יש גב לגורל: Destiny יהיה המשחק היקר בהיסטוריה

destiny-עטיפה-רשמית

ל GTA V יש 4 חודשים להחזיק בתואר המשחק היקר ביותר בהיסטוריה. אקטיוויז'ן מתעתדת להשקיע 500 מיליון דולר בפיתוח, שיווק  ופרסום כותר העל הבא שלה- דסטיני

מנכ"ל החברה, בובי קוטיק, כבר הכריז השנה כי דסטיני הולך להיות ה IP החדש הנמכר בהיסטוריה. על מנת שנתייחס בשיא הרצינות להצהרה שלו, הוא גם חושף את גודל התקציב של Destiny, לא פחות מחצי מיליארד דולר! ההכרזה על הסכום הדי מטורף הזה הגיעה מכנס 'מילקן', אשר נערך בלוס אנג'לס בשבוע שעבר. בבדיקה מעמיקה יותר התגלה כי סכום העתק יחולק בין מספר מחלקות, ביניהם מחלקת הפיתוח, השיווק, תשתיות, ואף הובלה ותמלוגים. כך או כך מדובר בסכום כספי חסר תקדים, שמגמד אף תקציבים הוליוודיים לחלק מהסרטים הכי גדולים שצולמו השנה.

אקטיוויז'ן אינה עיוורת למכירות ההולכות ויורדות של סדרת משחקי קול אוף דוטי שלה ולביקורות הלא מחמיאות שהמשחקים החדשים בסדרה מקבלים, עם גוסטס האחרון. היא רואה כי לא תוכל להמשיך ולחלוב את המותג לנצח, ולכן היא שמחה להשקיע את כספה בכותר החדש, מתוך הציפיה שיום אחד יהפוך ל"דבר החם הבא". כמו כן, להזכירכם, אקטיוויז'ן נעולה בחוזה לעשר שנים יחד עם מפתחת המשחק באנג'י, מה שהופך את ההצלחה של המשחק לקריטית אף יותר עבורה.

DESTINY 6

השקעה זו הפתיעה רבים בתעשיית משחקי הוידאו, ויש הטוענים כי היא מוקדמת וגדולה מדי. על מנת להחזיר את ההשקעה יהיה על אקטיוויז'ן למכור בין 14 ל-16 מיליון עותקים של המשחק. סכום בר השגה, אך רבים בתעשייה תוהים כיצד, ומתי, אקטיוויז'ן תתחיל להרוויח מן המותג. דסטיני ללא ספק מסתמן כאחד המשחקים הטובים והמדוברים ביותר אשר הולכים לצאת השנה, אך השאלה הגדולה כעת היא האם המשחק יצליח להצדיק את כמות הכסף חסרת התקדים אשר הושקעה בפיתוחו.

לשם השוואה, המשחק הכי יקר בהיסטוריה נכון להיום, הוא המשחק GTA V שהושקעו בו קצת פחות מ 300 מיליון דולרים. דסטיני יעקוף אותו בתקציב, אך קשה לראות איך הוא גם יעקוף אותו במכירות, או את האח הגדול שלו.

דסטיני, משחק היריות מגוף ראשון, המשלב תפקידים\פעולה רב המששתפים מבית באנג'י, המפתחת המיתולוגית של משחקי היילו, מתוכנן לצאת ב 9  לספטמבר (בהנחה שהמשחק לא ידחה, כמו שבדרך כלל קורה בהפקות בגודל הזה), והוא אחד המשחקים המצופים ביותר בשנת 2014.

האם ההחלטה להשקיע סכום כל כך גבוה בשלב כל כך מוקדם היא חכמה או טיפשית? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות.

 

מקור: Reuters

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
7 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

לדעתי זה מוגזם מדיי. אבל נאחל להם בהצלחה…

אישית, אני מופתע שאקטיוויז'ן מוכנה להשקיע סכום כזה במשחק וידאו. זה חצי מהסכום שאסף ג'יטיאיי 5 ביומו הראשון וקשה להאמין שמישהו באמת מוכן להשקיע כל כך הרבה ב-IP חדש, אם הוא מפותח על ידי יוצרת היילו ומית' (Myth). זה סיכון של ממש.

מה שכן, טוב לדעת שלפחות אקטיוויז'ן מוכנה להשקיע את הכסף שהיא הרוויחה מאז לידת קול אוף דיוטי. נראה שהחברה סופסוף מוכנה להשקיע יותר במשחקים שלה מפני שאפילו קול אוף דיוטי 11 (שלמרבה הצער פשוט ממחזר את תת הכותרת של סדרת מודרן וורפייר, סליחה, "אדוונסד") נראה הרבה (ואני מתכוון ) יותר טוב מקודמו.

יש הרבה דברים שניתן להגיד על קול אוף דיוטי גוסטס, אבל חייבים לומר למשחק מילה אחת, "תודה". בזכות הכישלון (גם כן כישלון, חברות אחרות היו מתות שהמשחקים שלהן ימכרו כמו גוסטס) של גוסטס, אקטיוויז'ן מעלה את התקציבים שלה למשחקים שברשותה.

עכשיו, אם החברה תהיה נחמדה מספיק בשביל לתת אור ירוק לפרוטוטייפ 3, אני יהיה בן-אדם קצת יותר טוב (אבל לא בהרבה).

אני לא מאמין ש-IP חדש בלי שם ימכור יותר ממה ש-GTA V מכר, וגם אם כן אז בטח שלא באותו קצב. אישית אני גם לא חוזה הצלחה גדולה לדסטני, המשחק פשוט לא נראה משהו שאנשים יעבירו עליו שעות.

תלוי מה שהאנשים רוצים. כיום שוק המשחקים מורכב בעיקר ממשחקי יריות, משחקי תפקידים (או בעלי מאפיינים של משחקי תפקידים) ומשחקי מולטיפלייר (ברור שיש עוד, אבל זה לא משנה); דסטיני הוא בעצם שילוב של השלושה, ולכן, בנוסף להייפ שהמשחק צבר, הוא כנראה יזכה למכירות חזקות.

כמה שעות שחקנים יעברו עליו – ומי יתחרט על הקניה – זה כבר משהו אחר. בכל זאת, לאקטיוויז'ן יש מספיק מעריצי קול אוף דיוטי שאוליי יקנו גם את דסטיני.

בואו נגיד ככה- אם מסתכלים על דסטיני כהשקעה לטווח ארוך, כמו WOW לדוגמא, או Everquest, אז יכול להיות ש500 מיליון זו השקעה לא רעה. משחקים כמו GTA מתחילים ונגמרים, משחקים כמו דסטיני לא.

נחכה ונראה איך המשחק destiny
יהיה יכול להיות אולי שזה יהיה
הלהיט הבא בעולם הגיימרים
הסבלנות משתלמת בסוף
תחשבו על זה

אני סומך על באנגי. אין לה רקורד מושלם, אבל היא לא מפתחת שמתעצלת ומרבית הסיכויים הם שדסטיני יהיה משחק טוב.