EA Partners בתהליכי סגירה [שמועה]

מגזין הגיימינג game informer מדווח כי ממידע שהגיע לידיו, מסתמן ש EA מתכננים לסגור את EA Partners, חטיבה יחסית קטנה ב EA שתפקידה לעבוד עם מפתחות פרטיות ומפתחות indie.

ea-logoEA Partners הוקמה בסביבות 1997 תחת השם EA Distribution (או EAD) וכל יעודה היה ליצור קשרים עם מפתחות מובילות ולחתום איתן על הסכמי המפצה, בין המשחקים הראשונים שהופצו על ידי EA בזכות התוכנית הזו ניתן למצוא את System Shock 2, Flight Unlimited III והסכם ההפצה למשחקי James Bond. בשנת 2000 הגיעה אחת ההצלחות הגדולות ביותר של החטיבה, חתימת חוזה הפצה עם DICE שכלל את Battlefield 1942 ו Battlefield Vietnam, בשנת 2004 המפתחת נקנתה על ידי EA ועד היום סדרת Battlefield היא אחת הסדרות המצליחות ביותר של EA.

בשנת 2003 החטיבה שינתה את שמה לשם הנוכחי שלה, EA Partners (בקיצור EAP), השינוי נועד להציג את התוכנית בצורה טובה יותר, ניסיון ליצור שותפות בין EA למפתחות מכל העולם. נציגים של EA שדברו על הנושא בעבר ציינו ששינוי השם אכן גרר תגובה חיובים מצד המפתחות שהתענינו בתוכנית.

בשנת 2005 החטיבה הקטנה הוכיחה את עצמה שוב כאשר הצליחה לחתום על הסכם הפצה ל ORANGE BOX, אוסף המשחקים המצליח של VALVE. הסכם הפצה זה נמשך עד היום ותחתיו הופצו משחקים כמו L4D, L4D2 ו PORTAL 2. מאז ועד היום החטיבה החתימה מספר לא מבוטל של מפתחות מצליחות כמו Epic, Harmonix, Crytek, Starbreeze, Double Fine ולאחרונה RESPAWN ו Insomniac.

eap

לא ברור מה מביא את EA לשקול את הסגירה של EAP, במיוחד אם מתחשבים בתדמית הגרועה של החברה בשנים האחרונות. ההסכמים האלה עזרו להם להפיץ משחקים טובים רבים (יותר מ 15 שקיבלו ממוצע ציונים מעל 90) ועזרו לשפר את תדמית החברה. חשוב לציין כי John Riccitiello הוא זה שדחף את הרעיון קדימה ויכול להיות שעזיבתו גררה את ההחלטה. ב 2003 הוא עזב את החברה בפעם הראשונה וגם אז ב EA בחרו להתמקד במפתחות שבבעלות המפיצה דבר שהשפיע לרעה על EAP, התוכנית חזרה לתפקד בצורה תקינה רק כאשר John Riccitiello חזר לחברה ויחד עם Frank Gibeau דחף את התוכנית קדימה.

אם EAP אכן תסגר יהיה מדובר ביום עצוב לשוק המשחקים, המהלך כנראה לא ישפיע על RESPAWN ו Insomniac אך לא ברור מה יקרה בעתיד הרחוק יותר. כנראה שרוב המפתחות שעובדות עם EAP יאלצו לחפש מפיצה חדשה שתסכים להשקיע סכומים לא מבוטלים במשחקים שלא יהיו בבעלותה, תהליך לא פשוט בכלל בשוק של היום.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x