הסודות של GTA נחשפים: כל מה שלא ידעתם על Grand Theft Auto

 

לכבוד יציאת GTA V ביום שלישי שעבר (ה-17.9), מגזין Playstation Magazine UK פרסם רשימה של 36 דברים שלא ידענו על סדרת GTA V, חלקם מפתיעים, חלקם מצחיקים וחלקם סתם עובדות מעניינות. 


  1. הרעיון המקורי למשחק עוד לפני שקראו לו – Grand Theft Auto היה להשים את השחקן בנעליו של שוטר שרודף אחרי פושעים, אבל החבר'ה ב-Rockstar ביטלו את זה כי חשבו שלשחק את האיש הרע יהיה יותר כיף, מסתבר שהם לא טעו. 
  2. מסמך עיצוב ל-GTA הראשון, חושף שהשם המקורי של המשחק היה Race N' Chase. 
  3. בגרסה הראשונית של GTA היו 30 דמויות קרמינלים לבחירה, האפשרות הזו ירדה שהחליטו להתמקד בדמות ראשית אחת. 
  4. הפיגוע הטרגי שאירע ב-9/11 גרם לעיקוב בשחרורו של GTA III, כמה תכנים במשחק נמחקו בגלל הטרגדיה הנוראה, ושינו את עיצוב המשטרה כך שיראו פחות כמו משטרת ניו-יורק. 
  5. המשימה Wrong Side Of The Tracks מ-GTA San Andreas שידוע לשמצה בגלל שהיא קשה בצורה מגוחכת, הפכה ל-MEME בגלל המשפט הידוע: "All we had to do is follow the damn train CJ!" שנאמר על ידי Big Smoke כל פעם שנכשלים במשימה. 
  6. משימת התנקשות ב-GTA III תוביל אתכם להרוג את הגיבור ממשחקי Driver- ג'ון טאנר, רוקסטאר לא שחכה להוסיף עקיצה ואמרה עליו במהלך המשימה שהוא "אנימציה מגוחכת". 
  7. במשימה Final Interview, אם תירו בשומר שנמצא במדרגות האחרונות למעלה, תשמעו אותו צועק את הצעקה המוכרת והמגוחכת שנשמעת במספר סדרות, סרטים ומשחקים נוספים – צעקת 'Wilhelm Scream'
  8. המשימה Three Leaf Clover ב-GTA IV היא מחווה ברורה של כבוד לסרטו של מייקל מאן – Heat, מהחליפות הפנסיות ותיקי הצד עד קרב היריות לאחר שמרוקנים את הכספת. 
  9. אגדת הפופ פיל קולינס היה ב-GTA Vice city, כשהוא מבצע את הלהיט שלו: "In The Air Tonight" אתם צריכים לשמור עליו ממתנקש.
באוויר הלילה- "In The Air Tonight" של פיל קולינס
  1. ריי ליוטה כוכב הסרט "החבר'ה הטובים" והקול של טומי וורסטי מ-GTA Vice city, לא ידע כמה גדול GTA. הוא הצטער על זה שלא ביקש משכורת גבוהה יותר על התפקיד שלטענתו עשה "רק בשביל הכסף."
  2. הראפר יונג מאילאי שדובב את CJ מ-GTA San Andreas לעולם לא עשה שום סוג של משחק או דיבוב קודם. DJ Pooh שהיה מייעץ לרוקסטאר על המוזיקה במשחק, הציג אותו לרוקסטאר שהציעו לו אודישן לתפקיד, הסוף כבר ידוע לכולנו.
  3. מנחה US Radio לאזלו ג'ונס, נמצא בסדרת GTA מאז GTA III. הוא כותב את הדיאלוגים של הולכי הרגל במשחק, מנחה את הערוץ V-Rock ב-Vice city, את ערוץ הרדיו Entertaining America ב-San Andreas, מנחה ערוץ הרדיו ChatterBox FM ב-GTA III וכתב בערוץ הרדיו integrity 2.0 ב-GTA IV. ב-GTA V הוא משחק תפקיד גדול יותר, כמנחה התוכנית Fame Or Shame ובחלק קטן מהמשימות הראשיות. 
  4. GTA היא אחת סדרות המשחקי המצליחות בהיסטוריה ב-16 פלטפורמות, מקונסולות לטלפונים סלולריים. לא כולל GTA V, הסדרה מכרה כ-125 מליון עותקים.
  5. השלט ליד San Andreas Gant Bridge ב-GTA San Andreas מגלה שהגשר מורכב מ-15,000 מצולעים, יש לו 600 מטר של draw distance (מונח גרפי במחשב), משתמש ב-11 טקסטורות ושוקל 1.27M.
    gta_sa_sign
  6. במהלך השנים מספר גופים ואנשים ניסו לתבוע את Rockstar על תוכן שהוצג ב-GTA, בסכום מצטבר של מילארד דולר! התביעה הבולטת מכולם היא התביעה של ג'ק תומפסון – פעיל נגד משחקי מחשב, בה הוא תבע את רוקסטאר על סכום של 246 מליון ליש"ט בטענה ש:"GTA הוא סימולטור לרצח שוטרים."
  7. ב-GTA San Andreas נאמרת המילה F*ck כ-365 פעמים לא כולל את המוזיקה במשחק ושיחות של NPC. כל משחק בסדרה דורג לגיל 18 ומעלה חוץ מ-GTA Advance שדורג לגילאי 16 ומעלה.
  8. חברת הצעצועים Kubrik עשו דמויות קטנות (בצורת דמויות לגו) ל-GTA III, Gta Vice City ו-GTA San Andreas והוציאו אותן בגרסה מוגבלת. עד היום, אספנים משלמים המון כדי להשים את ידם על הדמויות האלו. 
  9. לכבוד חגיגות העשור של GTA III, רוקסטאר שיחררה למכירה כוס שתייה חמה שהידית שלה בצורת אגרופן.
  10. בחגיגות העשור של GTA Vice City, רוקסטאר שיחררה למכירה קוביה הונגרית עם סמלים שקשורים למשחק, למה? כי זה היה המשחק הכי פופולרי באייטיז, כמובן. 
  11. דמותו של ניקו בליק מ-GTA IV מבוססת על הדמות של ולדימיר משקוב מהסרט Behind Enemy Lines. בראיון לתוכנית ברוסיה, משקוב אמר שהציעו לו לדובב את ניקו בעצמו אבל הוא סירב. 
  12. במשימה Three Leaf Cover אפשר להרוג את לואיס – כוכב ההרחבה Ballad Of Gay Tony, הוא שוכב על הרצפה ביחד עם שאר בני הערובה. אם תעשו את זה זה לא ישפיע על הסיפור.
  13. הגנגסטר Ryder מ-GTA San Andreas מבוסס על הראפר Eazy E מ-N.W.A. 
  14. לואיס וניקו שמים קסדה אם תשאירו אותם על האופנוע בלי לזוז, אבל ג'וני לעולם לא ישים קסדה, מה שמחזק את ה'גימיק' שלו כאופנוען קשוח, שלעולם לא תראו עם קסדה. 
  15. כל המוזיקה ב-Flashback FM ב-GTA III לקוחה מהפסקול של הסרט Scarface. 
  16. הלהקה Love Fist מוזכרת ברוב משחקי GTA.
  17. סאם האוזר – מייסד רוקסטאר ומפיק משחקי GTA אמר בראיון שהדבר שהוא הכי אוהב לעשות ב-GTA Vice city זה לנסוע בכביש הראשי על אופנוע PCJ 600 ולהאזין לשיר Out Of Touch של Hall & Oates. 
  18. מוזיקאים רבים השתתפו בתחנות רדיו רבות במשחק כ-DJ. בינהם סולן להקת Guns N' Roses – אקסל רוז בתחנת הרדיו K-DST ב-GTA San Andreas. 
  19. משחקי Rockstar אחרים מתרחשים באותו יקום בו GTA מתרחש – Carcer City מהמשחק Manhunt מוזכרת במספר תחנות רדיו במשחקי GTA, ואקדמיית Bullworth מוצגת בתוכנית 'I'm Rich' ב-GTA IV. 
  20. הוילה שטומי לוקח מריקארדו דיאז ב-Vice city היא העתק כמעט מושלם של הוילה מ-Scarface. זהו רק רפרנס אחד מעוד המון רפרסנים לסרט המאפיה המוכר משנות ה-80.scarface-gta
  21. הרבה מקומות בסדרה דומים למקומות בסקוטלנד, זה לא מפתיע מכיוון שבסיס האולפן המפתח – Rockstar North הוא באדינבורו. 
  22. אין אופנועים ב-GTA III כי ל-Rockstar לא היו את האמצעים לפתח אותם באותה השנה. הם הופיעו לאחר מכן ב-Liberty City Stories. 
  23. GTA III, Vice City, San Andreas וכל הספין-אופים שיצאו ל-PSP רצים על מנוע Renderware, מנוע פופולרי שנוצר על ידי Criterion Games שמוכרים בעיקר בגלל סדרת Burnout. 
  24. Rockstar בנתה מנוע משלה ל-GTA IV והוא נקרא RAGE (ראשי תיבות של Rockstar Advanced Game Engine). 
  25. ב-GTA V לראשונה יש מזג אוויר דינמי שישפע על סביבת המשחק, בסופות יהיה קשה לשלוט בספינה בים ויהיו שלוליות בבוץ, כל זה הודות למנוע RAGE המשופר.[divider]
    מה דעתכם על העובדות האלו? האם יש מפה משהו שידעתם? מה הכי הפתיע אתכם? שתפו אותנו בתגובות!

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
11 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

התכוונתי איך הופכים להיות שוטר ב gta 4

היי יש לי פלייסטיישן 3 מישהו יודע איך הופכים להיות שוטר ?

סתם קיבלתי ת'פי אס והיה לי איכפת רק מהעלילה וכל זה עזבתי ת'שטויות האלה

אחלה כתבה עוד מעט יביאו לי ps3 בשביל הג'י-טי-אי episodes from liberty city ואז באי וי אוכל לדעת שם קצת דברים על ההתחלה

זה גיטיאיי ישן למה לא תקנה את החדש הוא סוס!

הי שימי תיסתומ/י תפה אני הולך לפי סדר ג'י טי איים וככה זה אצלי
אז אל תיתערב/י בדברים שלי

ב GTA III היה בית ספר תיכון ואוטובוסי בית ספר ואיש בשם Darkel שנתן משימות להרוג תלמידים והיה להם רעיון למולטיפליר שהיו בו כמה מפות ודברים כמו תפוס תדגל וכולי אך הם הוסרו ולא מומשו בסוף

וואו לא ידעתי את זה על ניקו..

תענוג לקרוא כתבה מצוינת!
תמשיכו כך GAMEPRO

כתבה מעולה! האמת ידעתי על זה שהרבה מקומות לקוחים מסקוטלנד כמו אחד הגשרים שם בסן אנרדס וידעתי על זה שכולם נמצאים באותו יקום (מעניין איזה מקום יהיה GTA VI)

כתבה פגז!!
תודה

11
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x