סיכום אירוע Game In Pro 2017

בסוף השבוע האחרון ביקרנו בכנס Gamein Pro 2017, גרסה קטנה יותר וממוקדת בגיימינג תחרותי של כנס Game In בסוכות אשתקד, מה היה לנו לעשות שם? לצערנו לא הרבה: התחרויות לא היו מלהיבות, הדוכנים הכילו מעט דברים מעניינים והעיקר היה לבהות במוצרים שרובנו לא נוכל לקנות. סיכום של כנס "הגיימינג המקצועי" הלא מקצועי.

הכנס נערך בהיכל שלמה, לא רחוק מגני התערוכה, הוא כלל מספר דוכנים מכל מני ספונסרים בניהם לנובו, HP, MSI וכמובן היזמית, מיקרוסופט ישראל, תחת המותג אקסבוקס. טרה ועלית גם היו שם, חילקו לבאים ושבים יוגורטים ודוריטוס בחינם (רק חסר לנו ה-Mountin Dew וכבר היינו באמריקה). הייתה זו תצוגה מרשימה אך היכל שלמה הוא לא מקום אידיאלי להקים כנס שכזה: הדוכנים היו צמודים אחד לשני והצפיפות לדעתי הקשתה על מרבית המבקרים בכנס, התורים הגדולים ל"זירות" של Xbox ולנובו היו ארוכים ולרוב הפריעו למעבר נוח בין הדוכנים ואף לכניסה של ההיכל עצמו. מארגני הכנס יוכלו לפחות להתחשב בימים החמים שהיו שבוע שעבר ולהקים דוכן מים מינרלים למבקרים, לדעתי עדיף מיוגורטים וחטיפים….

כמובן מאחר וההתמקדות הוא בגיימינג תחרותי לא היו המון עמדות למשחק חופשי, ניתן היה להרשם בזירה של לנובו או Xbox ולשחק Rocket League או FIFA 17 עם אדם נוסף ולזכות בשלל פרסים, מה שיותר הציק לי אלו עמדות המשחק החופשי בתוך ההיכל, שהושארו ללא השגחה וכל אחד יכל לשחק ללא הגבלת זמן, לדעתי מדובר בחוסר אחראיות מאחר ויש עוד המון אנשים שגם היו שמחים לקצת זמן משחק עם מעט העמדות החופשיות שעמדו לרשות המבקרים. הדוכן של MSI (שאני חייב לציין לטובה בזכות הארגון וההסברה שלו) הכיל עמדת Vive שהייתה מאוד פופולארית וכללה כל מני מחשבים ניידים ונייחים נחמדים.

הפן התחרותי של הכנס היה קצת בינוני. הבמה המרכזית שהוקמה על הפרקט בתוך ההיכל בסך הכל הייתה מרשימה, ההפקה הייתה מקצועית עם צלמים על הבמה ומנוף שצילם את כולה בעת הצורך והעברת כל התחרויות בשידור חי באינטרנט. יחד עם זאת היה קשה להתגבר על הקריינות המשעממת והעובדה שבקושי ניתן היה לשמוע אותה לא עזרה.

לרגע זה הרגיש כמעט כמו ה-Dota 2 International, עד שבעצם נזכרנו שאנחנו בישראל ובעצם כל אחד יכל להירשם לתחרויות ולהתחרות על פרס של כ-1000 שקל לשחקן, משהו שהרגיש קצת הרבה יותר חובבני מאשר "מקצועי", הסיבה שהאירועים אמורים להלהיב זה כי יש לנו ידע מוקדם על השחקנים, מאיפה הם הגיעו, למה הם כל כך טובים וכו'. קשה להנות מגיימינג תחרותי אם אתה לא מתחבר לתחרות, זה כמו להביא חבר שלא מבין בכדורגל לסופר קלאסיקו ולצפות ממנו שהוא יהיה נלהב כמעט כמוך, שזה בערך מה שמארגני הכנס רצו שאני ארגיש.

אז Gamein Pro 2017 לא עושה הרבה לתרבות ה-Esports בארץ, מה שהוא כן עושה טוב זה לחזק את תרבות הגיימינג הכללית בארץ, אם כי לא ברמות של Gamein. יש לנו מעט כנסים, אם בכלל, על משחקי מחשב בארץ, קשה מאוד לראות את העסק הזה בארץ כמעבר לצעצוע ילדים, אני לא ציפיתי להגיע לתל אביב ולראות אנשים לבושים כמו קומנדר שפרד ממאס אפקט, ניית'ן דרייק מאנצ'רטד או מאסטר צ'יף מהיילו, אנחנו קצת רחוקים שנות אור מזה. (התחפושת הכי שיקית שראיתי דווקא הייתה של דדפול.) ומה שמיקרוסופט עושים הוא די מבורך גם אם זה קצת מרגיש כמו פרסומת מוגזמת מדי לקונסולה של מיקרוסופט בארץ.

למה אני אומר את זה? כי גם הפעם לא ראיתי את המילה Playstation בשום מקום, וזה קצת מקשה "לעלות את הרף של תרבות הגיימינג בארץ" כשאתה מתעלם לחלוטין מחלק מאוד חשוב מתרבות הגיימינג בעולם. (בכל זאת, סוני הגיעו ראשונים.) אני לא רואה בעיה בנסיון של מיקרוסופט ישראל ליצור קשר עם ישפאר על מנת לארגן ביתן קטן לסוני שיאפשר גם להראות את הצד הזה. אם זה לא אפשרי אז כנראה מיקרוסופט ישראל הם לא הארגון הנכון להוביל את תרבות הגיימינג בארץ, לפחות לא לבד. שורה תחתונה, עדיף שזה יהיה ארגון ניטרלי עם פחות אינטרס כלפי המוצר שלו ויותר אינטרס לקדם את הגיימינג בארץ.

סך הכל מדובר בעוד צעד להפוך את גיימינג לשיחת היום במדינתינו הקטנה, והי, אם כבר מיקרוסופט ישראל, לא יזיק שתביאו איזה משהו קטן שלא יצא עדיין לשוק בסוכות הקרוב, אולי איזה Xbox One עם חומרה משודרגת? לא? טוב.

לסיכום Gamein Pro מרגיש כמו אירוע שתוכנן בפזיזות כשהמטרה העיקרית שלו הוא להרוויח קצת על חול המועד, אבל הוא כן הזכיר לציבור שיש מדיום בולט מאוד שלא כדאי להתעלם ממנו כי בעתיד הוא עוד יביא גם הכנסה נוספת למדינה, סך הכל מדובר באירוע נחמד שלא היה בו מה לעשות מעבר לשעה וחצי, גג שעתיים. האירועים של הגיימינג התחרותי הם משהו שכדאי להשים קצת בצד לפחות עד שביססנו תרבות גיימינג יותר מפותחת. עד אז, אני מאחל למיקרוסופט ישראל הצלחה ושאפו ענק למנהל אקסבוקס בישראל רון קלדס על תרומתו לתהליך. Gamein 2017 יחזור בחול המועד סוכות הקרוב.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

טוב אבל סוף סוף תערוכת גיימינג בישראל