שערורייה: מפתח לא אהב את הביקורת על המשחק ודאג שהיא תוסר מיוטיוב

TB-SCANDAL-2

משחק הפעולה-הישרדות מגוף ראשון Day One Garry's Incident  הוא ללא ספק משחק כושל, מההתחלה הצולעת בה המשחק הצליח להכניס רק 37 אלף דולר ב-Kickstarter מתוך 50,000 גם כשמפתח המשחק בעצמו תרם לא מעט כסף (10,000 דולר) כדי לנסות לגרום למשחק לעבור. למרות הפרוייקט הכושל ב-Kickstarter בחרו המפתחים להמשיך בפיתוח המשחק. ב-25 לספטמבר הוא שוחרר והתברר כמשחק כושל. ה"יוטיובר" – Total Biscuit  העלה ביקורת על המשחק ובה קטל אותו, כדי להציל גיימרים תמימים מקניית המשחק, המפתח לא אהב את הביקורת ודאג לכך שתוסר מיוטיוב. 


למי שלא מכיר, Total Biscuit הוא יוטיובר דיי מצליח שידוע בעיקר על סדרת סרטוני ה-WTF Is… שלו, בהם הוא חולק עם הצופים את ההתרשמות הראשונית שלו ממשחקים. הוא מציג את הנקודות הטובות והרעות בכל משחק וגם מוסיף את דעתו, כאשר המשחק טוב, בעזרת הצגתו בערוץ הוא עוזר ללא מעט מפתחי אינדי לקדם את המכירות, וכאשר המשחק גרוע.. הוא מציל לא מעט ארנקים של גיימרים תמימים.
הסרטון שלו WTF Is… Day One Garry's Incident היה רגיל לחלוטין, הוא דיבר  על המשחק, וציין את הנקודות הרעות שנמצאות שם בשפע, אפשר לומר שהוא קטל את המשחק, ובצדק. (לא אשקר ואומר שהמשחק היה ב-Wishlist שלי ב-Steam עד הסרטון שלו, והוא ללא ספק הציל את 20 הדולר שלי ואותי מקניית משחק נוראי) המפתח לא אהב את הביקורת הקוטלת והצודקת על המשחק שלו, אז הוא ניצל את חוק זכויות היוצרים ביוטיוב כדי שהסרטון פשוט מאוד יוסר מהרשת.

TB-SCANDAL
אז.. לפי המפתח הנחמד שתגובתו לשערורייה מופיעה למעלה, ל-Total Biscuit לא הייתה שום זכות לצלם את המשחק ולהעלות אותו לערוץ שלו, האמנם?
Wild Games Studio שלחו ל-Total Biscuit במייל קוד להכנסת המשחק ב-Steam כדי שיוכל לצלם סרטון על המשחק ולהעלות ליוטיוב, Total Biscuit שעושה את הסרטונים האלו למחייתו כמובן שעשה את זה, והסוף ידוע מראש, הסרטון הוסר בטענה שאין ל-Total Biscuit שום זכות להעלות סרטון על המשחק, רגע.. מה? זה לא קצת מטופש?  
בנוסף לכך: כאשר משתמש שאל ב-Community Hub של המשחק ב-Steam אם יהיה אפשר לצלם סרטונים על המשחק ולהעלות אותם ליוטיוב, המפתח הגיב שכן, והסטודיו אפילו רוצה לראות סרטונים של המשחק ביוטיוב! אז למה ל-Total Biscuit אין את האופציה ואת הזכות לעשות את זה? 
האם עוד סרטונים בהם מעלה הסרטון מרוויח כסף מהפרסום הוסרו מיוטיוב? ממש לא, Total Biscuit הציג בסרטון המצורף למטרה 4 מתוך המון סרטונים שנמצאים ביוטיוב על המשחק, שכמובן שעדיין לא הוסרו, וכנראה שגם לא יוסרו.

TB-SCANDAL-3
כל אלו מובילים למסקנה אחת וחד משמעית, הסרטון הוסר מיוטיוב כי המפתח לא אהב את הביקורת, ולא יודע לקבל ביקורת. אפשר היה לומר שזו הייתה טעות שנעשתה בלהט הרגע ומכעס ועצב על הכישלון של המשחק, אבל זוהי לא השעורייה הראשונה שמפתחי המשחק קשורים אליה, וחוץ מזה שמנכ"ל הסטודיו תרם 10,000 דולר ל-פרוייקט ב-Kickstarter כמו שצוין קודם לכן, עמוד המשחק ב-Metacritic מלא בביקורות משתמשים של 9-10 שכתובים באנגלית שבורה עם המון שגיאות (בדומה לתגובות של סטפן המנכ"ל ב-Community Hub של המשחק), ודיי ברור שאלו ביקורות שנעשו על ידי צוות הפיתוח של המשחק, כמובן שגב המעריצים של Total Biscuit לא יכלו לתת לזה לעבור בשתיקה והציפו את הדף עם ביקורת 0 ו-1 משלהם, מה שמעמיד את המשחק על ציון המשתמשים הממוצע – 0.6.
דיי ברור שמאחורי הפעולה הזאת עומדים מפתחים שכל רצונם הוא להרוויח כסף מגיימרים תמימים על המשחק השבור שלהם.
נחמד לראות שרוב הקהילה שיודעת על המקרה, לא עוברים על זה בשתיקה (ואפילו צוחקים על המפתחים בעזרת פרודיות). זה מקרה שכנראה לא יישכח לעולם ותמיד יזכרו את Wild Game Studios כ-"האולפן ההוא שניסה להשתיק ביקורת אמיתית על המשחק שלו" ואני בספק שהאולפן הזה יחזיק עוד הרבה זמן.
אחת הדרכים לצחוק על המקרה:

Total Biscuit העלה סרטון תגובה על המקרה והציג את השערורייה הזאת, בסוף הסרטון הוא מבטיח שהוא והצוות שלו לא יעברו על זה בשתיקה, והם יעשו מה שהם יכולים כדי להבטיח שהאולפן לא ייצא מזה בקלות, אני מחכה בקוצר רוח להתפתחויות בנושא, ונעדכן כאשר הסיפור יתפתח.

מה דעתכם על השערורייה הזו? האם לדעתכם צריך להעלים מפתחים כאלו ומקרים כאלו כמה שיותר מהר מעולם הגיימינג? או שאתם דווקא בצד המפתח? שתפו אותנו בתגובות! 

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אישית לפי העמוד STEAM של המוצר, לפי התמונות והסרטונים, המשחק מאוד עניין אותי..
כנראה שלא אשקול לקנות אותו יותר..