ביקורת משחק: Gears of War: Judgment – יש חיים אחרי מרקוס

Gears-of-War-Judgment-ביקורת

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]הקדמה[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

 

gaming-gears-of-war-judgement-gamepro review
ז'אנר: אקשן/יריות מגוף שלישי
חברת הפצה: Microsoft 
חברת פיתוח:Epic Games ,People Can Fly
פלטפורמוה: Xbox 360 .
תאריך יציאה בישראל: 22.3.13

אי אפשר להתעלם מהחשיבות של סדרת Gears of War לדור הנוכחי של הקונסולות. המסע של הטרילוגיה שהחל בשנת 2006 , כמשחק יריות מגוף שלישי על המנוע Unreal, ונמשך 5 שנים, הצליח ליצור את אחת הסדרות הפופולריות ביותר לדור הקונסולות הנוכחי. הכותר הראשון Gears of War, הפך במהירות של סיבוב שרשרת המסור החשמלי של מרקוס להצלחה היסטרית ולחביב הקהל. חביב זו מילה עדינה, שחקנים התאהבו במשחק בצורה יוצאת דופן, המבקרים יצאו מגדרם והעניקו למשחק ציונים מושלמים. חברת הפיתוח Epic, יוצרת הסדרה, שהודתה כי הושפעה משני משחקים שאחראים על האלמנטים העיקרים שבסדרה, התנועה מגוף שלישי של המשחק Resident Evil 4 ומערכת תפיסת המחסה מהמשחק Kill Switch , לא ציפתה להצלחה גדולה שכזאת. 20-30 אנשי פיתוח, 20 מיליון דולר השקעה ומכירות של יותר מ-6 מיליוןן עותקים, היוו את יריית הפתיחה הכי מתוקה שמיקרוסופט יכלה לקבל באותה שנה, גם אם זה בא על חשבון הפופולריות של סדרת Halo.

אבל מאז עברו הרבה מים בנהר. הסדרה הפכה לענקית, שוחררו עוד 2 כותרים שזכו להצלחה ולמכירות גבוהות יותר, אך עד היום, לכותר הראשון בסדרה, שמור מקום חמים ונעים בליבם של הגיימרים, כי איך לשכוח את הפעם הראשונה בו פגשנו את מרקוס פניקס ואת ידו המנסרת. ואחרי שהבנו שהטרילוגיה נחתמה ומרקוס יצא לחופשה, הכריזה מיקרוסופט על משחק חדש Gears of War Judgment שיחזיר אותנו אחורה בזמן, כ-15 שנה מהכותר הראשון. גירס אוף וור בלי מרקוס? אני זוכר שרבים הרימו גבה. הדמות הראשית בטרילוגיה, שמזוהה עם הסדרה כולה, איך אפשר להיפרד ממנה? מסתבר שאפשר, ויש שיגידו "הגיע הזמן".

האם הסדרה באמת זקוקה לעוד פרק בטרילוגיה שכבר נחתמה? בואו נודה שהסדרה אף פעם לא לוותה בתסריט מדהים, הכתיבה והדיאלוגים במשחק נטו לכיוון קלישאתי, אבל את המעריצים זה לא כל-כך עניין,  בסדרה שמדברת בעיקר במילה אחת- א-ק-ש-ן. כמה סיכוי יש לכותר החדש בסדרה, שפותח הפעם ברובו על-ידי חברת People Can Fly (עם עזרה של Epic), לרענן את הסדרה מספיק בשביל להצדיק פיתוח של כותר נוסף?  הביקורת תנסה לענות גם על שאלה זו. אבל דעו לכם שאם ל People Can Fly היה מה להוכיח בכותר החדש, עצם העובדה שהיא העזה ואף הצליחה להיכנס לנעליים הענקיות של Epic ולקחת פיקוד על פיתוח המשחק בכוחות עצמה, לסדרה כמו Gears of War , ועדיין לצאת מזה בשלום, כנראה שמדובר בהצלחה וגאווה גדולה. יש משחק גירס חדש והוא אפילו טוב.

 

הביקורת למשחק נכתבה אחרי סיום מצב הקמפיין לשחקן יחיד ברמת הקושי הגבוהה ביותר (Hardcore) והתנסות של כמה שעות טובות במצב מרובה המשתתפים. והקו-אופ.


[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]עלילה[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

עלילת המשחק מתרחשת כ- 15 שנה לפני מאורעות הכותר הראשון, בעיר צבאית בשם Halvo Bay, ותעקוב אחרי צוות קילו- Kilo Squad, שהתקיימה בשנתיים הראשונות אחרי פלישת גזע החייזרים הקטלני שהשמיד את מרבית האנושות בכוכב הלכת הבדיוני סרה (Sera). המשחק יספק הצצה אל עברם של חלק מהגיבורים שהכרנו. העלילה תתרחש ,כ-15 שנה בה אנו לוקחים פיקוד על יחידת Kilo בהנהגת לוחמיה הוותיקים של הסדרה, הכוללים  את דיימון ביירד (Lt. Damon Baird מנהיג היחידה), אוגוסטוס קול (Pvt. Augustus Cole המכונה גם Gus), המוכרים לנו מהכותרים הקודמים ושני חברי צוות חדשים גארון (Garron Paduk)

הקמפיין   Gears of War Judgment

ולראשונה בסדרה, דמות נשית בשם סופיה (Sofia) שהחלה את הקריירה שלה כעיתונאית שהפכה ללוחמת. חברי הצוות עומדים לדין בגין בגידה על שסירבו פקודות ובכך בעצם סיכנו מליוני אנשים עליהם נשבעו להגן כשקיבלו עליהם את התפקיד. בלי יותר מדי ספוילרים, כדי לא להרוס לחלקכם את העלילה, רק כדאי לציין כי אם יש כאן שחקנים שמעולם לא שיחקו בסדרת Gears of War, יש לכם הזדמנות מצוינת להתחיל אותה מכאן.

 

 

כבר בפתיחת המשחק, בצעדים הראשונים שתעשו בו, תרגישו שאתם נמצאים במקום טבעי ומוכר, זה Gears of War ברוב רמ"ח איבריו. למה ברוב ולא "בכל"? כי הפעם המבנה של הקמפיין השתנה במהות שלו. במקום עלילה שמתקדמת באופן רציף,  Gears of War Judgment מחלק את הקמפיין לחלקים רבים, באמצעות מערכת חשיפת משימות בה נפתחות משימות חדשות שיאתגרו אתכם, אם תצליחו למצוא מידע רלוונטי תוך כדי המשימות העיקריות של המשחק.

Gears of War Judgment משימות מערכת

מי שאוהב אתגרים , מומלץ לקחת את כולן, ברמת קושי גבוהה. בהמשך תשימו לב גם לעובדה שהמשחק הפך להיות צבעוני יותר, הגוטיות נעלמה בחלק גדול ממנו ופינתה את מקומה לסביבות מוארות באור יום, אין לי בעיה עם זה, זה רק עוד חלק מסך השלם של הקמפיין במבנה הנוכחי שלו, שעושה את ההבדל בין הטרילוגיה לבין הכותר החדש. אבל כמה שהמשחק מהנה, והוא מאוד מהנה, לא תרגישו כמו מרקוס פניקס החייל הלוחם במסע אחד ארוך לאורך העלילה, אלא מדובר אוסף אתגרים שהתכנסו לתוך עלילה אחת.

תוסיפו לזה את מערכת הניקוד החדשה, (The star system) שתיתן לכם אינדיקציה שהשוואה בין הנקודות וההריגות וההד-שוטס שעשיתם אל מול החברים שלכם, ובעצם מדובר במערכת שמשבשת את הזרימה של המשחק, ופוגעת בנוסחת הקמפיין שאיבד קצת מהאינטימיות שלו. "איזה אינטימיות בראש ש'ך?" זכותכם לשאול. בשביל לחדד את התחושה הזו, אז אם כותרי הטרילוגיה היו כמו להקשיב לאלבום מלא של זמר או להקה שאתם אוהבים, המשחק החדש מרגיש כמו אלבום שהוא אוסף להיטים. יש כאלה שאוהבים להיטים, יש כאלה שאוהבים יצירה אחת ארוכה שמתחברת נכון. אני בקטע של אלבומים שלמים ולא אוספים.

למרות שמדובר בקמפיין, יש הרגשה שהחבר'ה מ People Can Fly ניסו להכניס אלמנטים רבים ממצב המולטיפלייר לתוך מצב הקמפיין לשחקן יחיד. Kilo squad ימצא את עצמו בלא מעט משימות, מנסה להגן על כמה נקודות אל מול גלים של אויבים בסביבות שונות. זה עובד כל עוד המהלכים הללו מתכנסים לתוך העלילה של המשחק, אותו דבר גם משימות האטרקציה החדשות, “Declassifieds”.

Gears of War Judgment תאורה לילה ביקורת

משימות שתמצאו על קירות בדמות גרפיטי של גולגולת אדומה (לוגו הסדרה), כל השלמת גולגולת כזו תאפשר לכם להגדיר ולאפיין את המשימות הבאות, חלק מהמשימות יציעו הגבלת זמן, אפקטים סביבתיים כמו סופות אבק או רוחות שיגבילו את התנועה שלכם, בחלקן אף תוגבלו בסוג הנשק, אך בסופו של דבר מדובר במשימות מאתגרות מספיק בשביל להחזיק אתכם כמה שעות עמוסות באקשן בקמפיין הזה, שהוא לא קמפיין מבריק, אבל הוא קמפיין מרענן את הסדרה, מכיל מספר שינויים ומעניק אופי חדש לסדרה, וזה מבורך.

אבל, שונה ככל שיהיה, הקמפיין הצליח להסב לי הנאה מעוד כותר איכותי בסדרה גדולה כמו Gears of War. מערכת הקרבות נשארה נאמנה לשורשים של הסדרה, ואפילו הביאה מספר שיפורים. מאחר והמשחק מתחיל הצורה מאוד אינטנסיבית, הדמויות החדשות, שלטובה אציין את סופיה המרעננת, למרות ש Paduk בעיקר משעשע,  יעזרו לכם ברוב המקרים, אבל זה לא הופך את המשחק לקל (מדי), מאחר והמשימות ברמות הקושי הגבוהות לפעמים נראות כלא הגיוניות, הזמן קצוב מדי, התחמושת אוזלת , אחרי כמה סיבובים תבינו שאפשר להפעיל קצת שיקולים טקטיים בכדי לעבור אותן בהצלחה. ה-modifiers inevitably שהופכים אמנם את המשחק לקשה יותר, יודעים לתגמל בכוכבים נוספים בתמורה, שיאפשרו לכם לפתוח דמויות, סקינים חדשים, נשקים ואפילו רמה נוספת לקמפיין לשחקן יחיד.

מינימום של 40 כוכבים למשל, יעניק לכם  " Aftermath " שהיא תוספת ל-Gears of war 3 ובקמפיין יחסית קצר, בין 8-10 שעות ברמה הגבוהה, כל תוספת מתקבלת בברכה.

 

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]מצב מרובה משתתפים[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

הרעיון הכללי שעמד מאחורי מצב המרובה משתתפים לאורך הסדרה כולה היה השיתוף פעולה בין שחקנים והשייכות לקבוצה. בכותר החדש הסיפור שונה,  עם מצבים חדשים כמו Free-For-All  וגם TDM סטנדרטי ובשניהם הקרבות הם בין COG ל..COG, ה-locust לא שחיקים כאן. יש גם השפעה של ה-"מקצועות" שתבחרו לשחק. להבדיל ממצבי האונליין בכותרים הקודמים, הפעם תוכלו גם להתמקצע ולכל מקצוע יהיו את היתרונות שלו, חסרונות ויכולת התמודדות שונה ומיוחדת. המקצועות ל COG הם: Baird – המהנדס/Cole – החייל/ Garron – סייר/ Sofia – חובשת.

מולטיפלייר ביקורת Gears of War Judgment

 

King-of-the-Hill  הוא מעכשיו Domination והמצב הזה מספק כמעט את אותה הסחורה בדיוק. המצב החדש שהוכנס למולטיפלייר הוא OverRun, והוא החידוש המרענן ביותר באונליין של המשחק: צוות אחד (COG) מופקד להגן על מספר יעדים, נגיד גנרטור, בעוד הצוות השני (Locust) צריך להרוס אותו. בסיבוב השני מתחלפים בתפקידים והמנצח במשחק הוא הצוות שהרס את הגנרטור בזמן הקצר ביותר. אם אפשר להקביל את המוד הזה למשהו מ Gears of War 3, אז זה כמו לקחת את שני המודים Horde 2.0 ו- Beast mode ולעשות מהם מיקס.

 

יכול להיות שכמה ממעריצי הסדרה האדוקים, ירגישו שמצב המולטיפלייר ידידותי מדי לשחקנים חדשים, ה- active reloads כבר לא מסב נזק והמולטי מרגיש כמו משב רוח מרענן פחות מאיים מהקודמים, ומוכן לקלוט אליו את הנובים החדשים, אני בעד. הסיבה שאני בעד היא, שהכנסת אלמנט המקצועות, מוסיף נופך טקטי למולטיפלייר, בשונה מהכותרים הקודמים, ובשונה מהקמפיין לשחקן יחיד כאן, יש לכל שחקן את האפשרות להתמקד בקלאס מסוים ולהצטיין בו, בלי קשר לניסיון שיש לו מכותרים קודמים בסדרה. האלמנט הטקטי מוסיף המון עניין למולטי.

Gears of War Judgment ביקורת

הנשקים ההתחלתיים: Gnasher, Lancer, Sawed-off, Retro Lancer , Hammerburst או Markza, ורימון יאפשרו לכם להתחיל את המסע ברגל ימין, תתמקצעו בנשקים שאתם אוהבים, מובטחת לכם הנאה צרופה. כמה שזה כיף לשחק את הדמויות האנושיות במשחק, זה כיף אדיר לשחק את ה- Locusts, בדומה למצב Beast mode הזכור לטובה, גם כאן המפלצות שחיקות במודים מסוימים. ככל שתצברו יותר נקודות במהלך סיבוב ב-אולי תצליחו להגיע אפילו ל Corpser חסר המעצורים.

 

Corpser  Gears of War Judgment

בסופו של דבר, לשחק עם חברים זה תמיד כיף, מצב הקו-אופ במשחק לא איבד מרמת ההנאה שאפיינה את הסדרה כולה. מצב ה-Survival למשל, הוא תחליף ראוי למצב ה Horde mode וגם ביום שלפני ההשקה מצאתי מספיק שחקנים להצטרף אליהם. מדובר במצב ה-OverRun, אבל שמותאם לקו-אופ. המטרה היא לנסות להגן על גנרטורים שגלים של ה-Locusts מנסים להרוס.

זה מאוד מאתגר להצליח לעבור בשלום 10 גלים, אני הצלחתי רק פעם אחת עם כמה שחקנים טובים. זה מצריך עבודת צוות טובה ומסודרת, אז תדאגו לבחור נכון את הקלאסים בהתאם לשחקנים האחרים.את המולטי צריך לשחק שעות רבות על מנת להתעמק בו, אני רק יכול לציין שמבחינתי, העקב אכילס שלו הוא שכרגע יש 4 מפות בלבד למודים הבסיסיים ועוד 4 מפות למצב ה- OverRun וה- Survival, וכולנו מבינים שמפות נוספות יגיעו בהמשך בצורה של DLC.

 

 

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]גרפיקה וסאונד[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

Gears of War Judgment  מפותח על המנוע Unreal 3.5 וחברת הפיתוח עשתה עבודה פנטסטית כי המשחק נראה מצוין. מצד שני, זה לא מפתיע אף אחד, Gears of War 3 פותח על אותו מנוע בדיוק ונחשב לשיא הגרפי של הסדרה. הפרק השלישי של הסדרה הגיע לרמות הטכניות הגבוהות ביותר של המנוע הזה בקונסולות הדור הנוכחיות, ובמקרה שלנו,  Gears of War Judgment לא נשאר מאחור ומציג משחק בעל רמת גימור מוצקה ויפה, לאורך כל שלבי הקמפיין. המכניקה של המשחק לא השתנתה מלבד שינויים קלים כמו החלפת נשקים מהירה, ולמרות שאולי אין התפתחויות גדולות מדי במונחים של ארכיטקטורה שראינו לאורך הסדרה,  ברמה האמנותית, קיבלנו כותר צבעוני יותר , שזה אחד הסממנים הבולטים שלו ברמה הטכנית, שהוביל לוויתור על המערות הקודרות מהפרקים הקודמים, אך מצליח לעשות שימוש נכון  של צבעים בטכניקות תאורה בהירות ובכך לנצל עוד יותר את היכולות של המנוע הגרפי.

Gears of War Judgment לילה ביקורת

ביקורת Gears of War Judgment

המודלים של הדמויות עשויות ללא דופי, האנימציות של הדמויות הראשיות וגם של האויבים עשויות בצורה נכונה ולא מוגזמת. אפקטים של הרס על ידי פיצוצים עדיין מצליחים להרשים גם בדור הנוכחי של האקסבוקס. רמת הפירוט של הטקסטורות במשחק כמו קירות, גדרות, מבנים וכד ', גבוהה יחסית ונראה כי המשחק החדש מנצל באופן כמעט מלא את המנוע.

Gears of War Judgment גרפיקה

Gears of War Judgment אפקטים

פיצוצים, ביתור אויבים או אפקטים כמו עשן, רוח חזקה או גשם פשוט נראים מצוין. מפעם לפעם נתקלתי ב AI חלש למדי, אבל זה לא השפיע על הזרימה של המשחק, מאחר וזה קורה ברגעים מאוד ספציפיים.

Gears of War Judgment הבוס האחרון

הסאונד והפסקול נשארו נאמנים לסדרה, בכל צעד שתעשו, הפסקול ברקע יעשה את העבודה בצורה ראויה. האווירה עדיין מושפעת מהסאונד והפסקול, הדיבוב גם כן לא השתנה מהפרקים הקודמים, Gears of War זה Gears of War. צלילים של ירי, פיצוצים, צרחות של האויבים, וצלילי האפקטים נעשו גם כאן בצורה טובה מאוד.

[soundcloud url="http://api.soundcloud.com/tracks/85173034" params="" width=" 100%" height="166" iframe="true" /]

[tabs type="horizontal"][tabs_head][tab_title]פסק דין[/tab_title][/tabs_head][tab][/tab][/tabs]

אם התעייפתם כבר מדמותו של מרקוס פניקס, לאורך הטרילוגיה של Gears of War , דיימון הוא פתרון מעולה בשבילכם. אם מיציתם את הנוסחאות הקבועות של המשחקים בטרילוגיה ואתם מחפשים רעננות ושינוי בסדרה, אז המשחק Gears of War Judgment הוא אופציה טובה בשבילכם, במיוחד אם מסקרן אתכם לדעת מה התרחש בעלילה בתקופת הטרום-טרילוגיה. בדומה לכותר האחרון בסדרת Halo (הכותר Halo 4), שפותח ע"י אולפן חדש, זה קורה גם בכותר החדש Gears of War Judgment. משחק הבכורה המלא בסדרת גירס של חברת הפיתוח הפולנית People Can Fly, יוצרת סדרת Painkiller, מצליח לעמוד בציפיות, והחברה מצליחה להעמיד משחק שראוי לשאת את השם המכובד Gears of War. גם אם לא מדובר בכותר הכי טוב בסדרה, מעריצי הסדרה יכולים להרגיש בטוח בנעליים החדשות של Gears of War. אולי אין פה את הניצוץ האפל שהצליחה לייצר חברת Epic, או את הגרנדיוזיות של הטרילוגיה, או אפילו כמה רגעי שיא שחסרים כאן, אבל המשחק עושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות, לספק שעות רבות של הנאה ממשחק אקשן במסגרת סדרה מצליחה. שחקנים חדשים ישמחו לקבל את הפרק המקדים של כל הסדרה מבחינה עלילתית ולהמשיך לטרילוגיה, במיוחד כשעותק של המשחק הראשון ניתן להורדה בחינם לחלק מהמדורות של המשחק, מה שבטוח, מחכה לכם מסע אקשן ארוך ומשובח.

*תודה לחברת מיקרוסופט ישראל שהעבירה אלי עותק לביקורת.
מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות

ביקורת חבלז.
ארוך אבל קראתי כל מילה 🙂
עשית לי חשק ועשיתי הזמנה מוקדמת למשחק
מספיק להסתכל על התמונות בשביל לעשות חשק חח
חולה על הסדרה הזאת! תודה

0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x