ביקורת משחק: Grand Theft Auto V הוא משחק של פעם בדור

GTA-V-ביקורת-גיימפרו

אי שם בשנת 1997 שוחרר משחק בשם Grand Theft Auto, וזה היום שנולדה אגדה, המשחק היה מהפכני, וכל פעם מחדש הקונים הסתערו על החנויות, מאז עברו השנים והמותג המשיך לגדול, לשבור שיאים, ולהפתיע. ב-17.9.2013 הגיע התאריך שכל עולם הגיימינג חיכה לו זמן רב, Grand Theft Auto V שוחרר. GTA V הוא אחד המשחקים היותר מצופים שנראו אי פעם, בעל התקציב הגדול ביותר אי פעם בתעשיית הגיימינג ואפילו זכה בתואר מוצר הבידור הרווחי ביותר אי פעם לאחר שביום ההשקה הראשון שלו הוא הכניס כ-800 מליון דולר ולאחר שלושה ימים מילארד דולר. הביקורות למשחק כמעט מושלמות, ומבטיחות לו לאלתר את תואר משחק השנה. האם הוא ראוי לזה? כן וכן! 

גיטיאיי 5 ביקורת
ז'אנר: אקשן/ הרפתקאות
חברת הפצה: Take-Two
חברת פיתוח: Rockstar North
פלטפורמות: PS3, Xbox 360.
תאריך יציאה: 17.09.2013

GTA V מייצג את את ענף משחקי הוידאו במיטבו. מתוח ודרמטי כאשר הוא רוצה, משמח ומפתיע כאשר השחקן רוצה את זה. רוקסטאר הצליחה להביא לידי הרמוניה את המגמות השונות בז'אנר, ובכך יצרה חוויה בלתי נשכחת שלא תישכח לשנים ארוכות. ואם לא הבנתם, מדובר במשחק השנה שלי.

עלילה

לראשונה בסדרה, בעלילת המשחק מככבים 3 "גיבורים" (כי לא ממש אפשר לקרוא לדמויות ב-GTA גיבורים). מייקל – פושע לשעבר, מנסה להיות איש משפחה בהווה, זה לא כל כך הולך לו, עם בן פוץ טיפש ומפונק, בת שחולמת יותר מדי ואישה שאוהבת יותר את חשבון הבנק שלו מאשר אותו. פרנקלין – אפרו-אמריקאי שרוצה יותר מכל הבלאגן של הגנגסטרים, רוצה להרוויח בגדול, אבל לא ממש יכול. וטרוור – מטורף, לא יציב, אלכוהוליסט, חולה ובקיצור.. דמות ה-GTA המושלמת, לא?
בלי להיכנס ליותר מדי ספויילרים על העלילה של המשחק, רק אומר שבהתחלה לא כל הדמויות פתוחות, והדרך בה מקשרים בין הדמויות מקורית מרעננת ושנונה, והכימיה בינהם מאוד מעניינת.
לכל אחד מהגיבורים יש את הסיפורים שלהם, עם הצרות שלהם והאויבים שלהם, ולשלושת הדמויות יש גם אויבים משותפים וצרות משותפות.

michel_trevor_franklin

אחד הדברים היותר מרכזיים בקמפיין השחקן היחיד הוא השודים, לקראת כל שוד יש שלב של הכנות, דבר ראשון, לומדים את השטח, דבר שני – מתכננים את שיטת הפריצה – האם לפרוץ מהאוויר או מהאדמה, שקט או רועש, וכו' בנוסף לכך, בוחרים את חברי הצוות שיעזרו לבצע את המשימה (בנוסף לדמויות המרכזיות כמובן). כל הבחירות האלו מאוד משפיעות על איך שהשוד ילך ומה שיקרה בדרך, לא תבחרו טוב? תאבדו כסף או שתסתבכו במהלך השוד.
בלי קשר לשודים, עלילת הדמויות עמוקה, לעתים מרגשת, ומלווה בהומור שנון שקשה לא לאהוב. תתחברו לדמויות משניות ומרכזיות ובאותה מידה גם תשנאו דמויות אחרות, לא הולך להרחיב על זה כדי לא להיכנס לספויילרים, אך עלילת המשחק הפתיעה אותי לטובה, ציפיתי לעלילת "קרמינלים שמרימים שוד" שטוחה, והופתעתי מאוד לטובה.

First_Hiest

המשחקיות

במשחקים בז'אנר שסדרת Grand Theft Auto יצרה, המשחקיות היא החוויה העיקרית, ובמקרה של GTA V, מדובר בחוויית המשחק המושלמת.
הנהיגה –  את רוב המשחק כמובן, תבלו בנהיגה ממקום למקום, במשימות, ובכל מקום אחר, אחד הדברים שהכי ציפיתי לו במשחק הייתה מערכת הנהיגה, קיוויתי מאוד שהיא תהיה טובה, וקיבלתי מערכת פשוט מעולה. מרגישים בתוך המכונית, אם זה משאית – מרגישים את השליטה הכבדה והמגושמת כמו בכל משאית, ואם מורידים את המטען מרגישים הקלה ענקית. אם זה מכונית ספורט – מרגישים את המהירות ואת הכוח העצום, לאחר כל פנייה מסוכנת או תמרון בין עומסי התנועה של לוס סאנטוס שהצלחתי לבצע בהצלחה ובשלום – הרגשתי סיפוק עצום, ובכל מרדף משטרתי הרגשתי כמו בסצנה מ-"מהיר ועצבני" כאשר הצלחתי לתעתע במשטרה ולבלבל את הניידות.
מערכת ההרס של המכוניות ריאליסטית ומפורטת, ולפעמים כל כך מבאס לראות מכונית ספורט יפה נהרסת או נשרטת, מה שהוביל לכך שממש נזהרתי, והתבאסתי שהמכוניות נפגעו.

GTAV_DRIVING

מערכת הקרב והיריותהדבר השני החשוב ביותר במשחק, היא ללא ספק מערכת היריות והקרבות במשחק, מערכת היריות שהופיעה לראשונה ב-Red Dead Redemption ושופרה קצת ב-Max Payne 3 עשתה קאמבק, והפעם הגיעה ל-Grand Theft Auto, המערכת הזו היא ללא ספק אחת ממערכות היריות הטובות ביותר שראיתי אי פעם במשחק Third-Person Shooter. מרגישים כל אחד מעשרות הנשקים של המשחק בדרך אחרת, וההרס שאפשר לבצע עם הנשקים מתגמל ומספק כל פעם מחדש.
מערכת הקרב היא אומנם לא מערכת הקרב הטובות ביותר שנראו אי פעם בעולם הגיימינג, וגם לא קרוב לשם, אך היא ללא ספק מספיקה, ולא צריך יותר מדי להשתמש בה, ככה שזה לא נורא. מה שהכי חשוב במערכת הקרב זה שההתגנבות במשחק חזרה, וכאחד שאוהב אתגר, היה ממש כיף לתכנן התגנבויות במשחק, ויש מספיק אופציות לזה, מה שממש שימח אותי.

gtav_shooting

המשימות – המשימות הפתיעו אותי לטובה, לאחר האכזבה הרצינית מהמשימות ב-GTA IV שלדעתי היו דיי גרועות וחוזרות על עצמן, צוות הפיתוח ב-Rockstar North התעלו על עצמם ב-GTA V. כל משימה, ממשימה צדדית קטנה ועד משימת סיפור גדולה, מלאים במספר אלמנטים שונים ודורשות לפעמים טיפה מחשבה ותכנון ואתם לעולם לא תדעו לאן המשימה תיקח אותכם ולאן תגיעו איתה. משימות השודים, שכוללות מספר משימות הכנה מראש, הם מהמשימות היותר מהנות שאי פעם נתקלתי בהם במשחק, כל שוד מכונית או ציוד שדרוש לשוד, מרגיש כמו צעד לקראת דבר גדול. לקראת כל שוד יש התרגשות ענקית, יודעים שהולכים לעשות משהו גדול ומרגישים סוג של אדרנלין שזורם בגוף, למרות שזה שוד וירטואלי ואם מתים פשוט מתחילים מחדש ב-Checkpoint, ממש דואגים להיכשל ולפספס משהו.
חלק בלתי נפרד מהמשימות זו מערכת החלפת הדמויות, שיתוף הפעולה בין הדמויות הוא אלמנט מאוד חשוב בהרבה מהמשימות, לפעמים המשחק יגיד איזה דמות הכי מתאימה באותו הרגע, ולפעמים הבחירה תהיה חופשית ותשפיע על מהלך המשימה.

gtav_mission

עולם פתוח

העולם הפתוח ב-GTA V הוא ללא ספק, העולם הכי צבעוני ויפה שראיתי אי פעם במשחק. אם זה Los Santos המדהימה, מחוז בליין המדברי, או שטח ההרים הירוק והמלא במים. המשחק לפעמים עוצר אותך וגורם לך לבהות בו ולהתעמק בנופים הפסטורליים שנמצאים בו. אם זה נחלים שעוברים בין הרים עוצרי נשימה, או אורות Los -Santos בלילה כשעוברים מעלייה בטיסה או שצופים בה בנקודת תצפית מחוץ לעיר. המשחק פשוט גורם לך לרצות לראות עוד מהעולם הזה. חוץ מהנוף מעל האדמה, כמובן שגם קיים העולם התת ימי, הפירוט מתחת למים מדהים, וגורם לך לרצות להמשיך ולגלות אותו, הכל מאלמוגים לדגים נראה טוב ומפורט עד הפרט האחרון.
מעבר ליופי של העולם, לעולם לא חסר מה לעשות בו, בכל פעם שתשחקו במשחק תהיה ההרגשה של "מה עושים עכשיו", אם זה ללכת לצנוח, לשחק גולף או טניס, לעלות על גלגל ענק או רכבת הרים, להשתתף במירוץ, לשדוד חנויות ואנשים שסיימו רק הרגע להשתמש בכספומט, ללכת ולחפש את ה-Collectibles, לקחת חלק ב-Real Time Events שקורים בצורה רנדומאלית או סתם להתפרע כמו בכל משחק GTA, החופשיות בלתי מוגבלת, ולעולם לא חסר מה לעשות.

GTAV_Open_World

גרפיקה

המשחק מציג את המנוע הגרפי Rockstar Advanced Games Engine (או בקיצור, RAGE). שהוצג גם במשחקים כמו-Max Payne 3, Red Dead Redemption ו-GTA IV וההרחבות שלו. מגיע משופר ל-GTA V והוא לא מאכזב בכלל, בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, המשחק רץ מעולה על הקונסולות הישנות, עם ביצועים גרפים מעולים, ו-Rockstar הצליחו להוציא את הטוב ביותר מהקונסולות המיושנות, מי שדאג לגביי זה יכול להירגע, המשחק נראה טוב ומגיב טוב.

סאונד 

הסאונד במשחק מעולה, כל נשק נשמע אחרת, הדיבוב מעולה, שום דמות לא מונוטונית, וכאשר דמות נפגעת הם יגיבו בהתאם לפגיעה. תחנות הרדיו במשחק כמו לאורך כל הסדרה הנפלאה הזאת, תעסיק אתכם למשך שעות ארוכות בזמן נהיגה ותמיד תמצאו תחנת רדיו אהובה עליכם שתתאים למצב הרוח או למה שאתם אוהבים.

[divider]
*הביקורת נכתבה על גרסת ה-Playstation 3 ובמצב הקמפיין של המשחק בלבד (סינגל). מצב ה-Online של המשחק ישוחרר בראשון לאוקטובר (1.10) והוא יסוקר בנפרד. 

[divider]

Review Overview

עלילה - 10
משחקיות - 10
גרפיקה - 10
פסקול וסאונד - 10

10

יצירת מופת של דור שלם

יצירת מופת. משחק מעולה בכל דרך, אי אפשר להפסיק לשחק. Grand Theft Auto V הוא שיאו של הדור הנוכחי והוא מסכם לנו את כל הדברים הטובים שראינו בשמונת השנים האלו מדור הקונסולות הזה, GTA V הוא ללא ספק משחק שסוגר את הדור הנוכחי בטעם הכי טוב שאפשר, והוא משהו שניקח איתנו ולא נשכח לעולם מהדור הזה.

User Rating: 4.39 ( 26 votes)
מערכת התגובות
התראה
7 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אחד הדברים שיותר חששתי ממנו זה הקושי: בקודמים היו מלא משימות שהייתי צריך לעשות שוב ושוב. איך זה כאן?

דבר ראשון, הפעם לא חוזרים לבית חולים שמתים במהלך משימה, יש Checkpoints במהלך המשימות. ככה שאם מתים זה לא סיפור רציני.
עכשיו בקשר לקושי, תלוי איך אתה משחק, יש משימות שתמות כמה פעמים עד שתצליח, לי אישית המשימות לא היו אתגר גדול מדי.

המשטרה במשחק הזה על סטוראידים, אני אומר לכם!

חחחח תכלס אהה משטרה משוגעת! 😀

משחק מדהים ודוגמא מעולה לאיך זיכיון מצליח ופופולרי יכול להתפתח עוד יותר.

תודה על הביקורת
אחלה משחק שבעולם!!
מחכה לאונליין בטירוףףף

משחק מדהים מכל הבחינות,כל רגע פנוי אני משחק וכשאני לא משחק אני חושב עליו…