סיקור בטא: Ghost Recon: Wildlands

בסופ"ש האחרון יוביסופט הריצה בטא סגורה למשחק הטקטיקה עולם פתוח מגוף שלישי שצפוי לצאת בתחילת מרץ, התרוצצתי בבוליביה הבדיונית במשחק ברדיפה אחרי סוחרי סמים ונרקוס כאילו אני סטיב מרפי שרודף אחרי פבלו אסקובר. השורה התחתונה: זה כיף, אבל המשחק יוצא בעיתוי שעשוי להיות בעייתי עם העולם האמיתי.

Wildlands הוא משחק ה-Ghost Recon הגדול אחרי Future Soldier שיצא לפני מליון שנה ב-2012, זוכרים אותו? גם אני לא. זה כמובן עוד משחק במותג טום קלאנסי שמתמקד בטקטיקות צבאיות שבין השאר כוללים את ספלינטר סל, Rainbow Six ולאחרונה גם The Division.

המשחק כאמור מתרחש בבוליביה וניתן לשחק אותו לבד או להביא עוד 3 חבר'ה ולשחק אותה 3 חיילים ביחידות המיוחדות של ארה"ב שיוצאים למבצע מסווג נגד קרטלי סמים בדרום אמריקה.

בואו נתחיל.

נתחיל ממה שהכי ברור מהרגע שאתם נכנסים למשחק: המפה. המפה ענקית. הבטא הכילה רק אזור אחד שפחות או יותר בגודל של המפה של GTA V, אם שאר המפה הולכת לפי הקו הזה אז המשחק הזה ענקי, אין לי מושג איך יוביסופט הולכים למלא את כל החלל הזה בדברים לעשות, אבל אם המטרה שלהם הייתה לשבור שיאים, הם בדרך לשם.

Wildlands משתמש בנוסחה עתיקת יומין של יוביסופט לעולמות פתוחים, לטוב או לרע. המשחק מרגיש כמו מיזוג של Future Soldier, Far Cry 4 ו-The Division: אתה מרכיב חוליה שחוקרת מפה מאסיבית שמרונדרת ללא דופי ומתבססת על מיקום אמיתי כמו ב-The Division. (להזכירכם, מאוד התפעלנו מניו יורק ב-The Division). אתם פועלים בצורה מחושבת וטקטית ומתכננים את התקיפות שלכם על כל מני עמדות עוינות באמצעות רחפנים, אמצעים לראייה בלילה ומיקום מדויק של כל חברי החוליה כמו ב-Ghost Recon. וכמובן גם נוהג ברכבים שונים, מנסה להימנע מחיות הבר וכמובן תוקף חיילי אויב שמפטרלים באזור. כמו ב-Far Cry 4

למשחק יש את כל השטיקים של יוביסופט, המפה מפוצצת בדברים לאסוף ולדמות שלכם יש כמויות של יכולות שניתן לפתוח ולשדרג. אתם יכולים לשחרר את האופציה לקרוא לחוליות של חיילי המחתרת שיתגברו אתכם שדברים משתבשים. גם כאן יש אלפי אתגרים אופציונליים. כמות התוכן שהייתה רק בבטא התישה אותי, ואני תוהה כמה תוכן הם שמו במשחק המלא.

ואם כבר בהשוואות למשחקים אחרים של יוביסופט, המשחק הוא בדיוק מה שאני והרבה אנשים היו רוצים ש-The Division יהיה, אלו דברים טקטיים סטנדרטים, כדור אחד מכוון היטב יכול לחסל את האויב, אפשרות לתאם את הפעולות שלכם בשטח עם חברי הצוות וכו'.

לדוגמה: שחקן אחד יכול להתמקם ברכס שהוא חמוש ברובה צלפים בעוד השאר מתגנב לבסיס של האויב ומסמן משאית נוסעים. ניתן לסרכנן את היריות שלכם ולחסל חוליה של אויבים לפני שיהיה להם זמן להגיב, ניתן להטמין מוקש בכביש ולארוב לשיירה נוסעת, אפשר ש-2 שחקנים יעלו על מסוק ויחפו על ה-2 שנמצאים על הקרקע. כל זה הוא מרחק שנות אור מהספוגים שהיינו צרכים לירות בהם ב-The Division עם המספרי נזק שעפים מהם כמו פופקורן והשלל האקראי שאנחנו מקבלים מהם. זה מאוד פשוט ומרענן מצד יוביסופט.

בגלל הסיבות האלו הרבה יותר כיף לשחק ב-Wildlands עם חבר, שאתם משחקים לבד שאר החולייה נשלטת על ידי המחשב, ועל אף שהם לא מפגרים, הדרך שבה ניתן לתת להם פקודות מצומצמת ולכן עדיף לקבוע עם חבר משחק ולתאם איתו פקודות בסקייפ או כל תוכנת צ'אט קולי אחרת שמועדפת עליכם, החוויה הרבה יותר כיפית שיושבים 4 שחקנים מאחורי מסך שכל אחד נמצא במיקום אחר באזור ויכול לתאם עם האחרים את הדרך הטובה ביותר להשלים את המטרות.

הבעיה של המשחק מגיעה דווקא מהרקע שלו, זה ברור ש-Wildlands שואב השראה מהסרט (והספר של מר קלנסי, בהתאם) "סכנה ברורה ומיידית" בכיכובו של הריסון פורד, בסרט חוליה של חיילי הכוחות המיוחדים נשלחים למשימה מאושרת למחצה בקולמביה בה הם עושים אקשן חשאי עד שהם נבגדים על ידי פוליטיקאים ורובם נהרגים.

Wildlands מאוד דומה לסרט מבחינת אוווירה וטון, מההצצה הקטנה לעלילה בבטא אני לא חושב שהדמויות הראשיות יקבלו סכין בגב וירצחו על ידי קרטל שעושה להם אמבוש באיזה חור בבוליביה, כמו שקרה ב-The Division, על אף זאת, Wildlands סובל מפטריוטיות מוגזמת שאופיינת למשחקי טום קלנסי, עולם שבו כולם רציניים, חסרי מגדר שמדממים אדום לבן וכחול והם אינם מפחדים לתת מכות לאזרחים תמימים כדי להשיג את המטרה שלהם, למרות הרקע המעניין שלו, הטון של המשחק נראה מאוד מכוער.

 

כמובן ש-Wildlands היה בפיתוח עוד מ-2012, 5 שנים עברו מאז והעולם מאוד השתנה, המשחק נוחת בעיתוי בעייתי בכל הנוגע למצב האקטואלי עכשיו בעולם. אנחנו משחקים חייל אמריקאי מיומן שנוסע דרומה מעבר לגבול ארה"ב במבצע שחור כדי לרצוח מלא באד גאיס במרדף אחרי הצדק, אנחנו לא יודעים איך הסיפור הזה יגמר, אבל ברמה הבסיסית זה דבר מאוד מוזר להתגאות בו, במיוחד שיש עכשיו בחור עם רעמה בלונדינית בבית הלבן שעלול לגרום לתרחיש הזה להפוך למציאות על פי דיווחים שונים בתקשורת.

יחד עם זאת, הטון הרציני ש-Wildlands מציג לעיתים מתנגש עם השטויות שניתן לעשות בעולם הפתוח העצום שלו, זה היה יכול להיות יותר מהנה אם זה לא היה משחק Ghost Recon, אם הוא לא היה נושא את השם טום קלנסי ואם הוא היה מתרחש בעולם בדיוני ופחות מחובר למציאות (כמו בסדרת Far Cry) במקום במקום אמיתי עם בעיות דומות לאלו שמוצגות במשחק. כמו עם The Division, מה שיקבע אם תהנו מהמשחק הוא כמה אכפת לכם (או לא אכפת לכם) מה שקורה על המסך מהדהד בעולם האמיתי.

על כל פנים, המשחק נראה נהדר על המחשב, מבחינה טכנית היו לי כמה שיהוקים של FPS בעיקר מתי שנהגתי ברכב כלשהו, אבל פירוט העולם הוא מעולה ותואם את הסטנדרטים של היום, פירוט הפנים הוא מה שאהבתי במיוחד כי ניתן להשים לב לקמטים קטנים באזור השפתיים והמצח וכמובן צפיפות השערות על הפנים

מה שכן, לא ברור לי איזה משחק יוביסופט מנסים לשווק, היסטורית Ghost Recon תמיד הייתה סדרה של התגנבות אבל כל תוכנית שניסתי לרקום כאן בניסיון להיות שקט ככל האפשר הסתיימו בקרב יריות ענקי שהשאיר הרבה בלאגן אחר כך, מה שגרם לי לחשוב פעמיים אם המשחק דורש מכם בכלל לשחק בצורה חשאית.

הצלחתי לשחרר חלק קטן מהשדרוגים שמוצעים לדמויות ברמת הקושי הנורמלית, הצלחתי לחסל עשרות אויבים בלי בעיה בכלל וה-AI של האויבים לא כזה מבריק, רוב האויבים שנרתעו מפנינו החליטו בשמחה להסתער לשטח פתוח כדי שנוכל לדפוק להם כדורים בראש. זה היה כיף, אבל בשום נקודה במשחק הרגשתי שהוא מאתגר אותי או מקשה עליי.

כמובן, לא היה לי מספיק זמן לראות אפילו חצי ממה שהיה בבטא וגם לא יצא לי לנסות את המשחק ברמת קושי גבוהה יותר, כל מה שנותר הוא לחכות למשחק המלא שיצא ב-7 במרץ למחשב, Xbox One ו-Playstation 4, הבעיה שלי איתו? ממש לא יהיה לי זמן להקדיש לו תשומת לב ש-Mass Effect Andromeda (ועוד דברים טובים, אבל למי אכפת) יוצא בסוף החודש.

שיחקתם בבטא? מה יצא לכם לחשוב על המשחק?

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x