ביקורת משחק: Sniper Elite 4

Sniper Elite 4 REVIEW

מאז ומתמיד, או יותר נכון מאז שהסדרה הזו החלה, סנייפר עלית סבלה מתדמית נחותה בעיניי המבקרים, תדמית שהקשתה על מפתחי הסדרה ויוצריה, להפוך אותה לסדרת AAA. הכותר החדש מנסה ואף מצליח להוכיח לכולם שמדובר בסדרה איכותית עם עלילה סוחפת והרפתקאות רבות. זה הזמן לתת לסדרה הזאת את הכבוד הראוי ו SE4 עושה את זה נכון.

"צלף עלית 4" או "Sniper Elite 4" או אולי בעצם שילוב של עברית ולועזית כמו "סנייפר עלית 4", יהיה הרבה יותר נוח לשימוש, הוא משחק פשוט מהנה. מלווה אותו הרפתקה די מרגשת המתקיימת ברחבי איטליה של מלחמת העולם ה-2. אתם חוצים הרים מושלגים וגבעות צחיחות כדי לעזור למתנגדים ולהילחם נגד השלטון הנאצי. הכותר החדש הוא קפיצה ברורה ועליית מדרגה לעומת "Sniper Elite 3". ההשוואה המתבקשת היא חלק הארי בביקורת והיא קשורה בעיקר לביצועים החזותיים, הסיפור והמשחקיות. סנייפר עלית 4 מצטיין בכל החזיתות.

סנייפר עלית 4 ביקורת

מערכת דירוג קצינים

כנראה שהיתה סיבה מספיק טובה למפתחי המשחק לדחות אותו בכמעט שנה. בדומה לקודמיו, גם המשחק החדש הוא משחק יריות טקטי מגוף שלישי, עם אלמנטים של התגנבות. גם כאן מערכת הקיל קאם X-Ray עובדת נהדר וזה תמיד כיף לצפות בסלאומושיין מלווה באפקט, הדשוט בהריגת נאצים. המערכת שודרגה מעט וכעת התווספה למערכת הריגה בסכין והריגות חשאיות, התגנבותיות. האינטליגנציה המלאכותית (AI) של המשחק עדיין לא מושלמת אבל יש שיפור, למשל, כאשר אויב נהרג, אויבים אחרים יתחילו לחשוד ולהתחיל לחפש אותו.

סנייפר עלית 2017

עוד אחד מהאלמנטים הזהים לכותרים הקודמים הוא כמובן המשקפת, אשר חושפת את האויבים ואילו נשקים הם נושאים. המשחק החדש הוסיף אלמנט דירוג חדש שמיועד ל"קצינים". הריגת קצין מוקדם ככל האפשר תוביל לנסיגה מוקדמת של המחלקה/צבא שלו, משמע, הריגתו לקראת סוף המשימה, תגדיל באופן משמעותי את הקושי של הרמה. בנוסף, שחקנים יכולים למקם מלכודות ולהשתמש בגופות של אויבים כמו מלכודות. מערכת התנועה החדשה של המשחק גם מאפשרת לראשונה לגיבורנו קארל לטפס. כמו כן, מערכת שדרוג הנשקים השתדרגה ומכילה אלמנטי שדרוג של קצב פעימת הלב של קארל, נחמד.

מה הסיפור של סנייפר עלית 4?

בעוד שהעלילה יכולה היתה להיות קצת יותר מפותלת, המשחק וההנאה שמפיקים ממנו הוא תענוג אחד גדול שברוב המקרים מצליח לטשטש את הסיפור הסטנדרטי שלו. הקמפיין מתרחש ב-8 שטחים נרחבים אשר דורשים ממך להשלים משימות שונות. העלילה מתחילה מיד אחרי האירועים של הכותר הקודם בסדרה והיא מתרחשת בשנת 1943 וסובבת סביב אותו גיבור, קרל פיירבורן (Karl Fairburne). אתם נכנסים לנעליו של קרל סוכן השירותים האסטרטגיים, ומסים לסייע באמצעותו לכוח ההתנגדות האיטלקית להילחם נגד הפשיסטים במלחמת העולם השנייה.

סנייפר עלית4

לא בטוח שמדובר בספוילר כזה חמור, אבל אזהרה קלה בכל זאת: על קארל, כלומר עליכם, למנוע מהנאצים שימוש במערכת טילים מתקדמת שנועדה להרוס אינטרסים צבאיים אמריקאים. המשחק מתרחש בעלילה מקבילה ובשולי המאבק העיקרי נגד אדולף היטלר אבל במקום שתתרחש בגרמניה, היא מתרחשת כנכתב למעלה, באיטליה. על קארל להוציא מקציניו הבכירים של היטלר ואיכשהו לחשוף סודות הנוגעים להתקפה הקרובה. מה שאתם צריכים לעשות במשחק זה לנסות להבין את הרמזים ברחבי האזור, ולמצוא את הקשר שיקדם אתכם בעלילה.

Sniper Elite 5

לא חקרתי לעומק עד כמה מדויק ונאמן המשחק למאורעות ההיסטוריים שקרו באמת, אבל לא מדובר כאן בשיעור היסטוריה וגם אם הקשרים רופפים למה שקרה במציאות, זה עדיין מרגיש מספיק אמיתי ואמין.

לשחק עם חברים

ישנן לא מעט דרכים כדי לחוות את סנייפר עלית 4 עם החברים שלכם. תוכל להזמין מישהו לקמפיין באמצעות מצב Co-op או אתגרים נוספים. מצב ההישרדות למשל הוא אינטנסיבי במיוחד ועליכם להילחם אל מול גלים של אויבים במהלך של 12 סיבובים. זה כיף ואף פעם לא נמאס. בנוסף, תוכלו לשחק ביחד את העלילה, מה שיהפוך את המשחק ואת החוויה להרבה יותר טקטית במיוחד אם שניכם עם מיקרופונים ותופסים עמדות שונות משני צדי המתרס של מאחזי האויבים.

צלף עלית 4 ביקורת

אם אתם חובבי משחקי יריות כדוגמת "קול אוף דיוטי" ודומיו, מצב מרובה המשתתפים הוא לא בשבילכם. בניגוד לכותרי היריות הפופולארים, יש כאן דגש מובהק על התגנבות בהתחשב בעובדה שכל היריבים שלך הם צלפים. בנוסף לכך, מדובר במשחק אונליין שלא מקבל בזרועות פתוחות שחקנים מתחילים, כלומר "נובים". מה שאומר שעליכם להשתפשף בכמה וכמה סיבובי אונליין טובים בכדי להפוך לצלפי עלית.

להנות מהנופים

גרפיקה היא ענין לגיטימי היום בשוק הקונסולות של הדור הנוכחי עם כניסתן של קונסולות משודרגות שמצליחות למתוח את הגבולות ולהגיע לרזולוציות גבוהות יותר. במקרה שלנו, סנייפר עלית 4 הוא משחק מדהים עם טקסטורות ברזולוציה גבוהה ואפשקטים נהדרים של תאורה .

סנייפר עלית 4 גרפיקה

הצבעים במשחק מרהיבים, ובאופן כללי מדובר בתענוג ויזואלי. המשחק רץ ב- Xbox One ברזולוציה 1080p וב-30 פריימים לשניה (30FPS). מדי פעם אבל בתדירות נמוכה מאוד, שמתי לב לירידת פריימים אבל לא ברמה כזאת שהשפיעו על המשחק והם נפתרו בכוחות עצמם.

Sniper Elite 4 ביקורת

מה שכן טעון שיפור במחלקת הגרפיקה של הפיתוח זה הדמויות, או יותר נכון הפנים. פני הדמויות אינם מפורטים מספיק כמו במשחקים אחרים וזה מעט פוגם בחוויה הויזואלית. משפט אחד על הפסקול במשחק: הוא נשמע כמו משהו שכבר הקשבנו לו במשחקים אחרים אבל עדיין הוא מדוייק ומצליח להעניק אווירת WW2.

https://www.youtube.com/watch?v=ImIxRxAfKIM

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

 

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות
אולי יעניין אתכם
Close