מתגעגעים ל- Dune II? עכשיו בחינם בגרסת דפדפן

20 שנה חלפו מאז חברה קטנה ולא מוכרת בשם Westwood Studios,עם רקע במשחקי הרפתקה, תפקידים ואסטרטגיה בתורות (סדרת Battle Tech: The Crescent Hawk), הצליחה לבסס ז'אנר משחקים חדש: אסטרטגיה בזמן אמת, RTS. עמוסה ברעיונות חדשים בנוגע לדרך שבה אמורים לשחק משחק אסטרטגיה, בצעד שנחשב נועז היא משחררת את המשחק Dune 2 . משחק המבוסס על סדרת ספרי המד"ב של פרנק הרברט, 'חולית'.

Dune 2 היה משחק אסטרטגיה בזמן-אמת, בו 3 צבאות נלחמים על כיבוש האראקיס. חולית, כוכב לכת שמהווה את המקור היחיד ל-Spice, סם טבעי בעל סגולות להארכת תוחלת חיים ומעכב הזדקנות, אך גם משמש כמטבע העיקרי של האימפריה הבין-גלקטית ומאפשר את הדרך היחידה לשיוט ספינות חלל במהירות מעל מהירות האור.
הצבאות במשחק הם: ההארקונן (Harkonnen) אכזריים ביעילותם, האטראידס (Atreides) האצילים, והאורדוס (Ordos) אשפי התככים.

Dune 2 הוא משחק שנחשב עד היום לאחד מאבות משחקי האסטרטגיה בזמן-אמת, הודות למשחקיות, אופן השליטה, מורכבות וחדשנות , ואחראי להנחת היסודות של סדרת המשחקים Command and Conquer (שהמעריצים הכתירו בעבר כ Dune 3), שפותחה גם ע"י Westwood Studios עד שנבלעה לתוך EA ובעצם נסגרה ב- 2003. כמו כן, למשחק היתה השפעה ברורה על משחקים כמו: Starcraft 2, Total War ,Warcraft.
אחת מהתכונות החדשות שהמשחק הציג בזמנו היה השימוש ב..עכבר. השימוש בעכבר שידרג את אופציות המשחק לכדי: בניית בסיסים, יצירת יחידות, עצי טכנולוגיה והתקדמות בהם, איסוף משאבים טקטי, שיטוט במפת העולם אינטראקטיבית ועוד.
את המשחק ליווה פס קול שנחשב לפורץ דרך בזמנו, מאחר והיה אחד המשחקים הראשונים שהשתמש ב-MIDI כדי להעביר פס קול באופן רציף, מולחן ברמה גבוהה.

בשנת 1998 שחררה חברת Westwood גרסה מחודשת לחלונות, וקראה לה Dune 2000.

היום, במלאת עשרים שנה למשחק פורץ הדרך, הוא חוזר לחיים לאחר שיחזור נאמן למקור מגרסת הקוד הפתוח של המשחק (OpenDune) ובאמצעות -HTML 5, כך שתוכלו לשחק בו בדפדפן שלכם בחינם.

אמנם קצת קשה לעקוב אחר חיילי ההארקונן הזעירים ובעידן ה- HD הגרפיקה תיראה קצת מוזר, אבל המשחקיות הטובה עדיין מחזיקה.

אז אם אתם חפצים בפיצוצים מהירים של נוסטלגיה, או בשיעור היסטוריה על אחד מאבות ה- RTS בהפסקת הצהריים שלכם, המשחק כבר ממש כאן.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_8cOsbMceBU]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות