Fable-Anniversary-gamepro-review

עשור חלף מאז הפציע לעולם משחק פעולה עם אלמנטים של משחקי תפקידים, נפלא וקסום בשם פייבל, שהיה להיט לקונסולה המקורית של מיקרוסופט ואחד המשחקים הנמכרים לאקסבוקס. עכשיו הוא חוזר בגרסה מחודשת ולקחנו אותו לנסיעת מבחן

Fable Anniversary ביקורת גיימפרו
ז'אנר: תפקידים, אקשן/הרפתקאות
הפצה: Microsoft Studios
פיתוח: Lionhead Studios
פלטפורמה: בלעדי ל Xbox 360.
תאריך יציאה: 04.02.2014

[dropcap]ה[/dropcap]משחק השלישי של אולפני 'ליונהד' שהביאה לעולם שני משחקי אסטרטגיה פנטסטים שהכניסו אותנו לנעליו של אלוהים בסדרת Black & White, הוביל ז'אנר שלם במספר תכונות שעד היום בולטות במשחקים מודרנים. עכשיו, 10 שנים אחרי המשחק הראשון, מגיעה גרסת היי-דפינישן (HD) שלא מתיימרת לעשות מהפכות, אלא רוצה להביא את החוויה המופלאה של פייבל לשחקנים שמעולם לא טעמו את הכותר הראשון של הסדרה. מצד שני, המשחק מבטיח לגרום הנאה גם לשחקנים הוותיקים שכבר טעמו את המשחק לפני עשור, ויכולים לטעום בו שנית במבט חד ומעודכן.  האם פייבל עדיין עובד?

RPG קסום למתחילים

פייבל לא מתיימר להיות משחק מאתגר מדי, שיביא את הבשורה לשחקני ההארדקור. אם מעולם לא שיחקתם משחקי RPG (תפקידים) , פייבל (בתרגום חופשי 'אגדת-עם') של 2014 , בדיוק כמו המקורי, מומלץ במיוחד לאלה שמחפשים את ההתנסות הראשונה בעולם משחקי התפקידים. התבנית העלילתית של המשחק פשוטה ומובנת, אין בה יותר מדי מורכבות והיא ידידותית לכל הגיימרים באשר הם. נער צעיר, מוכה אסון, גדל כדי להציל את העולם, זה כל הסיפור של Fable שמתרחש בעולם שנקרא אלביון.

העלילה לא השתנתה כמובן, והיא מגוללת את סיפורו של גיבוא המשחק:  ביום ההולדת של אחותו, פשטו שודדים על כפרו של הנער הצעיר Oakvale, והרגו את אביו, אחותו ואימו כנראה נחטפו. גיבור זקן בשם Maze מציל את הילד ורואה בו פוטנציאל גדול. לטובת מי שלא שיחק ובלי להכנס לעוד ספוילרים, מייז מאמן את הילד להפוך לגיבור בגילדת הגיבורים וכעבור מספר שנים, תחת הדרכתם של חברי גילדת הגיבורים, מסע הנקמה שלכם מתחיל ותנסו להתחקות אחר כל מי שהרס את עיר הולדתכם, כשבדרך, תגלו כמה עובדות מפתיעות על עברכם.

המשחקיות זורמת

המשחק, בדומה לכלל כותרי הסדרה, מצליח להחזיק את השחקנים בלי לשעמם, במיוחד הודות להומור הבריטי המבריק/מוזר לפעמים, והמצפן הטוב / רע המוסרי שמכתיב את ההתנהגות והתגובות של האנשים בעולם המשחק. אם אי פעם שיחקם באחד ממשחקי סדרת פייבל, אתם יודעים למה לצפות. מכניקת הפעולה / הרפתקאות בגוף שלישי עם עומק מסוים של משחקי RPG , קלילה ושלא מתיימרת להיות אפלה, מגוון של כלי נשק ומראה שונה המבוסס על אם אתה לוקח את הגישה הטובה או הרעה. רוב שמשימות נרכשות בגילדת הגיבורים, תוך כדי מסע החוצה אל העולם להשלמת משימות ראשיות או משימות צד שונות שאינן קשורות ישירות לסיפור המרכזי.

Fable Anniversary ביקורת סיקור

הכישורים אותם אתם רוכשים במהלך המשחק, ישפיעו על רמת הלחימה שלכם והכוח אותו אתם צוברים, חלוקת המיומנויות בין Strength, Skill ו Will. הלחימה בפייבל היא די חלקה ופונקציונלית ואף כיפית, עם אפשרות של נעילה על מטרה, רק שלפעמים הנעילה מפספסת וחבל שמערכת הקרב לא זכתה אף היא לשדרוג משמעותי.

בסופו של יום, פייבל הוא משחק הרפתקאות שונה מכל האחרים , שבו כל פעולה שלכם קובעת את היכולות שלכם , המראה שלכם, וגם את המוניטין שלכם. מאחר והרימייק החדש לפייבל מכיל גם את ההרחבה "פרקים האבודים" ששוחררה בשנה שלאחר שחרורו של המשחק מקורי, הקמפיין הראשי ירגיש ארוך יותר, בו תחצו נתיבים עם מספר דמויות מפתח מהמשחק המרכזי בדרככם להציל את העולם אחת ולתמיד. להבדיל מהעולמות המודרנים היום במשחקי RPG של הדור הבא, פייבל שייך לאסכולה הישנה והוא לא משחק עולם פתוח, הוא גם לא יאפשר לכם לנוע בחופשיות ולשוטט, אלא בנוי בצורה של מסדרונות קטנים שיצריכו מכם להמתין לחלון טעינה לפוג, לעבר ההרפתקאה הבאה.

גרפיקה ושאר ירקות

המעבר למנוע הגרפי Unreal Engine 3 יאפשר לכם לחיות מחדש את הקסם של משחק ה RPG של Lionhead שכעת מגיע עם גרפיקת HD משופרת, זמני טעינה שהתקצרו, ממשק חדש , הישגים (א'ציבמנטס), וגם תמיכה ב Xbox SmartGlass. כמובן, הציפיות בהתאם ולמרות שמדובר בגרסת היי-דפינישן, לא מדובר באחד המשחקים המרהיבים גרפית כי הכל ענין יחסי. פייבל 2014 מול פייבל המקורי נראה מדהים, חי יותר, צבעוני יותר ומוסיף למשחק תחושה שאתם לוקחים חלק באגדה.

הבדל של עשור, פייבל החדש מימין, לעומת פייבל של 2004
הבדל של עשור: פייבל החדש (מימין), לעומת פייבל של 2004

גרסת השדרוג לפייבל היא לא פחות ממרשימה וכדאי לזקוף חלק משמעותי מהקרדיט לצוות הפיתוח המקורי שהעניק לנו אז את העולם הצבעוני והאמנותי להפליא, ב 2004,  למעט פיטר מולינו, המעצב והמתכנת האגדי שעזב את החברה ב 2012.

fable_anniversary_ביקורת-משחק

הכל נראה היום חד יותר והרבה יותר עדכני, זאת אומרת, לאחר שתכנסו כבר לעולם המשחק, לא תרגישו שאתם משחקים במשחק בן 10 שנים, אלא במשחק טרי ששוחרר השנה. הטקסטורות, כמו הפסקול, נבנו והוקלטו מחדש. הליטוש ברוב האיזורים שכבר דרכתי בהם לפני עשור בולט ושובה עין, ועוד מילה על הממשק, למרות שממשק המשתמש שופר באופן משמעותי, אחרי שסיימנתי את המשחק, עדיין נזכרתי בממשק הישן מלפני 10 שנים שכנראה נחרט אצלי בזיכרון. ככה זה כשאתה גדל על משחק בתור ילד קטן. הפסקול המחודש שהוקלט מחדש, פשוט יפייפה.

סיכום

קחו את הזמן שלכם עם פייבל המחודש, למרות שאתם יכולים לסיים אותו ב 10-12 שעות אם השלמת העלילה היא המטרה העיקרית שלכם. עם זאת, כדי לקיים אינטראקציה עם תושבי העיר, להנות מיופיו של המשחק ומהמשימות בו, אני מבטיח לכם שקבלו ערך מוסף וחוויה גדולה יותר, ששווה את השקעת הזמן. מיקרוסופט עשתה נכון שהשיקה את המשחק מחדש, כי הוא יסב הנאה גם למעריצים ששיחקו אותו לפני עשר שנים, ובמיוחד לשחקנים חדשים, שלא ידעו את עולמו הקסום של פייבל.

[divider]