Duke Nukem Forever: חברת הפיתוח 3DRealms תובעת את Gearbox

3D Realms תובעת את חברת גירבוקס על תמלוגים שלטענתה לא קיבלה ושמסתכמים ב-2 מיליון דולר.

3D Realms, המפתחת המקורית של המשחק Duke Nukem Forever הגישה תביעה נגד חברת Gearbox Software על תמלוגים שלא שולמו לה בגין המשחק. התביעה בגין הפרת החוזה הוגשה בטקסס יום שישי, 7 ביוני בטענה שגירבוקס לא שילמה את כל הכספים שנקבעו בהסכם הרכישה בין שתי החברות שנחתם בשנת 2010.

בנוסף, טוענת 3DRealms כי חברת גירבוקס  חסמה ביקורת עצמאית של התמלוגים, כך שנתוני מכירות למשל, לא ידועים לה.

3DRealms הגישה תביעה זו כדי לאכוף את הסכם הרכישה, וכדי לשחזר את הסכומים המגיעים לה מגירבוקס ולאכוף את ביקורת הזכות שנקבעה בהסכם כדי לאפשר לה לערוך ביקורת לתמלוגים.

duke_nukem_forever

התגובה של חברת גירבוקס לתביעה לא איחרה לבוא, ולטענתה לא מגיע לחברת 3D Realms תמלוגים נוספים והיא זו שהצילה את המשחק:

המציאות היא ש3D Realms קיבלה את מלוא התועלת של העסקה. גירבוקס , במימוש התחייבויותיה, 3D Realms ניצלה מהחובות שהיו לה הודות לגירבוקס, ששחררה אותה מתריסר שנים של נסיונות פיתוח  Duke Nukem Forever. כולם רצו שהמשחק של 3DR יהיה הטוב ביותר ושיתקבל על ידי השוק לטובת גיימרים ורווח ליוצריו. בעוד 3DR אולי לא ראה את המציאות, כי את התוצאות צריך להבהיר, 3DR היא המוטבת היחידה של העסקה. גירבוקס, בינתיים, חווה נזק לאמינותה ולאובדן הכסף שלה.

"נזק לאמינותה" זה משפט מענין, במיוחד אחרי הכשלון האחרון שלה שעדיין מהדהד ברחבי הרשת ובענף כולו,  Aliens: Colonial Marines, שכבר תביעה ייצוגית אחת הוגשה כנגד גירבוקס (וכנגד סגה המפיצה).

למזלה של גירבוקס, יש לה ביד את המשחק המצוין Borderlands 2 שמצליח להשאיר לה איזשהו "פאסון", והשמועות שבגלל הפיתוח המאסיבי שהושקע ב BL2, ההשקעה במשחקים אחרים של החברה הושפעו לרעה, כנראה נכונות.

מקור: PCgamesN

[divider]

סאגה ושמה Duke Nukem Forever

duke_nukem_forever_wallpaper_by_curtisbundyהמשחק Duke Nukem Forever ייזכר לעד כאחד ממשחקי ההמשך המאכזבים ביותר בתולדות הענף, בעיקר משום שהמעריצים נאלצו לחכות לו 14 שנה. המשחק הוכרז לראשונה  ב 1997 כמשחק המשך ל Duke Nukem 3D (המצוין) ששוחרר ב 1996 .

מהלך הפיתוח הארוך ביותר בתולדות הענף, נבע מהעובדה שחברת 3D Realms נתקלה בקשיים רבים במהלך השנים. שינויים טכנולוגיים וסטנדרטים חדשים בתעשיה הקשו עליה את הפיתוח והיא נאלצה להחליף עם השנים מספר מנועי פיתוח, לפטר עובדים ולמעשה לרמוז לכולנו ש-DNF, מוטל בספק גדול מאוד.

בשנת 2008 נקלעה חברת 3D Realms לקשיים ופיטרה את רוב המפתחים שעבדו על המשחק. Take-Two Interactive, שהחזיקה בזכויות הפרסום למשחק, הגישה נגדה תביעה בשנת 2009 בשל הכישלון שלה לסיים את הפיתוח. שתי החברות הגיעו להסדר שפרטיו לא ידועים וב -3 בספטמבר 2010, לאחר 14 שנים, פיתוח המשחק Duke Nukem Forever נמסר רשמית לחברת Gearbox Software. המשחק שוחרר ביוני 2011 וזכה לקבלת פנים קרה ולביקורות נמוכות.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
6 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

גירבוקס צריכה להתמקד במשחק אחד כל פעם, כמו שנאוטי דוג עושים. ישלחברה הזאת רק 180 עובדים והם תמיד מנסים לייצר 5 משחקים באותו זמן – בדרך כלל, רק אחד משיג הצלחה (כמו בורדרלנדס).

בכל מקרה, כתבה מעולה!

תודה.

משהו שם עובד מאוד לאט בגירבוקס כשמדובר בכותרים לא חשובים
Brothers in Arms: Furious 4
מישהו זוכר את ההכרזה שלו מלפני שנתיים?

https://www.youtube.com/watch?v=rBhpYwcrZUA

הם בכלל פרסמו מידע נוסף על המשחק מאז ההכרזה? נראה לי הם אמרו שהמשחק הפך לכותר עצמאי.

בכל מקרה, הם רוצים לעשות רימייק לדיוק ניוקם 3, ועוד כותר המשך לדיוקם ניוקם פוראבר. אופטימים, אה?

טוב יש להם את הזכויות לשם
השאלה אם קהל המעריצים יסלח

נראה לי זה דיי קשה לסלוח אחרי דבר כזה: 15 שנה המעריצים חיכו לשובו של דיוק. המשחק שהיה אמור להיות גראונד-בריקינג הפך לסתם עוד משחק יריות רגיל ומיושן.

אם הם היו קצת יותר יצירתיים
היו מכניסים את הדמות של דיוק כהרחבה לבורדרלנדס
רק בשביל המעריצים המאוכזבים