Destiny: החשיפה הגדולה

destinyheader

ההמתנה לחשיפת הדבר הגדול הבא של Bangie הסתיימה. החברה חושפת היום את המשחק Destiny.

מפתחת סדרת Halo לשעבר, הבטיחה בשבוע שעבר כי תחשוף היום את המשחק החדש שלה -Destinyעד היום, המידע לגבי המשחק נאסף מכל מיני מקורות ושמועות אך לא היו רשמיים. היום, יצא המרצע מן השק, והחברה שופכת אור על הפרויקט הגדול שלה אחרי סדרת היילו.

destiny002

רקע ועלילה 

Destiny הוא משחק יריות מגוף ראשון בתוך יקום דמיוני שבו בני אדם חיים מול איום זר המבקש לפטור אותם מן הקיום. המשחק מתרחש בעתיד רחוק, אחרי אירועים שנגרמו בשל עימות נורא שבו האנושות הותקפה על ידי כוח בלתי ידוע והובאה לסף הכחדה. בני אדם מסוימים שרדו, עם זאת, הודות ל"נוסע", דמות של ישות אור (Orb), כדור מסתורי שמרחף מעל חלק מכדור הארץ. הנוסע מהווה מעין גג למקלט הבטוח האחרון לבני אדם. אבל ככל שהזמן עובר והאנושות מתחילה להרים את עצמו מהכחדה, הם לומדים שהם לא לבד. "יצורים מוזרים וקטלניים כבשו העולמות הישנים שלנו. והם נצמדו אל העיר, מחפשים נקודות תורפה שלנו, ומנסים למגר אותנו לעד.

traveler הנוסע
זה ה- traveler, או בשפתנו, "הנוסע". הכדור הענק הזה אמור להגן עלינו.

כאפוטרופוסים של העיר האחרונה של כדור הארץ, שחקנים יהיו מסוגלים להפעיל חלק מכוחו של הנוסע ויצאו כדי להגן על הגלקסיה מפני התוקפים. התפקיד שלנו במשחק, הוא כמובן, למצוא את הדרך בכדי להציל את העיר, כדי להשיב את כל מה שאבד לנו. אם השחקן יצליח- הוא יהפוך לאגדה. אם לא, האור האחרון של הציביליזציה פשוט ייכבה לעד. "קמפיין המשחק יעביר חוויה הרבה יותר פתוחה מכל דבר ש Bungie עשתה עם Halo". ברגע שתצאו למשימות הללו, תוכלו יכול לחבור לחבורה של שחקנים אחרים. אחת המשימות Bungie תיארה פשיטה על "אזור Cabal" על מאדים, מבצר אדום מאיים מאויש על ידי חייזרים הנקראים קרנפי המלחמה.

destiny009

הצלחה במשימה העניקה לא רק פיסה יקרה של בינה מלאכותית עתיקה כדי לעזור למטרה הנואשת של האנושות, אלא גם שלל נדיר לשחקן. שלל זה מתורגם  לשריון וציוד שמשנה גם את מראה ותכונות הדמות שלו, כמו גם כלי נשק נדירים.

דסטיני hoverbike על מאדים
סוג של כלי תעופה-hover-bike על מאדים.

כוכב המאדים, שרובו אזורים מדבריים המשתרעים על פני שטח גדול,  נמצא תחת הכיבוש של גזע חייזרים בשם Cabal, שמתוארים כיצורים גדולים, דמויי קרנף. גזעים אחרים שבהם ניתקל כוללים יצורים עכבישיים המסתמכים על מכונות כבדות חלודות, רובוטים נוסעים בזמן, וזומבים חלל. באשר ליצורים מגזע Cabal, מומלץ להימנע מקרבות עם היצורים האלה כשאתם לבד או בצוות קטן כי הסיכוי להכניעם קשה.

BungieDestiny
Spider pirates

מאפייני המשחק

שלא כמו בסדרת Halo, המשחק אינו מתמקד בגיבור אחד (מאסטר צ'יף בהיילו), ומאפשר לשחקנים ליצור את הדמות האישית שלהם שתכלול אפשרויות רבות של שדרוגים, יכולות, נשקים וכו'. החברה חשפה 3 קלאסים: The Hunter, The Titan, The Warlock.

classes

שחקנים יוכלו לקנות חלליות שתהיינה מסוגלות לקחת אותם לכוכבי לכת שונים כגון ירח, מאדים, נוגה, שבתאי, ועוד. Bungie מסרה כי הנסיעה בין פלנטות שונות תהיה מהירה.

destiny010

המשחק גם יכלול מערכת מסחר המאפשרת בין היתר, לקנות ספינה ולנסוע לכוכבי לכת אחרים.

Destiny זה משחק רשת חברתי

במובנים מסוימים, Destiny הוא יותר פלטפורמה מאשר משחק. בנוסף ל-Xbox 360 ופלייסטיישן 3, תתאפשר לשחקן  גישה דרך יישומים ניידים ופורטל הקהילה ב Bungie.net. פרטים על איך שירותים אלה מתחברים עם המשחק הם מעורפלים כרגע, כל מה ידוע כרגע הוא ששחקן יכול לקבל הזמנות למשחקים דרך הטלפון הנייד שלו . Bungie להוטים להסביר כי המשחק הוא סוג של חוויה חברתית, ומדגישה כי שירותים אלה מוסיפים תרומה משמעותית יותר למשחק לעומת שירותי משחקים אחרים כמו, Call of Duty Elite , Halo Waypoint.
החברה חשפה חלק מהתכונות העיקריות של המשחק, ובעיקר את מצב ה- Co-op שידרוש חיבור קבוע לאינטרנט כדי לשחק בכל הפלטפורמות, בין אם תבחר לשחק לבד או עם אחרים. ההתמקדות היא באינטראקציה החברתית שממוקדת על אירוע מקרי והזדמנויות. בזמן שתוכלו עדיין להתחבר עם שחקנים מרשימת החברים שלכם, המסע שלכם במשחק דרך האזורים השונים בעולם של Destiny, יפגישו אותכם עם שחקנים זרים.  מצב הקו-אופ יאפשר לכל הפחות 6 שחקנים, מעבר לזה באנג'י לא פירטה.
destiny003
מצב ה co-op או כמו שבאנג'י רוצה להדגיש, 'מצב המשחק השיתופי' הוא חלק עצום במשחק, שנבנה מהיסוד על בסיס משחק חברתי ושיתופי לכל אורך הפיתוח שלו. תהיה גם אפליקציית iOS למשחק שתאפשר לשחקנים להתחבר עם שחקנים אחרים, לראות סטטיסטיקות ומידע (זמין באמצעות Bungie.net גם), ולקבל הודעה כאשר יש משימות חדשות לבצע. כמובן שניתן יהיה לשחק את העלילה הראשית והמובנית של המשחק בקמפיין לשחקן יחיד, אבל, על פי מה שהחברה מתארת, המשחק ידרוש חיבור קבוע גם במצב זה.

זה לא בדיוק MMO, זה הכל סמנטיקה

ב Activision מנסים להתנער מההגדרת המשחק כסוג של MMO ,  ובשלב מסוים במהלך המצגת, הם ביקשו להדגיש כי Destiny הוא לא משחק MMO . למרות זאת, עדיין הכל מצטייר כמו משחק  MMO. אני מאמין שהם מנסים להימנע מהגדרה זו כדי לא ללכוד את עצמם פנימה להשוואות מול WOW, שעשויות להרחיק חלק מהשחקנים. מה שבטוח הוא שאין תכניות לחייב בדמי מנוי חודשיים. לפחות על פי מנכ"ל Activision Publishing אריק הירשברג  כאן. אבל אני לא אתפלא אם יהיו טונות של תוכן להורדה עבור המשחק.
destiny013
לדברי נשיא Bungie הרולד ראיין, החברה בצעה השקעה משמעותית בהקמת מערכת רשת ייחודית, שאפשרה לצוות הפיתוח לייצר את המשחק בקנה מידה גדול שכזה. ולמרות שמדובר במשחק שאפתני וגדול שיצריך שיתוף פעולה בין שחקנים (נשמע כמו PlanetSide 2?), וחיבור קבוע לאינטרנט, Destiny נועד בראש ובראשונה להיות משחק מהנה. ב-Bungie יודעים שיש המון שחקנים שהם עייפים, חסרי סבלנות או זמן שלא רוצים לעבוד קשה, לקרוא, או ללכת לאינטרנט "כדי להבין את הבולשיט שלנו", במילותיו של מייסד ופרויקט הבמאי ג'ייסון ג'ונס. החוויה תהיה פשוטה וישירה ככל האפשר, כיאה לז'אנר משחקי יריות מגוף ראשון. ובמילים אחרות, זה רק נראה הרבה יותר גדול ומורכב מ Halo, אבל תצליחו למצוא הנאה גם במשחק שלנו.

הטכנולוגיה

הפיתוח של Destiny החל בשנת 2009, שנה לפני שהסתיים החוזה של Bungie עם מיקרוסופט. כמו העולם הפתוח של Skyrim, כל יעד במשחק נועד לספר סיפור בכדי לגרום לשחקנים לתור אחר המשימה הבאה. כדי לעשות זאת, Bungie נאלצה להשליך לפח את כל הכלים הקודמים שלה וליצור חדשים. "זה היה מפחיד", הודה ראיין אליס ",השארנו מאחור את הכלים הישנים והנוחים שהכרנו כל כך טוב". כמעט כל היבט בכל הנוגע לטכנולוגיה של המשחק נעשה מאפס.

destiny004

יש מנוע גרפי חדש, כלי עורך עולם חדש שהופך את תהליך העיצוב הרבה יותר מהר ממה שהם יכולים לעשות עם  AI מתקדם, תאורה בזמן אמת, והכי חשוב, מערכת רשת משופרת בהרבה יותר. זה אומר ששחקנים ינועו בצורה חלקה ויצטרפו לשחקנים אחרים באזורי לחימה ציבוריים, עם מערכת matchmaking משופרת, ממשק משתמש נוח והימנעות ממסכי טעינה ארוכים.

לסיכום, אז מה חדש?

יש עדיין הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על Destiny, ולמעשה, רב הנסתר על הגלוי בשלב זה. צלבד השחרור לשתי הקונסולות העיקריות, מה לגבי PC? כמה שחקנים יכולים להיות מקובצים יחד בפעם אחת? מה לגבי המולטיפלייר? מצבי משחק באונליין התחרותי? מה קטע עם הרובוטים האלה שנוסעים בזמן? (אם לא ציינתי אז כן. יש דבר כזה במשחק). למרות כל זאת, זה עדיין מרגיש כמו מוצר של Bungie. זה מרגיש כאילו Bungie לוקחת את כל העבודה הטובה שעשתה לאורך השנים ונעה לכיוון חדש, עם טכנולוגיה חדשה, לקראת משהו הרבה מעבר לסדרת Halo. חברת Bungie נחשבת לאחת החברות המובילות בענף הודות לתרומה הגדולה שלה להיסטוריית המשחקים העשירה שלה, בעיקר עם זיכיון Halo. "עשיתי המון דברים שאפתניים על Halo בכוונה להגיע לאנשים", כך מספר ג'ייסון ג'ונס . "אנחנו, הגבלנו לשני כלי נשק, נתנו להם טעינת בריאות, כפינו שמירות אוטומטיות ושחזור של המשחק, ממש כפירה בז'אנר היריות מגוף ראשון בזמנו … ועכשיו אף אחד לא משחק בז'אנר הזה בדרך שבה  נהגו לשחק אז. היינו חלוצים".

destiny-חשיפהBungie נחשבת לאחת החברות המובילות בענף הודות לתרומה הגדולה שלה להיסטוריית המשחקים העשירה שלה, בעיקר עם זיכיון Halo. "עשיתי המון דברים שאפתניים על Halo בכוונה להגיע לאנשים", כך מספר ג'ייסון ג'ונס . "אנחנו, הגבלנו לשני כלי נשק, נתנו להם טעינת בריאות, כפינו שמירות אוטומטיות ושחזור של המשחק, ממש כפירה בז'אנר היריות מגוף ראשון בזמנו … ועכשיו אף אחד לא משחק בז'אנר הזה בדרך שבה  נהגו לשחק אז. היינו חלוצים". בנוגע להגדרה שלו למשחק Destiny, הוא מכריז כי "מדובר במשחק יריות מגוף ראשון לקונסולה, שיתחבר לכל מי שאוהב את הז'אנר. ומי כבר משחק משחקי יריות עם עכבר ומקלדת?" (יש לו מזל שהוא גר רחוק מכאן!)

השאיפה של באנג'י הוא ליצור את "משחק היריות מגוף ראשון הכי טוב ששיחקתם בחיים", ואם נוסיף לזה גם קצת מלודיה, שעליה אחראי מארטי אודונול שבצוות שלו יושב לא אחר מפול מקרטני, יכול להיות שיש למשחק הזה סיכוי להפוך ללהיט.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EwOUi4JDC4o#!]

חברת Bungie, היא החברה שאחראית על פיתוח סדרת היריות מגוף ראשון, הסופר מצליחה לאקסבוקס, Halo. למעט הכותר האחרון Halo 4 שזכה לביקורות יחסית טובות, והגיע למקום השלישי במצעד המכירות השנתי בארה"ב ולרביעי באנגליה.  הכותר האחרון שפיתחה לסדרה היה Halo: Reach, שחתם למעשה את ההסכם שהיה לה עם מיקרוסופט. כמה חודשים לפני ששוחרר Halo: Reach, בקיץ 2010, החברה הדהימה את תעשיית הגיימינג כשהכריזה על חוזה בן 10 שנים עם חברת המיליארדים, Activision.  ובכך למעשה,  נפתחה לה דלת לפיתוח משחקים למספר פלטפורמות.

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
13 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

רק לי זה נראה כמו גרסה בומבסטית ל- PLANETSIDE 2?

אהבתי אחלה סיקור.
לא ידעתי שהאתר הזה קיים בכלל 🙂

יופי של סקירה שחטיין על ההשקעה!
אז יוצא לפיסי או לא? 🙁

כנאפה כהה, 🙂
החברה לא הגיבה כשנשאלה אם המשחק ישוחרר למחשב. כמו שאני רואה את זה, המשחק ישוחרר לקונסולות בלבד, שם Bangie מצטיינת בכל אספקט. והלוואי ואני טועה