זנימקס ו-id תובעות את אוקולוס VR

ZeniMax formally sues Oculus VR

זנימקס מדיה, המפיצה וחברת האם של id המיתולוגית (היוצרת של Doom, וWolfenstein), תובעת את חברת אוקולוס VR, המפתחת של משקפי המציאות המדומה אוקולוס ריפט, והחברה שלאחרונה גזלה מid את ג'ון קארמק האגדי.

סכסוך משפחתי? התביעה טוענת כי אוקולוס VR עבדה עם ג'ון קארמק עוד כאשר היה מועסק בid, וגנבה או השתמשה באופן לא מורשה ב"סודות מקצועיים" אשר פותחו בחברת id. חברת id, שוקדת מזה שנים רבות על פיתוח קוד לשימוש יחד עם טכנולוגיית מציאות מדומה, וכאשר נכנסה להסכם עם חברת אוקולוס VR נחתם ביניהן הסכם סודיות אשר מונע שימוש של חלקי קוד, טכניקות מקצועיות, וסודות מקצועיים אשר פותחו על ידי id. כעת נדמה כי אוקולוס משתמשת בחלק מהסודות הנ"ל ללא רשותה של id, ובניגוד להסכם הנחתם ביניהן.

"קניין רוחני מהווה את הבסיס של העסק בו אנו נמצאים" אמר מנכ"ל זנימקס, רוברט אלטמן. "אנחנו לא יכולים להתעלם משימוש לא חוקי בקניין רוחני שלנו, והפרה של הסכמי סודיות".

אוקולוס בתגובה מכחישה כל הפרה של הסכמי הסודיות. "אין אף לא שורה אחת של קוד ששייכת לחברת זנימקס במוצרי אוקולוס ריפט" החברה טענה לאחרונה.

OculusRift

התביעה מגיעה בתזמון ישיר עם הקניה של אוקולוס VR על ידי פייסבוק ב2 מיליארד דולרים. כפי שמנוסח בכתב התביעה "הנאשמים לפתע מתעתדים להרוויח שני מיליארד דולרים באמצעות טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת זנימקס". התביעה עוד מוסיפה שלמרות שג'ון קארמק עבד יחד עם אוקולוס VR בזמנו הפנוי, "קארמק, ומספר עובדים אחרים, פיתחו את טכנולוגיית המציאות המדומה במשרדי חברת זנימקס, על ציוד שהוא רכושה של חברת זנימקס, ובשימוש במשאביה של חברת זנימקס".

נכון להיום עוד לא ידוע הסכום הכספי אותו תבקש זנימקס בפיצויים.

האם זנימקס וid תובעות את אוקולוס כנקמה על כך שגנבו מהן את ג'ון קארמק, או האם זנימקס צודקת בטענתה שטכנולוגיה שפותחה על מחשבים שבבעלותה, היא טכנולוגיה ששייכת לה באופן כלשהו? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות.

מקור: Engadget

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

למי שרוצה להתנסות בחוויה של מציאות מדומה באיכות ממש טובה, מומלץ לרכוש את משקפי המציאטת המדומה CaesarOne-VR

מתי אמורות להשתחרר המשקפים האלם, והם זה למחשב?