Gears of War: Judgment כל הפרטים כאן


סדרת Gears of War היא סדרת משחקי יריות מגוף שלישי שפותחה ע"י חברת Epic Games.

הכותר הראשון בסדרה הגיח לעולם בשנת 2006 בלעדית לקונסולת האקסבוקס Xbox 360 והפך בין לילה להצלחה מסחררת כשהצליח למכור מעל 3M עותקים תוך 10 שבועות, ובכך הפך למשחק שהכי נמכר במהירות באותה שנה, עוד לפני עידן מכירות המיליארדים של סדרת Call of Duty.
זהו הכותר היחיד שהגיע לבסוף למחשב האישי, ב-2007 ועבר המרה מוצלחת ביותר, אך בגלל שבחברה הגיעו למסקנה שזה פוגע במכירות של קונסולות, (ראו ערך Halo) חדלו מלפתח גרסאות למחשב ה-PC. 
הכותרים הבאים בסדרה Gears of War 2/3 המשיכו את ההצלחה וסיפקו למעריצים את מנת ה"דם" הדרושה.


הכותר הבא בסדרה, מבית מיקרוסופט- Gears of War Judgement מפותח ע"י חברת People Can Fly , (מפתחת משחק המחשב האגדי-Painkiller והחברה שהיתה אחראית על הפורט ל PC ב- 2007) כשעל הגה פיתוח מצב האונליין תהיה חברת Epic Games שפיתחה בין השאר את המשחק Bulletstorm. 

קמפיין העלילה

המשחק יתרחש 15 שנה לפני מאורעות הכותר הראשון ויספק הצצה אל עברם של חלק מהגיבורים שהכרנו. העלילה תתרחש בעיר צבאית בשם Halvo Bay, ותעקוב אחרי יחידת קילו- Kilo Squad, שהתקיימה בשנתיים הראשונות אחרי פלישת גזע החייזרים הקטלני שהשמיד את מרבית האנושות על הכוכב. 

We want Marcus!

ארבעת חברי היחידה הכוללים את דיימון ברד (Baird ) ואוגוסטוס קול (Cole ), המוכרים לנו מהכותרים הקודמים ושני חברי צוות חדשים גארון (Garron)וסופיה (Sofia), עומדים לדין בגין בגידה על שסירבו פקודות ובכך בעצם סיכנו מליוני אנשים עליהם נשבעו להגן כשקיבלו עליהם את התפקיד. 

המשחק גם יכלול הופעת אורח קצרה של אחר מאשר מרקוס פיניקס הצעיר. 

להלן המקצועות והדמויות האנושיות של ארבעת חברי Kilo Squad, היחידה שמככבת בקמפיין המשחק:

  •     Baird – המהנדס
  •     Cole – החייל
  •     Garron – סייר
  •     Sofia – חובשת
חידושים שהחברה מבטיחה להביא בכותר החדש יהיו בדמות שימוש באלגוריתם אקראי כדי לקבוע מול אילו אויבים בדיוק תתמודדו בכל נקודה במשחק. נשמע קצת יומרני ולא קשור למשחק רווי אקשן כמו גירס אבל זה קיים במשחקי פעולה בשילוב תפקידים ויכול לעבוד כאן. קרי, תהיה לנו אולי אפשרות לדעת מראש את מיקום וכמות  האויבים במדויק. לא כל כך ברור אבל יהיה מענין לבדוק את זה.

מפות

שינוי משמעותי נוסף הוא מפות פתוחות יותר . לא עולם פתוח כמו המשחק 3 Far Cry, אבל מפות מספיק גדולות ופתוחות כדי לאפשר לשחקן לבחור ולקבל החלטות בנוגע לאיך הוא הולך לשחק את השלבים.

חלק מהמפות שנחשפו בתמונות, מציגות מפות מוארות, בשונה מהמפות החשוכות שהורגלנו אליהן:

Hotel-Exterior
Hotel-Interior
Overpass
Sandbar

מפלצות

כמיטב המסורת, גם בכותר הבא המפלצות יזכו לשדרוג גרפי אך לא רק.
לכל אחת מהמפלצות מצד ה-Locust תהיינה יכולות מיוחדות כמו: מהירות תנועה, קפיצה גבוהה,
אכילת רימונים (לא ההוא משבעת המינים) , יכולת לנוע מתחת לקרקע ואף יריקת רעל קטלני במיוחד.

נשקים

את רוב הנשקים אנחנו כבר מכירים מהכותרים הקודמים בסדרה. כשהמוכר והפופולרי מכולם הוא רובה ה Mk 2 Lancer בשילוב ה- Chainsaw Bayonet, הלא הוא המסור שנועד להתקפות תגרה (melee)  והפך לידו השלישית של מרקוס פיניקס. זהו הנשק המזוהה ביותר עם הסדרה עוד מראשיתה. 



רובה הסער הקלאסי – The Classic Hammerburst עושה קאמבק ומובטח לכל מי שיבצע הזמנה מוקדמת של המשחק. כך שאם בניתם עליו, ואתם רוצים להנות ממנו מההתחלה, תיאלצו להזמין את המשחק מראש.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9i20caL8sDE]

מצב האונליין

במצבי המולטיפלייר של Judgement, הוכנסו כמה חידושים מרעננים.

ראשית כל, תהיה השפעה של ה-"מקצועות" שתבחרו לשחק. להבדיל ממצבי האונליין בכותרים הקודמים, הפעם תוכלו גם להתמקצע ולכל מקצוע יהיו היתרונות, חסרונות ויכולת התמודדות שונה ומיוחדת.

חידוש נוסף ומפתיע הוא מצב ה- Free for All, שעד כה ניעדר מהמולטיפלייר של הסדרה משום שהחברה טענה שמצב האונליין מבוסס על עבודה קבוצתית ואין מקום לתחרות אישית. אז טענה…

Free for All

בתערוכת קומיקון (ComicCon) מיולי האחרון, זכינו להצצה בעוד מצב אונליין חדש שנקרא- Overrun.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oANLFBZLK8o]

ב-Overrun, צוות אחד (ה-COGS) צריך להגן על גנרטור, בעוד הצוות השני (ה-Locust) צריך להרוס אותו. בסיבוב שני מתחלפים בתפקידים והמנצח במשחק הוא הצוות שהרס את הגנרטור בזמן קצר יותר.



בטקס בחירת משחק השנה VGA 2012 נחשף טריילר חדש של המשחק שהציג קטעי גיימפליי שעדיין לא נראו.


[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ammCeXAkY64]

סביר להניח שמצב הקו-אופ במשחק ישאר אחד המצבים הפופולריים והמהנים ביותר כמו שזכור לכולנו  מהכותרים הקודמים, שהרי אין כמו לשחק את הקמפיין ולפטפט ברקע ביחד עם החברים, במקום עם דמויות מחשב שלפעמים מתנהגות בצורה לא כל-כך ברורה..



שמועה שהסתובבה בשנה שעברה, שסביר להניח שהיא נכונה, דיברה על טרילוגיית Prequel לסדרה,

בפיתוח People Can Fly , וסיכוי יותר מסביר כי הכותר Judgment הוא המשחק הראשון באותה טרילוגיה (טרילוגיה משנית לסדרה כולה), ואת הפרקים הבאים בטרילוגיה נראה בטח בקונסולת הדור הבא של מייקרוסופט Xbox 720.


למרות שמעריצים רבים חוששים שהכותר החדש לא מביא איתו חידושים מספיק מעניינים, מה גם שהדמות המרכזית והאהודה בכותרים הקודמים, מרקוס פיניקס, נושל מהתפקיד הראשי, המשחק עדיין נחשב לאחד המשחקים המצופים לשנה הבאה. (המשחק שנבחר למצופה ביותר ל 2013 הוא GTA 5)

איפה החושך? שואלים המעריצים

זה כנראה הופך לטרנד בסדרות משחקים, בו לוקחים את הכוכב הראשי ומחזירים אותו אחורה בהיסטוריה.
זה הולך לקרות בחודש מרץ 2013 בעוד שני כותרים מצופים: בכותר הבא בסדרת טומב ריידר- Tomb Raider וגם בכותר הבא בסדרת God of War וראינו את זה קורה בעבר בעוד שלל משחקים.
לטעמי, מדובר באזלת יד יצירתית ועצלנות של צוות הכותבים.
(מפיק:"נו, יש לכם סיפור המשך מוצלח ומשכנע?", מנהל צוות הכותבים: "לא, אבל חשבנו לעבור לתכנית B ונמציא סיפור שקרה לפני שהסדרה הזו הפכה לבלגן עלילתי?". מפיק: " טוב, נו. לפחות לא נהיה הראשונים…")
המשחק Gears of War: Judgment ישוחרר לקונסולת האקסבוקס Xbox 360 בלבד ב-19 למרץ 2013.

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x