סוני VS מיקרוסופט: דו-קרב אקסלוסיבים

ps4-VS-xbox-ONE-משחקים-אקסלוסיבים

כמעט שלושה חודשים עברו מאז ההשקה הרשמית של דור המשחקים השמיני, כאשר שתי המתחרות העיקריות, סוני ומיקרוסופט, שחררו חלק מהכלבים הרצחניים שלהם בדו-קרב הנצחי שלהן. עם זאת, לכל אחת עדיין יש מספר לא מבוטל של אסים בשרוול, שבהם הן מתחילות להשתמש ככל שהשנה עוברת. הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן שהשתיים עשו ולהציג אחד-אחד את המתמודדים משתי הקבוצות.

אז "הדור הבא", איך שכולם אוהבים לקרוא לו, הגיע, ואיתו עשרות משחקים חדשים, כולל כמה משחקים בלעדיים לכל קונסולה. סופה של 2013 עבר בשלום, אך כעת הגיע זמנה של 2014 לשמש כזירת הקרב החדשה בין הפלייסטיישן 4 ולבין האקס בוקס וואן, בזמן ש-2015 מתכוננת לחלק מהם. התותחים הכבדים כבר מוכנים ורק מחכים לשחרור, והפאנבויז של שני הצדדים מוכנים לגיגית של הצלחות וים של אכזבות.

מוכנים או לא, הגיע הזמן לדו-קרב הבלעדיים של הדור השמיני!

xbox-one-logo

הפסקת קוואנטום (Quantum Break) – רמדי (Remedy)

Quantum-Break

מתחילים כבר עם אחד האסים של מיקרוסופט, קוואנטום ברייק הוא IP חדש ובלעדי לאקס בוקס וואן מאת חברת רמדי, הידועה בעיקר בתור היוצרת של הזיכיונות מקס פיין (Max Payne) ואלאן וייק (Alan Wake). מי שכבר שיחק במשחקים קודמים מבית רמדי יודע כבר למה לצפות: אווירה סינמטית ואפלה, מותחן עם עלילה בוגרת ודמויות עמוקות. הקאץ' בקוואנטום ברייק הוא שהמשחק יוצא ביחד עם סדרת לייב-אקשן, והפעולות של השחקן בתוך המשחק ישפיעו על התכנית, ובמקביל הסדרה תסביר לשחקן איך להמשיך לשחק. נשמע מבלבל? העלילה מבלבלת עוד יותר.

קוואנטום ברייק עוסק בניסוי נסיעה בזמן שיצא מכלל שליטה באוניברסיטה. שלושת האנשים שהיו בניסוי מקבלים כוחות הקשורים לזמן, לדוגמא אחד מסוגל לראות כמה אפשרויות לעתיד, ואת הפעולות הנחוצות ליצירת העתיד שהוא רוצה. בכל אופן, מתברר שאחד מהשלושה קרא את הספר "איך להפוך לנבל מרושע אחרי שקיבלתי כוחות על" וכעת הוא זומם… משהו… כן, היה נחמד אם רמדי היו מגלים מה הבחור זומם לעשות עם כוחות הראייה לעתיד שלו… במקביל, ג'ק ג'ויס (תגידו את השם בקול רם ותחשבו כמו איזה מילה באנגלית שם המשפחה שלו נשמע), מחליט לעצור עם כוחותיו שלו, שכוללים לעצור את הזמן ולמשוך עצמים ואנשים אליו (כמו שנראה בטריילר המגניב הזה…)

כרגע לא ידוע מתי קוואנטום ברייק ישוחרר.

משפט: "ג'ק ג'ויס וויל מייק היז צ'ויס!"

[divider]

סאנסט אוברדרייב (Sunset Overdrive) – אינסומניאק גיימס (Isnsomniac Games)

ted_blog_e3-640x359

וואו, פשוט… וואו. אין לי מושג מאיפה צץ המשחק הזה. יש הרבה מאוד סיבות למה המשחק הזה לא צריך להתקיים, אבל אני שמח שהוא כן. מי שראה את הקדימון של סאנסט אוברדרייב בפעם הראשונה, כראה ישאל את עצמו למה הוא נכנס. לפרסומת סודה? למסיבת טבע של ביל גייטס? לטריילר של משחק בנ"ז? האחרון הוא יותר מנכון: מדובר במשחק יריות רב-משתתפים בו שחקנים חייבים לשרוד מגפת מוטציות שפרצה בעתיד הקרוב. לא מקורי, אבל למי אכפת? זה משחק של אינסומניאק גיימס, כלומר משחק שצועק סטייל וקוליות לכל עבר, עם עיצוב עולם שפשוט נעים להביט בו, סגנון ציורי יחודי בין ים הבלעדיים, וגרפיקה שלא מביישת את הדור הבא.

כן יש סיפור עצוב מאחורי המשחק הזה; מדובר בבחברה המפתחת, אינסומניאק, אשר במשך שנים הייתה חברה שעבדה בבלעדיות עם סוני וקונסולות הפלייסטיישן 3 שלה, והיא המוח מאחורי כמה מזיכיונות המשחקים החשובים ביותר של ענקית הבידור: ספיירו הדרקון (לצערי, הזכויות בבעלות אקטיוויז'ן..), ראצ'ט וקלאנק, ורסיסטנס. הכשלון של רסיסטנס 3 מבחינה כלכלית פגע באמון בין אימסוניאק וסוני, ואינסומניאק עברה לפתח משחקי מולטי-פלטפורם; היחיד שיצא, פיוז, זכה לביקורות בינוניות. אין לי מושג אך זה קרה, אבל מיקרוסופט שכנעה את אינסומניאק לפתח IP חדש לאקס בוקס וואן, וקיבלנו את סאנסט אוברדרייב, ואני מאוד מקווה שהמשחק הזה יצליח כדי שאינסומניאק תשרוד עוד שנה. בהצלחה, תותחים!

כרגע אין חדשות בנוגע לתאריך יציאה מדויק לסאנסט אוברדרייב, אך תצפו לתקופת שחרור של סוף 2014, כנראה באוקטובר.

Sunset-Overdrive-onthuld-voor-de-Xbox-One

משפט: "מה לעזאזל אינסומניאק לקחו כשהם חשבו על רובה הסודה הזה?"

[divider]

אגדות פייבל (Fable Legends) – ליונהד (Lionhead Studios)

fablelegends

משחק פייבל חדש! אגדות פייבל הוא משחק קו-אופ, והוא מתרחש כ-400 שנה לפני עלילת המשחק המקורי (שדרך אגב יצא בגרסת HD, לא מזמן), לפני שגילדת הגיבורים קמה. ישנם הרבה גיבורים, אך אנשי אלביון רק החלו ללמוד מיהו גיבור אמיתי. הגיבורים באלביון יוצאים בחיפוש אחר חפץ הנקרא "הירח על המקל" (לפחות זה מקורי!), ופה מסתיים התקציר מויקיפדיה. לומר את האמת הקונספט של המשחק נשמע לא רע בכלל: חמש דמויות שחקן, ארבעה גיבורים ונבל אחד, והנבל שולט באופי של המסע.

בכללי, זה כמו פייבל רגיל, אבל עם חברים. ליונהד מתכננים שתוחלת החיים של המשחק תהיה בין 5 לעד 10 שנים, קיצר לאורך כל תוחלת החיים של האקס בוקס וואן. זהו ללא ספק פרויקט שאפתני במיוחד מבית ליונהד ומיקרוסופט סטודיוז.

בדומה לסאנסט, אין לנו כרגע מידע בנוגע של יציאת המשחק, אבל אפשר לשער שהמשחק ישוחרר בסביבת 2015.

fable-legends-2013-08-20-01

משפט: "אז בכללי השחקן החמישי הוא טרול?"

[divider]

די 4: חלומות אפלים לא מתים (D4: Dark Dreams Don't Die) – אקסס גיימס (Access Games)

2369339-d4boxartpsd_sqaure

מכירים את אקסס גיימס, המפתחת היפנית? לא ממש?! טוב, מכירים את דדלי פרמוניישן (Deadly Premonation)? אה, עכשיו אתם מבינים. די4 הוא הפרויקט החדש של אקסס והוא מיועד להיות בלעדי לאקס בוקס וואן. המשחק יהיה בדומה למשחקים של חברת טלטייל: אפיסודי ומשתמש בטכניקת סל-שיידס לגרפיקה שלו. הוא גם ישתמש בקינקט, ייפ, פאק…

די 4 עוקב אחר דיוויד יאנג, בלש פרטי שאישתו נרצחה ו, ברצינות מי כתב את הדבר הזה? הוא מאבד את היכולת להזכר באירוע הזה, מקבל כוחות נסיעה בזמן(?), ומתחיל לחקור דרכים לעצור את הרצח מלהתממש. הכוחות לא פועלים מתי שרוצים, אלה רק מתי שמוצאים חפצים מסוימים שקשורים לאירוע. אין לי מושג מאיפה אקסס מביאים את כל הרעיונות האלה, אבל מדובר בפרויקט ממש-ממש-ממש שאפתני, ויש סיכוי כי אקסס יעשו פעם נוספת משחק עם ביקורות חצויות מאוד שייחשב כ'משחק כתור אומנות'.

הפתעה! אין תאריך יציאה למשחק, ואני בספק שהוא ישוחרר השנה. תצפו לשחרור בין 2015 לבין 2017 (כי יש לאקסס היסטוריה של כמעט ביטול משחקים וזמני פיתוח ארוכים).

ScreenShot00177

משפט: "ברצינות, מי המכור למורפין שעיצב את הדמויות?"

[divider]

קינקט יריבי ספורט (Kinect Sports Rivals) – רייר (Rare)

Kinect-Sports-Rivals-Boxart

כן, ידענו שזה יבוא לפה בשלב מסוים, ואין הרבה מה להגיד על משחק סימולציית ספורט… יהיה ניתן לשחק בתחומי ספורט, כולל באולינג, מירוצי ג'טסקי, טיפוס הרים, כדורגל, יריה במטרה וטניס. מומלץ מאוד לחובבי ספורט!

קינקט יריבי ספורט ישוחרר ברבעון הראשון או השני של 2014.

משפט: "זה כמו ווי ספורטס, אבל של מיקרוסופט, וזה עם קינקט… אז כן, יש סיכוי שיהיה סוף רע."

[divider]

היילו אקס בוקס וואן (Halo: Xbox One) – תעשיות 343 (343 Idustries)

en-INTL_L_Xbox_One_Halo_29G-00530

את פצצת האטום משאירים לסוף, אה? טוב זה היה ברור שזה יבוא, ההמשך המצופה להיילו 4. זהו המשחק הכי גדול, הכי שאפתני, הכי מושקע, הכי מצופה והכי מסתורי מתוך הקטלוג של מיקרוסופט לשנה הקרובה, או אוליי שנתיים? המשחק הזהכל כך מסתורי, שעוד לא ברור איך עומדים לקרוא לו! היילו 5? היילו אוריג'ינס? היילו רווליישנס? היילו בלי כלום? היילו מריו גלקסי? טוב, אין סיכוי שזה יקרה אבל הבנתם את העיקרון.

נראה שמהשחק יתרחש אחרי האירועים שפקדו את היילו 4, ויש כל כך הרבה שאלות בנוגע אליו: מה קרהלמאסטר צ'יף מאז היילו 4? למה הוא מתהלך במדבר? למה הוא חובש גלימת ג'די מעל לשיריון שלו? למה לא מגלים עוד?! באופן מפתיע גם 343 וגם מיקרוסופט נותרו שקטים בנוגע להיילו החדש. 343 כן הבטיחו שזה יהיה משחק אפל יותר מכותרים קודמים בסדרה, אז יש את זה.

נחכה ונראה מה יהיה עם ההמשך, אבל כרגע אין תאריך יציאה, למרות שנאמר שהמשחק ייצא במהלך 2014..

משפט: "מה כל-כך קשה בלקרוא למשחק היילו 5?! גם היילו 'למה מאסטר צ'יף לובש גלימה אם יש לו שיריון?' נשמע טוב!"

[divider]

לא ידוע – בלאק טאסק (Black Tusk Studios)

Black_Tusk_Studios

המשחק הזה כל כך מסתורי שאנחנו אפילו לא יודעים איך הוא נקרא. זהו המשחק הראשון שמפותח על ידי חברת בלאק טאסק, שגם עתידה לפתח את משחקי גירס אוף וור הבאים. הדבר היחיד שידוע בנוגע למשחק הזה הוא מתוכנן להיות פורץ הדרך לזיכיון חדש של מיקרוסופט על מנת להתחרות בפופולריות של היילו – עוד כסף, אם לא הבנתם.

מקדימון החשיפה ניתן לראות שיהיה מדובר במשחק יריות (כמה לא צפוי *ציניות*), והוא גם כנראה ישלב אלמנטים של התגנבות. יש גם גורדי שחקים, אז גם זה משהו.

לא ברור מתי מיקרוסופט מתכננת לשחרר את "הדבר הגדול הבא" שלה. בכל מקרה, יהיה מדובר בפיצוץ.

משפט: "גם גירס וגם IP חדש באותו זמן? בהצלחה עם זה…"

[divider]

PS4_Logo

אינפיימוס: בן שני (inFamous: Second Son) – סאקר פאנץ' (Sucker Punch)

Infamous_second_son_boxart

אינפיימוס: בן שני הוא המשחק הכי גדול של סוני (בינתיים) לשנה הקרובה, ונכון לכתיבת השורות האלה, אנו במרחק של רק כחודש מיציאת המשחק. אינפיימוס: בן שני הוא הכותר השלישי בסדרת אינפיימוס מאת סאקר פאנץ', והראשון שלא מתרכז בדמותו של קול מק'גראט מהמשחקים הקודמים. בן שני הוא הסיפור של דלזין ראוו, שבע שנים אחרי הסוף הטוב של אינפיימוס 2. העולם של אינפיימוס מאוכלס בקונדיוטים, אנשים או חיות בעלי כוחות-על, ובעקבות אירועי אינפיימוס 2 הם מכונים ביו-טרוריסטים וניצודים על ידי משטר דיקטטורי. דלזין בן ה-24 הוא קונדיוט בעל היכולת הנדירה "לשאול" כוחות מקונדיוטים אחרים, ובדומה למשחקים קודמים, יש לו את הבחירה להיות גיבור-על… או נבל-על.

אינפיימוס: בן שני, שמכיל רק קמפיין סינגל-פלייר, מציב אותנו בגרסה בדיונית של העיר סיאטל, בסגנון עולם-פתוח ענקי עם עשרות דברים לעשות. מדובר בילד הפוסטר של סוני לחודשים הקרובים, ודיי צפוי שהמשחק יזכה לביקורות חיוביות.

אינפיימוס: בן שני ישוחרר ב-21 במרץ, 2013.

משפט: "להיות נבל-על היא לא הדרך הטובה, אבל היא הרבה יותר כיפית."

[divider]

כולם הלכו לראפצ'ר (Everybody's Gone to the Rapture) – החדר הסיני (The Chinese Room)

Everybody's_gone_to_the_rapture_logo

'כולם הלכו אל האקסטזה(?)' הוא המשחק החדש של החדר הסיני, החברה שיצרה את המשחק אסתר היקרה (Dear Esther) והכותר השני בסדרת אמנסיה, אמנסיה: מכונה לחזירים. מה שידוע לנו עד כה שמדובר במשחק הרפתקאות מגוף ראשון, עולם שנות ה-80 החווה אפוקליפסה (התחזיות צדקו). העלילה תעסוק בשישה אנשים שיספרו את הסיפורים האישיים שלהם.

המשחק עתיד להשתחרר בשנת 2015.

משפט: "למה שמישהו ירצה ללכת לראפצ'ר?"

[divider]

דרייבקלאב (DriveClub) – אבולושן סטודיוז (Evolution Studios)

Driveclub_box_art

במקור כותר השקה לפלייסטיישן 4 עד שהוא נדחה, דרייבקלאב הוא הופעת הבכורה של אבולושן סטודיוז על קונסולת הדור השמיני של סוני. החברה עבדה בעבר על סדרת מוטור-סטורם, הראשון היה כותר השקה לסוני 3. החברה מילאה את הסמל המסחרי של המשחק לפני כעשור, ופשוט חיכתה עד שתפותח הטכנולוגיה המתאימה. הגיע הזמן!

דרייב-קלאב יכיל גם סינגל-פלייר וגם מולטיפלייר. מדובר במשחק שונה מסדרת מוטור-סטורם, ודרייב-קלאב לא יהיה סימולטור מירוצים כמו גראן טוריסמו ופורזה, אלה ישמש יריב לסדרת גריד, בעיקר כיריב לגריד 2.

דרייב-קלאב ישוחרר השנה, אך לא ברור מתי.

[divider]

המסדר: 1886 (The Order: 1886) – רדי אט דאוון (Ready at Dawn)

url

נחשף לראשונה בתערוכת הE3 של שנה שעברה, המסדר הוא IP חדש בבעלות סוני, ומפותח על ידי לא אחרת מאשר רדי אט דאוון, שלמי שלא יודע, פיתחה כמה מהכותרים המשובחים ביותר ששוחררו לקונסולת ה-PSP של סוני, כולל שני משחקי ספין-אוף של 'אל המלחמה' (God of War) ואת 'דקסטר', ספין-אוף לזיכיון ג'ק ודקסטר. דרך שלושת כותרים אלו, רדי אט דאוון הוכיחה את עצמה כזן נדיר של מפתחת מנוסה – כמובן שמדובר בחברה שנוסדה על ידי אנשי נאוטי דוג ובליזארד לשעבר, אז זה לא אמור להפתיע אף-אחד.

המסדר הוא משחק פעולה-הרפתקאות המתרחש בהיסטוריה חלופית, בבריטניה של המאה ה-19, ועוקב אחר מלחמתם של 'אבירי המסדר העגול' האגדיים מסיפורי הלך הארתור במוטאנטים מרושעים המאיימים על שלום העולם. למרות שמדובר במשחק סינגל-פלייר בלבד, המסדר עשוי להפוך ל'קילר אפ' של הפלייסטיישן 4, במיוחד בשל סיפור רקע מקורי (הקטע של האבירים, לא המלחמה ארוכת השנים בין בני אדם למפלצות), עיצוב עולם מרתק ונשקים מפוצצים שיעיפו לכולם את הלסת.

המסדר: 1886 עתיד להגיע השנה בסתיו, אך תאריך מדויק עוד לא ניתן.

[divider]

אנצ'רטד פלייסטיישן 4 (Uncharted PS4ׂׂׂ) – נאוטי דוג (Naughty Dog)

10863941033_d0343bb28d_z

אוקיי אוקיי, אנצ'רטד חדש נחשף בטיזר מסתורי. מקום 2 ברשימת המשחקים הכי מסתוריים ברשימה (אחרי הפרויקט של בלאק טאסק), הדבר הוודאי היחיד שניתן להגיד על האנצ'רטד החדש הוא, פרט לכך שהוא ייצא לסוני 4, שהשחקן טוד סטאשוויק, אשר קריין את הטיזר, ישחק דמות כלשהי במשחק, ככל הנראה את הנבל הראשי. לפי הטיזר והמונולוג של סטאשוויק, אנצ'רטד '4' (עד שלא יוכיחו לי שיש 4 בכותר, זה במרכאות) יעסוק בסיפור הרבה יותר רציני מהמשחקים הקודמים בסדרה, אפילו יותר מאנצ'רטד 3.

כמו שהיילו '5' הוא היהלום שבכתר האקס בוקס וואן, כך הוא אנצ'רטד '4' כלפי הפלייסטיישן 4, וללא ספק מדובר במשחק הכי גדול של סוני לשנתיים הקרובות. אנצ'רטד 2 היה אחד מהמשחקים האהובים עליי בכל הזמנים (ואחד מהיחידים שאני מוכן להעניק לו 10 מושלם), לכן אנצ'רטד '4' נושא על כתפיו משימה קשה מאוד: להביס את האקסקלוסיבי הכי טוב ששוחרר לפלייסטיישן 3, לפני יותר מארבע שנים.

ברור שאין תאריך יציאה עבור אנ'צרטד '4' כרגע, אך בלהתחשב בקצב השחרורים של משחקי נאוטי דוג, תצפו לתאריך יציאה של סוף 2015.

[dropcap]ט[/dropcap]וב, אלו היו האקסקלוסיבים בשני הצדדים. מיקרוסופט מובילה עם 7 בלעדיים לעומת 5 של סוני. מדובר רק במשחקים בלעדיים של אחת מהקונסולות, לא במשחקים שישוחררו גם לקונסולת הדור הקודם או למחשב האישי (אני מביט עליך, טיטאנפול!). ולכל מעריצי נינטנדו (מעט מאוד), אל דאגה, עוד מעט גם אתם תקבלו את רשמית האקסקלוסיבים שלכם.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
21 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אני כנראה קונה סוני 4, זה יותר טוב מהאקס בוקס ?

מי שיש לו אנצארטד 1,2ו-3 וגם tlou שיוסיף אותי . Victoryus-1990 אני מקום 94 בuc3
ומקום 507 בco-op אז תוסיפו אותי ואני אשמח לשחק גם עם ישראלים!

גם פורצה 5 לוואן וקילזון לps4 ….

הכתבה על משחקים שעוד לא יצאו יא חכם חחח

שכחתם את destiny ל-one…

זה ישוחרר גם ל PS4

יש כבר אנצ'רטד 4 והוא יצא לPSVITA או שזכרוני מטעה בי

Uncharted: Golden Abyss

זה כותר משנה שפותח על ידי חברת בת של סוני.

או קיי תודה

יש עוד משחק לps4 של SCE Santa Monica Studio
שלא יודעים עליו כלום אבל ip חדש מהיוצרים של god of war עדיין שווה אזכור

וגם deep down

צודק, יעודכן בקרוב

חח עכשיו נזכרתי
project spark ל xbox one

נעדכן כשיהיה למשחק שם 🙂

אפשר לשכוח מהמשחק הזה. ביטלו אותו 🙁

WOW כתבה אליפות!!!
תודה רבה אילן גיימפרו
מתי תעשו כתבה על אקבוקס 360 ופיסי?

כתבה על 360 ופיסי? אם אתה מתכוון לאקסלוסיבים, לא בטוח. אם אתה מתכוון למשחקים הכי מצופים השנה, אז לא צריך לחכות הרבה.

כן אחי המדחקים הכי מצופים התכוונתי לכל הקונסולות וגם לפיסי
מתי תעשו? תודה רבה אתם גדולים!

יאללה נינטנדו! חחחחח אבל רציני כולם יורדים עליהם אבל אני בטוח שיש להם קלף בשרוול לדור הבא שלהם

אכן יש – כמה בעצם, והכתבה הבאה שלי תעסוק בהם.

תודה רבה! מחכה לזה בציפייה רבה!