ביקורת – הפרק השני של Before The Storm הוא כולו סערה

בתחילת החודש, פרסמו כאן את הביקורת לפרק הראשון במיני סדרה מקדימה ל-Life is Strange המשחק כובש הלבבות של – Dontnod מבית Square Enix. ב-19.10 שוחרר הפרק השני בסדרת Life is Strange: Before The Storm והוא ממשיך את ההתחלה המעניינת של הפרק הראשון בצורה לא רעה בכלל. שימו לב, בפרק הראשון עסקתי במכניקות של המשחק ובפרטים הטכניים, מה שלא יקרה כאן מכיוון שמן הסתם, המשחק הוא אותו המשחק מבחינה טכנית.
מה שכן נדבר עליו זה הסיפור, לכן, הביקורת כוללת ספויילרים עזים לפרק הראשון והשני! אם אתם כבר שיחקתם בפרק הראשון, מומלץ שתשחקו לפני קריאת הביקורת בפרק השני. אם עוד לא שיחקתם בפרק הראשון, מומלץ קודם שתקראו את הביקורת לפרק הראשון. שנתחיל?

התמונה של ‏‎Sapir Avrahami‎‏.

קצת על הפרק הראשון לפני שנצלול עמוק למעמקי הפרק השני. בפרק הראשון אנחנו נכנסים לנעליה של קלואי פרייס, ובעצם חווים את הפגישה המעמיקה הראשונה של קלואי עם רייצ’ל אמבר ובעצם הירקמות הקשר בין השתיים.  מהר מאוד הקשר נסחף והצמד מבריז ביחד מבית הספר כדי להשתחרר מכל המתחים, בדרך הצמד מתחבר ומתקרב למה שמגיע בסופו של דבר לסוף מאוד אמוציונלי ומפוצץ בו רייצ’ל מגלה שאביה בוגד באימה. היא מאבדת את זה כאשר תמונת המשפחתיות מתנפצת מול עיניה והשיא מגיע כשהיא שורפת תמונה משפחתית וזורקת אותה לפח בפארק ציבורי. מה שמוביל בסופו של דבר לשריפה ענקית של כל היער שסמוך ל-Arcadia Bay.

השריפה היא לא רק איום גדול על העיירה הקטנה (והדי שוממת), אלא מסמלת את הפרק השני בסימן אש וכאוס גדול. כאשר לאט לאט לתוך הסיפור אנחנו רק מגלים כמה החיים של כל דמות במשחק מלאים באש, כאוס וחוסר שלווה. הפרק השני מתחיל במשרד המנהל של – Blackwell Academy (או Blackhell Academy כמו שקלואי נוהגת לקרוא לזה), למשרד זומנו קלואי ורייצ’ל ביחד עם ההורים עקב אירועי הפרק הקודם בהם כאמור הבריזו במהלך יום הלימודים. בסופו של דבר, קלואי נזרקת מהתיכון, בנסיון להציל את המוניטין של רייצ’ל, וכאן בעצם הפרק מתחיל. קלואי נכנסת לוויכוח חריף עם אימה ודיוויד – אביה החורג לאחר שאביה הביולוגי נהרג בתאונת דרכים (כידוע לכל מי ששיחק במשהו שקשור ל-Life Is Strange). קלואי לא מוכנה לקבל את סמכותו וחוקיו המוגזמים של דיוויד (יוצא הצבא והשוטר הקשוח), ולא מסוגלת לקבל את העובדה שאימה ממשיכה לאחר מות אביה הביולוגי האהוב, במיוחד לא עם “DoucheDad” כמו דיוויד. מה שמוביל לכך שקלואי בורחת מהבית למגרש הגרוטאות האהוב עליה בשולי העיר. ושם פוגשת במכונית שמלווה אותה במשחק הראשון.

התמונה של ‏‎Sapir Avrahami‎‏.

ברגע המפגש עם המכונית נשלחתי לאסוף ממגרש הגרוטאות רשימת קניות של אביזרים לשפצור פנים הרכב, ולמען האמת זו הנקודה החלשה בפרק (שמזל שלא המשיכה יותר מדיי). לאחר רשימת המטלות הסיפור ממשיך ומערכת היחסים בין רייצ’ל לקלואי המשיכה לגדול כשרייצ’ל הגיעה למגרש הגרוטאות גם כן. אני לא רוצה לדבר יותר מדיי על השיחות האלו שמעבירות את רוב הפרק השני, אך אני רק אגיד שבניית מערכת היחסים הזאת היא יוצאת מן הכלל, הכל מרגש ומעניין, ותמיד ישנה הציפייה לראות לאן הדברים ממשיכים. ה-“משימה” השנייה בפרק הרבה יותר מעניינת מהראשונה, והיא כוללת עזרה קטנה לפרנק – סוחר הסמים הנודע לשמצה. במהלכה של אותה המשימה אנחנו מגלים על עוד השתבשות אירועים של דמות נוספת בעולם וניצבים בפני שתי החלטות קשות מאוד, החלטות שלימדו אותי קצת על עצמי (וקצת על האחרים במסך ההשוואה המסורתי בסוף כל פרק).

התמונה של ‏‎Sapir Avrahami‎‏.

נקודת השיא בפרק מגיעה בזמן המחזה שמדובר עליו רבות עוד מהפרק הראשון בו רייצ’ל מככבת. נערי התיכון מעלים את המחזה הנודע של שייקספיר “הסערה” (The Tempest), ואיכשהו קלואי מוצאת את עצמה בעין הסערה ובמרכז הבמה לפחות לחלק הראשון. בתוך מסכה של תחפושות מצועצעות ואנגלית ספרותית גבוהה, מתחבאת לה נקודת מפנה נוספת במערכת היחסים המעולה של קלואי ורייצ’ל, וזה היה רגע חזק מאוד בפרק ומהחזקים בסדרה. התקווה הנאיבית והילדותית של בנות העשרה המרדניות מוצגת בראווה בדקות המשחק האלו שמציגות את שבירת הסערה שמתחוללת במשחק בכלל ובליבן בפרט, ואת הרצון העז לבריחה ושינוי. קטע חזק מאוד שמסמל את ההתקדמות המשמעותית והמפוצצת שעתידה להגיע במהלך הפרק.

היופי האמיתי בפרק מתפרץ בסצנות הסיום, כאשר קלואי ורייצ’ל הולכות ברחוב לאחר המחזה המוצלח ומדברות על העתיד שלהן, ועל הבריחה שלהן מהעיר והמוסכמות. בפרק הזה לראשונה אנחנו חוזים לראשונה באופן שאין לערער עליו בזהותה המינית של קלואי ובאופי מערכת היחסים של קלואי ורייצ’ל (עליה מדובר רבות במשחק הראשי). ובעצם קלואי מצטרפת באופן רשמי לחבורת הפרוטגוניסטים הלה”טבים בעולם הגיימינג. במידה והשחקן בוחר בדרך הזו, הוא נחשף לסצינה שלא משאירה שאלות ולמען האמת, אחת מהסצנות הטובות ביותר של כל מערכת יחסים בגיימינג אי פעם לטעמי. הצגת זוגות חד מיניים זה טרם דבר שבשגרה בגיימינג, ו-Deck Nine בכלל לא מפחדת להציג אחת שלמה ואוהבת ב-Before The Storm, שמגדירה בצורה מדהימה וכנה מערכת יחסים אמיתית צעירה ושוברת גבולות ומסוכמות. (שוברת מוסכמות כמו זוג חד מיני בגיימינג, יש שיגידו) הדמות הקשוחה של קלואי נמסה בצורה מושלמת בסצנה קצרה אך כזאת שעושה דמות לגמרי, וזו החלטה מעולה בכיוון הסיפור של Deck Nine.

התמונה של ‏‎Sapir Avrahami‎‏.

הפרק נגמר בכאוס מוחלט, בדיוק כמו שנגמר קודמו, ועם כל-כך הרבה שאלות פתוחות, הפרק השלישי עתיד להיות סערת רגשות אחת גדולה. אני אישית, לא יכול לחכות.

(הביקורת נכתבה על בסיס גרסת המשחק ב-PS4 Pro).

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

ציון

ציון - 8

8

מעולה.

פרק אמצע עונה סוחף ומסעיר לקראת פרק סיום שצריך להיות גדול.

User Rating: Be the first one !
מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות