ביקורת משחק: BioShock Infinite – ברכת שמיים

Bioshock-Infinite-ביקורת-משחק-gamepro

לפני קרוב לשש שנים Irrational Games ו 2K Games הדהימו את עולם הגיימינג כולו עם אחד ממשחקי ה FPS השונים והמיוחדים ביותר שיצאו עד היום. BioShock היה שינוי מרענן בשוק שהיה מוצף במשחקי יריות מודרניים וחומים, הוא הציג עולם תת ימי חדש ומרענן ועלילה מורכבת שהועברה בצורה מצוינת. כמו כן הוא משחק ה FPS בעל הציון הגבוה ביותר ב [tooltip text="Metacritic" gravity="nw"]אתר אינטרנט אמריקאי שמכור לאוספי ביקורות של אלבומי מוזיקה, משחקי וידאו, סרטי קולנוע, תכניות טלוויזיה ועוד[/tooltip].

 

BioShock Infinite ביקורות
ז'אנר: יריות מגוף ראשון
חברת הפצה: 2K Games
מפתחת: Irrational Games
פלטפורמות : PC, PS3, X360.
תאריך יציאה: 26.03.2013

[dropcap]א[/dropcap]חרי מחזור פיתוח יחסית ארוך ושלל הדגמות מגיע אלינו BioShock Infinite, המשחק החדש מבית Irrational Games, למרות שהוא שייך לאותה סדרה, המשחק מביא עימו עולם חדש ומיוחד לא פחות מהעיר התת-ימית ראפצ'ר (Rapture) שעיצב אחד האנשים המוכשרים והמוערכים בתעשייה, קן לווין (Ken Levine). האם המשחק החדש עומד בסטנדרטים הגבוהים שהוצבו על ידי קודמיו או אפילו יעלה את הרף?

Infinite הוא לא עוד המשך ל BioShock המקורי וזה בולט מהשנייה הראשונה. בין אם זה העובדה שהדמות הראשית לא אילמת או המעבר ל Columbia, העיר המעופפת והצבעונית המחליפה את Rapture השקועה והקודרת, דיי בולט שהמפתחים ניסו ליצור משהו חדש ושונה אך דומה מספיק בשביל להצדיק את שיוך המשחק לסדרה. המשחק החדש ממשיך את הקו של BioShock עם דגש רב על העלילה ועל העיר בה היא מתרחשת, כמו כן מצב ה- multiplayer שהתווסף במשחק השני אינו חוזר והמשחק כולל מצב קמפיין לשחקן יחיד בלבד.

 

 

 

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]עלילה[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]
Irrational Games הודיעו מוקדם מאוד ש Infinite לא יכלול מצב מרובה משתתפים ושהם מתכננים להשקיע את כל זמנם בקמפיין לשחקן יחיד. ההחלטה הזו מאוד מורגשת במוצר הסופי, העלילה של המשחק מצוינת, הדמויות כתובות בצורה נהדרת ועולם המשחק מרגיש שלם ומתוכנן מצוין. חבל להיכנס לפרטים כאשר מדברים על העלילה של המשחק, עדיף לכם להיכנס למשחק ולחוות אותה בעצמכם.

BioShock Infinite ביקורתאתם משחקים את Booker DeWitt, סוכן לשעבר של Pinkerton (דרך אגב, חברה שבאמת קיימת). הדבר הראשון שתגלו עליו זה שבניגוד לדמות הראשית במשחקים הקודמים Booker הוא לא דמות אילמת, Troy Baker (שהרזומה שלו כולל משחקים גדולים רבים כמו Batman: Arkham City, God of War: Ascension ו Mass Effect 3) נתן את קולו לדמות ועושה עבודה מצוינת לאורך כל המשחק. Booker, הסובל מבעיות הימורים, מוצא את עצמו עם חובות לאנשים הלא נכונים ולמזלו ניתנת לו האפשרות ליישב את החוב.

אתם נשלחים ל Columbia – עיר "טהורה" ומעופפת, הדבר הקרוב ביותר לגן עדן – על ידי דמות מסתורית, במטרה להביא משם נערה הכלואה במגדל בעיר, כאשר תביאו את הנערה החוב ימחק. הנערה, Elizabeth (קול: Courtnee Draper, פנים: Anna Moleva), היא החידוש הגדול ביותר במשחק. מהר מאוד תגלו שיש לה יכולות אל טבעיות, Elizabeth מסוגלת לפתוח שערים לעולמות מקבילים ולהעביר דברים מעולם לעולם. הכוחות האלה הם הסיבה שהיא כלואה במגדל הנשמר על ידי ציפור מתכת ענקית, songbird, שתהיה האויב המסוכן ביותר שלכם לאורך המשחק. משם העלילה מסתבכת בין זמנים ועולמות מקבילים וצידה האחר של Columbia מתגלה, עיר המלאה בגזענות ומאבקי כוחות.

 

בדומה ל BioShock חלקים גדולים מהעלילה מסופרים על ידי קלטות המפוזרות בשלבים לאורך כל המשחק ובעולם עצמו (שלטים, שיחות בין הNPC וכו'). מומלץ מאוד להקשיב לכל הקלטות ולהיכנס לעומק העלילה. הטקסטים והביצועים הנהדרים הופכים את הדמויות במשחק לדמויות שקל מאוד להיקשר אליהן ובכללי קשה למצוא משחק שמצליח לעמוד ברף הגבוה ש BioShock Infinite מציב.

למרות הביצוע המצוין מידי פעם יש הרגשה של פספוס, במהלך השנים האחרונות ראינו הרבה הדגמות של המשחק, שהציגו דברים שונים בעלילה. את רובם לא תמצאו במשחק בסופו של דבר ויחד איתם גם העלילה אלמנטים מסוימים. מצד אחד זה נחמד שההדגמות לא פגעו כלל בעלילה אבל מצד שני הייתי מעדיף לראות חלק מהקטעים האלה על חשבון קטעים שכן הופיעו בחלק השני של המשחק שמרגיש טיפה מרוח.

 

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]משחקיות[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]
אם שיחקתם ב BioShock אתם תרגישו בבית, בנוסף לכלי הנשק הרגילים שלכם יהיו לכם גם יכולות מיוחדות שיפתחו במהלך המשחק על ידי מציאת vigors (המקביל של ה plasmids מהמשחק המקורי). היכולות האלה הן מה שמבדיל את סדרת BioShock מרוב משחקי ה FPS האחרים. כמובן שניתן לשלב בין הכוחות השונים וליצור שילובים מעניינים. בכל רגע נתון אתם יכולים להחזיק עליכם 2 נשקים והמעבר בין היכולות שלהם מתבצע בעזרת המספרים או בעזרת גלגל שעוצר את המשחק (לקונסולות).

החידושים הבולטים ביותר שהמשחק מביא במשחקיות הם ה sky lines, מערכת "פסי רכבת" מרחפים המחברת בין האיזורים השונים בעיר, ו- Elizabeth המסוגלת להעביר ציוד, מחסה וכו' מעולמות מקבילים.BioShock Infinite גיימפרו ביקורת

מערכת ה sky lines הופכת את התנועה בעיר למאוד נוחה ומהירה, כמו כן אפשר לירות על אויבים כאשר רוכבים עליה וגם לצנוח עליהם מהאוויר ולהרוג אותם במהירות בעזרת הוו המאפשר לכם להתחבר ל sky line. ברוב הקרבות הגדולים ה sky lines יהיו זמינים לכם על מנת לנוע למחסה במהירות ולשנות את המיקום שלכם למיקום טקטי טוב יותר, כמובן שגם ה AI משתמש בה בצורה יחסית טובה.

Elizabeth מביאה את השינוי הגדול ביותר, לא מדובר פה בדמות שצריך להגן עליה באופן תמידי. אם הייתי צריך לעשות השוואה הייתי אומר שהיא דומה יותר לאלכס מ half life 2 רק שמדובר כאן בביצוע טוב יותר. במהלך המשחק היא תעזור לכם ותזרוק לכם כסף, תחמושת ומד קיטס מה שמאוד משפר את הרצף של הקרבות. כמו כן היכולת שלה להעביר דברים מעולמות מקבילים תאפשר לכם ליצור מקום מחסה נוסף ונקודות טקטיות נוספות ואפילו להעביר סוגי נשק שונים ו- turrets שיעזרו לכם. כמו כן יכולות הפריצה שלה יאפשרו לכם לגשת לחדרים נעולים וכספות (מקור כסף יחסית חשוב). בניגוד למשחקים אחרים בהם יש דמויות שנמצאות אתכם הסיכוי ש Elizabeth תחסום אותכם או תפריע לכם בצורה כלשהי נמוך מאוד, המפתחים עשו עבודה מצוינת בשביל שתמיד תדעו שהיא אתכם בלי ליצור הפרעות.BioShock Infinite review gp

לצערי המשחקיות היא הנקודה החלשה ביותר של המשחק. למרות שהיא מציעה הרבה בערך באמצע המשחק הכובע והשרוולים ריקים ואתם פשוט ממשיכים לזרום עם העלילה כאשר פה ושם יש עוד קטע יריות לא מעניין במיוחד. זה מרגיש כמו משחק של 6 שעות עם סיפור של 10 שעות ובלי הרבה cut scenes.

בעיה נוספת היא שגם אין כל כך אתגר אמיתי במשחק, כאשר משחקים על נורמל המשחק ברובו קל מאוד ולא יצא לכם למות הרבה. גם גיוון אין כל כך, אתם הולכים יורים, נהנים מהתבוננות קצרה בעולם סביבכם ומחיפוש אחרי דברים נוספים באותו השלב ועוברים לשלב הבא שבו יש בערך אותו הדבר. אם רוצים אתגר צריך להוסיף אותו בצורה מלאכותית על ידי שינוי רמת הקושי. גם אם יצא לכם למות אין לזה כל כך חשיבות, או ש Elizabeth תחיה אותכם או שתועברו לעמדה כלשהי שמאוד קרובה לאיפה שמתתם ופשוט תמשיכו איפה שעצרתם, זה רק יעלה לכם בקצת כסף וירטואלי.

אם חוזרים להשוואה ל half life 2 אז הפעם BioShock Infinite בפיגור דיי גדול. טיפה מאכזב אם מתחשבים בזה שמדובר במשחק שיצא לפני BioShock הראשון. המשחקיותר פשוט לא מגיעה לאותו עומק וגיוון שהפך את HL2 לאחד מהמשחקים הכי מוערכים שיצאו עד היום. יש הרגשה ש Irrational עשו כל מה שביכולתם בשביל להבטים שהמשחקיות לא תפריע לעלילה וזה פוגע מעט בחוויה.

הבעיה המציקה ביותר היא מערכת השמירה של המשחק, היא פשוט לא עובדת כמו שצריך. אין אפשרות לשמור מתי שאתם רוצים, האפשרות היחידה היא check points שזה לבד מעט מעצבן. כאשר אתם יוצאים המשחק אומר לכם מתי הייתה השמירה האחרונה אבל מהר מאוד אתם תגלו שהמשחק לא שומר מתי שצריך. במקרה שהמשחק יקרוס לכם (או במקרה שלי באג שדרג ממני לטעון שמירה מחדש) אתם יכולים למצוא את עצמכם חוזרים אחורה רבע שעה ואפילו יותר. חשוב לציין שהמשחק מאוד יציב ומספר הבאגים מאוד מאוד נמוך, יכול מאוד להיות שתעברו את כל המשחק בלי להרגיש בבעיה הזו אבל מספיק שתרגישו בה פעם אחת וזה יפריע לכם מאוד.

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]גרפיקה[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]
טכנית Infinite הוא לא המשחק המרשים ביותר שיצא בשנים האחרונות, UE3 לא מצליח לספק את ה wow effect של המנועים החדשים יותר בשוק. זה לא מפריע למשחק להיות אחד המשחקים היפים ביותר שיצאו בשנים האחרונות. הטקסטורות בגירסת המחשב חדות בניגוד לטקסטורות שהתרגלנו לראות שמקורן בקונסולות הזקנות. המשחק כולל תאורה טובה ומגוון רחב מאוד של צבעים, מדובר באחד מהמשחקים הצבעוניים ביותר שיצאו בדור האחרון וזה פלוס גדול. המבנה הפתוח של העיר נותן נוף מהמם לאורך רוב המשחק ואפשר בקלות למצוא את עצמכם מסתובבים בשלב הלוך ושוב רק בשביל לראות מה יש סביבכם.

גם עיצוב הדמויות מרשים ועומד בקו אחד עם העבודה הנהדרת שעושים אנשי ה voice over. הדמויות החשובות מצליחות להעביר רגשות בעזרת הבעות פנים ותנועות גם אם לא מדובר במשהו ברמה של ההדגמות שראינו מהחברות השונות לכבוד הדור הבא.

הבעיה היחידה שתפגשו ובאמת מצדיקה הזכרה היא הגמגומים (stuttering) שיש כל כמה זמן כאשר המשחק טוען את הסביבה שמולכם. יכול מאוד להיות שזה יסודר בעתיד הקרוב אבל כרגע הפיתרון היחיד הוא להוריד את איכות הטקסטורות. בעלי כרטיסי מסך עם זיכרון של 2GB ומעלה יכולים לערוך קבצי ini בשביל לשפר את המצב אבל לא מדובר בפתרון אידאלי.

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]סאונד[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]
הפס קול של המשחק לא מחדש הרבה, המוזיקה מופיעה בזמן הנכון עם הטון הנכון אבל רוב הזמן לא מדובר במשהו שתרצו לשמוע מחוץ למשחק. המוזיקה והצלילים יותר משמשים בשביל להבדיל את המקומות השונים בעיר ובין קטעי האקשן לקטעי העלילה.

יש דגש מורגש מאוד על הצלילים שהאלמנטים והסביבה השונים בעיר משמיעים. דבר הנותן הרגשה של עיר אמיתית וחיה. כמו כן ל songbird ודמויות/דברים חשובים אחרים בעולם יש צלילים ייחודיים הגורמים לתחושה מתאימה של חשש ואף פחד כאשר תשמעו אותם.

[soundcloud url="http://api.soundcloud.com/tracks/88302262" params="" width=" 100%" height="166" iframe="true" /]

ה cast של המשחק גם הוא מצוין, כל השחקנים מספקים ביצועים נהדרים, במיוחד Courtnee Draper. הביצוע שלה הופך את Elizabeth לאחד מהדמויות הטובות ביותר שראיתי במשחקי וידאו עד היום. במהלך המשחק תשמעו הרבה ביצועים מצוינים חלקם מאנשי voice over ידועים כגון Jennifer Hale ו Kimberly Brooks.

[divider]

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]סיכום[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

BioShock Infinite הוא כנראה בין המשחקים הטובים ביותר שיצא לכם לשחק השנה. גרסת המחשב שלו זכתה שיחס אישי והיא שיפור מורגש בהשוואה לגרסת הקונסולות אבל ללא משנה לאיזה מכשיר תקנו אותו אתם תיהנו ממנו מאוד. למרות זאת יש דיי הרבה מקום לשיפור. הבחירה של הקטעים שהופיעו במוצר הסופי בהשוואה למה שהראו לנו במשך שנתיים טיפה מאכזבת, המשחקיות טובה אבל לא מגוונת ולא מצליחה להחזיק לאורך כל העלילה ומערכת השמירות היא בין הפחות טובות שיצא לי לראות. הדברים האלה מפריעים אבל לא מספיק בשביל לשנות את העובדה שמדובר במשחק מצוין שכדאי לקנות ולשחק בו, לא למהר, לתת לו את הזמן שמגיע לו. אם אתם יכולים אפילו תחזרו עליו פעמיים רצוף.

ראוי לציין לטובה את היחס המצויין של 2K ו Irrational, בין אם זה ההתיחסות שלהם לבאגים שהתגלו לאחר יציאת המשחק או היחס שלהם לקונה הפוטנציאלי. יצא לי לקנות משחקים ממפיצות שונות ומפתחות גדולות וקטנות אבל אף אחת לא ספקה חווית קניה טובה כמו מה שתרגישו כשתקנו משחק של 2K. בהזמנה מוקדמת מ GMG או GAMESPLANET המשחק הגיע עם 3 משחקים נוספים, BioShock, XCOM: Enemy Unknown ומשחק נוסף לבחירה ממבחר מסויים של משחקים מ 2K ובנוסף לזה גם הנחה מאוד מכובדת. לא מדובר בפעם הראשונה ש 2K מפנקים במשחקים נוספים ותוספות בהזמנה מוקדמת, XCOM הגיע עם עותק CIV 5 בהזמנה מוקדמת. גם היום, שבוע לאחר יציאת המשחק, ההנחות עדין קיימות וניתן לקנות את המשחק במחירים מאוד נמוכים יחסית למשחק AAA חדש. היחס הזה מספיק טוב בשביל לשפר את החוויה שלכם עם המשחק עצמו, במיוחד בהשוואה לעינויים שחברות אחרות יעבירו אותכם אחרי שקניתם משחק שלהן.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
18 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

המשחק הזה אדיר!!!!!

משחק ממש מגניב
ולמה להגיד שהגמפלאי צריך שיפור הגמפלאי מצוין יש מלה קטעי אקשן ונשקים טובים

קטעי האקשן במשחק הזה חזרו על עצמן ולא היו מהנים כל כך, במיוחד לא הבוסים השונים. היה צריך דיי הרבה זמן בשביל להרוג אותם וזה לא היה מהנה כל כך לדעתי. בשילוב עם מערכת השמירות הנוראית ובאגים דיי נדירים שהיו לי התוצאה דיי פגמה במשחק.
אני לא היחיד שהתיחס לבעיות האלה, TotalBiscuit התיחס אליהם הרבה יותר ועם וידאו במקביל קל יותר להבין מה הבעיה
http://www.youtube.com/watch?v=YwuYhCgQWOc&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ&index=61

יש סרטון נוסף אבל הוא מלא בספויילרים אז אני מעדיף לא לקשר אליו.
בכללי זה משחק מאוד טוב, המשחקיות שלו לא עומדת בקו אחד עם העיצוב והעלילה והיא מתקשה להרשים אפילו בהשוואה למשחקים שיצאו לפני 8-10 שנים וזה חבל.

משחק פנטסטי
ביקורת מעולה

אחלה השקעה.

תודה על הביקורת, בהחלט משחק מדהים

אכן משחק מדהים, אורח כבוד אתה דיגיי אלקטריק 🙂

ביקורת קטלנית!
משחק קטלני

תודה על הביקורת המושקעת