ביקורת: 'Titanfall 2' עושה הכל נכון

%d7%98%d7%99%d7%98%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%9c-2-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa

הכותר השני של חברת ריספאון מגיח בעיתוי מעט בעייתי ולצד כל ענקי ז'אנר ה-FPS שבראשם באטלפילד החדש וקול אוף דיוטי החדש, האם יש לו סיכוי?

ללא ספק מדובר בשנה עמוסה ומעניינת בז'אנר משחקי היריות מגוף ראשון (FPS). שתי הסדרות הגדולות בעולם משחררות כותרים חדשים בהפרש של שבועיים ובאמצע מתשחרר לו המשך למשחק טייטנפול הראשון, Titanfall 2. בשנה שבה משחררת חברת אינפיניטי וורד משחק קול אוף דיוטי חדש שמתרחש בעתיד, חברת ריספאון, שמייסדיה הם יוצאי חברת אינפיניטי וורד ממשיכה את הקו של המשחק הראשון שלה ומשפרת אותו בכל אלמנט כמעט ואף מוסיפה לו מצב עלילתי לשחקן יחיד.

%d7%98%d7%99%d7%98%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%9c-2-%d7%a1%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8

נראה כי לאור הבקשות של מעריצים אחרי ההשקה של המשחק הראשון בסדרה, החליטו בריספאון לפתח גם קמפיין, אמנם קצרצר אך מספק בצורה מרשימה. בימים שבהם אינפיניטי וורד פיתחה קמפיינים מדהימים, חלק גדול מזה שייך לאנשים שיושבים עכשיו בריספאון והתוצאה די מדהימה. מי ששיחק במשחק הראשון לבטח זוכר את הקונפליקט בין המליציה לבין ה-IMC (קיצור של Interstellar Manufacturing Corporation) והסכסוך המתמשך הנוגע במשאבים. במשחק החדש אתם משחקים את ג'ק קופר, רובאי במיליציה (רמה 3), השואף יום אחד להיות טייס בקו החזית של המלחמה נגד ה-IMC. העלילה מתחילה להסתבך כשההכשרה של קופר נקטעת מסיבות כאלה ואחרות ובכדי למנוע ספוילרים, אוכל רק לשתף אתכם בעודה שהמשחק נמשך לא יותר מחמש-שש שעות והעלילה מצליחה להישאר מעניינת לכל אורך המשחק, הישג בלתי מבוטל לריספאון עם קמפיין ראשון לחברה.

עיצוב השלבים בקמפיין כמו גם קרבות הבוס עשויים בצורה כמעט מושלמת והליטוש הידוע של החברה בגלגוליה השונים עדיין נמצא כאן בכל מקום, הקמפיין הוא בהחלט מקום טוב להתחיל בו את המשחק לפני שניגשים למצב העיקרי שבו- האונליין.

המולטיפלייר

כמו המשחק הקודם, גם Titanfall 2 סובב סביב קרבות קונבנציונליים בין לוחמים בני אנוש (הטייסים), ועימות מסיבי בין טיטאנים, mechs. כשאתם משחקים את הטייסים זה מרגיש כמעט בדיוק כמו קול אוף דיוטי רק עם מפות גדולות יותר, וההתמקדות היא בתנועה ובזריזות, הקפיצה הכפולה והריצה על קירות כדי לאגף אויב. המעבר לתוך אחד הטיטאנים (יש 6 כאלה) משנה את הדינמיקה של המשחק והתנועה שלכם משתנה אך היא עדיין חלקה ומספקת.

המכניקה של התנועה לא השתנתה דרסטית ושחקנים קודמים ישר יסתגלו למשחק החדש, אך גם לשחקנים חדשים לא תהיה בעיה להכנס למולטי ולהתחיל להנות מהרגעים הראשונים. את יכולות הטיטאנים קל ללמוד כבר מהרגע הראשון אבל די קשה לשלוט בהם ללא עוררין. לטייסים התווספו יכולות חדשות המאפשרות להם לעשות דברים כמו האפשרות לשלוח וו לכל משטח, אשר משפר את הניידות שלהם ומאפשר להם לצאת ממצבים מסובכים יותר בקלות. לטיטאנים, מצד שני, יש גישה לכלי נשק שונים וחדשים, סטטיסטיקות ויכולות, וזה שיפור גדול לעומת האופציות הבסיסיות שהיו במשחק הראשון, טיטאנים בינוניים או כבדים.

המפות בטייטנפול 2 מציעות תחושה הרבה יותר פתוחה ורחבה מאשר המפות של המשחק הראשון כך שכעת יש הרבה יותר שטחים פתוחים עבור הטיטאנים. אם במשחק הקודם קיבלנו 5 מצבי משחק, פה כבר יש 8 מצבים יחודיים ומאוד מגוונים ומבטיחים לכסות כמעט כל מצב שרק תחשבו עליו. הארדפוינט הפופולארי נקרא מעתה Amped Hardpoint וזה כמעט אותו דבר רק עם טוויסט:

%d7%98%d7%99%d7%99%d7%98%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%a1%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8

גרפיקה וסאונד

זה מדהים מה שהצליחה לעשות חברת ריספאון עם מנוע גרפי בן יותר מעשור, מנוע סורס (HL2). אמנם לא מדובר בגרפיקה נוצצת כמו באטלפילד האחרון או קודמו, אך התוצאה הסופית והחזותית של המשחק היא פשוט פנטסטית.

%d7%98%d7%99%d7%98%d7%a0%d7%a4%d7%95%d7%9c-2-%d7%92%d7%a8%d7%a4%d7%99%d7%a7%d7%94

מלבד הפסקול המצוין שעושה עבודה טובה עיצוב הנשקים פשוט יפייפה, הטקסטורות חדות וחלקות והחברה שמה דגש על סביבה צבעונית ומרהיבה. הדמויות במשחק כולל הטיטאנים נראות פשוט טוב ובכל מקום שלא תסתכלו, לא תמצאו מקום בו החברה לא הכניסה ליטוש גרפי. קשה להאמין שמדובר במנוע כל כך ישן ובכל זאת התוצאה הסופית יוצאת מגדר הרגיל.

יש לציין שהמשחק רץ חלק אצלי ב-PS4 והרזולוציה היא 1080P.

titanfall-2-ps4-review

על הנייר, טיטנפול 2 בשביל הגיימרים הוא בדיוק מה שסדרה כמו קול אוף דיוטי היתה אמורה להיות נכון להיום, אם לא היה באמצע משהו שנקרא "אקטיויז'ן". המשחק פועל בצורה חלקה ונקיה מההפעלה הראשונה, הקמפיין למרות אורכו הקצר מרשים ומהנה בכל שניה בו ומצב האונליין מאוד ממכר ואין תחושה באוויר שצריך לשלם קצת בשביל לנצח, כולם שווים, אוטופיה.

בפועל, טייטנפול עדיין לא קיבל את תשומת הלב שמגיע לו, גם אחרי שחברת EA הודיעה כי כל ההרחבות בעתיד יהיו בחינם וכי אין צורך לשלם יותר על המשחק מעבר למחירו הבסיסי. הסיבה לכך היא שגם EA וגם חברת ריספאון נמצאות במקום שהן חייבות לשמר את הקהילה ולנסות להגדיל אותה כמה שניתן בשביל הכותרים הבאים שיבואו לסדרה. לא קל להתחרות עם ענקים כמו באטלפילד וקול אוף דיוטי, אבל זה כנראה מאתגר ועושה לנו הגיימרים רק טוב.

https://www.youtube.com/watch?v=EXwdWuSuiYA

*הביקורת נעשתה על גרסת ה-PS4 של המשחק.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

עלילה - 9
משחקיות - 9.2
מולטיפלייר - 9
גרפיקה וסאונד - 8.8

9

משחק יריות מלוטש ומשובח

טייטנפול 2 כמו קודמו הוא משחק אנדרייטד מובהק. יש בו את כל האלמנטים שהופכים משחק יריות למצוין, אך אין לו את התהילה ואת גלגלי המנוע השיווקיים והמשומנים של משחקי ה-FPS הגדולים. מעריצי המשחק הקודם יהנו מכל רגע ושחקנים חדשים שאוהבים את הז'אנר טוב יעשו אם יתנו לו צשאנס, הוא שווה את זה.

User Rating: 4.48 ( 4 votes)

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

פששש, מכובד.
כרגיל- תודה על הביורת הנפלאה.

וואלה הבאת לי חשק לנסות אותו רק מפחד שהסרברים יתרוקנו תוך זמן קצר 🙁