מה יותר משתלם, קונסולת משחקים או מחשב PC?

gaming-pc-vs-console

האם אפשרי להרכיב מחשב לגיימינג באותו המחיר שעולה אחת מקונסולות הדור הבא? האם מחשב שכזה יהיה מסוגל לעמוד בתחרות? צוות העורכים של המגזין האינטרנטי גיימספוט בדקו. מה הם גילו?

גיימספוט, אחד מאתרי החדשות הותיקים בארצות הברית בנושא משחקי וידאו, ערך לאחרונה בדיקה שמטרתה הייתה לשים למבחן, פעם אחת ואחרונה, את השאלה הנצחית- מה עדיף, מחשב או קונסולה? עד היום הטענה הרווחת בין שחקני קונסולות היא שאמנם המחשב עולה על הקונסולה מבחינת יכולתו הגרפית ומגוון השימושים שהוא מסוגל אליהם, אך הוא אינו מסוגל להשתוות להם במחיר- מחשב גיימינג מהדור הנוכחי עולה כפול בממוצע מקונסולת הדור הבא.

גיימספוט החליטו לערוך בדיקה מקיפה בנושא, לטובת כל מי שעוד לא הגיע לידי החלטה. שני עורכים נבחרו בכדי להרכיב מחשב גיימינג בתקציב של קונסולה- 550 דולר, מחיר של האקסבוקס וואן. את התוצאות תוכלו לראות בשני הסרטונים המוצמדים לכתבה, אך אפשר לסכם אותה במספר שורות:

מחשבי גיימינג עדכניים אמנם אינם מסוגלים להתחרות במחיר הנמוך של קונסולות הדור הבא, אך מסתבר שלא אל הדור הנוכחי היינו צריכים לפנות לשם השוואה, אלא אל הדור הקודם של מחשבי הPC המיועדים למשחקי וידאו. הבדיקה מוכיחה חד משמעית שמחשב בעלות של קונסולה (או מעט יקר יותר) לא רק שמסוגל לעמוד ברף הגרפי אותו מציבות הפלייסטיישן והאקסבוקס החדשות, אלא גם מסוגל להתעלות עליהם- כל אחד מהמשחקים שנבדקו רץ טוב יותר על המחשב מאשר על הקונסולה.

אקסבוקס וואן זו השקעה טובה?
מיקרוסופט Xbox One

עם ספריית משחקים כמעט אינסופית, מבצעים ומחירים מוזלים, האפשרות לחבר את המחשב לטלוויזיה ולשלטי משחק, וכעת ההוכחה שגם המחיר אינו משחק תפקיד במלחמה שבין הקונסולות למחשב, נותרות מעט מאוד סיבות אשר שמות את הקונסולה מעל המחשב. הראשונה שבהן היא הנוחות- המחשב הוא יצור מסובך, אמנם פחות ופחות בשנים האחרונות, אך עדיין לא מסוגל להתחרות בפשטות של הקונסולה המודרנית, הדורשת רק להיות מחוברת למסך ולחשמל ולא יותר מכך. מגבלה נוספת היא הצורך להרכיב את המחשב- רבים נרתעים מהפעולה (היחסית פשוטה) של להרכיב מחשב מאפס, ובאופן מובן- לא כולם מבינים לאן מתחבר כבל הSATA, והיכן ספק הכוח מתברג. עם כל זאת, זוהי בהחלט נקודה נוספת לטובתו של המחשב השלוחני, אשר עושה קאמבק מרשים בתקופה האחרונה במלחמת ההתשה שנערכת בינו לבין הקונסולות. 

את התוצאות המלאות, כולל השוואות מלאות בין הקונסולות למחשב והמפרטים המדוייקים בהם השתמשו שני העורכים, ניתן למצוא בשני הסרטונים הבאים:

 מקור: Gamespot

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

יחסית ריחמתם על הקונסולות , מה היה קורה אם הייתם עושים את הכתבה עוד שנה? שנתיים? PC Master Race!

הקונסולות זה לאנשים שלא רוצים להסתבך יותר מידי בדרישות מערכת ועוד אלף דברים צדדיים… פשוט להכניס דיסק ולשחק…. שיערב להם… הקונסולות מחזיקות מעמד רק בגלל המשחקים (המעולים) האקסקלוסיבים שלהם…

הם עשו עבודה מדהימה.
המחשב של AMD לוקח.