Call of Duty: Black Ops 2 מכירות של מיליארד דולר ב 15 יום

על פי מידע שאקטיביז'ן מספקת, הכותר החדש בלאק אופס 2 מכר מיליארד דולר תוך 15 יום מההשקה

בכך, המשחק שובר שיא הכנסות והופך למוצר הבידור הנמכר ביותר תוך זמן קצר בכל הזמנים. ההערכות הקודמות של אנליסטים בכירים היו כי המוצר ימכור יפה אך לא כמו הכותר הקודם MW3, אולם מחברת Gamespot נמסר כי ההזמנות המוקדמות כבר שברו שיאים. אקטיביז'ן טוענת שעל פי הנתונים שברשותה ושנתמכים ע"י הערכות המכירות של גוף עצמאי 'Chart Track', המשחק שבר מחדש את השיא וגבר על הכותר הקודם MW3 שמכר מיליארד דולר ב 16 יום. לשם השוואה, לסרט הקולנוע המכניס בכל הזמנים, Avatar , לקח להכניס מיליארד דולר "רק" ב 17 יום.

בובי קוטיק, מנכ"ל אקטיביז'ן בליזארד, בישר בגאווה: "השקת קול אוף דיוטי מהווה אירוע בידור מרכזי כבר שש שנים ברציפות. מאז שהושק המותג, הכנסותיו הכלליות עברו את סכום הכנסות עשרת הסרטים המצליחים ביותר של 2012 עד כה ואת הכנסות של סדרות כמו הארי פוטר ומלחמת הכוכבים, מותגי הקולנוע המצליחים ביותר בכל הזמנים".

בחודש שעבר, הודיעה החברה כי המשחק הכניס ב 24 השעות מההשקה סכום של חצי מיליארד דולר, ובכך שברו בעצם את השיא הקודם של MW3 שמכר רק 400M עותקים. מה שאקטיביז'ן לא סיפרה לנו הוא שנתוני המכירות של MW3 לגבי ה 400M דולר הכנסות כללו רק את צפון אמריקה ואנגליה ולא את שאר העולם. החברה לא סיפקה נתוני מכירות של מספר עותקים כמו שראינו בשנה שעברה. על פי נתוני מספר העותקים שנמכרו בשנה שעברה מהמשחק MW3 מדובר ב 9.3M עותקים. חישוב גס של כמות העותקים כפול מחיר של 60$ מבהיר בפירוש שמדובר בירידה לעומת שנה שעברה. 558M דולר.

בנוסף, מה שתמוה הוא שמדי שנה, החברה נוהגת לפרסם נתוני מכירות של 5 ימים ממועד ההשקה,  אולם באופן מחשיד, החברה לא עשתה זאת השנה.ב- 2011 החברה דיווחה על הכנסות של 775M דולר ב- 5 ימים למשחק MW3,

ב- 2010 דווח על מכירות של 650M דולר מבלאק אופס הראשון ובשנת 2009 החברה דיווחה על מכירות של 550M דולר מהמשחק MW2. עכשיו, בואו נחשבו בהגיון, אם המשחק MW3 מכר תוך 5 ימים בלבד בסכום של 775M דולר, כלומר היו חסרים לו 225M דולר כדי להגיע למיליארד הנכסף, לא הספיקו לו עשרה ימים שלמים להכניס את הסכום הנדרש? 22.5M ליום, 375K עותקים ביום, זה כל מה שהיה צריך MW3 ולדעתי הוא חצה את המיליארד עוד קודם.
העניין לטעמי מאוד פשוט, אצל מנכ"ל כמו בובי קוטיק, יש סיבה לכל דבר. סביר להניח שלא צריך להגזים עם דיווחים, וגם אם הם נכונים, למה לשים רגל או לאיים מראש על הכותר שיבוא בעוד שנה?  

מעניין אם הכותר הבא בסדרה MW4 שכבר דלף יצליח למכור במיליארד דולר תוך 14 יום. אני בספק.

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות