איזו חנות דיגיטלית למשחקי מחשב היא הטובה ביותר? למגזין הבריטי MCV יש תשובה שתפתיע אתכם

BEST-digital-distribution-PC-GAMES

חושבים שסטים הוא השירות הטוב ביותר להורדת משחקים? תחשבו שוב. על-פי מחקר שערך האתר MVC, האתר Game הבריטי לוקח בגדול.

החנות הדיגיטלית Steam הוקמה בשנת 2003 על ידי Valve ומכרה משחקים של החברה. הדרך להקמת החנות שיועדה מלכתחילה לפלטפורמה שתעדכן את המשחקים באופן אוטומטי, ותיישם אמצעים למניעת צ’יטים, היתה פתלתלה, אך יצרה את מפיצת המשחקים הדיגיטלית הגדולה בעולם. כיום יש לתוכנה למעלה מ-50 מיליון משתמשים ואלפי משחקים מחברות שונות. סטים נחשבת כבטוחה ביותר ברשת לקניית משחקים, מה שמקנה למשתמשיה יצירת נאמנות לעומת המתחרים.ה מגזין MVC הבריטי, יצא לעשות מחקר בקרב עולם המשחקים הדיגטלי, התוצאות מהמחקר מפתיעות בהחלט.

המגזין בדק את ששת האתרים המובילים בתחום ההורדות הדיגטליות, הפרמטרים שנבדקו הם:

  • הרשמה נדרשת: האם יש צורך להירשם לאתר לפני ביצוע הרכישה.
  • הורדה של תוכנה: האם יש צורך להוריד תוכנה על מנת להפעיל את המשחק שרכשנו או שאפשר להריץ אותו בלי שום כלי עזר.
  • מספר לחיצות: כמה לחיצות צריך עד הופעת הדף ”התשלום הושלם”.
  • מספר אישורים: כמה פעמים נדרשנו לאשר עד שבוצע התשלום.

בנוסף, המגזין בדק עד כמה קל למצוא את המשחק שאנחנו מחפשים או משחקים דומים לו. לבסוף הם בדקו את התמיכה הטכנית של כל אתר. להלן התוצאות והציונים:

Steam

steam

store.steampowered.com

הרשמה נדרשת: כן

הורדה של תוכנה: כן

כמה לחיצות: 6

כמה אישורים: 2

המשחק שנרכש: Torchlight II

כמו ברוב האתרים, גם כאן היה צורך להירשם לאתר לפני הרכישה. לאחר שבוצע התשלום, האתר מיידע אותך שאתה חייב להוריד את התוכנה (Steam) על מנת להתחיל בהורדה ולאחר מכן לשחק.

חיפוש המשחקים הוא קל והמבצעים מודגשים תמיד בצורה ברורה, החיפוש מנבא את שם המשחק שאתם מחפשים עם מחיר מלא לצד השם שלו. הדבר שהמגזין אהב בתוכנה הוא האפשרות לשלוח מתנה למשתמש Steam אחר, דבר אשר מעט מאוד אתרים מציעים.

האכזבה נגרמה מצד שירות הלקוחות, אמנם עמוד השאלות והתשובות טוב, אך בכדי לדבר עם נציג ישירות, היה צורך לעבור הרשמה חדשה למערכת נפרדת של התמיכה. הנציגים החזירו תשובה לאחר יומיים.

ציון: 7/10

[divider]

Gog.com

Gog.com

הרשמה נדרשת: כן

הורדה של תוכנה: לא

כמה לחיצות: 5

כמה אישורים: 1

האתר Gog מוכר בעיקר משחקים ישנים שתוכנתו למחשבים מודרניים. הדבר הראשון שנותן לחברה יתרון, הוא שכל המשחקים הם DRM Free, משמע, אתם יכולים להתקין את המשחקים בכל מחשב שתרצו וכמה פעמים שתרצו. בנוסף, כל המשחקים מגיעים עם בונוס, כמו למשל הפס קול של המשחק או תיעוד של בניית המשחק.

המגזין נתקבל בשתי בעיות, הראשונה הייתה כאשר הם ניסו לקנות את המשחק The Witcher 2, אך במהלך הקנייה המחיר השתנה 3 פעמים, בפעם הראשונה כאשר הם כתבו את השם המשחק במנוע החיפוש, שם הופיע המחיר 20 דולר, כאשר נכנסו לעמוד המשחק, הם הופתעו שהמחיר השתנה לכ-15 לירות סטרלינג והפעם השלישית קרתה כאשר הם ניסו לשלם על המשחק, אז הופיע המחיר 25 דולר. הבעיה השנייה הייתה כאשר פנו לתמיכה, אמנם התשובה הגיעה תוך 12 שעות אך התשובה שקיבלו הייתה : ”המחיר משתנה ונקבע לפי מיקומו של המשתמש”. נציגות האתר הוסיפה: ”אנחנו מאמינים שזה לא הוגן שלקוחות ישלמו מחיר גבוהה יותר עקב הפרשי המטבעות ולכן משתמש אשר ישלם מחיר גבוהה יקבל קוד בונוס למשחק נוסף מהאתר, המשחק ייקבע לפי מחיר ההפרש בין המחיר המקורי למחיר שהלקוח שילם”.

חוץ מהבעיות שצוינו, הקנייה באתר הייתה נוחה מאוד, מערכת החיפוש מגוונת כאשר היא נותנת לך לחפש משחקים לפי קריטריונים כמו ז’אנר, מחיר ומולטיפלייר. בנוסף, מערכת התשלום הייתה המהירה ביותר מכל האתרים שנבדקו.

ציון: 8/10

[divider]

Green Man Gaming

www.greenmangaming.com

הרשמה נדרשת: כן, אבל אפשר להתחבר דרך פייסבוק.

הורדה של תוכנה: כן

כמות לחיצות: 9

כמות אישורים: 1

GMG מנסה להבדיל את עצמו משאר האתרים הדיגיטליים בכך שהוא כולל את מערכת הטרייד אין (Trade In), אך המגזין רצה להתנסות במערכת ללא הצלחה, כאשר 2 משחקים שקנה לא כללו את האפשרות הזאת. האתר, בצורה מוזרה, אינו מדגיש משחקים שיש צורך בתוכנה צד שלישי על מנת להפעילם ולא מפריד אותם משאר המשחקים. לטענת המגזין, מערכת החיפוש גרועה מאוד, כאשר היא לא מצליחה להבדיל משחקי מחשב פיזיים שנמכרים למשחקים דיגיטליים כאשר מפעילים פילטרים כאלו ואחרים.

האתר מציע לכם להירשם בעזרת חשבון הפייסבוק שלכם, אך לאחר ההרשמה, סל הקניות התאפס. יתר על כך, האתר נותן לכם רק רבע שעה לבצע עסקה.

הדבר הטוב באתר הוא התמיכה, המגזין קיבל תשובה לאחר 10 דקות עם הצעה לטפל בבעיה אישית באמצעות נציג.

ציון:6/10

[divider]

Gamefly

www.gamefly.com

הרשמה נדרשת: כן, אבל אפשר להשתמש בפייסבוק או בטוויטר.

הורדה של תוכנה: כן

כמה לחיצות: 8

כמה אישורים: 2

לטענת המגזין, האתר Gamefly הוא מהנוחים שיש מבחינת הניווט ואף ידידותי למשתמשים חדשים.

התוכנה של Gamefly, ידידותית למשתמש, כאשר בכניסה הראשונה יש המון מדריכים למשתמש המתחיל. בנוסף, האתר בטוח מאוד מבחינת הקנייה עצמה, למשל לא תוכלו לקנות 2 עותקים של אותו משחק פעמיים באותה רכישה.

התמיכה טובה יותר מכמה אתרים אחרים, כאשר עמוד השאלות והתשובות הוביל לפורומים ששם משתמשים יכולים לעזור אחד לשני. בפנייה הישירה לתמיכה באתר, המגזין קיבל תשובה אוטומטית עם לינקים לפתרונות אפשריים, מכיון שהשאלה הייתה על שירות הלקוחות.

ציון: 7/10

[divider]

Origin

OriginsEA_logo

store.origin.com

הרשמה נדרשת: כן, אבל אפשר להשתמש בפייסבוק.

הורדה של תוכנה: כן

כמות לחיצות: 8

כמות אישורים: 2

Origin הוקמה על-ידי המפיצה Electronic Arts או כפי שכולם מכנים אותה EA, באוריג’ין יש את כל המשחקים של EA ולאחרונה התווספו משחקים של חברות אחרות, בינהם Warner Bros, Ubisoft, Codemasters ו-Square Enix.

דף הבית של האתר מלא במשחקים של EA, אך עדיין ישנם דיי הרבה משחקים של המפיצות האחרות, דבר דיי מפתיע.

תהליך הקנייה היה דיי מהיר, עמוד השאלות והתשובות הוא מערכת אחת שלמה עם המון אפשרויות ומערכת החיפוש מזהה אוטומטית את המשחק שמחפשים. הדבר הטוב ביותר, הוא שירות הלקוחות; להבדיל מהאתרים האחרים, כאן אתם זוכים לצ’אט ישיר עם נציג החברה, אשר ילווה אתכם עד שתמצאו את הפתרון לבעיה שנגרמה לכם.

ציון: 8/10

[divider]

Game

www.game.co.uk

הרשמה נדרשת: לא

הורדה של תוכנה: לא

כמות לחיצות: 8

כמות אישורים: 1

המגזין היה ציני לגבי האתר הזה, עקב הבעלים של האתר, שלא היה להם שום קשר או ניסיון בעולם המשחקים.

לטענת המגזין, כל התהליך עד הורדת המשחק היה הפשוט ביותר מכל האתרים שנבדקו, מכיון שלא היה צריך להירשם או להוריד תוכנה מצד שלישי.

המגזין שמח מאוד שיש הפרדה בולטת בדף הראשי באתר בין Steam, Origin ו-Uplay.  האתר מציע שירות לקוחות באמצעות אימייל, טלפון או צ’אט עם נציג. המגזין בחר ליצור קשר דרך האימייל וקיבל תשובה תוך דקות. הנציגה הודיעה למגזין שבאמצעות תמונה שתוכיח שיש בעיה עם המשחק שרכשתם, תוכלו לקבל זיכוי מלא.

ציון: 9/10

[divider]

סיכום:

המחקר של המגזין נקבע על פי דעות אישיות של נוחיות ותהליך הקנייה. האתר Game קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין כל 6 האתרים שנבדקו אך למרות הכל, כולנו יודעים שסטים תישאר הפלטפורמה המובילה, בעיקר עקב השירותים החברתיים שהיא מציעה. אה, וגם בגלל הדילים.

מה אתם חושבים על התוצאות? אתם מוזמנים לענות בסקר החדש:

[polldaddy poll=7158369]
[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
11 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

חבל שלא הכניסו את הדבר הכי חשוב, מחירים ומבצעים.

סתם בני זונות בגלל שהם בריטים אז הבריטים “”””הכי טובים””” מה זה משנה כמה לחיצות ומה אישור מטומטמים לא אכיפת לי לבזבז 7 לחיצות אבל להנות משרות טוב כמה אנשים מפרגים יש בעולם….

נו ברור שסטים

סטים הכי נוח. נקודה.
כל המשחקים במקום אחד, ממשק נוח מהירות מחיר הכל

כל אחד והדעות שלו 🙂

אחלה כתבה
תודה
בחרתי סטים 🙂

תודה על המחמאה 🙂

פראיירים GMG הכי זול

זה תלוי, המחירים דומים, כל אתר מציע מבצעים על מוצרים שונים.

הם לא עומדים עם האתר CJS הוא לפי דעתי הכי זול!!!

זו לא חנות שיכולה להכנס לרשימה
לא היא ולא כל החנויות שמוכרות מפתחות
ושנחשבות ל”שוק האפור” של התעשיה
שום חברת הפצה לא אישרה מעולם חנות כזו או אחרת