שנת מאסר להאקר שהיה מעורב במתקפה על שרתי סוני

האקר שהודה באשמה של לקיחת חלק בפריצה נרחבת וחדירה למחשבי Sony Pictures Entertainment נידון היום לשנת מאסר בכלא ופיצוי על סך 600 אלף דולר.

LulzSec SONYקודי קרצינגר (Cody Kretsinger), האקר המזוהה עם קבוצת LulzSec, נידון לתקופת מאסר בת שנה בשל מעורבותו בפריצות נגד סוני ביוני 2011. עם שחרורו, השופט המחוזי בלוס אנג'לס, ארה"ב הורה כי יכנס למעצר הבית ויחוייב לתת 1000 שעות של עבודות שירות. קרצינגר, בן ה-25,  שהיה ידוע בכינוי "Recursion", הודה באשמה במסגרת עסקת טיעון, כי לקח חלק בפריצה לאתר Sony Pictures Entertainment ומתן נתוני פרטים אישיים של משתמשים ולקוחות לקבוצת LulzSec. בנוסף, בית המשפט קבע גם שעליו לשלם פיצויים בסך 605,663 דולר. סוני העריכה כי הנזקים שנגרמו לה בפריצה היו בסביבות ה 600K דולרים.

LulzSec

ביוני 2011 אחרי פריצת הענק לרשת הפלייסטיישן ושורת התקפות נוספות, ספגה סוני עוד מכה תדמיתית: האקרים השיגו את פרטיהם של למעלה ממיליון לקוחות, באמצעות חדירה לשרתים המריצים את אתרי חברת הבת Sony Pictures Entertainment במטרה להוכיח שהחברה עדיין סובלת מבעיות אבטחה קשות. קבוצת ההאקרים Lulzsec לקחה עליה את האחריות והצהירה:

 

בזכות חור אבטחה אחד, הצלחנו להגיע להכל.[..] מדוע אתם נותנים אמון בחברה שמרשה לעצמה להיפגע מהתקפות פשוטות?
Cody Kretsinger (קרדיט: azcentral)

פריצת הענק המתוקשרת אירעה באפריל 2011, כאשר חברת סוני היתה תחת מתקפת האקרים שנחשבת לאחת מגניבות המידע הגדולות בהיסטוריה ברשת האינטרנט: ההאקרים הצליחו לחדור לתוך מאגרי המידע "המאובטחים"  של רשת ה PSN, ולקבל גישה לפרטי משתמשים בסדר גודל מפחיד:  77 מיליון שמתוכם כ-100 אלף גיימרים ישראלים פוטנציאלים. הפרטים לא היו סתם כינויים אלא: שם המשתמש, שם אמיתי, סיסמה, כתובת הדוא"ל, כתובת מגורים, תאריך הלידה, ובחלק מהמקרים גם, פרטי כרטיסי אשראי, למרות שעל פי סוני היו מוצפנים.

למרות ההכחשות, החשודים המיידיים במתקפה הגדולה היו חברי קבוצת אנונימוס, מאחר ובאותו החודש הקבוצה ניהלה מערכה נגד סוני, בעכבות תביעה שהגישה נגד ההאקר-סלב ג'ורג' הוץ (המכונה GeoHot), שהצליח לפצח את הגנות הפלייסטיישן 3 ולאפשר הרצת משחקים פרוצים עליה.

מקור: BBC

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה על הכתבה