סוני מחממת מנועים לקראת הכרזת ה-PS4: הנה כל מה מה שידוע לנו

ה-20 לפברואר מתקרב, ואוטוטו ההכרזה הגדולה של ה PlayStation 4. סוני משחררת סרטונים היסטוריים ומחממת מנועים. הנה כל מה שידוע לנו עד כה:

ps4 meeting

הספקולציות הקודמות כבר לא רלבנטיות וקשה שלא להבין בין השורות וכל הרמזים כי ב-20 לחודש זה, ממש בעוד יומיים, סוני תכריז במסיבת עיתונאים בניו-יורק, על קונסולה חדשה, קונסולת הדור הבא שלה.

אז איך יקראו לקונסולה: פלייסטיישן 4? אורביס?

שם הקונסולה הבאה מעסיק לא מעט עיתונאים ודעו לכם שמדובר בעניין לא פשוט בכלל. מצד אחד השם הטבעי ביותר הוא המשך לסדרת הקונסולות, PlayStation 4. אבל, סוני היא חברה יפנית, והספרה 4 ביפן היא בערך כמו המספר 13 במערב, מספר חסר מזל. (למשל, God of War: Ascension, הוא בעצם God of War 4). סוני גם עשויה להחליט על שם חדש לגמרי לקונסולה, שהרי סוני, על פי הערכת האנליסטים, צריכה להביא עם ההכרזה, מאפיינים חדשים ומרעננים, כלומר, לא מדובר כבר בקונסולת משחקים, אלא במכשיר בידור לכל דבר.

פלייסטיישן 4

מטבע הדברים, שם כמו PS4, משמעותו המיידית- קונסולת משחקים. אבל שם כמו PS Orbis זה כבר משהו אחר, זה סרטים, מוסיקה, בידור, אינטרנט, וגם קונסולת משחקים. מאותה סיבה למשל, סוני החליטה לקרוא לקונסולה הניידת האחרונה שלה PlayStation Vita, ולא PSP 2. כולנו יודעים שלא מדובר בהצלחה מדהימה.

PS ORBIS
"אחי! קניתי פלייסטיישן אורביס!" זה לא נשמע כל כך טוב, אה?

מצד שני, קשה למתג מחדש קונסולה כל כך פופולרית. אין צורך לסבך צרכנים עם שמות מוזרים ומאפיינים מורכבים כי בסופו של יום, קונסולה, היא "קופסת משחקים" וכל מה שמסביב יכול להיות נחמד, אבל זו לא הסיבה שאנשים קונים קונסולות.  תסתכלו על Wii U, ועל הבלבול שהוא יוצר בקרב הצרכנים. עד היום הוא לא הצליח לשחזר חלק מההצלחה של ה- Wii.

בקר (שלט) דואל-שוק חדש?

זה התחיל בשמועות על בקר שיכלול קורא ביומטרי ומסך מגע, בדומה לשלט קונסולת ה-Wii U , אך מהתמונות האחרונות שנחשפו,  נראה כי הבקר החדש דומה מאוד לבקר הקלאסי שכולנו מכירים. עם כמה שינויים.

ps4--SONY-שלטהשינויים שראינו היו במיקום של כפתורי ה-Start וה-Select שהוסרו מהחזית, כנראה בשביל לפנות מקום למשטח מגע, בדומה למשטח המגע האחורי של הויטה. ניתן לראות גם כי ידיות הבקר ארוכות יותר מהנוכחי ובנוסף ראינו כי התווסף רמקול ו/כניסה של אוזניות. בחלק העליון של התמונה, אנחנו רואים בר אחורי זוהר כחול, שדומה לאור שבבקר ה-PlayStation Move של סוני. רק צריך לקחת בחשבון שהתמונות שנחשפו הם משלב האב-טיפוס ולא בהכרח משקפות את הגרסה הסופית.

מאפיינים חדשים

ב-Wall Street Journal, דווח בשבוע שעבר כי ה-PS4 תתמוך בכותרי ה-PS3 באמצעות שימוש בטכנולוגיית משחקים-בענן. הרצת משחקי PS3 תתאפשר דרך חוות השרתים של Gaikai. ביולי 2007, רכשה סוני את חברת Gaikai, בעסקה של 380 מיליון דולר. החברה שמתמחה בשירותי ענן לתחום הגיימינג, תאפשר לפתוח חלון הזדמנויות לסוני שיביא ליתרון גדול על פני מיקרוסופט. ובעתיד, תהיה מוכנה לכל שינוי כזה או אחר שהשוק יוביל אליו.

PS4-Cloud-Gaming

משחקים בענן מתקשר גם לפטנט שהגישה סוני לטכנולוגיה שיכולה לקבוע אם משחק משומש או לא. הטכנולוגיה עושה שימוש בתג בתדר רדיו בדיסק המשחק שמתקשר ישירות עם הקונסולה ומשייך את המדיה הפיזית (דיסק המשחק) עם המערכת. אם סוני תיישם זאת בקונסולת הדור הבא שלה, Playstation 4, שוק המשחקים המשומשים יחטוף מכה כואבת ומרה. מצד שני, ידוע שמהלך שכזה יגרום ללא מעט גיימרים, להטיל וטו על קונסולה שכזו. לכן, הכל כרגע בגדר שמועות. בדיוק כמו זה שה XBOX 720 יחייב חיבור קבוע לאינטרנט.
XBOX 720 יחייב חיבור קבוע לאינטרנט?

משחקי השקה

האתר VideoGamer, טוען כי קיבל לידיו מידע ממקור בכיר בתעשייה, שמסר כי כותר ההמשך הבלעדי לסוני, Killzone 4, ישוחרר בשנת 2013, לקונסולת הדור הבא PS4 ואף יזכה לחשיפה ב-20 לחודש זה, במסיבת העיתונאים הגדולה של סוני.

killzone-4

כזכור, בהכרזת הקונסולה הנוכחית של סוני, ה-PS3, נחשף המשחק Killzone 2. הכותר האחרון בסדרה, Killzone 3, פותח ל-PS3 ושוחרר בשנת 2011. הכותר הבא בסדרה, Killzone 4, עדיין לא הוכרז רשמית.

מפרט טכני PS4

אין עדיין מידע רשמי לגבי המפרט אבל, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המפרט הטכני המעודכן של ה- PS4, לקוח מכל המידע שנאסף ברשתעד כה ומבוסס על שמועות:

  •  זיכרון פנימי: 8GB
  •  זיכרון וידאו: 2.2 GB
  •  מעבד: 4x Dual-Core AMD64 "Bulldozer", 1.6GHz
  •  כרטיס מסך: AMD R10xx w/Liverpool תמיכה ב- DirectX 11
  •  יציאות: 4x USB 3.0, 2x Ethernet
  •  פורמט דיסק : Blu-Ray
  •  שטח אחסון: 160GB נפח מינימלי.
  •  אודיו: HDMI & Optical, 2.0, 5.1 & 7.1 channels, headphone jack

Evolution of PlayStation- סדרת סרטונים על אבולוציית הקונסולות של סוני

לקראת האירוע, סוני משחררת סרטונים המתארים את האבולוציה של הקונסולות שלה. החל מ-1993 ועד היום. ואם זה לא הרמז הכי עבה שבעוד יומיים היא תכריז על הקונסולה הבאה שלה, אז די לחכמים ברמיזא.

הפרק הראשון: הולדתו של הפלייסטיישן הראשון וה- DualShock. 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=U7w5i_YCFmQ]

הפרק השני: PlayStation 2, הקונסולה המצליחה בכל הזמנים, שהסתיים לאחרונה הייצור שלה.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Hvcps5dFzfc]

הפרק השלישי: השקתה של קונסולת PlayStation 3 המתקדמת.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=-XF2pu-4rXc]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות

תודה על הסיקור.