עכשיו זה רשמי: זינגה הכריזה כי דון מטריק הוא מנכ”ל החברה החדש

pincus_mattrick_zynga

מייסד חברת זינגה, מארק פינקוס הודיע כי הוא פורש מתפקיד המנכ”ל של חברת המשחקים החברתיים שלו ויוחלף על ידי דון מטריק, נשיא עסקי הבידור האינטראקטיביים בחברת מיקרוסופט, לאחר 6 שנות אקסבוקס.

היום הוא יום גדול. אני שמח להכריז שדון מטריק מצטרף אלינו כמנכ”ל וכחבר בכיר של הוועד החדש של מועצת המנהלים שלנו.

כך הודיע היום מייסד ומנכ”ל זינגה היוצא, מארק פינקוס. רק לפני שעות אחדות דיווחנו כי מקורות המקורבים לחברת מיקרוסופט הדליפו כי דון מטריק עוזב את מיקרוסופט לאחר שש שנים שבהן כיהן כנשיא עסקי הבידור האינטרקטיביים, הבוס הכי גדול של האקסבוקס עוזב. מטריק אושר פה אחד על ידי הדירקטוריון כמנכ”ל כבר בשבוע שעבר, ויתחיל לעבוד בזינגה ב-8 ביולי. פינקוס, המנכ”ל הנוכחי הצהיר:

דון הוא ייחודי בענף של המשחקים, הוא חולש על מספר תחומים – חומרה, תוכנה ורשת. הוא אחד מהמנהלים הבכירים בעסקי הבידור והוא מאמן מצוין שנתן השראה לאנשים לעשות את העבודה הטובה ביותר שלהם ולבנות קבוצות של חברות חזקות. הוא עמוק ומבין את הערך של רשת ואת החשיבות של יצירת קשרים לצרכן לכל החיים. ההוא הפך את העסק המפסיד של מיקרוסופט לעסק רווחי בצורה משמעותית. במבט קדימה, אני אמשיך בתפקידי כיו”ר ומנהל מוצר ראשי. אני שמח לשתף פעולה עם דון ושאר צוות שלנו ב-Zynga.

דון-מטריק-מיקרוסופט

למרות הסערה האחרונה בנוגע לאסטרטגיית ה-DRM של ה-Xbox One שבסופו של דבר בוטלה בהודעה של מטריק, אין עוררין על הישגיו הלא מבוטלים של מנהיג האקסבוקס.

בגיל 17 הוא הקים אולפן בקנדה שבסופו של דבר יהפוך, לאחר רכישה, לאולפן EA קנדה. משם הוא הפך לנשיא של האולפנים ברחבי העולם של EA, לפני שעזב בגיל 43 כדי להצטרף למיקרוסופט. אחרי שלוש שנים הוא השתלט על חטיבת עסקי הבידור אינטראקטיבית הרחבה יותר והפך את העסק המפסיד של החברה לעסק ריווחי ביותר.

אני הצטרפתי לזינגה כי אני מאמין שהחזון החלוצי של מארק והמשימה לחבר את העולם באמצעות משחקים הוא רק בשלבים הראשונים. זינגה היא עסק גדול שעדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו. אני גאה לשתף פעולה עם מארק כדי לספק משחקים באיכות גבוהה, הנאה, משחקים חברתיים בכל מקום שאנשים רוצים לשחק

השינויים מדגישים כמה קשה לפינקוס להחיות את החברה שהוא הקים. זינגה הונפקה בנובמבר 2011 על רקע ציפיות גבוהות, אך ערכה נפל בכ-70% בשל האימוץ המהיר של מכשירים ניידים והיציאה של עובדים בעלי פרופיל גבוה מהחברה.

באשר למיקרוסופט, העיתוי הזה של החלפת בוס חדש לאקסבוקס, שעדיין לא הוכרז לו מחליף, הגיע בדיוק בשנה בה החברה נכנסת להילוך גבוה לקראת השקת הקונסולה של הדור הבא. אולי זה טוב אולי לא, ימים יגידו.

מנכ”ל מיקרוסופט סטיב באלמר, פרסם מזכר לעובדי החברה ובה איחל לו בהצלחה והודיע כי החברה לא תכריז במיידית על מחליף לדון מטריק:

זו הזדמנות מצוינת עבור דון, ואני מאחל לו בהצלחה

xbox-one-new-policies

מקור: wsj

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות