ארגון צרכנים גרמני תובע את חברת Valve.

VZBVהפדרציה של ארגוני הצרכנים בגרמניה, הגישה תביעה נגד חברת Valve, בטענה שמשתמשי Steam צריכים להיות מסוגלים למכור את המשחקים שבבעלותם.

steam

קרולה אלברץ', מנהלת פרויקטים בארגון VZBV , טוענת שמשתמשי Steam צריכים לקבל את כל האמצעים בכדי למכור את מרכולתם הדיגיטלית, באותה הדרך שגיימרים יכולים למכור משחקים פיזיים (וגם זה לא תמיד נכון, אגב) על פי שיקול דעתם. "אם אני משלמת מחיר מלא על משחק, אז למה אני לא רשאית לעשות עם זה מה שאני רוצה?". מכתב מטעם הארגון נשלח ל-Valve כבר בספטמבר 2012, ובו אזהרה משפטית על תביעה עתידית באם לא ייעשה דבר מצד החברה. כאמור,  Valve לא תקנה את הסכם רישיון המשתמש, בכדי לעמוד בדרישות של הקבוצה. לפיכך, הגיש הארגון תביעה נגד  Valve בבית המשפט המחוזי בברלין השבוע.

carola-elbrecht-kontakt-vzbv
קרולה אלברץ'
מחברת Valve נמסר כי הם עדיין לא ראו תלונה רשמית מVZBV. "אנו מודעים להודעה לעיתונות על התביעה שהוגשה על ידי VZBV, אבל אנחנו עדיין לא ראינו את התלונה בפועל", מסרה החברה. "עם זאת, אנו מבינים את התלונה שאיכשהו מתקשרת לנושא ההעברה של חשבונות Steam, למרות שהנושא זה כבר נפסק לטובת Valve במקרה קודם בינינו לבין VZBV על ידי בית המשפט העליון הגרמני. לעת עתה, אנחנו ממשיכים להרחיב את שירותי סטים לגיימרים בגרמניה ובעולם."
steam משחקים

התביעה המשפטית הקודמת של VZBV נגד סטים הלכה כל הדרך עד לבית משפט הפדרלי בגרמניה. שופט קבע בשנת 2010 כי האיסור של Valve להעביר חשבון משתמש , אינו מהווה הפרה של החוק הגרמני. אולם, בית משפט אירופי קבע בקיץ שעבר שיוצרי תוכן לא יכולים לאסור על חלוקה מחדש של מוצר שנקנה, לא משנה מה הסכם רישיון למשתמש הקצה אומר. בחברת וואלב לא ייחסו חשיבות להחלטה זו של בית המשפט, והחברה הודיעה שאין בכוונתה לשנות את הסכם הרישיון שלה. קרי, אין לה שום כוונה שאנחנו המשתמשים, נוכל למכור משחקים שרכשנו לחשבון שלנו, בשוק החופשי.

STEAM הסכם רשיון
הסכם רישיון משתמש (שאף אחד לא באמת קורא)
כולנו מסכימים ש Steam היא פלטפורמת משחקים  נהדרת. מלבד, הבעייתיות שיש בהסכמי רישיון המשתמשים שלה. כל משחק שאנחנו רוכשים דרך סטים, משוייך באופן אוטומטי לחשבון שלנו. מה שהופך את המשחק לקניה חד פעמית ללא כל אפשרות למכור אותו בעתיד. (להבדיל ממשחקים לקונסולות, למשל). אותו כנ"ל, אגב, לשירותי ה-Origin של חברת EA, שכבר הפך לפטפורמת משחקים מאוד גדולה, המחייבת אותנו הצרכנים לשייך משחקים שנרכשו, לחשבון האוריג'ין. אז איך מוכרים משחקים? האופציה היחידה של משתמשים היום היא למכור את כל החשבון יחד, כולל כל המשחקים שנרכשו בעבר.
מקור: PCAdvisor

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות

הגיע הזמן החארות האלה
כל משחק שאני קונה קבור לי בחשבון

0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x