מדוע דחתה יוביסופט את Watch Dogs?

why-WatchDogs-Delayed

מדוע נדחה Watch Dogs? בגלל סערת הדור הבא ? להיטי הדור הנוכחי? או אולי בגלל  מכירות חלשות וחוסר תעוזה של יוביסופט. או שאולי באמת בכדי לשחרר לנו משחק שלם

יוביסופט לא סיפקה תשובות ברורות למשקיעים ולמיליוני הגיימרים ברחבי העולם על הדחיה המפתיעה של Watch Dogs, ה-IP המקורי והחדש שלה. המשחק שכבר הוכרז כמשחק השקה לפלייסטיישן 4 וזכה לתאריכי יציאה רשמיים (19-22 נובמבר), נדחה ביום בהיר לאמצע 2014 והרס את המצב רוח של כולם וגרם להפסדים למשקיעי החברה. התירוץ של החברה היה שהיא לא מוכנה להתפשר על איכות ובשביל לשחרר את המשחק ברמה הגבוהה ביותר, היא צריכה עוד קצת זמן. נשמע הגיוני ומקובל, אבל מהצד זה נראה כמו החלטה של הרגע האחרון שנבעה ממניעים אחרים. אנסה למנות את העיקריים שבהם:

UBISOFT-STOCK-SHARE-WATCH-DOGS

זה התחיל בפיצוץ

אם נחזור רגע להתחלה, המשחק Watch Dogs נחשף לפני כשנה וחצי, בתערוכת E3 2012. ללא כל הודעה מוקדמת יוביסופט זרקה לאוויר סרטון חדש של משחק חדש בפיתוח ופשוט גנבה שם את ההצגה. סרטון המשחקיות באורך של 10 דקות הציג דמות של האקר, משוטט בעיר מודרנית ומפותחת, בעל יכולות לחבל במערכות כמו רמזורים, טלפונים, ואפילו תחנת רכבת . אין פלא שהמשחק הזה הפך להיות לאחד המשחקים המצופים לשנה הקרובה, 2013.

לבחור שלמעלה, קוראים איידן פירס והעיר המודרנית היא שיקגו. מאז החשיפה הראשונית בתערוכה, סומן המשחק כאחת ההבטחות הגדולות של השנה הנוכחית ומד ההייפ הוירטואלי שלו עמד על סף פיצוץ.

צפוף בדור הבא, עמוס ב(GTA)נוכחי

הפיצוץ האמיתי שקיבלנו היה הדחיה המפורסמת של המשחק ולפני שאתחיל למנות את הסיבות של יוביסופט לדחיית המשחק, קחו בחשבון שהסיבות הן מנקודת מבט של צופה מהצד ואינן בשום אופן, הסיבות הרשמיות.

הדור הבא כבר מעבר לפינה. הקונסולות של הדור הבא הן במרחק נגיעה וכבר בחודש הבא גיימרים רבים ברחבי העולם (עדיין לא בישראל) ישתתפו בחגיגות הדור הבא בסמוך לחגים הנוכריים, חג המולד ושות'. מיקרוסופט וסוני התכוננו שנים לקראת הקרב הכי גדול שלהן בעשור הנוכחי, הקרב בו ינסו להכריע את הכיסים שלנו ושל כל הגיימרים ברחבי העולם. הקונסולות החדשות ישוחררו במהלך החודש הקרוב ואיתן משחקי השקה אקסלוסיביים. אבל, לפני כל זה יש את GTA V ששוחרר וניפץ כמעט כל שיא אפשרי, ואיך שלא תהפכו את זה, מדובר במשחקים מאותו הז'אנר (כמעט), עולם פתוח והרבה חופש פעולה. אבל ל Watch Dogs אין עדיין את הצ'ארם של Grand Theft Auto V ואת הנסיון של רוקסטאר עם משחקים מהסוג הזה, ובטח שלא את ההומור וקהל המעריצים המושבע. מאחר ומדובר בבהשקה טריה מאוד של רוקסטאר, ליוביסופט, למרות הביטחון המופרז שהציגה, הבינה ש GTA V יישאר כאן בסביבה גם במהלך החגים הקרובים.

WATCH-DOGS-GTA5

עצור! יורים

נובמבר הולך להיות לוהט. ריח אבק השריפה הולך לשטוף קונסולות ומחשבים עם כותרי FPS מפלצתיים כמו באטלפילד 4 ואחריו קול אוף דיוטי גוסטס. למרות שמדובר בז'אנרים שונים, יוביסופט מבינה שנובמבר הולך להיות חודש מטורף של רובים, נשקים, פצצות, מרגמות, מטוסים, טנקים והרבה פיצוצים אונליין. Watch Dogs הוא פשוט משחק אחר ויהיה לו קשה לתפוס את מלוא תשומת הלב, לפחות את זו של הגימרים חובבי היריות מגוף ראשון.

battlefield-4-vs-call-of-duty-ghosts

שנת 2014

בשיחה עם המשקיעים, הודיעה יוביסופט על דחיית Watch Dogs לרבעון הראשון של השנה הבאה, ובמילים אחרות המשחק צפוי להשתחרר בין ה-1 לאפריל לבין 30 ביוני 2014. זו בדרך כלל תקופה רגועה, באופן יחסי. אבל, אחרי סערת הדור הבא ומפאת הצפיפות של סוף 2013, מספר מפיצות החליטו לשחרר משחקים דווקא שם. אקטיוויז'ן תשחרר את  Destiny, מיקרוסופט תשחרר את "Halo 5",ו EA את TitanFall באמצע מרץ. למרות שמדובר במשחקים גדולים, הענין הוא שכל 3 הכותרים הללו הם משחקי יריות מגוף ראשון. יוביסופט כנראה מאמינה שאחרי האטרף של סוף השנה עם משחקי היריות הגדולים, קהל הגיימרים יהיה מוכן יותר להתרענן עם המשחק הגדול הבא שלה, Watch Dogs.

destiny-עטיפה-רשמית

 נו בולס נו גלורי

בכנס למשקיעים הקודם, הודיעה יוביסופט כי המכירות של שני המשחקים Splinter Cell: Blacklist ו- Rayman Legends (למרות הביקורות המעולות) היו מתחת לתחזיות החברה. החברה לא ציינה מספרים, אבל ברור לכם שהנתונים הללו משפיעים על הביטחון העצמי שלה. מבלי להכנס לסיבות פיננסיות כאלה ואחרות, ביוביסופט עשו כנראה את ההחלטה לדחות את וואצ' דוגס וגם לקחו בחשבון את ההשלכות של החלטה כזו על המשקיעים, אבל, כגיימר, המסקנה מכל מה שנכתב כאן למעלה היא שליוביסופט אין מספיק אומץ. אין לה אומץ לשחרר משחק כמו Watch Dogs לתוך החגים העמוסים וההשקות הגדולות של השנה. אין לה (עדיין) את האומץ לשחרר IP חדש ותוך כדי להתעלם מהנוף של השכן. אחרת, היא היתה דוחה את אססינס קריד 4 במקום.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

וואלה, האמת לא חשבתי על זה ככה. שאפו 🙂

כתבה מעולה!
נהנתי לקרוא

תודה 🙂

איזה שטויות…
אין כזה דבר אומץ אין אומץ, חברה לא צריכה אומץ, היא צריכה לעשות כסף.
המשחקים האלה באמת רווחיים בצורה מטורפת.
תסכים איתי שהם יפגעו ב WD, לא?
יוביסופט לא משחררת את WD כדי לגרום לך להנות, אלא כדי לעשות כסף, כדי שיהיה עוד WD בעוד כמה שנים, קאפיש?
אני יכול לומר לך ששנה הבאה יוביסופט הולכת לעשות הרבהה כסף,
עם המשחקים שיצאו לה-
WATCH DOGS
THE DIVITION
ואסאסינס קריד הבא, שעוד לא הוכרז.
אז בתור גיימר שמבין בכלכלה, אני יכול להגיד לך שהם אולי קצת בקריסה לאחרונה,
אבל ההחלטה שהם עשו ממש נכונה ועוד תעצים להם את הרווחים.
מה שכן, הם היו צריכים להחליט קצת יותר מוקדם, מבלי לבנות את כל ההייפ על המשחק.

לא ציינתי בשום מקום אם ההחלטה נכונה או לא.

אני רק חושב שיוביסופט צריכה יותר "ביצים" כי יש לה כמה משחקים נהדרים