Metal Gear Solid: Ground Zeroes – איכות או מחיר? כל הביקורות כאן!

הפרולוג למטאל גיר סוליד 5 שוחרר והמבקרים לא נותרים אדישים לחלק הראשון של המגנום אופוס של הידאו קוג'ימה: למרות שכל המבקרים משבחים את המשחק על עיצובו, סיפורו, והמשחקיות החלקה שלו, גראונד זירוס חוטף לא מעט בשל העובדה הקטנה שהוא בעצמו משחק קטן מאוד. צד ראשון של מבקרים מעודד חזרתיות ובאופן כללי לחרוש על המשחק, צד שני חושב שרק מעריצי הסדרה יכולים לממש את הפוטנציאל המלא של המשחק, וצד שלישי חושב  שלא משנה מה, זהו משחק איכותי אך קצר מדי. חלק אפילו תוהים אם קונאמי תצליח למכור את המשחק. בנוסף, הסוף של המשחק משאיר טעם של עוד, ויאכזב מעריצים מושבעים של עלילת הסדרה.

אחרי העוקץ הצרפתי, הדרמה בנוגע למטאל גיר סוליד 5: גראונד זירוס ממשיכה! למרות שכל המבקרים אהבו את המשחק מבחינת איכות הפקה ומשחקיות, אין תשובה ברורה האם כדאי להשקיע כסף במשחק הזה? אורך הקמפיין של גראונד זירוס, שכולל רק משימה אחת, הוא שעתיים פחות או יותר, אך ניתן לבצע משימות נוספות (לא ברור אם הן קאנוניות עם המשימה הראשית), שמוסיפות זמן משחק של כ-10 שעות, לא כולל המשימות האקסלוסיביות לשני צדדי הפלטפורמות (סוני ומיקרוסופט, סנייק הקלאסי וסייבורג ריידן, בהתאמה). חלק לא קטן של מבקרים משבח עד כמה אפשר להוציא מהמשחק הקצר. עם זאת, חלק נוסף – כמעט באותו גודל – חושש שכל הבונוסים האלה לא מצדיקים תווית מחיר של 20/30 דולר, ושאפילו מעריצים מושבעים של הסדרה (כמוני) לא יהיו מסופקים מהמוצר.

אז מה אומרים המבקרים?

אתר המדיה IGN, הידוע באהבתו לסדרת מטאל גיר, מעניק למשחק ציון סולידי של 8/10. לטענת המבקרת, מדובר במשחק רב אפשרויות ומאתגר, אם כי קצת קצר מדי, ומשימות הצד הכוללות אקשן לא מספקות כל כך כמו המשימות האחרות. הסוף של המשחק השאיר את המבקרת בהלם (בלשון המעטה, הם אפילו שחררו סרטון בנוגע לסיום המשחק), אך היא יצאה ממנו מאוכזבת.

למרות שהוא קצר, משחק מטאל גיר לא נראה או משוחק טוב יותר כמו גראונד זירוס. תביאו את כאב הפנטום!

המבקר מ-Gamespot חולק את אותן מחשבות לגביי המשחק. המבקר משבח את משחקיות ההתגנבות והאפשרות לשחק את המשחק בדרכים שונות. הבעיה המרכזית של המבקר הייתה שלטענתו, המשחק מציג יותר שאלות מאשר תשובות.

כשאזור המשחק היחידי שלך הוא בסיס צבאי, קל למצוא דרכים חדשות לשעשע את עצמך בגראונד זירוס.

Eurogamer נותן לגראונד זירוס ציון כמעט מושלם של 9/10 למרות שמדובר במשחק קצר, גראונד זירוס עומד על שלו ומכניס חיים חדשים לזיכיון מטאל גיר. בנוסף, לטענת המבקר, אם זה רק ההקדמה לכאב הפנטום, אז רק טוב מחכה בהמשך.

…גם בתנאים שלו, גראונד זירוס הוא משהו מיוחד. בטהירות המערכות וההתמקדות באקשן שלו, גראונד זירוס הוא לא רק מרפא לשפע שהחל להכביד את מטאל גיר סוליד, אלא גם לתפיחות שהכבידה רבים ממשחקי גדולי-התקציב של הסדרה.

מהצד השני, האתר פוליגון לא מראה רחמים למשחק החדש של הסדרה. האתר משבח את משחקיות את ההתגנבות של המשחק, למרות שהוא לא ממש אוהב את האקשן שלו. בנוסף, הבעיה עם אורך ומחיר המשחק… ובעובדה שחוזרים לאותה מפת משחק, עוד פעם, ועוד פעם ועוד פעם.

גראונד זירוס מרגיש יותר כמו חוטף-כספים מאשר המשך.

כל הביקורות למשחק (ממוצע 74 – 77):

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes שוחרר ב-18 במרץ לפלייסטיישן 3, פלייסטיישן 4, אקס-בוקס 360, ואקס-בוקס וואן. ביקורת שלנו על המשחק תשוחרר בימים הקרובים.


ציון ממוצע PC -
8
ציון ממוצע PS4 -
7.5
ציון ממוצע XBOX ONE -
7.6
7.7

Review Overview

ממוצע ביקורות Xbox One - 7.7
ממוצע ביקורות PS4 - 7.5

7.6

ממוצע ביקורות

User Rating: 4.08 ( 2 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

12 שעות משחק לא שווה 20 דולר? אני לא מבין איפה המבקרים חיים.. רוב השוטרים כיום (וכאן אני מתייחס למשחקים ללא מולטי) הם קצת יותר ארוכים מ- 12 שעות. ולמה רק שוטרים? גם משחקי פעולה אחרים. ופה מדובר על משחקים שעלו 40-50 דולר. תורידו מזה חצי המחיר ותראו שתגיעו לאורך שבהחלט סביר למיר. לגבי אם העלילה מספקת או לא זה כבר אני לא יודע…

מה שכן אני תמה זה אחרי כל הזמן הזה וזה מה שיצא??? (טוב מצד שני הם פיתחו מנוע חדש…).

חבל היה לט פוטנציאל ענק ובמקום זאת 12 שעות משחק,לא שווה את ה20 דולר באמת שלא,רק בשביל המפתחים הייתי קונה את המשחק אם הייתי מעריץ מטורף של הסדרה