרוב“, וכי החברה שואפת להילחם בכך על ידי הפיכת משחקים לגדולים ולשירותים נלווים כאלה שציבור הגיימרים יהיה מוכן לשלם בשבילם.

מה האלטרנטיבה?

ארלי מודע לפגיעה הקיימת בשימוש ב DRM, בעיקר בקרב קהל הצרכנים ששילם על המוצר, אז במקום ה-DRM, הוא סבור כי אספקת שירות אונליין איכותי לגיימרים ושיפור על סמך משוב לקוחות היא הדרך ללכת, כי ככל שהמשחק תומך בתכונות איכותיות שאינן זמינות למי שמשתמש בעותק לא חוקי של המשחק, “המשחקים הם אלה שיצליחו להפוך את היוצרות ולשכנע יותר גיימרים ללכת בדרך הישר”.

Wolfenstein-The-New-Order-delayed-into-2014

כאשר המראיין הזכיר את העובדה כי המשחק החדש מבית באת’סדה בסדרת Wolfenstein (וולפנשטיין: הסדר החדש) הורד באופן לא חוקי במעל 100k פעמים בשבוע הראשון שלו, ארלי טוען כי לא מדובר במכירות אבודות, מכיוון שחלק הארי של האנשים שהורידו את המשחק, מעולם לא התכוונו לקנות את המשחק מלכתחילה.

לפני כשנתיים, בעקבות משוב שלילי מהלקוחות שלה, יוביסופט הסירה את מנגנון ה-DRM למשחקיה, אך דורשת מהגיימרים “החוקיים” להתחבר לאינטרנט, לאחר התקנת המשחק, להפעלה מקוונת חד פעמית.