לראשונה: E3 תיפתח לציבור הרחב.

לאחר יותר מ-20 שנות קיום, ה-ESA (אגודת תוכנות הבידור) יפתח את תערוכת הדגל שלו, Electronic Entertainment Expo לקהל הרחב. 15 אלף אנשים מרחבי העולם יקבלו הזדמנות לרכוש כרטיס למרכז הכנסים בלוס אנג'לס בתור גיימרים ולא רק נציגים של תעשיית הבידור.

החל מה-13 לחודש הנוכחי יתאפשר לרכוש כרטיס מהאתר הרשמי של התערוכה במחיר התחלתי של 150 דולר, לאחר 1000 כרטיסים שימכרו, יעלה המחיר ל-250 דולר. הכרטיס מאפשר גישה לכל מתחם התערוכה למשך 3 ימי התערוכה, מסיבות העיתונאים כמובן נשארות מחוץ לתחום מסיבות ברורות, אני חושב.

בנוסף, ה-ESA ישתף פעולה עם העיתונאי הבכיר בתעשייה ג'ף קיילי כחלק מתוכנית האירוח המסורתית שלו ב-E3, ה-ESA יספק הטבות נוספות לחלק מהמבקרים כגון ראיונות עם מפתחים ועוד, תוכניות בנוגע לשיתוף הפעולה הזה יוכרזו בשבועות הקרובים

למה עכשיו? מספר סיבות, הראשונה בניהם היא כנראה לאור הדעיכה במספר המבקרים ב-E3 בשנים האחרונות, בשנת 2005 מספר המבקרים עמד על 75 אלף מבקרים ולאחר שינוי שקיים ה-ESA בשנים 2007-2008 מספר המבקרים צנח דרמטית למתחת ל-5000 מבקרים, E3 חזרה למספר מבקרים של כ-50 אלף מבקרים בשנה אך מאז לא נראה גידול משמעותי שמחזיר את התערוכה לעידן הזהב שלה.

מספר המבקרים של E3 לאורך השנים מ-2005

סיבה שניה היא הדרישה מהציבור לפתוח את אחד התערוכות המשמעותיות ביותר לציבור, בשנים האחרונות תערוכות ציבוריות כמו גיימסקום ו-PAX תמיד היו פופולריות יותר והמבקרים בהם יצאו מרוצים יותר מהמוצרים שהוצגו שם.

בנוסף, גם המפיצות עצמן מעוניינות בציבור הרחב שיבוא וינסה את המשחקים שלהם, שנה שעברה שני מפיצות גדולות מאוד, EA ואקטיויזן החליטו לא להשתתף במופע ובמקום לארח אירועים פרטיים שפתוחים לציבור הרחב באזור לוס אנג'לס וזכו לפידבק הרבה יותר רלוונטי למוצרים שלהם

בגלל הסיבות האלו לאורך השנים האחרונות עלתה השאלה האם E3 רלוונטית להיום, לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות רבים היו מחכים בקוצר רוח למגזינים שיגיעו לתיבת הדואר שסיקרו את כל המשחקים החדשים שהיו בכנס, היום E3 משודרת בשידור חי במשך 3 ימים ברציפות, למרות כל ההתלהבות מי שבאמת מתעניין במוצרים המוצגים בתערוכה הוא הגיימר שיושב בבית, ו-E3 היא התערוכה היחידה בנושא ששמה חוצץ בין המפיצות ללקוחות שלהם.

ה-ESA חושב שהצעד הוא טבעי לתעשייה שמשתנה לאורך השנים, בשנתיים הקודמות ה-ESA אפשר לכ-4000-5000 אנשים שהם לא אנשי תקשורת או אנשי תעשייה לסייר באולמות התערוכה, מעיין פיילוט להחלטה שהתקבלה השנה.

"אני כל הזמן שואל את עצמי 'איך נוכל להשתפר?' 'לאן הולכים משחקי הוידאו?' 'איך אנחנו מתחברים למעריצים?' כולן שאלות בריאות והן עוזרות לנו להבטיח ש-E3 תשאר עדכנית ותעמוד בציפיות של המציגים" כך אמר ריץ' טיילור, סגן נשיא יחסי ציבור של ה-ESA

לא ידוע עדיין אם התערוכה של שנה הבאה גם תיפתח לציבור, E3 היא תערוכה שכל הזמן משתנה וטיילור אומר שכדאי שהציבור יראה זאת כהתחייבות לאן ה-ESA הולך והרצון שלו להיענות גם ללקוחות וגם למציגים.

E3 2017 תתרחש בין התאריכים 13-15 ביוני ותשאר בלוס אנג'לס עד 2021

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אולה-לה.