12 שנים של גרפיקה: ממטאל גיר סוליד 2 ועד באטלפילד 4

Metal Gear Solid 2 versus Battlefield 4 Graphics

סרטון שהועלה ליוטיוב מנסה להמחיש את הדרך שעשתה הגרפיקה במשחקים ב 12 השנים האחרונות

MGS2, המשחק של קוז'ימה ששוחרר ל PS2 ז"ל ב 2001 תחת השם "מטאל גיר סוליד: בני החירות" נחשב אז לאחד המשחקים עם הגרפיקה המשובחת ביותר שידעה התעשייה. בהשוואה לבאטלפילד 4 ששוחרר בסוף שנה שעברה, ושמציג את אחת הגרפיקות היפות שניתן ללמצוא היום, מטאל גיר סוליד "הזדקן בצורה יפה" ועדיין נראה כמו משחק שאפשר לשחק בו (ומומלץ מאוד לשחק בו), בלי להרגיש שמשהו השתבש במסך.

הבחור שהעלה את הסרטון, טוען שבחר דווקא בשני המשחקים הללו כי הם מציגים סביבות לוחמה דומות, בעיקר תת-ימיות. צפו בהשוואה המסקרנת הזו:

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
10 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

חח רק לדמיין מה יהיה (נגיד…) בעוד 20 שנה..

באטלפילד 9? מטאל גיר סוליד 6-7? ג'יטיאיי 8? רייס 2? קרייסיס 4? אססינס קריד 20+? קול אוף דיוטי 30- אוקיי, לא הדוגמא הכי טובה…

מטאל גיר סוליד 2 – EPIC!

משחק פשוט…מדהים.

באופן כללי מטאל גיר זה זיכיון נהדר; עד לחשיה של פנטום פיין היה לי קשה מאוד לדמיין את קוג'ימה עושה משחק מרשים יותר מסוליד 4.

למה לא עושים כבר משחקים כאלה למה??
באטלפילד לא כיף בכלל החלק של הסיפור

אני מסכים. לצערי דור המפתחים הנוכחי רואה במולטיפלייר את המרכיב העיקרי של המשחקים, והסינגלפלייר תופס מקום שולי (כגון: באטלפילד, משחקי קול אוף דיוטי של אינפינטי וורד 'החדשה'), או שהמולטיפלייר הוא סתם בונוס (לפעמים לא מושקע בעליל) שיוצרי המשחק הוסיפו כדי להרחיב את תוחלת החיים שלו (כגון: טומב ריידר, פאר קריי 3, ביושוק 2, ואפילו דה לאסט אוף אס). [בשביל להשיג יותרכסף, כמו עם מפות והרחבות למולטי בינוני].

מטאל גיר הוא בדרך כלל הדוגמא מספר אחת שלי לזיכיונות בעלי סיפורים מפותלים ומשובחים שיגרמו להוליווד לאכול את הלב. סוליד 2 קצת בעייתי בחלק הזה, משום שהסיפור שלו ארוך וכולל דיאלוגים מסובכים שיכולים להרתיע שחקנים רבים.

אפשר גם להאשים את התפתחות הגרפיקה במשחקי וידאו: הדוגמא הבולטת ביותר באה מהפה של מנכ"ל קרייטק, שטען שקרייסיס 3 הוא יצירת מופת (כל אחד והדעה שלו, אך קריי3 מחזיק ממוצע של 76-78) ושגרפיקה היא 60% מהמשחק.

יצירת מופת שאיש לא מבקר באונליין שלו 🙂
קרייסיס תמיד היה משחק שנועד למכור כרטיסי מסך.

וקצת חבל על זה, משום שקרייסיס 1 היה משחק מעולה בעל רעיונות נחמדים ודיי מתקדמים (באותו הזמן). חבל שזרקו את הכל לפח… 🙁

קרייסיס הראשון היה מאוד מיוחד ועד היום נראה יפייפה גרפית. כל מה שבא אחריו היה לא טוב