מה חדש ב-Call Of Duty: Black Ops 4?

בלאק אופס 4 מתיימר להיות הדבר הבא בסדרה ומביא איתו שינויים עצומים. האם זה מה שיחזיר את הקהילה?

מיד אחרי החשיפה הרשמית של Call Of Duty: Black Ops 4, קיבלנו שלל סרטוני גיימפליי מהיוטיוברים הפופולארים שמלווים את הסדרה בשנים האחרונות. מעבר לעובדה שהשנה המשחק לא יכיל קמפיין לשחקן יחיד, השינוי הגדול הראשון שכבר נחשפנו אליו לפני יומיים הוא כמובן המוד החדש Battle Royale (כדוגמת משחקים כמו PUBG ו-Fortnite) שיקרא במשחק "בלאקאאוט". מפה אחת ענקית שגודלה פי 1500 מהמפה ניוקטאון (Nuketown). השמועות כרגע מדברות על עד 140 שחקנים במוד וכל שחקן יכול להיכנס לנעליה של אחת הדמויות מכל ההיסטוריה של בלאק אופס, באוויר, בים וביבשה.

חוזרים לקרקע עם "מומחים"

עוד לפני החשיפה הרשמית, ידענו כי BO4 יחזיר אותנו ללוחמה קרקעית (boots on the ground) בשונה מבלאק אופס 3, שאיפשר לנו לרוץ על קירות ובדומה יותר לבלאק אופס 2, והם אכן משלבים כמה דקויות דומות: מכניקת התנועה של השחקן ומהירות המשחק.

בלאק אופס 4 מחזיר את ה"מומחים" (Specialist) עם יכולות, ובכל תחילת סיבוב תוכלו לבחור מומחיות שאף אחד אחר לא בחר, בדומה ל-OverWatch. כלומר, לא ייתכן מצב שחצי קבוצה בחרה את אותו "מומחה". כרגע ידוע לנו על 8 כאלה:

  • Battery
  • Crash
  • Ajax
  • Recon
  • Torque
  • Ruin
  • Firebreak
  • Seraph

speclist

שחקנים וותיקים ישמחו לגלות שהמשחק מחזיר גם את הפרקים (PERKS) הקלאסיים שנשכחו מעט בכותרים האחרונים, או שהפכו פשוט למסורבלים ולא ברורים, הפעם זה חוזר בפשטות כמו פעם עם טוויסט קל של קלפים:

BLACK OPS 4 PERKS

מד החיים ורתע נשקים

שינוי גדול לשחקנים ותיקים הוא מד החיים שמצריך מעתה הזרקה לאחר פציעה, כלומר החיים לא חוזרים במלואם לאחר עימות עם אויבים, זה משהו שנצטרך להתרגל אליו. אפשר לא לבחור ב-pack שמאפשר להזריק חיים (150 להבדיל מ-100 שהכרנו), אבל זה בא על חשבון רימון טקטי. משמע, אם תחליטו שרימון הלם עדיף לכם על האפשרות של חידוש מד החיים, תוכלו לעשות זאת.

מערכת הריקול (רתע-recoil) לנשקים זוכה לשינוי, אחרי שבכותר הנוכחי (COD: WW2) היא סבלה מכמה בעיות ובראשן הקיק הרנדולמי, מה שגרם לתחושה שהנשק בורח למקומות אחרים בעת הירי והקושי לבצע הדשוט. כעת מכניקת הירי תהיה יציבה יותר ואף מדוייקת ולריקול יהיה קיק ידוע מראש לכל נשק כך שתוכלו להתמקצע על כל נשק ונשק. מה שבטוח זה שכרגע, על פי הסרטונים ששוחררו לרשת, השוטגנים חלשים מאוד להבדיל מהכותר הנוכחי (OP). גם המיני-מאפ (mini map) זוכה לעדכון והוא יהפוך לדינמי יותר החל מהמשחק הבא.

Call of Duty Black Ops 4 multiplayer

רוב הדיעות בנוגע למספר השחקנים בסיבוב (5V5) אינן חלוקות, ורובם אפילו לא הרגישו בשינוי לרעה (6V6 עד היום), כנראה בגלל מבנה המפות וגודלן. מספר שחקנים זה זהה למשחק Rainbow Six Siege הנרטיבי ולמרות שאין הרבה קשר בין השניים, התלות בקבוצה שלכם בבלאק אופס 4 היא גבוהה להבדיל ממשחקים קודמים.

באטל.נט

שחקני ה-PC של קול אוף דיוטי בטח לא אוהבים את השינוי הדרמטי הזה, בלאק אופס 4 ייעדר משירות סטים ויושק בלעדית בבאטל.נט של בליזארד. זה אמנם שינוי גדול אבל, לטעמי הוא מבורך. למה? ובכן, מי שזכה לשחק בשני הכותרים האחרונים בסדרה ובמיוחד האחרון שבהם, בטח נתקל מדי יום ביומו בחיבור לקוי למשחק. הסיבה לכך נעוצה בעובדה ששחקני COD ישראלים בסטים מוגדרים באיזור "המזרח התיכון" מה שמאגד שחקנים ממדינות כמו ערב הסעודית, כוויית ועוד מדינות ערב שהחיבור שלנו אליהם הוא איום ונורא. אולי במשחקים כמו SC:GO זה לא מהווה בעיה כי יש עשרות אלפי שחקנים רק מישראל, אבל במשחק כמו COD כמות הישראלים שם לא מזהירה בפלטפורמת ה-PC.

בבאטל.נט יש חלוקה גסה וברורה ל-3 איזורים: אמריקה, אירופה ואסיה. ישראל במקרה הזה משוייכת לאירופה (האיחוד האירופאי, מזרח אירופה, רוסיה, אפריקה והמזרח התיכון), מה שיחזיר אלינו מאות אלפי שחקנים מאירופה שלא היה לנו סיכוי לשחק איתם/מולם בכותרים האחרונים. זה גם אומר שאנו כישראלים נוכל למצוא את המשחק בגרסתו האירופאית במחירים אטרקטיבים.

 

BLACK OPS 4 BATTLE NET
אלטרנטיבה ראויה לסטים?

הבחירה הטבעית של שחקנים בבאטל.נט תהיה אירופה, מה שיפתח לכל שחקני המחשב את האופציה לשחק (שוב) בדומה למשחקי באטלפילד, מול שחקנים באירופה עם פינג נמוך משמעותית מהפינג שאנו מקבלים היום.

אם המולטי פחות מדבר אליכם, מצב הזומבים הפעם נראה מבטיח מתמיד ועשוי לספק לכם עשרות אם לא מאות שעות של הנאה. בכל זאת, טרייארק היא המפתחת הראשונה שהכניסה לסדרה את מצב הזומבים:

Call Of Duty: Black Ops 4 ישוחרר ב-12 באוקטובר ל-PS4/XBOX ONE ולמחשב האישי. 

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

תודה רבה על כל המידע
הולך להיות משחק אש