עשרת המשחקים הטובים של 2016

את שנת 2016 סיימנו לפני כמה ימים, אבל לפני שאני מסיים את השנה רשמית, הייתי רוצה לשתף עמכם את המשחקים שלדעתי היו הטובים ביותר של שנת 2016. הם היו טובים, אולי לא מושלמים, אבל ללא ספק היו נציגים כבדים שהציגו לפחות משהו אחד טוב או יותר, בין אם זה עלילה, גרפיקה, משחקיות, סאונד או מצב מרובה משתתפים נהדר.

מקום עשירי:

על Tom Clancy's The Divsion ישנן הרבה תלונות, אבל אישית, כשלי נפלה ההזדמנות לבחון את המשחק במלואו, לא התפשרתי ונכנסתי לניו יורק סיטי החדשה והחולה. כמובן, שאת המשחק, רובו, העברתי עם שניים מחבריי הטובים, וללא ספק נהנינו מהמשימות, מה'אזור החשוך', מהאופן שאנחנו בונים את הדמות שלנו או אפילו סתם הסתובבנו ועשינו צחוקים ברחבי ניו יורק. כמובן שהמשחק לא מושלם, ואולי הדברים שאותם ראינו בכנס E3 2013 לא היו דברי אמת כמו שנאמרו, עם זאת, ישבתי על המשחק כבר עשרות שעות, ואני מאמין שאם הוא גרם לי להיות בו כל כך הרבה זמן, זה סימן שהוא עשה בשבילי עבודה טובה והוא גרם לי הנאה רבה שבשבילי יש לו מקום אצלי ברשימה.

מקום תשיעי: 

Forza Horizon 3 הוא משחק המירוצים השלישי בסדרת Horizon והתשיעי בסדרת Forza. כשחקן Xbox 360 שחרש על שני משחקי Horizon הראשונים, התבאסתי לשמוע שהשלישי אינו יגיע לדור הקודם, אולם זה היה ברור כמו שהשמש תזרח מחר בבוקר, בכל זאת, החומרה מתקדמת והקונסולה כבר ישנה. עם זאת, זה לא מנע ממני לשחק במשחק, למרות שגם למדתי לקח שלא להלוות מחבר יותר קונסולה. בכל מקרה, כשנכנסתי לעולם של Forza Horizon 3, נהניתי מכל כך הרבה דברים, חוץ מהעלילה השטחית, אך עדיין, המשחק מפצה את עצמו עם מירוצים כיפים, גרפיקה מרהיבה, עולם עצום שאפשר להסתובב בו, מגוון רכבים, סאונד מהנה, ובקיצור, משעמם לא היה.

מקום שמיני:

אז אני יודע שהרבה לא הולכים לאהוב את זה שהנחתי את Overwatch במקום שכזה, כי בכל זאת, המשחק שזכה בהרבה תארי 'משחק השנה' ואפילו באתרי גיימינג במקום הראשון מקבל אצלנו מקום שמיני, אבל ממבט ראייה שלי – ישנם משחקים הרבה יותר טובים ששוחררו וראויים למקומות הגבוהים. עם זאת, זה לא אומר שהוא לא טוב ומשביע רצון כדי להיות חלק מהרשימה. כששיחקתי בו, שמתי לב שיש במשחק הזה משהו קצת שונה מאחרים, שהוא צבעוני יותר מאשר כל משחקי האונליין עם המלחמות שמה בחוץ. כמו כן, גם הקהילה ב־Overwatch ענקית ולא חסר למצוא משחקים, היא מלאה בגיבורים משעשעים שלכל אחד יש את הנשק הייחודי עם היכולות שלו, הסקינים הרבים, המודים המגוונים ועוד. יתר על כן, החברה שאחראית על המשחק ממשיכה להוציא עדכונים ולדבריה, היא תמשיך לתמוך במשחק ולשחרר לו גיבורים ומפות נוספים השנה. אז כנראה שהעתיד של Overwatch רחוק מלהסתיים.

מקום שביעי: 

וואו, את Inside בקלות הייתי יכול להכניס לחמישייה, אך לצערי הוא היה קצר מדיי, וזה היה מבאס אפילו יותר מהסוף של הסרט "עלייתו של האביר האפל". מהמשחק נהניתי ללא ספק, דקה אחר דקה, הגרפיקה הייתה מרשימה, הדיוק בכל פרט ופרט, ולא רק זה, גם החידות היו כל כך מהנות ומגוונות, שלעולם לא היית מעלה בדעתך שהן משעממות וחוזרות על עצמן. אתה מגיע למקומות חדשים, חוקר ומגלה שהדרך ליציאה שונה מהקודמת. יתרה מזאת, גם מידת הקושי הייתה טובה, ולהפעיל קצת את השכל לא מזיק, כי אחרת כשאתה מגלה את הפתרון, אתה מבין שהיא הייתה ניצבת מולך כל הזמן. הצד בעלילה במשחקים של Playdead מעולם לא הייתה חזקה, הם לא ניסו לבוא עם סצנות ארוכות ואיכותיות עם דמויות שמדברות, אלא הם מציגים עלילה פשוטה שאט אט נהיית יותר ויותר מורכבת עד שאתה מגיע לסוף, אותו אתם מתארים על ידי תיאוריות שאתם מעלים בראשכם.

מקום שישי:

אחרי הכישלון של Titanfall אי שם ב־2014, אתם תתפלאו לשמוע ש־Titanfall 2 הוא ההפך ממנו ומביא לנו כל מה שהיה חסר בראשון. ראשית, השינוי הגדול מהכותר הקודם הוא הקמפיין, כן, Respawn הקשיבה למעריצים ועשתה כדבריהם ולא רק שהיא הכניסה קמפיין מעניין עם הרבה קרבות טייטנים משעשעים (אם לא נתייחס ל־AI הגרוע) ולא רק זה, אלא גם השקיעה בקשר העלילתי בין פיילוט לטייטן והמסע שלהם רק ממשיך. שנית, מצב המרובה המשתתפים גם השתפר – יותר טייטאנים כבחירה, סוגי סקינים רבים, נשקים ויכולות חדשים, גרפיקה יותר טובה מהקודם, והקהילה? גדולה וטובה. Titanfall 2 ראה אור ב־28 באוקטובר 2016 לפלטפורמות Xbox One, PS4 ולמחשב האישי. האם המשחק שווה קנייה? ללא ספק. נהנה ממנו בכל דקה, וממשיך.

מקום חמישי: 

Dark Souls 3 הוא המשחק האחרון בסדרה שראה אור באפריל האחרון לפלטפורמות Xbox One, PS4 ולמחשב האישי, וכשהוא יצא, המשחק לא אכזב ועמד בציפיותיו של מעריצי Dark Souls. הוא היה מהנה אפילו יותר מהקודמים, מאתגר וקשה יותר, עם עלילה טובה, עולם פתוח ובוסים מאתגרים ומגוונים. כמו כן, את לותריק העברתי לרוב כשאני משחק במצב Co-op עם חבריי, ואני יכול לומר שההנאה אפילו הייתה יותר כיפית. אני מודה שהעצבים שלי לפעמים עלו על גדותיהם, אבל זה לגיטימי כשאתה שלוש שעות רצופות ב־Dark Souls 3. גם המשחקיות שופרה מהקודמים, הפסקול מדהים, מצב המרובה משתתפים כיפי ובקיצור, הסדרה סיימה עם טעם טוב ומקווים שהפרויקט הבא של מפתחת הסדרה From Software תביא לנו עוד כותר משובח כמו סדרת Dark Souls, מי יודע ואולי נשמע בעתיד הקרוב על Bloodborne 2.

מקום רביעי:

אז לאחר שסיימתי את Dishonored זמן מה לאחר שהוא יצא אי שם בשנת 2012, המשכתי את חיי בחיפושים אחר משחקים הדומים לו (Thief וכאלה), אבל במהרה הבנתי שההנאה הזאת לא אותו דבר. שלוש שנים אחרי, במהלך כנס E3 2015, בת'סדה הכריזה על משחק המשך, Dishonored 2, ובכך תליתי תקוות שההנאה הזאת תחזור על עצמה שוב. ולא טעיתי, המשחק היה מהנה לחלוטין, שאיפה אני אתחיל? הגרפיקה מציגה וויזואליות מדהימה, המשחקיות מהנה, ואני חייב לומר שלפעמים הייתי יכול לשבת לא מעט זמן כדי לתכנן איך אני עובר ממתחם X ל־Y מבלי שיזהו אותי או במה להשתמש או את מי להרוג ואיך וכו'. בנוסף לכך, הכוחות גם פה לוקחים חלק כמובן, וישנם חדשים ואציין לטובתם שהם גם משעשעים. אמנם לא כולם עברו את אותה חוויה שלמה ותקינה, כי הבעיות שהיו על גרסת המחשב ביום השקתו ולאחר מכן גבו מהשחקנים שמה לחכות לא מעט זמן, אך אני את המשחק שיחקתי על קונסולת ה־PS4 שמה לא נתקלתי באף בעיה.

מקום שלישי:

את DOOM שיחקתי וביקרתי בעצמי פה באתר, ואני פשוט חייב לתת לו מקום ברשימה, מהסיבה שכל כך נהניתי ממנו, במיוחד מהקמפיין. אויש, 13-15 שעות ביליתי בין מרדפים אחר שדים ויצורים נוספים ומבחילים, לבין מציאת נשקים חדשים כדי שהקמפיין לא ישעמם אותי – והוא לא, כלל לא. הגרפיקה שבמשחק היא ללא ספק אחת הטובות שנראו השנה, במיוחד אם יש לך מחשב חזק. ולצד כל זה, אתם מוזמנים גם להאזין לפסקול המרעיש והטוב של DOOM, שהיה מועמד שלוש פעמים על תואר 'הפסקול הטובה ביותר' ובנוסף לכך גם זכה באחת מהן. עם זאת, המשחק לא מושלם, את זה אנחנו יודעים, מצב המרובה משתתפים לא היה כזה מהנה כששיחקתי, אם כי מאז יצאו עדכונים והרחבות חדשות, ואולי היום יחד עם ה־SnapMode המצב השתפר.

מקום שני:

ההתחלה שלי עם Battlefield 1 הייתה עקומה. אהיה כנה ואומר שבבטא, הכי הרבה זמן שישבתי על המשחק היה לא יותר מחצי שעה, מהסיבה שפשוט לא מצאתי בו שום דבר מעניין. ברם המצב מאוד השתנה בחודשיים האחרונים, כששלושה מחבריי קנו את המשחק והמליצו לי שגם לי עדיף וכך אוכל לשחק איתם, ולאחר זמן קצר הקשבתי לעצתם, קניתי את המשחק, לקחתי את ה־MP 18 ונכנסתי לעולם של מלחמת העולם הראשונה והנבתי ממנו שעות על גבי שעות, או יותר נכון ממצב המרובה משתתפים, כי ללא ספק לשחק אותו עם חברים זה הרבה יותר מהנה מאשר לבד. כמו כן, המודים מספקים, הנשקים טובים, והגרפיקה? כמו שאנחנו מכירים את EA, על כך אי אפשר להתווכח ואני בטוח שבאטלפילד 1 זוכה במקום מכובד לצד DOOM, כמשחק עם הגרפיקה הטובה ביותר של השנה. דרך אגב, צריך לתת גם קרדיט לקמפיין הנהדר, שבניגוד ליריב שלו Call of Duty: Infinite Warfare עם העלילה העתידנית, כאן באטלפילד 1 משנה את החוקים ולוקח אותנו אחורה בזמן למלחמת העולם הראשונה ומוכיח לנו ש־DICE עשתה עבודה מצוינת ושהיא לא זלזלה בצד העלילה, אף על פי שהיא הייתה קצרה, עדיין נהניתי ממנה ועל כך אני מצדיע ל־DICE ו־EA ומקווה שהם ימשיכו ככה.

מקום ראשון: 

סוף כל סוף נפלה לי ההזדמנות לשבת על אחד המשחקים שעשרות אתרי גיימינג שיבחו אותו, היללו עד כמה שהוא טוב, נתנו לי ציונים של 10 מתוך 10, ואני? יושב לי לתמימותי, משחק במשחקי המחשב, קורא את הביקורות וממשיך להתנהג כמו כסיל ומנחם את עצמו עם זה שיש לו מחשב טוב שמריץ משחקים על 60 פריים. אך הזמן עבר, והקנאה גברה, ואני הייתי חייב להניח ידיים על המשחק ולהבין מה מיוחד בו? ולבסוף הצלחתי. ולאחר חרישה של 30+ שעות, אני יכול לומר לכם שטעיתי מההתחלה, ו־Uncharted 4: A Thief's End הוא אחד המשחקים הטובים ביותר ששיחקתי בשנים האחרונות, הוא משחק חובה לכל שחקן PS4. הקמפיין כל כך טוב, הדמויות והסוף היו פשוט תענוג, לראות איך ניית'ן דרייק שלנו, שהתחיל את המסע שלו כצייד אוצרות שעבר הרבה הרפתקאות מסוכנות (כן כן, לא שכחתי את ימי החיפוש אחר האוצר של דוראדו) ועד הרגע המדהים והסופי שקבע את החותם של הסדרה במשחק הרביעי. ולצד העלילה, אנחנו נהנים גם מהמשחקיות הטובה והאביזרים החדשים, הגרפיקה הנהדרת, המצב מרובה משתתפים כיפי, על אף שזה היה לי מוזר לי לראות את עצמי נלחם נגד ניית'ן, אבל ניחא, וגם הפסקול המדהים ועוד כל כך הרבה שמתארים את Uncharted 4 כמשחק הטוב של 2016.

אלו היו העשרה שלי, אבל מה אתכם? מה לדעתכם היו עשרת המשחקים הטובים של שנת 2016? אלו עשרה עשו לכם את השנה? ואל תדאגו, צוות גיימפרו לא סיים לומר את מילתו האחרונה עם 2016. 

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

 

 

 

 

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

Uncharted 4 כזה אוברייטד שזה פשוט בדיחה

bf1
היה במלחמת העולם הראשונה, לא השניה

צודק, טעות בעריכה, תוקן.