דעה: למה נינטנדו הולכת להפתיע בגדול ב-E3 השנה

 

הביתן של נינטנדו בתערוכה בשנה שעברה, רק זלדה.

נינטנדו, פעם אחת החברות המצליחות והשולטות בתחום הגיימינג (וגם הסיבה שהענף עומד על כנו עד היום), הפכו בשנים האחרונות לשק החבטות של תעשיית המשחקים. כשלון ה-Wii U עדיין מהדהד בבכירים החברה ובמעריצים ועד לפני מרץ כולם פקפקו בנכונות של נינטנדו לעלות חזרה על הסוס. אבל ה-Switch שהוכרזה לפני כיותר מחצי שנה ויצאה במרץ השנה זכתה לביקורות נלהבות ומכירות של יותר מ-3 מליון יחידות בחודש הראשון על אף המבחר המשחקים המצומצם. ההצלחה הקפיצה את המנייה של נינטנדו למחיר החזק ביותר שלה מזה 7 שנים, וסימנה תחילתו של עידן חדש בחברה.

הסיבות הללו הן מה ששמות את נינטנדו בעמדה טובה לקראת E3, יש להם ליינאפ שכולל את המשחקים שכולנו מכירים ואוהבים כמו Mario ו-Splatoon ועוד כמה הפתעות דרך בצורת פוקימון ומטרויד.

בשנה האחרונה כולם מדברים למי יש יותר גדול: לפלייסטיישן או מיקרוסופט, בויכוחים האלו מילים כמו טרה-פלופים עם מספר כלשהו ו"4K אמיתי" נזרקים לאוויר, אין ספק שמדובר בדיונים מרתקים, לנינטנדו אין את כל הרעש צילצולים שיש למתחרים שלה, לא ברור אם אפשר להגדיר אותם כמתחרים גם. כי המטרה של נינטנדו היא לא להתחרות, היא להציע לכם חוויה שלא תהיה לכם במקום אחר.

ה-Switch, הבית החדש של מעריצי נינטנדו.

במרץ The Legend Of Zelda: Breath of the Wild יצא וקיבל תשבחות מקיר לקיר, מהר מאוד הוא הוגדר כאחד המשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים, אין ספק שפיסת האומנות שנינטנדו הוציאה היא זו שעזרה להם למכור כ3 מליון יחידות סוויץ' בחודש הראשון להשקה.

אבל שחקני ה-Switch לא יכולים לשחק בזלדה כל היום, נכון, מדובר במשחק שיש בו המון מה לעשות והעולם הפתוח שלו הוא חסר תקדים בהשוואה למשחקים אחרים בז'אנר. אבל מתישהו גם הוא נמאס. אז מה נינטנדו יכולים לעשות כדי להמשיך על גל ההצלחה שהם עלו עליו?

במילה אחת: משחקים

כל מה שנינטנדו צריכה לעשות כדי לנצח ב-E3 השנה היא להיות עצמה: להכריז על משחקים טובים ולפנות ללב של הקהל. אנחנו יודעים על מספר בלעדיים שכבר יהיו ב-E3 ששייכים לה, אחד הגדולים שלה הוא Super Mario Odyssey, משחק שחוזר לשורשי החקירה והשלבים הפתוחים שהיו ב-Super Mario Sunshine ו-Super Mario 64.

לנינטנדו יש עוד הרבה משחקים להציע כמו Splatoon 2 ו-Arms שכבר יצא בשבוע הבא מיד אחרי E3. אבל אולי אחד הדברים שנינטנדו באמת צרכים אלו משחקי צד שלישי. אחד הכישלונות הצורמים של ה-Wii U הוא המחסור במשחקים שהם לא של נינטנדו, בצד הזה נינטנדו חייבת חיזוק מחברות צד שלישי כמו EA שכבר הכריזה על גרסה ייעודית ל-FIFA שתרוץ על ה-Switch (בשל החומרה הגרפית של ה-Switch זו כמובן לא תהיה גרסה זהה לזו של הפלייסטיישן או האקסבוקס) ואחד הסודות שאף אחד לא יודע לשמור הוא משחק קרוסאובר בין Mario והארנבים המטורפים של יוביסופט שצפוי לככב גם במסיבת העיתונאים של יוביסופט וגם במצגת של נינטנדו.

מריו והארנבים, כנראה משחק הצד שלישי הכי חשוב של נינטנדו ב-E3 השנה.

אני בטוח שלנינטנדו יש גם עוד הפתעות בשרוול: משחק מטרויד חדש שהוא לא הזוועה בשם Federation Force עשוי לבצר את מעמדה של נינטנדו בE3 הקרוב ולסייע לה לקחת את כל הקופה.

לא צריך הכרזות בומבסטיות

מהניסיון שלי בשנים האחרונות אנשים מצפים לדברים הבלתי אפשריים שיקרו ב-E3 ולא תמיד זה קורה. (הרימייק של פיינל פנטסי 7 ושנמיו 3 הוא משהו חד פעמי). אבל נינטנדו לא צריכה כותרות מפוצצות. היא צריכה להמשיך להרביץ במסורת הארוכה של המשחקים על רמה, בלעדיים שלא ניתן למצוא בפלטפורמות אחרות.

סוני ומיקרוסופט אמורים להציג את המשחקים הגדולים שלהן השנה וכך גם נינטנדו, ההבדל הוא שסוני ומיקרוסופט הולכות לחפור לכם במשך שעתיים למה 6 טרה-פלופס זה משהו שכדאי שיהיה לכם או למה הפלייסטיישן 4 פרו הוא הפלטרפורמה הטובה ביותר לשחק עליה משחקים שגם יש לאקסבוקס. נינטנדו לא תחפור לכם, היא תראה לכם מה שיש לה בכל האמצעים העומדים לרשותה ותיתן לכם להחליט אם בעונת החגים הקרובה אתם תקנו PS4 Pro, Xbox Scropio או אולי Switch. אבל נינטנדו לא ינסו לשכנע אתכם ששלהם יותר טוב, היא פשוט תראה את הסחורה הטובה ביותר שלה, כל מה שנותר לכם לעשות זה להחליט אם אתם מתחברים לחוויות שנינטנדו מוכרים.

ה-3DS, עדיין בועטת.

בסופו של יום, לא משנה כמה טרה-פלופים כל צד מחזיק, אנחנו נזכור מי הציג יותר משחקים טובים, והעובדה שנינטנדו נחושה מתמיד לשכוח את כשלון ה-Wii U המהדהד ולהתחיל עידן חדש בעצם מוכיחה כמה לנינטנדו יש כוח להפתיע ב-E3 השנה, למרות הסטטוס של האנדרדוג.

וזה מה שאני חושב על מי שתיקח את E3 השנה, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבות של רועי סעודי על מיקרוסופט או של ספיר אברהמי על סוני, כמו תמיד אנחנו כאן בגיימפרו נשארים ערים בלילה לאלו שלא יכולים כדי לדווח לכם על כל התערוכה בזמן אמת. הכיף מתחיל היום ב-10 בלילה וימשך כל השבוע עד יום חמישי. שתהיה לנו E3 מהנה

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

חייב לומר שבא לי על סוויץ'.