ביקורת משחק: Call of Juarez Gunslinger עושה כבוד לסדרה

Call-of-Juarez-Gunslinger-ביקורת

שנתיים אחרי הכותר הכושל Call of Juarez: The Cartel שניסה להציג את סיפורו של העידן שלנו, בצורה די מבישה, מגיע אלינו כותר חדש בשם Call of Juarez Gunslinger והבשורה הטובה היא שמדובר במשחק שמצליח לחזור לשורשים של הסדרה, לסיפורים ולאגדות של המערב הפרוע ואף להשכיח במעט את חרפת 2011. עם תג מחיר של 15 דולר שיקנו לכם משחק שלא נופל מהרבה משחקי יריות  AAA, קבלו את משחק המערבונים הכי גדול לשנת 2013. 

call-of-juarez-gunslinger box art
ז'אנר: יריות מגוף ראשון
חברת הפצה: Ubisoft
חברת פיתוח: Techland
פלטפורמות משחק:PC, PS3, Xbox 360.
תאריך יציאה: 23.05.2013

[dropcap]ה[/dropcap]משחק Call of Juarez Gunslinger הוא הכותר הרביעי בסדרת המערבונים ושמחזיר אותנו לסביבה השורשית והטבעית של הסדרה, המערב הפרוע, אך, להבדיל מכל מהכותרים הראשונים, המשחק שם דגש על פרזנטציית סיפור ייחודית, בו הדמות הראשית במשחק, צייד ראשים אגדי, שוטח בפני הסובבים אותו, בבר בקנזס, יריעה רחבה של סיפורם המופלא של גיבורי המערב הפרוע האגדיים, המשתרעת על פני המשחק כולו, כשהוא הקריין ולמעשה גם הגיבור הראשי של אגדות אלו, כי את הקרדיט הוא לוקח לעצמו. ההומור נמצא כמעט בכל מקום במשחק וכמה שהוא מנותק מהאירועים האמיתיים של ההיסטוריה, הוא משעשע ומהנה.

עלילת המשחק

השנה היא  1910, צייד ראשים אגדי בן 62, בשם סילס גריבס, נכנס לבית מרזח (כך קראו פעם לבר) באבילין, קנזס ומבדר את הלקוחות עם סיפורים על הרפתקאותיו במערב הפרוע, בתמורה למשקאות חינם. המאזינים, מלאים ביראת כבוד בהתחלה, הופכים ליותר ויותר ספקנים ככל שהעלילה מתקדמת והם מוצאים את עצמם מקשיבים לסיפורים המגוחכים שלו, סיפורים בהם הוא לוקח קרדיט על הרג פורעי חוק אגדיים רבים, הכוללים את בילי דה-קיד (Billy the Kid), ג'ון ווסלי הארדין ( John Weskey Hardin) בוץ' קסידי (Butch Cassidy) , ניומן היינס קלנטון (Newman Haynes Clanton) ועוד רבים. סילס גריבס מקריין את העלילה לכל אורך המשחק בצורה משעשעת וטובה, רציני או מגוחך כשצריך, כשברקע, הסובבים בשולחן הסיפורים בבר, מתחילים לאבד את הסבלנות, עד לסוף המשחק המפתיע, שזה לא המקום לגלות לכם, אלא רק לציין שפרק הסיום מציע שתי סיומות, שאתם יכולים לבחור, בין נקמה לבין גאולה. 

המשחק הוא בעצם ייצוג חזותי של מילותיו של הקריין, שמצד אחד זוכר חוויות, ומצד שני מציג את הסיפורים והאגדות שגורמים לו להיראות הנבל החשוב ביותר של התקופה, שהופך להיות יותר ויותר בלתי סביר על ככל שהסיפור מתקדם. לאורך כל המשחק, אשר מחולק לפרקים המייצגים רגעים שונים בחייו של הגיבור, השחקן חווה את הרפתקאותיו של סיילס ותוך כדי ההשתתפות בדיון של סובבי השולחן בבר, ניתן לשמוע את קולו של הקריין בכל מקום, לעתים קרובות אפשר לדעת מה הולך לקרות או להסביר מה בדיוק קרה. מעניינים מאוד הם הרגעים בהם דבריו של סילס שנחקרים על ידי השותפים לדיון מסיבות של חוסר התאמה או חוסר הדיוק ההיסטורי, מקבלים עזרה שמיימית בצורת נסים או חזרה מעט אחורה כדי לצאת ממצבים אשר הציגו את הזיכרונות שלו לעתים קרובות בגדו בו. מצבים אלה לעתים קרובות משנים את רמת המבנה של המשחק, אך לא פוגעים בדינמיות של העלילה או המשחקיות- למשל סילס יכול להתעורר מוקף איבים ביציאה ממערה או בדרך ללנטרל פצצות דינמיט כשלפתע יופיע סט של מדרגות או סולמות חבלים שיאפשרו לו לצאת באורח פלא מהסיטואציה. במהלך המשחק תוכלו לגלות פריטי אספנות סודיים הנקראים "Nuggets of Truth" הפזורים לאורך המשחק, ויחשפו בפניכם את כל האמת והסיפורים שמאחורי האגדות של סילס. 

ההומור במשחק Call of Juarez Gunslinger נמצא כמעט בכל מקום ושלא כמו קודמיו, הוא מנסה לקחת אותנו למקום רציני של אגדות אמיתיות אך למעשה, מדובר בסיפור מצחיק מלא שקרים, שמסופר על ידי דמות שעדיין מצליחה ליצור מערכת יחסים קרובה עם השחקן. מערכת יחסים שמקנה למשחק אישיות ייחודית.
הסיפור עצמו, מספור בצורה יפה, מעניינת, אפילו קולנועית, מה שהופך את המשחק הזה לחוויה יפה, למרות שבמונחים של משחקיות, המטרה שלכם היא פשוט להתקדם ולהרוג. לקראת סיום כל פרק, תקבלו הזדמנות אמיתית לבוא במגע עם פורעי החוק המפורסמים ביותר בהיסטוריה כמו בילי הנער, ג'סי ג'יימס או בוץ' קסידי וניומן היינס קלנטון במצב שנקרא DUEL. אורך הקמפיין לשחק יחיד הוא כ- 5 שעות על רמה רגילה.

משחקיות

Call of Juarez Gunslinger הוא משחק יריות מגוף ראשון קלאסי (FPS) עם כמה אלמנטים של כישורי התאמה אישית, מערכת המחולקת לשלוש קבוצות המבוססת על עשרות אפשרויות שדרוג היכולות של הנשקים ושלכם, על מנת שיהיה לכם קל יותר להרוג אויבים. המשחקיות והתנועה עצמה של השחקן טובה וחלקה וחובבי משחקי היריות מגוף ראשון, ירגישו בבית כבר בדקות הראשונות של המשחק.

Call-of-Juarez-Gunslinger-review  02

אלמנט שנקרא "concentration" (ריכוז), יאפשר לכם הילוך איטי של בין 3-4 שניות, במהלך המשחק ובכל זמן נתון שיעזור לסיילס להרוג מספר רב של אויבים. יש גם תמריץ להריגת אויבים בשרשרת, כך שככל שתהרגו יותר אויבים בכמה שפחות זמן, תזכו לנקודות ול-xp משודרג המחולקים לצבעים בסדר הזה: לבן-ניקוד רגיל, צהוב- יותר, כתום ואדום- מקסימום ניקוד.
במשחק יש שלושה סוגים של כלי נשק: אקדחים, רובים ורובי ציד. יש גם רימון יד (דינמיט) ומדי פעם מגלה סילס עמדת מקלע. התנהגות הנשקים ואלמנט הירי במשחק, טובים מאוד למרות שלפעמים ה-HitBox מתפקד מעט מוזר. בסה"כ המשחקיות זורמת ואין לי תלונות. לאלה שמחפשים ענין מחוץ לסיפור אך בהקשר ישיר אליו, תוכלו לגלות פריטי אספנות סודיים הנקראים "Nuggets of Truth" הפזורים לאורך המשחק, ויחשפו בפניכם את כל האמת והסיפורים שמאחורי האגדות של סילס.

מלבד מצב הסיפור, יש גם מצב ארקייד ממכר שבו השחקן יכול להילחם בגלים של אויבים ומצב של דו קרב אקדחונים הנקרא DUEL.

מצב ה-DUEL שמגיע בתום רוב הפרקים במשחק, הוא  דו קרב אקדוחנים בסגנון המערב הפרוע שדורש ריכוז מסוים מהשחקן. כדי לנצח, השחקן חייב להיות מבוקר בדו קרב ותמיד להיות קרוב לאקדח, כשמד הפוקוס צריך להיות כמה שיותר גבוה.

 Call-of-Juarez-Gunslinger-review  03

סילס לא חייב לתפוס את האקדח ראשון, אלא להגיב בהקדם ובהתאם לתנועת האויב שמולו. המטרה היא שליפה, כיוון והריגה. לטעמי, מצב ה-DUEL במשחק לוקה בחסר והוא העקב אכילס של המשחק. הרעיון שכבר ראינו ביצועים טובים יותר שלו, יכול להוסיף לסדרה, אך הביצוע כאן יכל להיות הרבה יותר מאתגר ומהנה. למי שבכל זאת רוצים דו קרב, המשחק מציע דרך לצאת מהקמפיין, ולהכנס למצב DUEL.

 

גרפיקה ועיצוב

המשחק לא לוקח את עצמו ברצינות רבה וזה בא לידי ביטוי כאשר אתם מסתכלים על הסגנון הגרפי של המשחק, שהוא מזכיר מאוד את סדרת Borderlands, רק עם נשקים מודרניים הקרובים למציאות וכמובן הדמויות הייחודיות שמקורן באגדות המערב הפרוע. הריגת אויבים מלווה באפקטים יפים לעין ותמיד מתגמלת במספר הנקודות המופיעות על האויב בעת ההריגה, לעתים קרובות עם טקסטים כמו ירייה באפלה, Headshot, שמציינים כי השחקן קיבל בונוס להישג.

Call-of-Juarez-Gunslinger-review  01
העיצוב של השלבים במשחק נעשה בצורה נפלאה במונחים של אמנות, וגם אם לפעמים זה נראה מונוטוני וחוזר על עצמו, עדיין מדובר ברמה גבוהה של עיצוב, אם זה במכרה זהב, גשרים יערות, או בעיירות קטנות.

אל תצפו ליפול מהגרפיקה של המשחק, לא מדובר כאן בשיא הטכנולוגיה, אבל מדובר בגרפיקה יפה ונעימה לעין. מנוע המשחק Chrome Engine 5 הצליח לקחת משחק ארקייד ולתת לו מראה של משחק AAA בלי להתפשר. לשחקני המחשב, המשחק מציע מספר הגדרות גרפיקה כלליות, שכמה שניסיתי לשחק איתם, התוצאה שהתקבלה הייתה דומה, אך עדיין טובה ומרשימה יחסית למשחק ארקייד. 

Call-of-Juarez-Gunslinger-review  04

פסקול וסאונד

מבחינת הסאונד של המשחק, נעשתה כאן עבודה טובה. לא מדובר בפסקול שיגרום לכם לרוץ ולחפש איפה קונים עותק של הדיסק, אלא מדובר בפסקול שמתאים למשחק ובעיקר לאווירה שלו כמו כפפה ליד. מהצלילים הראשונים של הגיטרות האקוסטיות והמפוחיות, תרגישו שאתם נמצאים בסרט מערבונים קלאסי של שנות ה-70'. מעבר לפסקול שמלווה את המשחק ואת סיפוריו של סילס, יש גם את הסאונד של הנשקים. גם כאן נעשתה עבודה טובה מאוד, פשוטה אך מדויקת. שריקות הכדורים, צלילי השוטגן והאקדחים נשמעים מצוין וכמובן הדיבוב, קולו המדויק של סילס אחראי לאווירה הטובה של המשחק, לזרימה של העלילה שלו ולהומור במשחק.

 [divider]

Review Overview

עלילה - 8.3
משחקיות - 8.4
גרפיקה - 8.2
פסקול וסאונד - 8.6

8.4

המשחק Call of Juarez Gunslinger שונה לגמרי מכל משחק אחר בסדרה. הוא מהנה, כייפי, נראה מצוין ומציע בידור ברמה גבוהה. הקמפיין אמנם קצר יחסית ואין מצב מולטיפלייר במשחק, אך מצבי האתגר ( כמו ה-Arcade) מחפים על כך ועשויים להעניק לכם שעות רבות של הנאה. המשחק מאופיין במקוריות ובסיפורים על אומץ לב, ואם גם אני כבר שכחתי מחרפת Call of Juarez: The Cartel, זה אומר הכל. קחו אותו לנסיעת מבחן, לא תתאכזבו, כי הוא אפילו ידידותי לכיס- 15 דולר. שווה.

User Rating: 4.53 ( 9 votes)
מערכת התגובות
התראה
15 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

הדמו מצויין

ואוו הביקורות באתר הזה מצויינות הכי טובות שיש!!!!!

היי גל
תודה
ספר איך הדמו
🙂

נראה משחק מצויין יש למשחק דמו בסטים.

ביקורת מעולה! משחק מהנה! תודה רבה לכם! <3

תודה אבי!

אתם עושים ביקורות טובות

טוב מאוד שאתם לא מגזימים עם הציונים כמו שאר האתרים

ביקורת מעולה, משובחת וכתובה היטב.

רק ש… למה הכול באיטליק (Italic)?

תודה אילן
היו כמה קטעי איטאליק
תוקן

דרך אגב, תגידו מה זה הציון גולשים מתחת לביקורת?
של המשחק או של הסיקור?
חח לא הבנתי את זה כל כך

הציון למשחק כמובן
בתגובות אתם יכולים לקטול או לשבח את הביקורת
🙂

אהה סבבה תודה

אחלה ביקורת
סיימתי את המשחק ונהנתי מכל רגע
גם אני חושב שהדואל לא היה טוב אבל זה שטויות כי המשחק שווה 15 דולר
ממליץ גם

רמה מעל כולם אתם גיים פרו
נהניתי לקרוא אפילו מהאייפד
רון

ביקורת מעולה
עשית לי חשק חח